Zijn er nog meer kindjes die best veel tv kijken

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door tamtam78, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Mijn zoontje is 19 maand en kijkt denk ik best veel tv.
    Hij vind het ook leuk.
    Hij kijkt wel kinderprogramma's en tekenfilms.
    Ik wil het gaan minderen, maar moet zeggen dat ik het best moeilijk vind, omdat het ook"makkelijk"is.
    's Ochtends kijkt hij als hij vroeg wakker is 45 minuten boven tv, maar hij speelt onder tijd ook misschien dat hij 10 minuten echt kijkt.
    We eten dan een boterham aan tafel.
    Om 9.30 uur krijgt hij fruit en kijkt hij de teletubbies en het zandkasteel dan gaat de tv weer uit.
    Tussen 11.15 uur en 11.30 uur krijgt hij brood en die eet hij meestal voor de tv daarna gaat hij naar bed.
    14.30 uur gaat meestal de tv weer aan tot 15.15 uur.
    Dan gaan we naar buiten als het weer het toelaat of gaan iets anders binnen doen.
    Als ik ga koken rond 16.45 uur gaat de tv weer aan totdat we gaan eten.
    Soms na het eten nog, maar we doen de laatste dagen andere dingen.
    Is dit echt zoveel of valt het wel mee?

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

ach hier ook van die dagen.
    Zeker met zulk weer waar je weggewaaid/ geregend wordt.
    Maakt t uit...
    het vervelende is dat ze nu zelf gaat bepalen wat ze wil zien :-s

3. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik vind het best wel veel ja, eerlijk gezegd :). Ter vergelijking: Lucas kijkt alleen aan het eind van de middag televisie, als hij moe wordt en ik ga koken. Dat is dan ongeveer 45 minuten zeg maar... Als ie niet (meer) kijkt, zet ik hem uit. Dan doe ik liever een cd met kinderliedjes aan ofzo.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik het echt slecht vind ofzo hoor, maar ik vind het gewoon nog niet zo nodig op deze leeftijd. Hij 'zeurt' er soms wel eens over overdag (en probeert de tv aan te zetten ;) wijsneus), maar dan gaat ie niet aan.

Soms, met dagen waarop het echt rotweer is, staat ie iets eerder in de middag al aan (rond 4u ofzo), maar dan is hij het na een uurtje ook wel weer beu eigenlijk.

Wat Lucas trouwens heel interessant vindt, is sport op TV, :D tis al een echte kerel!

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ow, dat was ik nog vergeten:

een goede manier om te beginnen met minderen is bijv. om de lunch ook samen aan tafel te eten. Zo heeft hij mooi zijn afleiding, het is gezellig samen met jou (of je partner) en de tv blijft uit.

Is dat een idee?

5. Brezjika

Brezjika Bekend lid

Hier wordt gewoon tv gekeken en maakt mij niet uit hoeveel.

Er zijn hier meerdere topics over geweest, of het goed of slecht is. Ik zie het probleem er niet van in, zolang het maar kindvriendelijk is.

6. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Hier wordt ook wel televisie gekeken en dat vind ik geen probleem.
    Maar eetmomenten zijn hier altijd aan tafel met de televisie uit. Ik vind het voor ons zelf belangrijk dat we rustig kunnen eten en voor Yasemin ook.
    Verder staat de televisie ook veel aan hier, maar ook vaak op programma's voor mama en dat interesseert haar dan niet, dan speelt ze zelf lekker. Alleen 's ochtends op NL 3 kijkt ze graag naar de teletubbies en het zandkasteel etc.

7. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier staat de hele dag de tv aan....soms kijken ze en vaak spelen ze gewoon. ik zie ook het probeem niet zo. kan heel leerzaam zijn en geeft vaak ideeen om iets te gaan spelen!

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    hier staat ook de tv regelmatig maar niet heel de dag aan
    in de winter met regen meer dan een mooie dag.
    gisteren waren we hier aan het behangen en toen heeft ie heel de dag bijna aangestaan..

9. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hier een kindje dat niet om de tv maalt, vind het ook nog niet nodig.

10. bloempje28

bloempje28 Actief lid

17 aug 2010
    412
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier staat de tv soms de hele dag aan, en dan weer dagen niet. Zo wisselend. Meestal speelt ze ook meer dan ze kijkt, maar het bied wel leuke afleiding, en zeker als er tandjes doorkomen of ze niet lekker in haar vel zit.

11. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Voordat Esmae er was, riep ik altijd heel hard dat TV mag, maar met grote mate. En nu?? Euh.. pedagogisch heel belabberd bezig. Op dit soort prutdagen staat het ding wel heel vaak aan. We hebben hier een uitgebreid pakket van Ziggo en daar zit baby tv bij. Zo leuk en heel leerzaam vooral. Met mooi weer staat hij veel minder aan. Maar 's morgens wel even zandkasteel en teletubbies. Dat is echt favoriet hier. En ja, dan kan ik even wakker worden en een kop koffie naar binnen werken. Tijdens het eten staat de tv altijd uit. En als er bezoek is enzo ook. Het wisselt hier dus wel, maar hij staat vaker aan dan dat ik van te voren heb bedacht. En die vier weken in het ziekenhuis, dat we alleen op een kamertje lagen? Stond ie soms de hele dag aan, behalve als ze sliep. Je moest toch wat he.

12. Juud78

Juud78 Actief lid

5 okt 2009
    385
    272
    63
    Noord-Holland
    Hier staat de tv ook best veel aan. Ook wel tijdens het eten. Tja ik vind het ook leuker zonder tv, maar mijn zoontje kan geen moment stil zitten....De tv leidt hem af, dus dan maar zo. Dat komt later vast wel.

Overdag staat de tv ook wel aan, maar hij kijkt niet altijd. Vaak is hij gewoon aan het spelen en heeft geen aandacht voor de tv. Soms gaat hij dan even bij de tv staan en kijkt aandachtig en dan speelt hij weer verder.
    Het is wel baby-tv wat hij kijkt en dat is wel erg leuk. Het sluit wel aan bij wat hij kan en snapt (verstoppen/kiekeboe, kleuren etc).

13. grietje

grietje Fanatiek lid

16 okt 2009
    1.918
    0
    0
    De tv staat de ene dag helemaal niet aan, de andere dag de hele dag. Mijn zoon houdt het niet langer vol dan een minuut of 5 om er naar te kijken. Het enige wat hij geconcentreerd kan kijken is Bumba.
    Soms wil ik wel dat hij tijdens het eten koken een half uur tv ging kijken. Kan me voorstellen dat dat gewoon erg makkelijk is.

14. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik vind t wel veel ja. Zeker tv kijken tijdens t eten ben ik geen voorstander van.
    Iris kijkt hier meestal 30 min. 'smorgens en 30 min. voor t avondeten.

15. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hier ook veel tv (staat vaak hele godganze dag aan) smorgens inderdaad tubbies en tandkasteel. dan ga ik mn ding doen, na zandkasteel gaat zoonlief ook zn ding doen, lekker spelen en ondertussen staat tv eigenlijk gewoon aan. hij kijkt tussen het spelen door wat. ik kijk wat programma's en dan speelt hij met zn speelgoed. tja weenie eens hoeveel tv hij kijkt. ik heb m eigenlijk altijd aan staan omdat ik zelf ook redelijk 'veel' tv kijk. maar hij kan zich ook prima vermaken zonder tv hoor ;)

hoe minderen? tja tijdens eten radio aan doen ipv tv. half uur voor het slapen gaan geen tv (gaan ze soms nog wel eens onrustig van dromen)

16. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn streven is om hem alleen tijdens het koken aan te zetten. Er zijn tijden geweest dat hij meer aanstond dan me lief was en ik realiseerde me dat alleen ik dat kon veranderen. De dagen zijn leuker en gestructureerder sinds we de tv minder aanzetten. Vandaag voordat ze naar bed gingen voor hun middagslaapje mochten ze nog twee afleveringen zien van de kleine prinses (UPC on demand, 2x10 minuten). Ze hadden toen al gespeeld, gewaterverft, mij geholpen met schoonmaken, gesprongen op de bank (kussens waren eraf door schoonmaken) etc. Dan zet ik het een soort van in om ze weer even tot rust te brengen. Eten doen we trouwens NOOIT voor de tv. Dat zou ik zo vreemd vinden als ik dat zou doen. Eten doen we hier aan tafel. Anders zou het eind zoek zijn gok ik.

17. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Oh en volwassenprogramma's kijken we nooit als de kinderen wakker zijn. Ooit stond er een soap aan voor oma en toen twee partners ruzie kregen op tv stond mijn zoontje verschrikt naar de tv te staren. Ik denk dat nieuws op deze leeftijd ook best eng over kan komen op een peuter (gevechten etc.)

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Wij hadden 3 x per dag de televisie aan staan. Maar zijn nu teruggegaan naar: Als mama kookt.

Alternatief voor de tv is nu de cd met kinderliedjes.

Maar onze dochter kijkt ook altijd héél geconcentreerd tv. Dan ziet ze niets anders meer om zich heen eigenlijk. Tenzij ik echt iets heel interessants ga doen, dan wil ze wel eens komen kijken. Maar omdat ze dus echt helemaal 'in' de tv zit, ben ik het gaan minderen. Dat voelde niet goed.

Overigens altijd dvd's hier. Momenteel:
    Bumba
    Ratatouille (muis kijken)
    Happy Feet (pinguin kijken)
    soms nog Cars of Lilo en Stitch, Winnie de poeh heeft ze ook veel naar gekeken ;) , Woezel en Pip is alweer voorbij, maar die heeft ze ook 100x gezien (theatershow) .

19. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Athina: Ja, dat helemaal in de tv zitten herken ik erg bij mijn zoontje. Dat voelt hier ook niet zo goed. Overigens zijn wij wel heel makkelijk met de tv als we visite hebben. Dan zitten wij aan de grote tafel lekker na te praten na het eten en de kinderen zitten dan zo 1,5 tot 2 uur voor de tv. We hebben hooguit eens per twee weken visite.

20. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

De tv staat hier heel de dag aan.

S morgens het ontbijt nieuws en daarna naar zappelin even de wereld is mooi kijken. Dan Ik koekloer hier ik koekeloer daar en huisjeboompjebeestje teletubbies zandkasteel dan naar mijn programma.s maar of ze echt kijkt ja de muziekjes dan reageert ze meteen vind ze echt leuk. Voor de rest dartelt ze rond mij. En doen we van alles in huis. S middag slaapt ze even maar dan komt haar grote broer thuis en die wil ook kijken die is dan de hele dag naar school geweest en even ontspannen. Ze krijgt dus al tv wat niet echt geschikt voor haar is, Maar ja het is moelijk kiezen delen voor de oudste dan in elk geval. Ben bezig zo dat hij tv in zijn kamer krijgt met aansluiting kan hij de tekenfilms zien die hij wil zien en blijft zij er nog buiten.

Daarna is het al gouw zes uur en kijk ik graag het journaal en editi nl daarna kom lingo dat ziet vaders graag daarna het grote journaal en dan gaat ze onder tussen in bad haha. En kijkt ze ook weer mee omdat ze in de huiskamer in bad gaat omdat mijn douche te klein is voor een badje. hihi en te koud daarna gaat ze naar bed dus heel de dag staat hier de tv aan maar wat mij opvalt ze pikt er uit wat ze wil zien en dan valt het nog reuze mee.;) O ja ze is gek op reclame(Voor al de muziek) En ach ja vroeger had je de radio aan de hele dag nu is het de tv. ;)

Deel Deze Pagina