Graag derde kindje maar trek ik de mmm wel

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Joy85, 8 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Joy85

Joy85 Niet meer actief

Het verlangen naar een derde kindje is enorm.
    Mn kinderen zijn nu ruim 7 en bijna 5 jaar. ( 3 stiefkinderen heb ik ook ) Ik dacht klaar maar de wens is enorm sterk, maar trek ik het wel? Weer spuiten, weer punctie en kans op miskraam is aanwezig. Heb 9 miskramen totaal gehad tussen de 6 en 10 wk. We hebben afgelopen zomer nog het geprobeerd bij gg, maar daarna was ik op. Tot nu pauze gehad om te zien of mn gevoel weg zou gaan maar nee.

Is het leeftijd verschil tussen de tweede en eventuele baby niet te groot?? Zal rond de 6 jaar zijn.

Wie heeft ervaring?

2. Rietje84

Rietje84 Bekend lid

7 feb 2015
    663
    174
    43
    NULL
    NULL
    Hier geen ervaring met de wens voor een 3de kindje. Zelf zitten we in de mmm ivm een 2de kindje. Ook ik heb 2 stiefkinderen die al een heel stuk ouder zijn (tieners), maar ik heb het leeftijdverschil nooit als een probleem gezien. Doordat ze ouder zijn maken ze alles bewuster mee en ze zijn beide gek op hun kleine zusje. Zij vindt het ook erg leuk om vertroeteld te worden door haar grote broer en zus :)
    Ik snap dat je twijfelt, de hele mmm is niet zo maar iets. Vooral niet na wat je allemaal mee hebt gemaakt. Maar als de wens zo sterk is, kan je het misschien wel proberen. Als het toch te zwaar blijkt te zijn kan je altijd stoppen, maar kan je wel zeggen dat je het geprobeerd hebt. Ik had het ook al opgegeven na 11 miskramen maar we hebben het toen toch nog een keer geprobeerd om het voor onzelf af te kunnen sluiten. Na de 2de behandeling was ik zwanger van m'n dochter :)

In ieder geval heel veel sterkte met het maken van een beslissing. Vergeet niet, waar je ook voor kiest, je hebt altijd het recht om van gedachte te veranderen :)

3. MyMiracle

MyMiracle Fanatiek lid

2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Hoi Joy,

Ook ik heb geen ervaring met voor een 3de kindje gaan. Wij zijn aan het aftellen, en tussendoor zien wat er spontaan gebeurt, om voor een 2de de mmm in te gaan.
    Voor mij zal de manier waarop de vorige mmm's ging de doorslag geven of ik wel of niet voor een 3de zal gaan.
    Voor mijn dochter ben ik 3,5 jaar bezig geweest en heb ik 3x een mk gehad. Stel dat het bij een 2de net zo gaat....dan zal ik er niet voor kiezen voor een 3de te gaan. Ik denk namelijk dat mijn dochter er best wel wat last van zal gaan hebben als ik in de mmm ga. Haar dat 2x aandoen gaat mij veel te ver.
    Mijn dochter die er al is, gaat voor mij voor.
    Stel dat het voor een 2de snel goed raak is, dan zal de stap voor een derde veel kleiner zijn(voor mij).

Het leeftijdsverschil iets waar ik me overheen heb moeten zetten. Mijn dochter is nu 3jaar. En zoals gezegd zitten we nog niet in de mmm voor een 2de. Ik was liever allang bezig geweest voor een 2de qua leeftijd verschil. Maar het is zoals het is.
    Daarnaast is het verschil tussen mij en mijn zusje 8jaar en tussen mij en mijn halfbroertje 15jaar. Dit hebben wij nooit als vervelend ervaren.

Dus geen ervaring, maar hopelijk heb je toch wat aan mijn reactie:D;).

4. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Wij hebben ook de wens voor een derde.
    We waren zwanger, de ronde voor de ivf intake. Helaas mocht het niet zo zijn.
    Nu heb ik geen eileiders meer, dus is ivf de enige optie.

Bij ons is de wens zo aanwezig dat we ervoor gaan!

5. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Wij zitten ook al 2 jaar in de MMM voor een derde kindje. Onze twee hebben we spontaan gekregen. Daarna lukte het niet meer. Nu is eindelijk de oorzaak gevonden, lage eiceresen (amh 0,7) dus gaan we nu toch icsi proberen. Waarom? De wens is zo groot en ik weet zeker dat ik spijt krijg als we niet alles eraan hebben gedaan.
    Succes met het maken van een keuze.

6. Joy85

Joy85 Niet meer actief

Dank jullie wel. We gaan 1 poging wagen.

7. Roosje72

Roosje72 Fanatiek lid

31 aug 2014
    1.174
    0
    0
    Ingenieur
    De mmm is het waard al het lukt...probleem is dat je geen garanties krijgt.

Deel Deze Pagina