Zijn er nog dames die ook naar de gyn zijn gestapt afgelopen maandjes?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door wondertjeinmaak, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    @xxxlauraxxx, ja, ik heb vorige maand heel erg buikpijn gehad maar de huisarts dacht dat het m'n darmen waren of galstenen. Zelfs echo gehad, maar dan van de bovenbuik, dus dat gebied hebben ze niet gehad.
    Laatste menstruatie was ook echt verschrikkelijk pijnlijk, maar nu begrijp ik eindelijk waarom.

Ik hoor maandag meer, dan zouden ze bellen om een afspraak te maken voor een gesprek met de gyn.
    Verder weet ik nog niks...

2. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

18 sep 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hopeforyou, wat ontzettend naar voor je.
    Ik had het idee dat de comid misschien helemaal niets had gedaan, maar zoals ik me nu voel lijkt het als of er een ongie aan komt. Gisteren de verjaardag van ml gevierd en ik was depri en saggo. Erg jammer. Vandaag vage buikpijn. Ongie zou voor mij positief nieuws zijn. Dan heb ik waarschijnlijk een eisprong gehad. Ik probeer het maar positief te bekijken.
    Vanmiddag naar een kinderverjaardag. Word ik weer lekker met mn neus op de feiten gedrukt... Hebben anderen van jullie daar ook last van?

3. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    @xxxlauraxxx, ik heb daar op zich niet veel last van, als ik ergens kom waar kinderen zijn. Heb het alleen als ik zie via facebook ofzo, dat er weer iemand zwanger is, dan doet dat soms best zeer...

Nu voelt het allemaal wel anders, ben bang dat m'n hele eierstok er uit moet nu met die cyste, en dan heb ik alleen links nog over. Ben er dan weer bang voor dat het niet meer gaat lukken... Maar was altijd positief, dus moet ik weer even mezelf streng toespreken en dat weer worden.

Wat is clomid precies? Wij/ik heb daar nog niets over gehoord, net zoals dat primolud wat ik vaak zie staan.

4. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    @Hope:
    Jeetje, wat een rot nieuws.. Wanneer hoor je of je geopereerd wordt?

Clomid
    De werkzame stof in Clomid is clomifeen.
    Clomifeen behoort tot een groep geneesmiddelen die de werking van de vrouwelijke oestrogeenhormonen gedeeltelijk nabootsen en gedeeltelijk tegenwerken. Het stimuleert hierdoor de afgifte van hormonen die voor de eirijping en eisprong zorgen.
    (apotheek.nl)

@Laura
    Ik herken jou gevoel wel, heb er zelf steeds vaker last van. Niet alleen last van op een kinderverjaardag.
    Van de zomer was ik met vl op het strand met veel spelende kinderen en een heleboel dikke zwangere buiken. Dan komt dat nare gevoel weer boven.
    Mijn schoonzus loopt ook erg te pronken met haar dochter, snap echt wel dat ze zo trots is op haar dochter maar doet mij wel pijn.

5. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    @madeline, ik ben net gebeld door het ziekenhuis. Volgende week maandag kan ik terecht, en verder weet ik nog niks. De afspraak maandag is alleen om te bespreken, dus ik weet nog helemaal niks over een eventuele operatie. Ik ga daar wel vanuit, maar weet dus niks zeker.

Nog een week wachten dus...

6. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    Hier even een update van mij. Inmiddels na een paar maanden geen ziekenhuisbezoeken gehad te hebben (na het hsg onderzoek) hebben we besloten om voor iui te gaan. Vanochtend een afspraak gemaakt in het ziekenhuis. De afspraak staat voor eind van deze maand. Vervolgens ook gelijk uitleg over hoe ik mijzelf moet spuiten. Erg spannend allemaal. Zie ook wel op tegen die hormonen, maar doe er alles aan om ook op een blauwe/roze wolk terecht te komen!

@hopeforyou, wat balen van die cyste. Heel veel succes!

@laura, het is zo herkenbaar. Hier een babyboom in de vriendengroep. Het afgelopen jaar zijn 3 meiden bevallen. Dus heel veel gesprekken tijdens verjaardagen over zwangerschappen :( En natuurlijk de kraambezoekjes. Soms ben ik even egoïstisch en kies ik even lekker voor mijzelf.

7. wondertjeinmaak

wondertjeinmaak Fanatiek lid

2 sep 2012
    4.652
    7
    38
    Vrouw
    Hopeforyou wat vervelend nieuws heb je gehad. Bah lijkt me echt verschrikkelijk. Hoe gaat het nu verder? Balen van de onzekerheid.

Laura balen van je nega test. Van clomid zou je idd aan kunnen komen, heb het vaker gelezen.

Ik heb er soms ook wel last van als ik jonge kinderen zien, vraag me soms echt af hoe lang we nog moeten wachten.. het is misschien niet goed om er soms zo over te denken maar het overvalt je soms echt.
    Als ik zwangeren zie heb ik dan soms ook. Echt zo’n steek. Bah.

Jipje hopelijk brengt iui jullie goed nieuws meid.
    Mochten jullie hier zelf over beslissen of je dit zou willen?
    Hier heeft onze gyn nog niets over gezegd. Aleen zelf nog 6 maanden proberen.

Hier heeft de 1e ronde na de hsg nog niet opgeleverd. Was wel heftiger ongesteld dan anders. Had ook veel meer pijn en het duurde langer dan ik gewend was.
    We gaan het deze ronde wel proberen zo te doen zoals de gyn zei. Om de dag vanaf dag 9 tot 16. we deden eerst altijd wanneer we zin hadden en dit was soms om de dag. Voor de zaadjes van manlief was dit niet goed.

8. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    @wondertjeindemaak, het gaat af en aan hier. Qua pijn en qua gevoel.
    Gister had ik heel de dag door weer pijn in m'n buik, maar nu kan ik het eindelijk een oorzaak geven. En dat is dan weer zo dubbel met je gevoel.
    Gisteravond ineens aan het huilen en was op zich niks voorgevallen... Zomaar ineens...
    Maar goed, zal toch moeten wachten, dus ik probeer er niet te veel aan te denken, maar als je dan weer pijn hebt, is het gelijk terug in je hoofd.

Jammer dat bij jou nog niks opgeleverd heeft na de hsg.
    Succes nog even...

9. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Hey meiden.

Heb een tijdje niks laten weten, vandaag de afspraak in het ziekenhuis gehad en tot onze verbazing schijnen VL zijn zwemmers helemaal niet slecht te zijn maar super goed?!
    Terwijl er vorige keer maar 3 goede zwemmers waren gevonden vanuit de huisarts en het er heel slecht uitzag, de arts in het ziekenhuis snapte het ook niet en grapte nog mischien wel verwisseld met iemand anders.
    We waren zeker verbaast en toch wel opgelucht op dat moment, dan komt de vraag waarom lukt het dan niet?
    Het enige probleem is dat ik medicatie moet slikken wat ik niet mag nemen als ik zwanger wil worden en hoelanger dat duurt is gewoon vervelend want kan er ook niet zomaar mee stoppen...
    Dus we hebben overlegd en hij geeft mij voorang en kan ik morgen al terecht bij de gyn in het erasmus.
    Heb in juli een laparoscopie gehad in een ander ziekenhuis en mn eileiders zijn doorgespoeld ivm met vermoedens endometriose, gelukkig niks gevonden en alles zag er goed uit maar omdat ze daar geen fertiliteit doen heeft die niet echt overal naar gekeken...
    Wel gemengde gevoelens nu want we hadden niet gedacht aan zulke uitslagen en het nu toch wel eens echt aan mij zou kunnen liggen..:)

Liefss...

10. Jipje84

Jipje84 Actief lid

9 apr 2013
    462
    2
    18
    Docent
    @knvs bij ons was zoiets ook aan de hand. In eerste instantie was de kwaliteit van het zaad wat onder de grens. Nadat ml ruime boxers aan heeft getrokken en zijn mobiel niet meer in de broekzak ging het kwaliteit zo omhoog dat hij er een heel dorp mee zwanger zou kunnen maken (de woorden van onze gn).

@wondertjeindemaak wij hebben in augustus het hsg onderzoek gehad. Er werd ons toen gezegd dat we even weer flink moesten oefenen maar dat ze even niets zouden doen. Als we dan in 2014 nog niet zwanger waren konden we een afspraak maken. Zij toen al gelijk dat we dan in januari dan zouden beginnen. Na heel veel narigheid hier hebben we besloten om een afspraak te maken en hopen dat hier iets moois uitkomt. We konden dan in december beginnen.

11. cblos

cblos Lid

5 nov 2013
    69
    14
    8
    Hallo allemaal,

Wilde me ook aan sluiten bij het gesprek, jullie verhalen sluiten bij mijn situatie aan, dat praat wel wat gemakkelijker.
    Even in het kort mijn situatie.
    Ik ben 25 en mijn man 27, ik ben sept 2012 gestopt met de prikpil.
    Er werd toen een voorstadium van baarmoederhalsk ontdekt. Heb er het afgelopen jaar 4 behandelingen voor gehad. Vanaf sept 2012 geen menstruatie gehad, ivm de behandelingen voor het voorstadium heeft de gynaecoloog daar niks mee gedaan. Na de laatste behandeling in april te hebben gehad en nacontrole in mei 2013. In juni 2013 gestart met primolut en daarna clomid.
    Controle gehad en had een eisprong en na 30 dagen een menstruatie.
    Ondertussen 4e kuur clomid gehad, met iedere maand menstruatie.
    Afgelopen weekend mijn eisprong gehad en goed geklust dus nu hopen op t beste.
    Het zaad van manlief is van goede kwaliteit, gelukkig.

Ik moet in januari terug op controle in het zh.

Ik wilde wel nog vragen aan jullie wat een hsg test is?

Succes allemaal!
    Liefs.

12. Madeline

Madeline Bekend lid

24 sep 2013
    775
    64
    28
    Zuid Holland
    @Hope spannende week voor jullie dan. Succes
    @Jipje zal best gek zijn jezelf voor de eerste keer prikken.
    @Wondertje jammer dat het nog niet gelukt is, hopelijk is het de volgende ronde wel raak!
    @knvs wat fijn dat jullie voorrang hebben gekregen, en wat bijzonder dat er zoveel verschil in de zaadtesten zit.
    @cblos hsg is een röntgenfoto van de baarmoeder en eileiders. Hiervoor wordt er contrastvloeistof ingespoten. Ze kunnen dan zien of de eileiders doorgankelijk zijn en de baarmoeder er goed uitziet.
    Ik hoop voor jullie dat al dat geklus een mooi eindresultaat opleverd ;)

Van t weekend komt vl weer thuis na 2 maanden, 14 nov weer naar de gyn. Wat kan de tijd soms kruipen.

13. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    #Hopeforyou Wat een rotnieuws,hou je ons op de hoogte..Dikke knuff..
    #Cblos zal voor jullie duimen, wat naar om dat allemaal mee te hebben gemaakt!
    #Laura Het gevoel is heel herkenbaar in een ander topic waar ik meeschrijf zo goed als iedereen zwanger of al bevallen, vind het lastig om dan gezellig mee te praten enz.. beetje ego maarja soms moet je wel!
    #Jipje Spannend allemaal, bij ons was het wel erg onder de maat en nu gewoon super goed.. vind het gewoon bijzonder dat zoiets kan?
    #Madeline wat leuk je zal hem wel gemist hebben! Heel herkenbaar weken voelen als maanden :)

#Hier bij de gyn geweest.
    Heb een inwendig onderzoek gehad en ze kon zien dat mn eisprong net was geweest wat ook klopt!
    Verder gaan ze me oude gegevens opvragen bij het andere ziekenhuis ze wil even kijken naar de ok verslagen van mijn laparoscopie in juli, Volgende week een bloedonderzoek en dan de vervolgafspraak begin december.. Dus we wachten maar weer rustig af!

14. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    #wim ben je niet vergeten natuurlijk ;) Andere topic xx

15. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    @cblos, ik heb ook een voorstadium van baarmoederhalsk gehad, in 2011. Bij mij is er een lisexcisie gedaan toen, en vorig jaar was alles goed. Moet nu ook weer gecontroleerd worden, dat zal ergens tijdens de afspraken met de gyn gaan gebeuren.
    Wat voor behandeling heb jij gehad, omdat je er 4 x voor behandeld bent?
    Ik had eerst pap3a, een half jaar later pap4, toen de lisexcisie en daaruit kwam CIN1,2 en 3 naar voren. Alle slechte cellen waren wel weggehaald bij de lisexcisie gelukkig.

16. cblos

cblos Lid

5 nov 2013
    69
    14
    8
    @hopeforyou
    Bij mij hebben ze 3 maal door middel van een biopt weefsel weggenomen omdat het telkens kleine beetjes waren. Het bleef telkens pap 3a. Toen het weer bleek terug te zijn hebben ze toch besloten een lisexsicie te doen.
    Na de laatste controle nu ongv 3 weken geleden is het helemaal weg.
    Dat was een enorme opluchting.

Voelde jij je ook zo onzeker in die tijd?

17. cblos

cblos Lid

5 nov 2013
    69
    14
    8
    zijn er nog meer dames die een week voor de nod zitten?
    Ik voel me futloos, heb hoofdpijn en ben misselijk. Heb dit wel meer maar het voelt anders dan anders.
    Maar denk dat ik toch gewoon ongesteld wordt volgende week... dat is namelijk altijd als ik denk dat t raak is.
    Succes voor degene die al kunnen testen of bijna kunnen testen.
    De rest veel klusplezier.

18. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    @cblos, ik voelde me heel erg onzeker toen inderdaad, meer omdat je lichaam iets doet of heeft waar je geen controle over hebt.
    Ben vandaag naar de gyn geweest ivm cyste, en nu gelijk uitstrijkje laten maken. Over 3 weken de uitslag.
    Dat wachten vind ik altijd het ergste....

Ivm cyste: ik krijg een operatie, weet alleen niet wanneer... Ook weer wachten dus :(
    Het is zeer waarschijnlijk endometriose. Op het moment van opereren beslist ze of de eierstok eruit gaat of niet. Ze wil hem zowizo sparen, maar dat lag eraan hoe het er vanbinnen uitziet.

19. xxxlauraxxx

xxxlauraxxx Actief lid

18 sep 2013
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    @hopeforyou
    Jeetje wat een naar nieuws dat je eierstok er misschien uit moet.
    Moeten ze dan niet zsm opereren?
    Heel veel sterkte!

20. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    @xxxlauraxxx, ik weet niet hoe lang het gaat duren voor ik geopereerd word, ze konden me geen richtlijn geven. Dus haast zal er niet achter zitten, alhoewel ik wel hoop dat ik voor het nieuwe jaar geopereerd ben.

Deel Deze Pagina