Het is niet onmogelijk Sandra maar we moesten stoppen met iui omdat er te weinig zwemmers waren. Vl was voor de iui 2x getest toen waren er beide keren voldoende zwemmers om spontaan zwanger van te kunnen worden. (Wel minder dan normaal) 2x iui behandeling gehad en toen 2x onvoldoende zwemmers.. Dus de kans dat het spontaan gaat lukken is volgens mij zeer klein. We proberen al vanaf aug 2011, zonder resultaat. In juni gaan we trouwen Had gehoopt dat we intake evt nieuwe onderzoeken ed voor die tijd gehad zouden hebben maar twijfel nu of dat wel zal lukken.
Hey Madeline, Spannend zeg, juni schiet al aardig op! Ik ben zelf afgelopen september getrouwd! Geweldige dag gehad, met hier en daar een randje....schoonvader ervoor overleden en mijn eigen vader in het ziekenhuis. Maar heb zooo genoten. En zo heerlijk om in moeilijke tijden op terug te kijken. Geniet vooral ook van je voorbereidingen hé! Tis zo snel voorbij. En kun je niet het ziekenhuis bellen dat je een datum wil, ze zullen toch wel snappen als je zolang bezig bent je een beetje zekerheid wil.
ja ik had gebeld maar de gyn moest de brief nog dicteren. De secretaresse zou vragen of die gyn dat zsm gaat doen en zij dan voorrang mag geven aan de brief. Anders wordt het achteraan aan sluiten in de rij.. Ik bel volgende week gewoon weer heb nu het rechtstreekse nr, als ze me zat wordt schiet ze misschien harder op Genieten van de voorbereidingen doen we zeker! Ik heb er zo'n zin in! Nu nog hopen dat het weer mee gaat werken, want dan trouwen we op het strand. Anders moet het binnen... Wat jammer dat je schoonvader het niet meer mee heeft mogen maken. Is hier helaas ook zo.. hij is overleden toen vl nog erg jong was, ik heb hem dus ook nooit gekend.
Hmm..hier net telefoon gehad van m'n arts. IVF gaat het niet worden, haar supervisor gaat niet akkoord. Ik voldoe niet aan alle eisen Heb vrijdag een echo en dan bespreken we wat verder opties zijn, toch naar VU voor second opinion en verdere info over litteken of misschien een kleine ingreep hier, maar ze sprak uit wat ik al de hele tijd denk, ze weet niet of het wel aan het litteken ligt. Dus waarom het niet wil lukken weten we dus niet. Maar omdat ik al kinderen heb, is bewezen dat ik zwanger kan worden. En ik was afgelopen december ook zwanger, wel heel kort, maar toch spontaan. Pff ik weet het ff niet meer.
Nee idd...en dat wachten hé! Maar gaaf dat jullie op het strand gaan trouwen! Wij zijn in een hele mooie villa getrouwd. Hadden mazzel met het weer, hele dag droog en een zonnetje, pas eind van de dag wat regen, maar toen waren we al aan het feesten Weet jij dat toevallig, doen ze IUI alleen bij slechte zaadkwaliteit of bij meer problemen? Probeer nu zoveel mogelijk info te zoeken dat ik met allerlei ideeën kan aankomen vrijdag.
Ja heb het boekje nog liggen De verkorte versie: degene die in aanmerking komen zijn: * paren waarbij de baarmoedermond van de vrouw geen, onvoldoende of vijandig slijm produceert waardoor de zaadcellen niet de baarmoeder in kunnen zwemmen. *paren waarvan de man zaad van verminderde kwaliteit heeft. *paren met een onvervulde kinderwens van 2 of 3 jaar zonder duidelijke oorzaak.
Thnx! Ze weten nl niet of dat slijm wat bij mij in het litteken zit kwaad kan voor de zaadcellen. Misschien toch een optie voor ons, ga het zeker voorleggen.
@madeline, balen dat lange wachten. Leuk dat je gaat trouwen. En op het strand, dat lijkt me super mooi. @sandra, ik hoop voor je dat er vrijdag beter nieuws is. Sterkte en knuffel Ben vandaag naar de gyn geweest. Derde ronde clomid (150mg) heeft ook geen effect gehad. Heb geen eisprong gehad. Bmsv is ook elke keer dun. Was vandaag 4 mm. Vorige keer al gesproken over Leo behandeling. Die gaat nu dus echt gebeuren. As dinsdag afspraak bij de anesthesist. En dan de datum voor de operatie plannen. Zal waarschijnlijk eind april worden.
@laura balen dat het geen effect heeft gehad. Nu hopen dat na de Leo behandeling het beter gaat. @sandra, bij ons is er niet echt een reden gevonden waarom ik niet zwanger zou kunnen worden. Het enige was dat 1 eileider verstopt zit en het zaad van ml. De eerste keer niet heel geweldig was. Bij het tweede onderzoek was het juist weer erg goed. Na anderhalf jaar zijn we begonnen aan de IUI. Hier net IUI 5 gehad. Nu maar weer afwachten. Na de vorige keren 2,5 milj, 4 mil, 6 en 9 miljoen te hebben gehad hadden we nu maar liefst 17,4 miljoen goede zwemmers. Ben benieuwd!
Madeline zou leuk zijn als het voor jullie mooi weer is.. Wij willen over aantal jaar gaan trouwen, hebben nog zoveel op de planning.. Nu aan het twijfelen of we gaan verhuizen naar oostenrijk, dus alles even overwegen.. Sandra wat vervelend dat ze je hebben afgewezen, stommm! Hopelijk kunnen ze je wel verder helpen, Vriendin van mij had ook een vroege mk gehad maar niks gezegd tegen het ziekenhuis ook mede wat jij nu meemaakt.. Die word nu wel geholpen... Laura hopelijk brengt LEO jullie wat.. Heb tijdje geleden gelezen wat het inhield maar op het moment echt last van dementie maar zal straks is terug kijken of wat het nou precies inhield.. Weet niet of ik iemand vergeten ben? Maar denk echt wel aan jullie!! Heb hier gisteren de 3d echo gehad van het onderzoek in erasmus MC en wat een apart en mooi gezicht.. Zal de foto in mn album zetten voor diegene die willen spieken.. Verder gaat het wel redelijk, afgelopen maandag mn kies moeten laten trekken omdat ik nu geen zenuwbehandeling kon ondergaan en na dagen zoveel pijn te hebben gehad vanmorgen terug geweest en bleek toch ontstoken te zijn de wond.. Hij wilde toch nog wachten met sterke antibiotica dus gaf aan om de wond diep van binnen te spoelen AUWWWW dat was geen pretje, lag te huilen als een klein kind Helaas moet ik morgen en zaterdag dat weer laten doen zie er nu al tegen op!! Maar doen het voor de kleine ukk want antibiotica is ook niet het allerbeste...
@knvs wat een gave 3d foto's!! Vervelend dat je wond is gaan ontsteken Heb het ook een keer gehad. Eerst ging de tandarts trekken zonder dat het goed verdoofd was en daarna ging het ontsteken. Op vrijdag werd het toen uit gespoeld daarna moest ik het zelf maar doen ivm het weekend. Ben nooit meer bij die tandarts geweest. @Jipje wat een hoop zwemmers! Dat kan haast niet mis gaan toch ik duim voor je! @laura jammer dat de clomid zn werk niet heeft gedaan. Zie je op tegen de operatie?
Hey dames, wat een verhalen weer. Ik kan nu niet zo makkelijk kijken wie wat allemaal had dus reageer ander keertje op jullie. Zit nu in de trein na een dagje Zeeland. Mn neefje is 8 geworden vandaag. Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest, nadat ik vorige donderdag geweest was had ik goeie hoop dat het maandag groter was geworden. Bleek het maandag niks gegroeid te zijn. Dus nu vanmorgen geweest, bleek het toch enorm gegroeid te zijn. Had gelijk een samenlevingstest kunnen krijgen maar we zijn gisteravond serieus van plan geweest maar in slaap gevallen! Haha! Dus nu moeten we vanavond echt verplicht aan de gang en heb ik morgen eerst nog een echo om te kijken of ze er nog zitten en daarna de test. Eitjes waren nu namelijk 16 en 18 mm. Krijg dan ook gelijk de uitslag want dat bekijken ze gelijk onder een microscoop. Het enige wat niet kan is progesteron prikken, maar goed, dat kan ook een andere keer. Maar hopelijk heb ik die niet nodig. Kan niet laten prikken omdat we dinsdag op vakantie gaan en dan tot zondag weg zijn. Vind het wel spannend worden nu. Ik lees morgen beter en kan ik ook de foto's van knvs zien. fijne avond nog!
@hope, zo nu toch ineens 16 en 18 mm, dat is goed nieuws! @madeline, ik zie er nu vooral tegen op dat ik binnenkort op m'n werk moet gaan vertellen dat ik die operatie krijg. (Ze weten nog van niets) Ben van plan het alleen aan m'n 2 bazen te vertellen wat de operatie inhoud. Weet wel dat collega's willen weten waarom ik er niet ben en zal ze wel moeten vertellen dat dat vanwege een operatie is, maar wil niet dat iedereen de rede weet. Is dat gek? Wil niet dat mensen me anders gaan behandelen en ik houd het liever privé.
Hoi dames, Hier even flink aan het balen, net terug van het ziekenhuis voor de samenlevingstest, maar er was geen enkele zaadcel te zien! Nu kan het omdat het toch gister een beetje gedwongen was dat ML niet goed klaargekomen is, of omdat ik geen goeie omgeving heb, dat weten ze niet, maar ik baal er wel echt flink van. Het enige goeie is dat m'n eisprong nog niet geweest is, dus we kunnen nog door met klussen... Zo klote dit... Was echt hoopvol na gister, maar nu.... Nou, proberen de knop weer om te zetten en maar door te gaan, hopen dat het lukt. Even op jullie reageren:knvs, mooie foto's en duidelijk zeg! Balen van die kies, hopelijk ben je er snel vanaf van de ontsteking... Laura, ik heb ook gewoon verteld dat ik geopereerd moet worden, maar op mijn werk weten de meeste collega's wel dat we bezig zijn voor kinderen. Maar als jij het liever prive houd is dat jou goed recht natuurlijk. Dus dan inderdaad alleen degene die er van moeten weten, maar de rest niet. Je hoeft zelfs niet eens te vertellen waaraan je geopereerd wordt, dus alleen zeggen dat je een operatie hebt en een herstel van ?? is voldoende lijkt me. Madeline, wat jammer dat iui niet voor jullie heeft gewerkt, hopelijk brengt ivf wel jullie droom... Jipje, spannend! Hoop dat het er dan toch genoeg zijn nu... Sandra, wat klote dat je nu niks weet, geen ivf omdat je niet aan de eisen voldoet, maar wat werkt dan wel en waarom wil het niet lukken... Wie ik vergeten ben:sorry... Ik ga nu even een beetje zielig zijn en flink balen van de test, dan is dat vanavond misschien over... Vanmiddag weer iemand voor de mechanische ventilatie, die zouden vanmorgen komen, maar dat heb ik gister verzet voor de test van vanmorgen. Vorige week waren ze geweest, en toen ie weg was deed ie het niet meer, en dat was voor onderhoud! Lekker dan... Meiden, fijne dag!
@laura ik heb het ook heel lang voor mezelf gehouden, vond het ook prive. Vorige maand kon ik er niet meer onderuit en heb het een aantal collega's moeten vertellen. Voelde daarna wel als een opluchting. Het heeft bij mij voor meer begrip gezorgd. Maar vind het zeker niet gek dat je het liever niet verteld. @hope gaat het weer wat beter met je? Hoop dat je vakantie je goed doet. Zodat je straks weer helemaal opgeladen bent vol goede moed! Geloof toch dat mn telefoontje vorige week heeft geholpen. Zaterdag lag de brief van het ziekenhuis op de mat. Vanmorgen een afspraak kunnen maken in het umc. 24 Maart kunnen we terecht.
@hope, hele fijne vakantie! Rust lekker uit. @madeline, fijn dat je alvast een datum hebt voor het UMC. Vandaag op het pre-operatieve spreekuur geweest. Operatie staat gepland op 22 april. Dat duurt nog even.