3de (of meer) kind verwacht rond augustus 2011

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door dolgelukkig, 3 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Hallo dames,

Wie verwacht er, net als ik, de 3de (of meer) rond augustus 2011?

Zelf ben ik uitgerekend 29 augustus.

-Hoe oud zijn jullie andere kindjes?
    -Wat is het geslacht van jullie kindjes?
    -Als het geslacht hetzelfde is hoe reageer jij op de irri vraag van : nou dan hoop je dit keer zeker op een........ :x
    Ik weet eigenlijk niet wat ik hoop. Gezond. Dat is nr 1. Maar ik denk dat ik toch liever weer hetzelfde zou willen. Of.... Ik weet het niet maar die vraag vind ik zo irri. Alsof dat de enige reden is voo nog een kindje...
    -Wanneer vertellen jullie je kindjes over komst baby?
    -Wat MOET er veranderen? (Huis verbouwen, auto anders etc)
    In onze auto past gelukkig genoeg kinderzitjes. Verbouwen hadden we al gedaan bij ons vorige kindje.
    -Hoe denken jullie dat de overstap zal zijn?
    Dat lijkt me moeilijk. Er staat er altijd 1 aan de zijlijn lijkt me.
    -Hoe doen jullie dat met ophalen wegbrengen scholen?
    Ik moet naar 2 verschillende lokaties gelukkig naast elkaar en houden ze rekening met elkaar.
    -1 kind is nog wel mee te nemen naar een echo. 2 is al een stuk moeilijker. Wat doen jullie?
    Ik denk dat ik een oppas vraag. Ben er nog niet aan uit.

Kom vast nog op meer dingen maar dit zijn de eerste paar die in me op komen.

2. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Hoi dolgelukkig,

Ik ben uitgerekend 20 augustus.

Mijn zoons zijn 22 maanden en ruim 3.
    Ik zou het wel erg leuk vinden als het een meid wordt, maar als het een jongen is ben ik er ook erg blij mee hoor! En tja gezond staat altijd op de eerste plaats...
    Verbouwen hoeven we niet, en we hoeven ook geen andere auto!
    Mijn oudste zit op de Creche, maar tegen de tijd dat de kleine er is mag hij naar de basisschool en zit de jongste op de Creche maar zit allemaal in een gebouw! Dus lekker makkelijk.
    Ik denk dat de stap van 1 naar 2 groter is dan van 2 naar 3 en dat hoor ik ook van andere moeders van 3 kindjes!
    Ik neem ze niet mee heb ik bij de vorige ook niet gedaan heb lieve opa's en oma's... Bij de controles neem ik ze wel mee.
    Ik zeg weleens tegen de oudste mama heeft een baby in de buik maar hij zegt gewoon dat is niet waar Mama... Dus tja....;)

3. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi!!

Ik kom me ook aanmelden!

Ik ben 2 september uitgerekend.
    Mijn meiden zijn 1,5 en net 3 jaar.
    Idd die vraag is 1 keer gekomen (niet iedereen weet het al) en wij hebben zoiets: wat maakt het uit?meisje is wel handig ivm de vele vele kleertjes en roze spulletjes maar maakt ons niks uit
    Ik denk dat ik het ga vertellen als we naar de vk gaan...al zal ze nog niet snappen (oudste) jongste zal het niet begrijpen denk ik..pas als mn buik dikker is zal de oudste het wel gaan snappen een beetje denk ik :D
    Andere auto is echt nodig dan...willen we sowieso wel maar nu dus ook echt nodig eigenlijk/..verbouwing niet,hebben al een ruime 2 onder 1 kap met eigen oprit etc, pas uitgebouwd beneden (nog groter :D ) en misschien dat wij naar zolder gaan en anders de oudste.
    (hebbben hele grote zolder, kunnen wel drie kamers uit)
    De overstap? geen idee eigenlijk...vind het wel spannend hoe het zal gaan met de drukte enzo, onze meiden zijn nl nogal aanwezig..nouja, niet druk,helemaal niet zelfs maar komen vaak bij ons zeuren zeg maar...denk dat dat een beetje komt doordat we iets te veel toe hebben gegeven ofzo..mijn man dan, ik ben daar iets minder van haha. wil daar wel stenger in zijn,niet te streng hoor haha.
    de oudste gaat in oktober hier schuin tegenover naar school..het is meer de achterkant van de school (ook helemaal geen last van,hebben een hele rustige straat juist,meeste kinderen komen aan de voorkant school) maar dat is makkelijk zo dichtbij,begint om 8,30uur, daarna naar de psz voor de middelste dan,dat is ook maar 3 minuutjes met de fiets en is vanaf 8.45 maar mag ook altijd later.

Tja, met de echo, dat is bij mij gewoon bij de vk zelf. Is iook dichtbij. hebben daar ook een speelhoekje in de wachtruimte en in de praktijkruimte zelf. Doen ze altijd wel makkelijk over.
    maar heb er ook wel aan zitten denken om dan als we een echo hebben idd ook even oppas te regelen.

vind het wel weer heel spannend!en super leuk natuurlijk!
    ik ga stoppen, onze meiden maken weer eens ruzie

4. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Wat leuk onze kinderen zijn ongeveer even oud allemaal.

Dat met die echo zit me wel moeilijk. De kinderen gaan hier echt niet mee. Ik weet nog dat ik de oudste toendertijd meegenomen heb en mijn man de hele tijd met hem bezig is geweest en amper wat van de beeb heeft kunnen zien. En met meer kinderen is dat in ons geval niet te doen. Mijn kinderen zijn nogal druk. Echte doerakken. Aan de ene kant wil ik wel dat ze het een beetje meekrijgen maar vind het nu nog veel te vroeg. Wellicht een pretecho inplannen met een opa en oma ofzo, kunnen ze gelijk meehelpen de kids in toom te houden HAHA.

Ik heb ook veel gehoord dat van 1 naar 2 een grote stap is, maar dat vond ik eigenlijk helemaal niet. Onze oudste deelde ook gelijk heel goed. (Iets wat ik niet had verwacht.) Misschien ook wel omdat de 1ste voor ons best een probleem kind was en de 2de juist een hele makkelijke dat scheelt. Ik hou mijn hart vast wat dit gaat worden wat dat betreft. Ik ga gewoon uit van weer een HEL periode, kan het alleen maar meevallen.

Ik heb ook enorm verschillende bevallingen gehad dus ook wat dat betreft ga ik maar uit van het ergste.

De oudste heeft hier alleen wel door dat het niet zo goed met me gaat. Heb enorme misselijkheid (nog nooit eerder gehad). Dus elke keer als manlief thuiskomt wordt er geroepen: MAMA is heeeeeeeeeeel erg ziek papa. WHAHAH. Tja als je boven de pot hangt is het zo moeilijk doorslikken en lachen. HAHA Hebben jullie tips want dit ken ik echt niet?

Gaan jullie veel nieuw aanschaffen? Wij denken van wel. Wel lullig enigzinds omdat we hiervoor veel hergebruikt hebben maar veel dingen kunnen ECHT niet meer. Ik heb het idee dat het meeste ook ingesteld is op max. 2x gebruiken. Hebben jullie die ervaring ook of ben ik zo slordig? HAHA kan ook natuurlijk.

5. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi Dolgelukkig!

Ja, kan me ook wel voorstellen dat het dan wel lastig is om met 2 kids naar de echo te gaan. Die van ons zijn ook niet echt heel rustig maar met speelgoed gaat het meestal wel goed..moeten we even bekijken..misschien dat we toch zeggen dat we vragen of iemand even komt opppassen (familie).

Onze oudste deelt helemaal niet zo goed...noua, opzich wel maar samen spelen gaat niet altijd goed...erg vervelend...vooral nu ze nog moe zijn van de feestdagen enzo zijn ze onrustig en maken veel ruzie..echt niet zo gezellig...veel huilen en ruzieeen...s nachts vaak wakker helaas...(momenteel) en ik moet s avonds werken..dus ben echt super moe..ik maak schoon s avonds...1,5 uur (4 dagen) en werk daarnaast ook nog 7 uur totaal bij mensen thuis..(schoonmaken) viind het wel echt teveel momenteel.

ik kom later weerr terug want het is weer raak hier..ruzie en huilen en alles bij elkaar en ik voel me ziek..pfff....momenteel bijna niet te doen ff..ben blij als het gewone ritme weer terug is...ze kunnen niet zo goed tegen die drukte enzo vand e feestdagen (al heb ik zoveel mogelijk de rust erin proberen te houden)

ben snel weg nu sorry tot snel

6. danielle83

danielle83 Fanatiek lid

1 dec 2010
    1.040
    0
    36
    Hoi dames,

Mijn jongens kunnen heel lief spelen maar ook heel veel ruzie maken! Mijn oudste was de makkelijkste maar begint nu echt in de peuterpuberteit te zitten.... Constant zijn grenzen op zoeken en mijn jongste plagen! Maar die kleine is echt een boef! Kan super lief zijn maar die kan ook het bloed onder je nagels vandaan halen... Maar goed hoort erbij! Toch?

7. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    @Danielle: Ja hoort er zeker bij. Mijn 2de is ook al een echte boef en helaas copieert hij veel van de oudste en de oudste is echt een druk/bezig baasje. Ik krijg er ook altijd commentaar op omdat hij zo druk en wild is. Een din is hier zelfs een jaar niet over de vloer geweest wegens zijn gedrag. (Nu is haar zoontje ook zo geworden. Serves her right ;) Kan lekker niet aan mijn kind liggen dat scheelt dan weer.

@daantje: pfff dat is vervelend als ze zo ruzie maken. Hier kunnen ze ook wel ruzie maken maar meestal is dat vermoeidheid dus tegen de avond. De jongste slaapt hier nog tussendoor en die heeft tijd alleen als de andere naar school is. En de oudste heeft dus tijd alleen als de jongste slaapt. Hier is het vaak samenspannen tegen mama. :(

Ik moet komende week naar de vk. Ik neem de jongste mee de andere is naar school. Spannend toch weer.

De flessen voor MvM staan weer in huis. Ze staan op de badkamer want als de oudste naar de wc wil, wil ik niet dat zijn nieuwsgierigheid zo'n pot open maakt. Het is wel even rekening houden met zelfs daarmee.

8. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    Even 'vies' vraagje

Witte vloed is een veel voorkomend ongemakje bij zw-schap. En bij mij lijkt het per zwangerschap maal x te vermenigvuldigen. Gisteren kon ik er volgens mij zelfs een eierdop mee vullen als ik het had gewild. :$

Is zo veel normaal?

En is het bij jullie ook meer geworden naarmate de zwangerschappen?

Het is echt een beetje snot. Dus wit slijm.

9. Daantje1

Daantje1 Fanatiek lid

19 jul 2010
    1.314
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi,

ben hier even niet geweest,sorry!
    Erg druk hier, beiden kids waterpokken achter de rug,jongste heeft en een tijdje last van ontlasting; diarree, dan weer gewoon,dan weer wat dunner..ze krijgt nu tandjes..voor de waterpokken heeft de jongste ook koorts gehad..
    nu krijgt ze dus tandje erbij dus nog geen rust,,komt dadelijk weer wel, zijn we weer overal van af voorlopig,hoop ik :D

Dolgelukkig; ja hier ook de laatste dagen heel veel witvloed!pfff..maar het hoort er idd wel bij.
    Hebben jullie trouwens gewoon gemeenschap? ik vind dat eigenlijk eng ook al weet ik dat het geen mk kan veroorzaken..door mn 2 miskramen voor de oudste vind ik de 12 weken erg spannend..ook al heb ik veel kwaaltjes.
    gisteren wel weer gemeenschap gehad (mannetje wil dat dan steeds...gisteren dus toch maar gedaan maar alleen heel ondiep erin zeg maar...sorry voor dit praatje!
    heb nu nergens last van hoor,gelukkig..maar hoop dat ik snel 12 weken ben..als ik het voel en het hartje kan horen met de angelsound (vorige zwangerschap met 8a9 weken) dan is het oke..de jongste voelde ik met 12 wken al, de oudste met 15 weken al.

Hier nog tot de 27e wachten tot de eerste echo!

10. Harlekijntje

9 nov 2010
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden!

Ik ben een 30 jarige noeder en ben begin september uitgerekend van mijn 3e kindje! Ik heb al een zoon van net 12 en een dochter van bijna 9 jaar en komen uit Flevoland.
    Voor mijn vriend is dit zijn 1e kindje.

11. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    hallo allemaal

ik ben 26 en heb een zoon van 7 en een dochter van 5 komen ook uit flevoland
    ik ben 25 aug 2011 uitgerekend , mijn kids willen dolgraag mee want ze willen heel erg graag weten wat het wordt :) papa en mama ook , mmar ze zijn al wel op een leeftijd dat ze van mij ook wel meemogen. ben benieuwd want dat duurt nog wel even

liefsss luusje84

12. dolgelukkig

dolgelukkig Actief lid

4 sep 2008
    224
    0
    0
    @Daantje: Ik lees dat je echo goed was heerlijk meis!
    Is de witte vloed bij jou al wat minder. Hier blijft het aan, gelukkig wel minder erg.
    Je vroeg over S.. nou dat vind ik juist wel makkelijker nu. HAHA wat minder stroef zeg maar. :$

We hebben nu ook zo'n doppler gekocht zodat de oudste het hartje kan luisteren als hij wil.

De eerste echo hebben we ook gehad. En alles ziet er goed uit. Was er dit keer wel meer zenuwachtig voor maar het is omgeslagen in volledige vertrouwen!

De omgeving is veelal positief. Maar met 2 van die druktemakertjes zie je soms echt de bedenkingen in mensen hun gezichten. Ach wat, het is ons leven toch?

We hebben besloten de jongste zijn babykamer te herschilderen en in te richten. Weet iemand welke verf je mag/kan gebruiken op het ledikantje?

De jongste gaat naar een peuterkamertje in het oude ledikantje van de oudste want daarvan kan de zijkant eruit om te oefenen met het uit bed kunnen.

Deel Deze Pagina