Zijn er nog dames die ook naar de gyn zijn gestapt afgelopen maandjes?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door wondertjeinmaak, 9 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Ze zei tegen mij dat het hormoon prolactine je hormonen die je eitjes laten rijpen lam legt. Daarom zijn vrouwen die bv. geven ook tijdelijk minder vruchtbaar. PCOS en de vele vochtblaasjes staan daar los van. Dus eigenlijk 2 problemen.
    Ik moet opnieuw bloed prikken om te checken of de waarde juist was en het geen foute meting is. Was zo onder de indruk dat ik niet eens naar getallen heb gevraagd. Als er dus uit komt dat het nog steeds te hoog is start ik met medicatie en moet ik voor MRI. Dan moet eerst dat probleem oplossen en wordt afgewacht of de cyclus weer normaliseert. Als dat na een jaar nog niet zo is moet ik medicatie nemen voor PCOS maar die hebben weer negatieve invloed op prolactine gehalte.

Ben vandaag jarig.. Had het helemaal voor me gezien om met kerst te vertellen dat we zwanger zouden zijn. Nu hoorde ik dat vriendliefs nicht zwanger is na poging 1 en dat ze het gaat vertellen met kerst. AUW dat doet zeer....

2. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Kan me voorstellen dat het steekt tralala en vooral als je dan ook hoort dat het de eerste poging is:( is soms echt oneerlijk:(:(

3. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Gefeliciteerd sandra!

4. knvs90

knvs90 Fanatiek lid

3 jan 2013
    2.362
    0
    0
    Zuid-holland
    Tralala dat komt idd dan wel hard aan, had het ook met een vriendin laatst na 2pogingen raak.. je wilt blij zijn maar knaagt toch wel even aan jezelf

5. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Bah dat is inderdaad helemaal niet leuk om dan te horen..echt zin om te juichen heb je dan denk ik niet! Ookal gun je het een ander zeker wel. Vooral nu je zelf een beetje onzeker bent van alles wat er nu komen gaat. Het is dan zo lastig er grip op te hebben, je weet niet wat je moet denken. Ik ben nu ook een beetje bang dat ik pcos heb omdat de gyn mij vroeg (terwijl hij me onderzocht): Heb je last van puistjes in je gezicht? En ik dus op zijn bureau in een flits die echo's zag liggen waarop echt leek alsof je allemaal van die eitjes zag in de eierstokken. Maar hij heeft er dus niks over gezegd..vaag allemaal.. Maar denk dan nu dat hij misschien eerst wilde afwachten wat deze medicijnen nu doen. Ach ja, zo haal je je van alles in je hoofd! Klinkt ook niet fijn dat die pcos medicijnen niet samengaan met die van de prolactine... :-/.. Brrr. Nou het komt vast allemaal goed, ze kunnen zoveel tegenwoordig, het heeft alleen meer tijd en moeite nodig maar je zult zien dat het misschien nog best mee gaat vallen. Goede moed houden! En..gefeliciteerd met je verjaardag :)

6. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    @ Meis28
    Wat lief dankjewel!
    Ja die onzekerheid he, das het ergste!
    Ben je nu al in Nederland? Wanneer ga je starten met de medicijnen?
    De gyn zei tegen mij dat die vele vochtblaasjes ook konden duiden op een geweldige ei-voorraad en dat het niet perse PCOS hoeft te zijn. Maar de lange en onregelmatige cyclussen doen daar wel aan denken.
    Las in een ander topic iemand met hetzelfde probleem. Haar prolactine spiegel was binnen een week normaal. Uiteindelijk is ze wel gestart met Clomid en nu zwanger. Dat geeft ons moed!!
    Ben je inmiddels nog niet ongesteld?

Dikke knuffel!

7. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Zeker is dat irritant! Ik ga de 17e naar NL en blijf dan zeker 5 weken dus ben eind januari pas weer terug. Ik kan daarom dus pas eind December met de Cabergolina beginnen, want heb dat voor een maandje voorgeschreven gekregen en moet daarna meteen bloedprikken en terug naar de gyn. Dus moet dan weer hier zijn. De pilletjes voor de trage schildklier begin ik morgen maar mee, want die moest ik 6-8 weken slikken. Maak ik dan maar 8 weken van! Dat wat jij vertelde klinkt zeker wel positief hihi.. Is jouw pcos al zeker? Morgen dus bloedprikken zie ik, succes!

8. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Krijg je eigenlijk geen medicijnen om je cyclus nu op te wekken? Jouw cyclus duurt echt gigantisch lang pff :$
    Vanmorgen bloed geprikt, morgen om 15:30 word ik gebeld voor de uitslag.. spannend!

PCOS is zo goed als zeker. Stel dat mn prolactine nog steeds verhoogd is en de medicijnen slaan aan, waardoor mn cyclus normaliseert dan willen ze het een milde vorm van PCOS noemen. Voor PCOS moet je aan 2 vd 3 voorwaarden voldoen (veel vochtblaasjes, overbeharing/acne, uitblijvende menstruatie). Ik heb er nu dus 2, en als mn cyclus normaliseert nog maar 1. In mn ene eierstok vonden ze 21 blaasjes, andere 17. Normaal ligt dit aantal tussen de 8-10.

9. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oohhww spannend dus! Hopen dat de prolactine nu lager is. Nee ze hebben het bij mij niet over opwekkend iets gehad. Moet weer komen met deze medicijnen zeiden ze. Ben erg benieuwd.. Maar ga do of vr. nog even naar de ha om even wat dingen te vragen! Ik zal eind januari bij de gyn sowieso denk ik pas meer horen, als we ook duidelijk hebben of die medicijnen nu wat hebben gedaan. Hou me op de hoogte!

10. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Trouwens ook wel gek dat ze zo snel alweer opnieuw de prolactine prikken, want die waarden kunnen toch niet fout doorgegeven zijn lijkt me? Maar wel prettig even te weten morgen hoe het er nu voor staat. Hoop dat t meevalt

11. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Ze wil graag checken of het geen foute meting is, omdat ik geen symptomen heb. De arts vertelde dat vrouwen met een hoog prolactine gehalte bijna altijd vochtafscheiding uit hun tepels hebben, en ik heb daar nooit last van gehad. Ze wilde graag een dubbele check om zeker te weten met welke medicijnen we nu moeten gaan beginnen.
    Best zenuwachtig nu.. hoop zo dat het 'alleen maar' PCOS is!

12. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok op die manier! Heb je ondertussen al uitslag? Ik heb maar iets verhoging en heb ook geen melkachtige afscheiding uit m'n tepels eigenlijk. Wel laag libido wat ook een symptoom is. Maar kan ook weer aan die schildklier liggen (Pff haha).. Heb dus wel medicijnen gekregen en moet ook voor een mri eigenlijk

13. Hopeforyou

Hopeforyou Actief lid

30 jul 2013
    491
    0
    16
    Hallo allemaal,

Heb weer slecht nieuws gekregen... Toen ik de laatste keer bij de gyn was heeft ze ook een uitstrijkje gemaakt, omdat ik in 2011 een PAP4 had en voorstadium van baarmoederhalskanker, toen een lisexcisie gehad en vorig jaar PAP1, maar nu zit ik dus weer op PAP2.

Ik krijg een colposcopie en ze halen ook weefsel weg om het te onderzoeken, maar dit gaat pas na het herstel van de operatie gebeuren. Dus dan ben ik weer 2 maanden verder.
    Had gehoopt 2014 met een schone lei te kunnen beginnen en me dan te richten op zwanger worden, maar dit gooit het weer helemaal om.

:(

Verder lees ik hier wel mee, maar kan niet erg meepraten over de dingen die gebeuren bij jullie, omdat het bij mij net even anders loopt.
    Wil iedereen wel veel sterkte en succes wensen en dat jullie snel zwanger zijn.

Bij mij gaat het iets anders lopen.

Groetjes hopeforyou

14. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    @ Meis28
    Nee 15:30 uur word ik gebeld. Spannend, ik zit er klaar voor!
    Weet je hoe hoog jouw waarde was?

@ Hopeforyou
    Jee meis, wat heftig! Dikke knuffel!! Wat vreselijk balen zeg...

15. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Oh wat ontzettend vervelend.. Kan me echt indenken dat je nu even flink baalt..! Gelukkig komen ze er nu wel op tijd achter. Maar weer geduld hebben en hopen dat ze je snel met alles geholpen hebben. Heel veel sterkte!

Tralala: oh spannend, nou succes! En laat het maar weten. Ik had een waarde van 28,25 en de normaalwaarden zijn bij ons hier tussen 5-26, dus t is naar mijn idee niet een ernstige verhoging..? X

16. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Nee dat klinkt helemaal niet zo heel erg verhoogd! Dan zullen je waardes misschien wel snel zakken met de medicijnen!
    Oh wat spannend.. ik heb al 10x mn geluid gecontroleerd!
    Hoop dat ze op tijd belt en ik niet nog 2 uur in spanning zit! :)

17. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Shit shit shit..

Mn waarde is 82.. had maximaal 27 mogen zijn.
    Ze vond het zo hoog dat ik nu niet met medicijnen mocht starten maar eerst voor MRI moet. Anders kan de mogelijke tumor zo ver geslonken zijn dat ze het niet goed kunnen beoordelen.

Krijg een oproep voor MRI. Maar dat kon wel even duren ivm drukke december maanden. Ik baal echt vreselijk...

18. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Sjee, rot zeg :(
    Hoe hoog was ie dan de vorige meting?
    En nu mag je dus niet met medicijnen starten maar eerst voor een mri gaan? Pff balen.. Maar hopen nu dat je gauw aan de beurt bent!! Hier in Spanje waar ik woon staat er een wachtlijst voor van 9 maanden, ook echt idioot...! Maar misschien helpen die medicijnen voor een maand wel voldoende. Zeiden ze verder nog wat?

19. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Jaa pff... ze zei dat die vorige niet veel afweek van deze meting.
    Jemig die wachttijd in Spanje is echt belachelijk lang!! Ze kon me niet precies zeggen hoelang het hier is. Ze zei dat december het misschien niet ging worden ivm drukke feestdagen. Maar hoop het nog wel. Ik moet de oproep afwachten. Arrrgggh stom rotlichaam. :x

20. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ik hoop echt voor je dat het deze maand nog kan! En zo niet.. dan maar lekker je focussen op de feestdagen en rustig afwachten, hoe lastig ook..GRRRR. Dan ben je vast in januari meteen snel aan de beurt.

Aangezien mijn waarde niet zo hoog is (wat ik denk..) zal het misschien ook met de medicijnen nu deze aankomende maand beter worden. Dat zal ik eind januari horen wanneer ik opnieuw moet bloed prikken. Maar ook al is de waarde dan iets gezakt, ik las dat het dan alsnog belangrijk is om een echo te laten maken, want het kan nog steeds betekenen dat er iets zit en dat dit altijd gecontroleerd moet worden ivm medicijnen ofzo. Lijkt me voor mn eigen gevoel ook echt het beste! Dus ik vraag het nog na bij de HA, want 9 maanden daar op wachten vind ik echt wel heel veel.. Belachelijk. Maar de zorg is hier anders dan in NL. Je hebt geen zorgverzekering.. Je bent verzekerd door de staat zeg maar, zodra je werkt. Het valt me in principe nog niet echt tegen tot nu toe, maar dit dus weer wel! Prive verzekeren kost natuurlijk ook weer extra geld. Baal echt hiervan want ben zo bang dat het nu heel lang gaat duren voor die waarden allemaal weer goed zijn, tot die tijd zit zwanger worden er dus niet in..!!!
    Moet jij ook nog opnieuw naar de gyn? En hoe was het bij die fert.arts, wat is daar ondernomen?

Deel Deze Pagina