Hier vanochtend op dag 19 ongesteld geworden. De laatste IUI poging dus ook mislukt. We hebben ons aangemeld voor IVF. Binnenkort de intake. Eerst maar even wat tot rust komen.
He jipje wat rot voor jullie! Hoop dat de ivf snel mag gaan lukken en je binnenkort hier ook mag melden dat je zwanger bent. Dikke knuffel!
Balen Jipje. Ik hoop dat je snel met ivf mag beginnen en dat dat een positief resultaat zal hebben. Dikke knuffel!
Hoi allemaal, Ik zie dat jullie al een tijdje aan het praten zijn in dit topic, maar het lijkt me toch wel fijn om hier mee te praten. Ik ben 28 maart voor het eerst bij de gyn geweest en ik wordt gek van het wachten elke keer op de uitslagen. We hadden bij de huisarts al mn vriend laten testen en zijn zaadkwaliteit was erg slecht, vandaar dat we doorverwezen zijn. Nu hebben we vorige week te horen gekregen dat het bij mij ook niet helemaal goed zit. Mijn FSH waarde was namelijk 18. Wat kan betekenen dat ik vervroegd in de overgang kom. Ik ben me rot geschrokken want ik ben pas net 30. Morgen krijg ik een AFC echo om mn eicelvoorraad te zien. En volgende week rontgenonderzoek. En die week daarna de uitslagen horen we of we uberhaupt geholpen kunnen worden. Dus weer wachten... Ik lees graag met jullie mee en ik hoop dat iedereen de komende tijd goed nieuws zal krijgen.
Hoi Clau, welkom! Dat wachten is het ergste wat er is...het wachten op uitslagen, maar ook je wachtweken! En helaas is daar niks aan te doen Maar wel een rot nieuws wat jullie hebben gekregen zeg! Ik heb het geluk dat ik spontaan zwanger geworden ben, op het moment dat ik het helemaal niet verwachtte! Maar het is fijn hier! Je kan hier je zorgen en je frustraties kwijt....en je hebt het gevoel niet alleen te staan! Ik blijf hier ook zeker regelmatig kijken hoe het met iedereen gaat. Want we gunnen het elkaar allemaal zo dat we een klein wondertje in onze armen mogen houden! Sterkte vandaag !
Welkom clau. Veel succes met dit traject, ben het met Sandra eens wachten duurt altijd lang.. Hier ook spontaan zwanger geraakt vlak voor de medische molen! Blijf hier ook mee kletsen en je kan hier alles delen
Bedankt allebei. En gefeliciteerd met jullie zwangerschap! Is ook wel fijn om zulk nieuws te lezen, in plaats van alleen de verdrietige verhalen. Bij de echo vandaag waren er wel nog eiblaasjes te zien. maar wel erg weinig voor iemand van mijn leeftijd. Maar het geeft wel hoop dat het nog niet te laat is. Hadden ze bij jullie eigenlijk iets afwijkends gevonden en zijn jullie ondanks dat zwanger geraakt? Of konden ze sowieso al niet verklaren waarom het niet lukte?
Hoi Clau, fijn dat er nog wel eiblaasjes zaten! Bij mij zat er vocht in mijn baarmoeder, door eerdere keizersnedes. Door dat vocht kon een eitje zich niet innestelen....ze hebben het een keer weg gezogen, en was toen wel weg,maar niet zwanger geworden. Maand erop juist afspraak gemaakt voor een kijkoperatie voor eind mei en was ik spontaan zwanger. Het vocht was ook uit mn baarmoeder, of dat toeval was of nog met dat wegzuigen te maken had weten we niet. En maakt me eigenlijk ook niet zoveel meer uit hahaha. Mag nu vrijdag voor mn eerste echo, denk dat ik dan pas rust heb hoor....heb in december een vroege miskraam gehad, dus ben nog wel beetje onzeker. Ondanks dat mn bloedwaarde 3 keer zo hoog was als dat ze hadden verwacht! Wat gaan ze voor röntgenfoto maken?
Spannend hoor. Hopelijk is alles goed vrijdag! Dat rontgenonderzoek is een hsg onderzoek om te kijken of de eileiders doorgankelijk zijn. Ik heb hier op het forum gezien dat veel vrouwen dit onderzoek moeten ondergaan en dat het bij sommige erg pijnlijk is. Hoop dat het meevalt. Ik zag ook dat sommige vrouwen zeggen dat je na het onderzoek vruchtbaarder bent door het doorspoelen met de vloeistof. Geen idee of het waar is, maar dat zou dan wel een fijne bijkomstigheid zijn. Maar goed daar ga ik maar niet van uit, anders wordt je weer zo teleurgesteld.
Hoi clau. Hier dachten ze eerst aan endometriose had al vanaf jongs pijnlijke menstruaties en zwanger raken lukte niet 123, toen heb ik in 2013 een kijkoperatie gehad en zn mn eileiders ook doorgespoeld. Daar kwam niks uit Gelukkig.. Toen heeft mijn vriend een zaadonderzoek gehad bij de huisarts en daar kwam uit weinig zaadcellen dus doorverwezen naar het ziekenhuis. Toen we daar de testen kregen bleek ineens het zaad van mn vriend goed te zijn dus dat was een opluchting. Uit mijn onderzoeken kwam wel uit dat ik ooit chlamydia heb gehad, nooit wat van gemerkt overigens en bleek dat mn lichaam het zelf had tegen gegaan gelukkig. Omdat ik al een kijkoperatie had gehad hoefde dat niet meer omdat alles er goed uitzag daarvoor.. Ze konden hier dus niet vinden waarom het lukte.. Toen was ik ineens een maand later zwanger gelukkig! Nu alweer bija 17weken.. Heb zelf een autoimuumziekte dus word goed in de gaten gehouden.. recent zijn er antistoffen gevonden die onze dochter kunnen schaden dus vandaag te horen gekregen dat ik elke week een GUO krijg uitgebreide echo onderzoeken.. erg spannend allemaal.. Hoop voor jou dat je ook spontaan zwanger mag raken! De wonderen zijn de wereld nog niet uit liefss
Wilde nog wel kwijt! Pin je idd niet vast op die hsg ik raakte 7 maanden erna zwanger dus of het heeft geholpen dat denk ik niet.. Ze zeggen dat het je kansen de aankomende 6 maanden verhoogd maar is nooit bewezen
Welkom Clau! Het is inderdaad heel erg prettig om elkaar te steunen. Fijn om met "lotgenoten" te kletsen. Is toch anders dan mensen in je omgeving die niet in de medische molen hebben gezeten. Bij ons was in eerste instantie het zaad van ml. niet goed. Tevens bleek uit de hsg (wat best wel te doen is, viel me reuze mee na alle verhalen die ik erover gehoord had). De laatste maanden is het zaad van ml erg goed. We denken zelf dat de kwaliteit te maken had dat ml niet lekker in zijn vel heeft gezeten en enkele maanden geleden een poging heeft gedaan uit het leven te stappen. Zaad wordt elke drie maanden opnieuw aangemaakt en is vervolgens alleen maar beter geworden! Helaas hier nog niet zwanger. Zijn nu twee jaar verder en hebben net 6 IUI's achter de rug. Je wordt wel erg op de proef gesteld met al dat wachten. Ik vond het bij de eerste 3 keer erg pittig. Het werd echt emotioneel zwaarder. Gelukkig hebben we nu gesprekken met een klinisch psycholoog in het ziekenhuis. Dit geeft mij zelf veel rust. Hoop dat je snel zwanger mag worden. In ieder geval heel veel succes en nogmaals welkom bij ons clubje!
Wat een heftige verhalen. Ik hoop dat het bij jou ook snel gaat lukken Jipje. Bij mn vriend was het zaad de laatste keer in het ziekenhuis ook veel beter dan de twee keer dat we het bij huisarts hadden laten testen. Van 2 procent bewegende cellen, naar nu 32 procent bewegende. Ik weet niet of het ook aan de methode ligt van de laboratoria. Maar bij jullie kan ik me ook wel voorstellen dat het ook zeker ligt aan hoe je man zich voelde. Wij hebben toen na het eerste zaadonderzoek eens een beetje op internet zitten zoeken of je er zelf verder nog wat aan kan doen. We zagen toen dat wortelen kunnen helpen en zink. Dus mijn vriend zit nu elke dag aan de worteltjes en zink/selenium tabletjes. Ook al helpt het misschien helemaal niet, we hebben dan toch het idee dat we er alles aan proberen te doen. Hebben jullie verder misschien nog tips die jullie misschien in het ziekenhuis hebben gekregen ofzo? Behalve dan geen alcohol en gezond eten enzo.
@knvs, wat houdt die auto immuunziekte precies in? Heb er wel eens van gehoord, maar kan me ff niet meer herinneren wat het precies is (ben zelf verzorgende dus moet het eigenlijk weten hé) En in hoeverre kan het kwaad voor je kleine? Lijkt me wel extra spanning geven voor jullie! @Jipje, wat een heftig verhaal zeg dat je man het niet meer zag zitten. Hoop echt dat jullie snel resultaat mogen hebben met ivf! Dikke knuf! @ clau, onze arts gaf aan dat het voor de man beter is om niet in bad te gaan. Ook geen sauna e.d. Verder niet te strakke broeken dragen. En vooral....blijven genieten van elkaar!
Autoimuumziekte zou de kleine eerder kunnen komen en nu met die antistoffen kan het de baby's hartje schaden dus vandaar de wekelijkse GUO's om dat in de gaten te houden en er wordt gekeken naar de bloedtoevoer van de navelstreng.