Lars is 3 maanden en weegt 7100 gram, mag dus een liter flesvoeding hebben. Hij had een tijdje netjes de volgende tijden: 7/11/15/19/23 uur. Hij dronk dus 5x 200. Toen hebben we de fles van 23 uur er af gelaten, dit is een week goed gegaan. De laatste paar dagen wordt hij 's nachts weer wakker en ook 's morgens heel vroeg nog een keer. Overdag drinkt hij zo weinig!! Hij laat meestal meer dan de helft staan.. Hij speelt gewoon met de fles. Hij wil dus ook veel vaker drinken, en ritme is helemaal ver te zoeken nu! Wat zou dit kunnen zijn, het is al een paar dagen zo. We gaan vanavond de fles van 23 uur weer geven, zodat hij de nacht weer gaat doorslapen!
Echt heeeeeeeeel veel kindjes hebben zo rond de 3 maanden zo'n dip. Dan drinken ze hun flessen niet meer leeg, gek wordt je ervan..En dan ineens, na een paar dagen (kan zelfs enkele weken zijn), drinken ze hun flesjes weer leeg..Toch vind ik ook dat je al erg vroeg op de 4 flessen zit. Meestal doe je dit pas rond de 4 maanden of nog later. Je hebt kans dat jou kindje die van 23 uur ook nog nodig heeft en daarom ineens 's nachts wakker wordt...
Ja ik zat ook al te denken aan een sprongetje... We hebben hem gisteren om 23 uur weer gewoon de fles gegeven, maar hij werd om half 5 wakker. Terwijl hij al een lange tijd doorslaapt. Hij spuugt ook heel veel. Ik maak me best zorgen als dit nog lang duurt, zou het niet iets anders kunnen zijn?
ik denk ook een sprong, hier ook zoiets gehad en nu kan ze zowat niet genoeg krijgen van de fles, binnen 10 min leeg en dan nog honger hebben en dat met krap 3 uur tussen de voedingen (180 + 6 schepjes, 5 flesjes op een dag) is ook niets dus, maar ik denk echt een sprong. Je kunt voor het spugen eens een beetje johannesbroodpitmeel door de voeding doen (nutriton) maakt het wat dikker, blijft het beter in het maagje. Helpt hier wel goed. ik zou toch ook gewoon die fles van 23 uur erin houden hoor, hebben ze nog wel ff nodig na mijn idee... (alhoewel je kleintje wel super goed op gewicht is! )
Ja Lars zou qua gewicht al op 4 voedingen over kunnen... Mijn dochter had dit ook met 3 maanden al. Lars drinkt sinds gisteren de flessen wel weer leeg, ik moet de tv dan uitdoen, hem helemaal naar mij toe draaien zodat hij niet afgeleid is. Hij krijgt de fles weer om 23 uur, maar wordt nog steeds rond een uur of 5 met hele erge honger wakker. Raar terwijl hij met 8 weken al doorsliep. Kan dit ook van een sprongetje komen? Het duurt nu al een dikke week....