Zijn er mensen die last minute durven vliegen nu?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door 1981Mama, 14 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik snap überhaupt niet dat je het serieus overweegt.
    Er is al dagen het advies om niet naar het buitenland te reizen en dan wil je je kinderen meeslepen het vliegtuig in...
    Snap de logica niet zo. Alleen omdat het nu goedkoop is?

Wij hebben zelfs ons weekendje weg geannuleerd.

Sado, momwithcamera en citroenrasp vinden dit leuk.
  2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    Nee ik.zou het niet doen. Mijn buurvrouw vertelde net dat haar dochter in Turkije vast zit. En daar is niet eens veel aan de hand. Ze komt vast wel terug maar die onzekerheid is het mij niet waard. PlUs ik zou niet echt genieten.

3. Kaboutertjes

Kaboutertjes Actief lid

14 feb 2020
    278
    237
    43
    Spanje? Nee. Familie die daar woont moet verplicht binnen blijven, volgens mij twee weken of zo? Mogen alleen nog maar buiten voor medische noodzaak, boodschappen en.... Nog iets, weet het niet meer. Maar je mag in principe niets meer daar.

En het halve luchtruim gaat op slot. Zou het niet doen nu.

4. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.660
    27.306
    113
    Vrouw
    Klinkt echt als een horrorvakantie als je met kinderen vast zit in een hotelkamer, ik ben graag bij mijn kinderen en man maar niet wekenlang op elkaars lip. Kijk t zal de baby een worst zijn dat ie geen kant op kan,maar een gezonde kleuter is toch een ander verhaal...

Wij genieten liever van een ruim huis met tuin, kan zoon tenminste heerlijk spelen :)

5. Zwierezwaai

Zwierezwaai Niet meer actief

Uhm... gewoon nee? Waarom?

Bubbel vindt dit leuk.
  6. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Waarom zou je nu gaan? Omdat het goedkoop is? Met een super reëel risico dat daar alles dicht is/gaat en je niet meer thuis kan komen. Gewoon niet doen. Je ziet toch dat bijv. Tui alle reizen schrapt en steeds meer grenzen dicht gaan...Het is die paar honderd euro korting gewoon niet waard.

Zwierezwaai vindt dit leuk.
  7. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    Ik lees nu net dat Spanje en Frankrijk op slot gaan @1981Mama

1981Mama vindt dit leuk.
  8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.998
    6.747
    113
    zuid-holland zuid
    Als ik student was geweest en verder ongebonden had ik het misschien nog gedurft... maar nu met kinderen? Ik vind het al naar als mn vlucht een paar uur vertraagd is, laat staan een paar weken!
    Ik heb nu toevallig 2 gevallen in mn omgeving van mensen die op familiebezoek in het buitenland zijn en niet meer terug kunnen, maar dan zit je in elk geval nog bij familie.

9. sm1

sm1 Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.889
    115
    63
    Nee natuurlijk niet! Wij wonen in Spanje en hier is alles dicht! Sinds vrijdag zitten we binnen met 3 kinderen. Blijf lekker in je eigen huis is het meest comfortabele! Gezondheidszorg en ziekenhuisbedden zij hard nodig voor de mensen die er al zijn niet voor toeristen die lekker goedkoop lastminute willen komen.

Mar76, Knuffelmonster, Luckyme96 en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. duitshollandsmeisje

18 sep 2018
    5.597
    7.396
    113
    Vrouw
    Kokkin
    Duitsland
    Overal geven ze aan thuis te blijven als je niet onnodig weg hoeft.. en jij wilt last minute je kinderen mee slepen en zelf zit je aan medicijnen die als je die niet neemt dood gaat? Vind ik nogal wat :p het zou niet eens in mij opkomen om dan ergens lastminute heen te vliegen op dit moment. Het word alleen nog maar erger denk ik, Corona heeft nu nog geen hoogtepunt bereikt maar dat duurt ook niet lang meer denk ik. Ik zou het risico echt niet aan gaan. Wij plannen ook helemaal niks meer omdat we niet weten of je daarna daar vast zit of er uberhaupt niet aankomt omdat er lastminute misschien toch niks meer vliegt. Nee, dan is dat 'goedkope' gedeelte het mij nu echt niet voor waard! Zou gewoon lekker thuis blijven en een keer lastminute op vakantie gaan met een andere aanbieding als de Corona hysterie voorbij is hoor.

puzzelstukje vindt dit leuk.
  11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Ik denk dat ze al lang weg is, ze heeft nml niet meer gereageerd XD

citroenrasp vindt dit leuk.
  12. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Ik zou het niet doen. Afgelopen zomer met mijn bbz op Lanzarote ervaren hoe de zorg daar is. En echt, als daar een zorgcrisis uitbreekt gaan ze jou echt niet helpen. Het duurde bij mij al veel te lang voor ik geholpen werd. In een spoedsituatie. Zonder zorgcrisis en corona.

13. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Sterkte daar!

14. Zus9

Zus9 Bekend lid

25 jul 2014
    967
    688
    93
    Vrouw
    Noord NL
    Als jij echt zodanig afhankelijk bent van medicatie, dat je dood gaat wanneer je ze niet neemt (ik ben vanuit mijn medische achtergrond dan overigens heel benieuwd wat dat precies is), dan behoor jij tot één van de grootste risicocategorieën. Waarom zou je dan een ander land willen bezoeken wat al op slot zit? De ziekenhuis bedden zijn inderdaad bestemd voor eigen bevolking en niet voor mensen die alle regels aan hun laars lappen puur uit egoïstisch financieel oogpunt dat het nu lekker goedkoop is. Echt onbegrijpelijk.
    Daarnaast zeg je dat je de taal spreekt en dat je medicijnen voor handen zijn, maar als daar de noodtoestand uitbreekt in de zorg, dan zul je de laatste zijn die geholpen wordt. Ben je ook bekend met het feit dat in Spanje heel veel MRSA heerst in de ziekenhuizen? Iets waar je naast de corona als chronisch zieke ook erg voor moet uitkijken? Je bent ook bekend met de spaanse principes dat er in veel regio's van familie verwacht wordt dat zij zorgdragen voor wassen, eten, etc? Wie gaat dat dan doen? Je man? Die ook voor de kinderen moet zorgen, die bij een coronabesmetting het ziekenhuis niet in mogen?
    Je wilde geen reacties als 'je bent gestoord', maar dat is eigenlijk de enige reactie die hier op z'n plaats is. Je leeft in een maatschappij waarin we voor elkaar moeten zorgen. Neem gewoon je burgerlijke verantwoordelijkheid en ga lekker in huis iets leuks doen met je kinderen. Knutselen, bakken, buiten spelen in eigen tuin schijnt ook heel leuk te zijn...

Luckyme96, Fuddey, carry27 en 6 anderen vinden dit leuk.
  15. Huismuisie

Huismuisie VIP lid

10 aug 2016
    10.465
    11.976
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Mar76, Neuzeke en Cindy1977 vinden dit leuk.
  16. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Ik weet niet wat ik lees!

Uiterst egoïstisch

17. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Echt dat je het serieus overweegt...o_O

citroenrasp vindt dit leuk.
  18. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het reizen heeft het virus zo uit de hand laten lopen en jij wilt gewoon op vakantie gaan? Zo blíjft het zich verspreiden. Het interesseerd mij geen mallemoer dat jij ergens vast blijft zitten net zo'n egocentrische gedachtengang. Wel vind ik het verschrikkelijk wanneer jij het virus mee zou nemen naar onschuldige mensen die wél hun best doen om buiten schot te blijven.

Je zit er niet op te wachten, maar inderdaad, je bent een egoïst om alleen al zoiets te overwegen :confused:

Mar76, Nehneh en Huismuisie vinden dit leuk.
  19. Emilie69

Emilie69 Niet meer actief

Dan zal ik niet reageren! :|

julia80, loetje en citroenrasp vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina