Ha meiden...vandaag echo gehad en er was niet 1 hartje te zien die klopte.....maar 2 alles zag er goed uit,over twee weken terug om te kijken of ze in 1 vruchtzak zitten of twee...was nu nog te vroeg om te zien.
Wauw sandra! Een 2ling dus! Heel gaaf! Clau, welkom hier. Hoop verhalen al van iedereen gehoord dus zal je de mijne kort vertellen. Wij zijn ook al sinds augustus 2012 bezig en sinds oktober 2013 bij de gyn. December ben ik geopereerd nadat er een cyste was ontdekt in oktober. Uiteindelijk bleek dat endometriose te zijn en is mijn rechter eierstok eruit gehaald. Links flink verkleefd maar wel 2 eileiders dus zou moeten kunnen om zo zwanger te worden. 3 maanden aan de pil geweest (hormonen onderdrukken de groei van endometriose) en nu 2e ronde na pilgebruik weer verder proberen. Wordt gevolgd in zkhuis met echo's en samenlevingstesten, en deze week is er bloed geprikt. Maandag krijg ik daar de uitslag van, of ik genoeg progesteron aanmaak en of ik ooit chlamydia heb gehad. Ik verwacht eigenlijk weer minder nieuws, omdat alles wat ik een uitslag van krijg niet goed is... ( heb ook voorstadium van baarmoederhalskanker gehad in 2011, toen zat ik op PAP4 en afgelopen december op PAP2 maar dit heeft zich gelukkig zelf opgelost) Maar ondanks alles blijf ik redelijk positief! Heb nu bijvoorbeeld vandaag een klein drupje bloed bij afvegen, denk ik weer of het een innesteling kan zijn, maar zou laat zijn. Denk dat de 15e m'n NOD is, maar zeker weten doe ik het niet. Succes met zwanger worden en de onderzoeken! Ephalba, jeetje, wat heftig. Heelveel sterkte....
Wat leuk Sandra, gefeliciteerd! Ik hoop dat je er nu wat meer van kan genieten nu alles er goed uit zag verder. Wat spannend hopeforyou. Lijkt me wel moeilijk om een paar maanden gewacht te moeten hebben. Hoop voor je dat het snel gaat lukken. Gaan ze anders snel over op iui of moeten jullie nog een tijdje zelf proberen? Ondertussen lijkt iedereen in mijn omgeving maar zwanger te worden. Vind t best wel moeilijk om maar enthousiast te reageren elke keer. Maar dat zullen jullie ook vast hebben. Hoe leuk t voor die ander ook is. Je wilt t zelf ook zo graag!
En dan bedoel ik het trouwens niet voor de mensen die hier meepraten en zwanger zijn. Die hebben zelf ook dit meegemaakt. Daarvan vind ik het juist extra leuk voor ze dat het na zo lang proberen toch gelukt is.
Thnx meiden. En ja Clau dat gevoel kennen we allemaal. Mn ex zijn vrouw was in de eerste ronde zwanger en dan de opmerking...oh hadden we niet verwacht zo snel. Mn vriendin die gepland een voorjaarskindje wilde en gelukt is... Maar goed, iedereen gunt het elkaar hier..vandaar dat ik hier ook mee blijf schrijven...ook omdat je zo met elkaar meeleeft. Fijne dag x
@clau, we moeten 6 maanden zelf proberen en als het dan niet lukt gaan we gelijk over op ivf. Omdat iui geen meerwaarde heeft voor mij. Weet alleen niet meer waarom want je krijgt zo veel info....
Wauw wat super Sandra! Nu dus dubbel genieten! Hier is het even wennen. Even geen hormonen spuiten en zelf aan de klus, geen zh bezoeken echt wel even fijn!
Hallo hier, Hier eindelijk weer eens goede berichten, vandaag belde de gyn, met de uitslag van m'n bloed. Geen chlamydia gehad, had ik al gedacht, en het belangrijskste voor mij, m'n progesteronwaarde! Die was goed, 40 en het moet boven de 30 zijn. Dus goede eisprong gehad, en nu dus afwachten. Ik heb gevraagd wanneer ik ongeveer m'n menstruatie kan verwachten als ik m'n eisprong rond 1 april had gehad, ze zei dat ik dan ongeveer morgen of woensdag zou kunnen verwachten. En als het dan nog niet is, ik donderdag een test kan doen! Iiiieeeh! Heb nog nooit getest sinds we bezig zijn! Heb ook super testdrang ineens, zeker omdat ik testen heb liggen van m'n vriendin die ze over had, en die 2 dagen voor NOD gebruikt kunnen worden! Ik wil mezelf alleen wel inhouden, omdat ik ook weer niet teleurgesteld wil worden. Heb nu 2 dagen (weekend) bruin verlies gehad, en dit heb ik meestal als ik ongesteld ga worden, maar vandaag niks meer. En heb wel een beetje krampen in m'n buik, alsof het door gaat komen, maar er komt niks. Die vriendin van me zei dat het bij haar ook zo was en toen raak was... Dus ik vind het nu ineens superspannend! Duimduimduim! Mocht het toch niet goed zijn, dan weer echo's vanaf de 10e dag, en weer een samenlevingstest, omdat de 1e 2 mislukt waren. Als het nu weer niet zou lukken dan laten we die voor wat het is, omdat de rest wel goed is. En ze wil kijken of ze m'n eileiders door kan spuiten... Daar zie ik heel erg tegenop, maar ik hoop maar dat dat niet nodig zal zijn. Jipje, wel fijn even zonder alle poespas denk ik? Hoop dat het spontaan ineens lukt, je hoort het wel eens toch...
Wauw hope, dat klinkt positief! Ik duim voor je dat je een positieve test zal hebben. Super spannend!
Hier vanmorgen helaas weer ongesteld geworden 2 dagen voor mn nod. Was niet echt een verrassing had al vanaf zondag last van buikkrampen. Het ziekenhuis schiet ook niet op pas 12 mei een beleidsafspraak Ik zou vandaag op kraamvisite maar heb het gisteren afgezegd, ik kan het nu even niet. Hoe gaan jullie daar mee om? @hope goed om positief nieuws van je te horen! Ik hoop donderdag weer positief nieuws! @sandra wat ontzettend leuk een tweeling, gefeliciteerd!!
Hee, hier nog steeds geen ongi, wel krampen, en gister gezellig gemaakt met ML, maar daarbij had ik na afloop wel bloedverlies. Maar dit heb ik ook als ik niet rond m'n ongi dagen zit, dus wat het wel is? Waarschijnlijk erg gevoelige baarmoedermond, want als ik onderzoek heb gehad zegt de gyn ook altijd dat het snel bloed. Vandaag meer krampen nog als gister, maar verder niks, dus ik vind het superspannend allemaal ineens.... Ben nu thuis na een ochtendje werken, vanmiddag weer op cursus, en vanavond alleen thuis want ML gaat borrelen. Wel testdrang, maar durf niet echt. Dus ik wacht donderdag af.... (Denk ik, haha) Hou jullie op de hoogte! Madeline, balen van je ongi.... ik moet nog op 2 kraambezoeken eigenlijk, maar ik kan er goed mee omgaan. Sta overal positief tegenover en kan echt genieten van kleintjes en het geeft me geen slecht gevoel gelukkig. Kan me heel goed voorstellen dat het moeilijk is, maar ik ben blij dat ik dat dus niet heb. Zo kwam ik vorige keer voor de echo om te meten en was ze m'n rechtereierstok aan het zoeken... Zegt ze dat ze m niet kan vinden... Mijn antwoord is dan heel droog: nee, die is er niet meer he.... Oja... En ik kan er wel om lachen, alhoewel ik het superslecht vind, want je zal maar iemand treffen die er minder goed mee om kan gaan. Maar goed, ik begrijp het allemaal wel. Sterkte!
Wat spannend hope. Hopelijk blijft die vervelende ongesteldheid weg! En Madeline ik snap wel dat je het moeilijk vind. Ikzelf heb nog maar 1 kraambezoek gehad sinds we bezig zijn. Op zich had ik er niet veel moeite mee. Maar wie weet ga ik het hoe langer we bezig ook steeds moeilijker vinden. Ik vind alleen de vragen die je krijgt zo lastig. Zoals "wanneer gaan jullie eens beginnen aan kinderen". En niet alleen op kraambezoek maar ook op andere momenten die vragen altijd... Ik heb vandaag hsg onderzoek gehad. Wat een rotgevoel was dat. Die vloeistof inspuiten viel wel mee, maar dat vastzetten van de baarmoedermond.. Het was gelukkig zo voorbij en de eileiders waren gelukkig doorgankelijk. Gelukkig goed nieuws. Nu een weekje wachten en dan horen we wat we kunnen doen.
@ hope dat is idd erg slecht, wel fijn dat je zo positief kan blijven. Ik heb al zeker 10 kraambezoekjes afgelegd sinds we bezig zijn, in het begin ging het prima, maar krijg het er steeds moeilijker mee. Vooral rond mijn ongi. @ clau fijn dat je eileiders open zijn. Die vraag of we al bezig zijn heb ik ook zo vaak gehad. Mn nichtje van 4 kwam zelfs een tijdje geleden met een tekening aanzetten. Trots zat ze erbij te vertellen wie ze getekend had nl vl, mij en een kindje. Ze vond dat er een kindje bij ons hoorde..
Nou, net op het werk ongesteld geworden. Ben blij dat ik niet getest heb maar baal er wel flink van. ML vroeg waarom ik nu weer echo's moet omdat cyclus nu toch bekend is... zal vanmiddag eens navragen want echt vrolijk wordt je daar natuurlijk ook niet van. En als ik ze zelf kan opsporen met ovutesten heb ik dat liever dan telkens echo. Jullie horen er nog van. clau, het doorspuiten gaan ze bij mij waarschijnlijk deze ronde ook doen. Mijn moeder heeft dat gehad vroeger en 2 maanden later was ze zwanger van m'n zus. ze weet nog dat ze toen pijn had in haar nek en schouders en dat was goed. Dus wie weet voor je...
@hopeforyou, balen dat je ongesteld bent geworden. Hoe is het vanmiddag gegaan? Ik moet nog twee dgn wachten op de uitslagen. Gelukkig morgen weer een drukke dag dus weinig tijd om na te denken over de scenario's. Je kan jezelf soms ook helemaal gek maken. Heb al 3weken een google verbod van vl
Wat jammer hope! Echt balen. Ik hoop dat het doorspuiten meevalt bij je. Ik vond het echt niet fijn, maar ik wil je verder niet ongerust maken. Wie weet worden we er wel sneller zwanger door.. Madeline dat is wel lief van je nichtje, maar idd zo confronterend. En dat is maar een kind. Ik begrijp soms niet dat volwassenen niet kunnen bedenken dat het misschien niet zo vanzelfsprekend is dat het allemaal vanzelf gaat. Misses ik ben zelf ook veel te veel aan het googlen.. En dan lees je vaak dingen waardoor je je nog drukker gaat maken. Ben blij dat ik nu met jullie mee schrijf. Toch wel fijn al die mensen die hetzelfde meemaken. En ook wat positieve verhalen Wij gaan morgen 2 nachtjes ff weg. Ik hoop dat ik me daarna wat meer ontspannen voel. Hoewel ik pas echt kan ontspannen als ik dinsdag de uitslagen heb gehoord denk ik. En dan ook alleen maar als het soort van goed nieuws is. Maar daar ga ik de komende dagen maar zo min mogelijk proberen aan te denken. Misses hopelijk hoor jij ook goede berichten als je de uitslagen te horen krijgt!