Hallo dames ik ben nieuw op het forum sinds vandaag ik ben silvia en ik ben 1 jaar al bezig met me kinderwens ik heb altijd al een goede cyclus gehad vandaag ga ik voor het eerst na de gyn hoe gaat zo een eerste keer wat kan ik verwachten groetjes van sil
Hier ook weer ongesteld geworden. Was te verwachten natuurlijk, maar had stiekem nog wel een klein beetje hoop. Hoop dat de brief van de gyn snel komt, dan kan ik het umc gaan bellen. Ik wil gewoon weer wat duidelijkheid. @ Jipje knuffel voor jou, had vorige week precies hetzelfde. Je gunt het ze wel maar voor jezelf voelt het zo naar. @ knvs ik heb stiekem even gegluurd @ Sandra ook een knuffel voor jou! Hopelijk is er voor jou ook snel weer meer duidelijkheid. Wat gek dat ze je liever door sturen voor een operatie dan dat ze het vocht weg zuigen. @ silvanita welkom, de eerste keer dat ik bij de gyn kwam heb ik een gesprekje gehad en is er een inwendige echo gemaakt, een bloedtest en een afspraak voor een hsg. De huisarts had al wel wat voor onderzoek gedaan.
@madeline balen zeg! We lopen nu wel weer bijna gelijk met z'n drietjes. En hoop hou je volgens mij iedere maand. @ knvs wat een mooie echo! geniet ervan ondanks alle controles. @silva, eerste gesprekje bij gyn was bij mij ook alleen inwendige echo en bloedonderzoek. Man moest zaad inleveren en er werd naar onze gezondheids geschiedenis gevraagd. Bij ons beide redelijk veel gebeurd in verleden, dus dat wilden ze wel in kaart gebracht hebben. Heel veel sterkte en hou ons op de hoogte. Ik heb vrijdag een belafspraak, kon niet eerder dan de 14e terecht. Ze staren zich bij mij blind op dat litteken, maar heb heel sterk het gevoel dat dat niet het probleem is. Vraag me niet waarom ik dat denk, is een heel sterk gevoel. Bedoel er zat deze keer geen vocht meer...2 eitjes en toch niet zwanger, dan heeft dat volgens mij niks te maken met vocht. Gebruik ook mn boeren verstand maar... Wanneer moeten jullie weer terug jipje en madeline??
@sandra De volgende info heb ik van de website van het amc LEO-behandeling Wat is een LEO-behandeling en hoe werkt het? Laparoscopische Electrocoagulatie van de Ovaria (afgekort LEO) betekent dat er tijdens een kijkoperatie enkele kleine gaatjes in het oppervlak van de eierstokken worden gemaakt. Hierdoor verandert de hormoonproductie waardoor er weer een eisprong optreedt. Wat is de kans op zwangerschap? Een jaar na de LEO-behandeling is 60% van de vrouwen zwanger en na 2 jaar ruim 80%. Na de LEO-behandeling wordt 40% procent zonder Clomid® zwanger, 20% procent met Clomid® en 30% met injecties Gonadotrofines. Een zeer kleine groep heeft uiteindelijk IUI of IVF nodig. De LEO-behandeling heeft ook een gunstig effect op het krijgen van een tweede kind.
@madeline, sorry had ik ff overheen gelezen dan. Kunnen ze geen ivf in het ziekenhuis waar je nu loopt? en moet je dan ver voor umc?? en @ laura, klinkt heftig maar wel positief zo te lezen! Al enig idee wanneer ze dit gaan doen?
Heey meiden ik ben net terug van de gyn inwendige echo gehad alles was goed Vrijdag weer terug voor nog een echo omdat ik dan ong in me vruchtbaren dagen zit en vrijdag moet me man ook zaad afleveren veder door gestuurd naar een diëtist omdat ik veel ben aangekomen en nu 96 kilo weeg ben benieuwd na vrijdag !!!
Hey dames, Iedereen die weer ongi is geworden: balen... Blijf positief hoor... Is soms moeilijk, maar anders trek je het niet. Knvs, mooie echo! Silvanita, welkom. Kan wel gaan vertellen wat er gaat gebeuren bij de gyn, maar het is overal anders en je bent al geweest... Afwachten vrijdag weer. @hier: vorige week donderdag echo gehad, mocht afgelopen maandag weer, had toen een andere echomiep, die zei vrij weinig maar wel waar het om ging, ze zag meerdere eitjes maar 2 grote, maar die waren nog maar 10 mm. Ik ben dus erg vroeg in de cyclus, maar dat is omdat ik niet wist wanneer m'n eerste dag was van ongi. Maar ja, beter te vroeg dan te laat toch? Nu mag ik donderdag weer voor een echo. Dus ga ook maar eens aan de klus, tijdens en na het gebruik van de pil was m'n libido erg ver te zoeken, dus van klussen is nog weinig gekomen.... Toch wel handig als je zwanger wilt raken! Haha Had ook veel buikpijn van m'n darmen, maar dat is nu eindelijk veel minder, dus dat scheelt ook in de kluszin. Met pijn is het niet fijn, hahaha. Nu hopen dat donderdag de eitjes wat groter zijn en ze ergens een keer springen en dan verder met de onderzoeken. Bloed is namelijk bij mij nog nooit geprikt. Nou dames, tot later weer!
@silvanita, welkom! @knsv leuk die echo! @madeline, hoop dat je snel terecht kunt! @Sandra, irritant dat litteken... Ik moet dinsdag weer voor een fm. Tot nu toe van de 5 keer, vier keer in eigen tijd en maar 1 keer onder werktijd moeten plannen.
@sandra, ik weet nog niet wanneer ze dit willen gaan doen. Heb 5 maart afspraak bij de gyn. Moet dus nog even geduld hebben.
Hey dames, ben vanmorgen weer voor een meting geweest, nog steeds klein, 1 van 10mm en de ander wel groter, 14 mm. Dus nu maandag weer terug. Dan ook afspraak maken voor progesteron te prikken, ik mag alleen wel hopen dat dit maandag de 10e kan, want we gaan de 11e op vakantie naar valencia.... 6 dagen, dus ja... En ik hoop dat ik dan ondertussen ook de samenlevingstest gehad heb, denk dat ik dat maandag vraag, wanneer die kan. Daar hoef je niet speciaal een eisprong voor te hebben toch, ze moeten alleen zien of we wel matchen... Spannend allemaal, want je bent toch hoopvol dat het nu maandag dan goede eitjes zijn, en ik ben bang dat die vakantie een beetje de planning in de war gooit. Dat het straks niet past en we dus een ronde 'verpest' hebben... We zullen zien. Of ik heb een hele leuke afsluiting van de vakantie, zou ook nog kunnen!
Spannend Hope! Maar ga vooral genieten van je vakantie! En wie weet is die ontspanning wel ergens goed voor
Hm, balen! Na een leuk carnavals feestweekend vanmorgen weer echo gehad, eitjes waren bijna niet gegroeid.... Nu donderdag terug, maar heb er weinig hoop op dat ze dan ineens wel groter zouden zijn, als ze nu na 3 dagen ook niet groter waren. Dan overleg met de gyn, over wat te doen. Heb nu dus ook geen afspraak voor progesteron te prikken, want nog geen eisprong. Afwachten weer... Hoop niet dat ik in de vakantie ongi word nu, want ik weet totaal niet waar ik nu in m'n cyclus zit. Wel vervelend eigenlijk...
@hopeforyou dat is inderdaad balen! Hier vandaag fm weer gehad. Het zag er weer goed uit. 2 grote en 2 kleintjes. Donderdag mogen we weer voor de IUI.
He balen hope.. Hoop morgen beter nieuws voor je! Hier al 2 weken aan het wachten op de verwijzing van de gyn.. Ben geen spoedgeval zegt het zkh, dus zal nog wel even duren succes morgen jipje! Laura jij moet vandaag naar de gyn, laat je weten hoe het gegaan is?!
@ hope balen zeg...hopen op goed nieuws voor je! @ jipje, succes donderdag! @ waarom duurt een verwijzing zo lang madeline?? Al heb je maar vast een datum, belachelijk dat ze daar geen rekening mee houden dat het voor jullie wel heel belangrijk is! Sterkte met het afwachten. Hier vrijdag telefonisch overleg gehad en vanmiddag weer. Ze heeft overleg gehad met haar supervisor en hoor vandaag wat daar uit is gekomen. Ze willen misschien toch ivf gaan doen als m'n biologische leeftijd nog goed is. Mn hormoonwaarden waren goed, gaat alleen om m'n eicel voorraad. Dus spannende middag vandaag. Had trouwens heel onverwacht gisteren al een positieve ovulatietest. Gelukkig hadden we wel geklust de dagen ervoor...alleen niet omdat we dachten dat het nodig was En vrijdag krijg ik echo om te zien hoe het met het vocht zit...
@ Sandra spannend hoor! Snap ook niet waarom het zo lang moet duren.. Ik wil geen behandeling meer voor de bruiloft maar ik wil wel weten waar ik aan toe ben. Alleen een datum in mn agenda ook al is het over paar maanden geeft al rust. Ik ben dat afwachten steeds zo zat..
Ja precies madeline, dat bedoel ik. En die rust is zooo belangrijk om het vol te houden. Is het onmogelijk voor jullie om natuurlijk zwanger te worden? Weet ff je verhaal niet meer, sorry En wat leuk dat je gaat trouwen! Wanneer is het??