zal ik de Fatha en 2 of 3 kleine sourah's voor je opschrijven in de Nederlandse uitspraak en naar je opsturen? ik doe het graag! ik spreek bijna perfect Egyptisch-Arabisch, woon in Egypte en maak weinig fouten met Koran lezen wal7amdullilah Saartje
Hoi Narnia/meiden, Mijn man is geen moslim geworden, maar houd zich wel aan bepaalde "regels" we eten geen varkensvlees en drinken geen alchol. Hij heeft zich verdiept in de koran en is een paar keer naar de moskee geweest om een indruk op te doen. We zijn twee keer getrouwd waarvan één keer in de moskee. Hij zegt zelf dat hij zich daar moeilijk in kan verplaatsen en vind dan ook dat het geloof/moslim zijn recht uit je hart moet komen. Netzoals hij recpect heeft voor mijn moslim zijn, heb ik respect voor zijn mening. Leuk om al die meningen te lezen. Liefs Najet
Precies Najat deze twee nederlandse mannen hebben zich niet bekeerd. omdat het niet recht uit het hart zou komen. Zij zouden zich bekeren voor hun vrouw en dat is natuurlijk niet de bedoeling.
hay ilja je kunt ook naar beverwijk naar de zwarte markt en daar heb je honderde boeken voor beginnende moslims je leert er heel veel van zo heb ik het ook geleerd greet sofaan
Ik spreek ook een beetje marokkaans arabisch en leer steeds meer bij. Vooral door naar mijn man te luisteren als hij aan het bellen is hahaha en dan achteraf vragen wat betekent dit en dat Ik heb ook een leuk boek waarbij je niet eerst het arabische alfabet hoeft te leren maar gelijk met de spreektaal begint, alleen komt het er helaas niet zo vaak van om er echt voor te gaan zitten.... Op vakantie in Marokko afgelopen zomer heb ik een hoop nieuwe woorden en zinnen geleerd, en probeerde ik zelf ook zoveel mogelijk marokkaans te praten. Of als ik iets niet wist liet ik het mijn man of schoonzusje voorzeggen en dan probeerde ik het alsnog zelf te vragen. De mensen reageerden daar ook heel leuk op Zo leer je het nog het snelste denk ik: door te luisteren en zoveel mogelijk in de praktijk te oefenen.
op de markt in Beverwijk heb je ook heel leuke boekjes voor jonge moslims trouwens!! Echt heel leuke kinderboekjes van het islamitisch bureau voor educatieve boeken.