Ik vind het eerlijk gezegd best wel veel ja...... Hier staat de televisie alleen voor het avondeten aan, ze is aan het einde van de middag vaak best wel moe en dan gaat ze even lekker op de bank zitten en naar tekenfilmpjes kijken. Kan mama ook even lekker rustig koken Waarom staat de televisie zoveel aan dan? Ik denk dat je dit topic niet voor niets opent en je je er zelf ook niet helemaal lekker bij voelt? Zou het gewoon een beetje minderen dus.
Niet lekker bij voelen is een groot woord, ik heb gelezen dat het niet goed is als ze veel tv kijken, dus vandaar dit topic, maar als ik het zo lees dan zijn er meer kinderen die best veel tv kijken. Waarom hij aanstaat tja omdat het makkelijk is en hij het leuk vind, maar hij speelt ook onder tijd hoor. Zodra ik ga merken dat hij geen andere dingen meer doet dan ga ik het nog meer minderen. Warm eten doen we 's avonds aan tafel zonder tv en de andere maaltijden vind ik minder belangrijk, omdat ik zelf ook niet aan tafel zit, maar we kunnen het toevoegen Straks als het beter weer wordt dan wordt het toch veel minder.
Emma kijkt bij ons bijna elke ochtend teletubbies en het zandkasteel en 's middags sesamstraat. Tenminste de televisie staat erop aan, maar regelmatig gaat zij tussendoor gewoon spelen. Overdag heb ik soms voor mijzelf de tv aan en dan kijkt ze af en toe mee, maar emma kan niet stil zitten dus dat is soms hooguit 5 minuten en gaat dan haar eigen gang weer. Ik denk dat jezelf best wel in kan schatten of je kind echt heel veel kijkt of dat gewoon de televisie aanstaat en je kind af en toe er een blik opwerpt. Ik vind dat ze van sommige programma's juist ook zeker wat kunnen leren.
Hier staat de tv de hele dag uit. Een enkele keer 's ochtends kijkt mijn zoontje kleine rode tractor of ik stop er een DVD van Bumba in. TV past eigenlijk gewoon niet in ons dagschema.
Ik kan er zelf niet eens tegen als de tv de hele dag aanstaat, dus voor Irem lijkt het me helemaal niet prettig. Het blijft toch bewegend beeld en geluid, best druk, en wij hebben ook een vrij grote tv. Dus nee, die staat niet veel aan. Sowieso in principe niet voor een uur of 16.00 uur 's middags. Overigens keurt Irem hem geen blik waardig, het kan haar werkelijk geen seconde boeien. Maar ik vind het gewoon te druk als ie de hele dag aanstaat.
Hier staat de tv heel vaak aan. Nu ook...terwijl ik zit te computeren. Eigenlijk voor niets dus nu! Hij zou ook veel vaker uit kunnen! Tijdens het avondeten staat ie uit. Dat hebben we een poosje niet gedaan...maar dat kwam het eten niet ten goede! Tussendemiddag hangt het er maar net vanaf. Soms staat ie aan...soms niet. Het is niet zo dat Finn heel de dag tv kijkt. Er staan hier ook een groot gedeelte van de dag muziek/concerten aan. Misschien kan het wat minder...maar dat komt vanzelf wel weer als het weer beter wordt en we vaker naar buiten gaan!
De TV staat hier vind ik ook wel vaak aan, maar toch echt een stuk minder dan bij jou Mijn oudste kijkt altijd 's ochtends even TV, voordat we gaan ontbijten. En aan het einde van de middag, als ik aan het koken ben. Heel soms gaat ie voor de lunch ook nog even aan, als mijn zoontje een hangdag heeft bijv. (en ik hem even zat ben ). Waarom TV kijken tijdens het eten? Dat is juist een moment waarop je hem makkelijk kunt afleiden en de TV echt niet nodig is. Bovendien denk ik dat het voor de eetgewoonten niet goed is om tijdens het eten TV te kijken (sneller kans op overgewicht), plus het is juist zo'n klets moment waarop kinderen met verhalen aan komen zetten (met name als ze ouder zijn, maar slechte gewoonten zijn moeilijk af te leren). Daar zou ik dus eerlijk gezegd acuut mee stoppen.
Hij kijkt alleen tijdens het middag eten tv de rest niet. Dat komt vooral, omdat hij vrij vroeg eet, dus hij eet alleen, maar ik ga het wel doen nu.
Vind ik wel een groot verschil hoor Al heb ik ook niet graag de hele dag de radio aan, ik hou wel van rust
Hmm, even denken: 's morgens na het ontbijt kijkt Sil altijd even naar wat er dan nog op Zappelin is, maar sowieso niet verder dan Sesamstraat, om ondertussen zijn thee te drinken. Daarna lekker spelen, aankleden, eropuit; whatever. Na zijn fruit of midden op de middag, wil ik dat hij nog even rustig wat drinkt, dus dan vaak dvd van Bumba erin en dan mag hij 2 filmpjes kijken (dus totaal 10 min) zodat hij blijft zitten en ook echt zijn drinken opdrinkt (omkoping, dus! Er staat de hele dag wel water voor hem klaar, maar zo weet ik zeker dat hij ook echt nog wat drinkt) Dan 's avonds nog 1 keer de tv aan na het eten, ong. 20 min, meestal Sesamstraat of Teletubbies, om zijn eten te laten zakken en daarna naar (boven om klaar te maken voor) bed. Ik moet zeggen dat de tv tussendoor best veel aanstaat hier, vooral als ik thuis ben, maar Sil kijkt er dan eigenlijk niet naar om. Hij kijkt alleen maar 'zijn eigen' programma's, en dat zijn er wel 3: Wawa's, Teletubbies en Bumba.
Mijn zoontje luncht ook al om 11.30u en eigenlijk doe ik altijd met hem mee. Als ik nog geen honger heb, dan eet ik iets kleins (een cracker bijv.) zodat hij denkt dat het toch mijn lunch is (dan eet ik nog wat meer als hij op bed ligt). Misschien een idee om het tafelen wat gezelliger te maken? Ik denk dat het wat betreft TV kijken met name belangrijk is dat je er op let dat ze voldoende beweging krijgen. En dat je dus niet van die bankhangende kinderen krijgt. Vooral als ze wat ouder worden en meer de buitenspeelleeftijd krijgen. En natuurlijk dat ze verantwoorde programma's kijken, maar dat is ook het geval als ze weinig TV zouden kijken. Mijn zoontje kijkt trouwens ook heel gespannen TV en zou zo uren achter elkaar op de bank kunnen zitten. Om die reden zet ik ook wel bewust zo min mogelijk de TV aan, behalve tijdens die 2 vaste momenten.
Ons zoontje kijkt s'ochtends een half uurtje na het ontbijt en als ik eten kook. Onder het eten mag bij ons nooit de tv aan.
Het is idd een idee om iets kleins te eten dan. Hij beweegt genoeg, dus dat is geen probleem. Hij kijkt ook echt niet langer dan 10 minuten achter elkaar(bumba,dora,diego, teletubbies is vooral favoriet) dan gaat hij vaak wat anders doen en dan zet ik de tv ook uit, maar ik merk soms dat als hij erg jengelig is en niks wil ik de tv wel is te makkelijk aan zet
Ik moest hier laatst ook aan denken. Had inene het idee dat hier de TV veel te veel aan staat, vooral vergelijkbaar met dë "pedagogische norm." Dan heb ik weer zo een bui, en bedenk me precies wanneer hij wel en niet aan mag. hahahahaha Maar binnen 2 dagen zijn al die goede voornemens weer weg! hahahah Mijn zoontje is heel actief, vliegt soms letterlijk tegen de muur op! Hij wordt rustig van de TV, heerlijk! Vooral tijdens deze maanden vol regen en kou, en we dus niet naar buiten kunnen. Het begint dus sochtends met wakker worden, broodje op de bank eten, voor deTV. Hij blijft dan sowiezo aan t/m het zandkasteel, (rond 10)en heel soms ook nog RAAF..jaja hij weet precies wanneer wat komt..hahaha Dan gaat hij uit. en als we thuis blijven, dan gaat hij pas weer aan na het broodje eten. Dus hij blijft dan zo'n 3 uur uit.. Dan gaat hij vaak weer aan voor een dvd-tje. Even een rust uurtje noemen wij dat hahaha (mama heeft dan even rust!haha) Dan weer uit en dan na 17 pas weer aan, kan mama rustig koken. Tijdens het eten staat hij altijd uit, anders wordt er niet gegeten. Na het eten is er vaak geen tijd voor TV, is meer keten, knuffelen/gekdoen tijd. Al met al dus veel TV, tijdens het eten uit en minsten 1 keer per dag buiten uitwaaien ivm beweging! En weet je, met mooi weer, is mijn zoontje het liefst de hele dag buiten! Dan interesseerd die TV hem niks. En ons maakt het dus allemaal niet zoveel uit, hij speelt er niet minder om en bewegen doet hij sowiezo genoeg!
Onder het avondeten staat bij ons trouwens wel altijd de tv aan. Maar dat komt omdat wij altijd rond 18 uur eten en dan willen we het nieuws zien. De andere journaaluitzendingen zie ik bijna nooit, dus deze wil ik niet missen om toch een beetje op de hoogte te blijven.
Ik vind het ook best veel, als het elke dag is tenminste. Onze zoon mag s ochtends een uurtje kijken, dat betekend dus dat de tv dan aan staat, hij tijdens zijn melkfles kijkt en als die op is, is het kijken en spelen tegelijk. Na dat uur gaat hij uit en ga ik aan het huishouden beginnen en hobbelt hij achter me aan. Ook wij lunchen hier zonder tv, ik ga altijd met hem aan tafel zitten,soms is het ook al om 11.30 maar dan eet ik ook gewoon mee. Als ik moet koken dan zit hij ook voor de tv of hobbelt een beetje rond en hij wil s middags zelf altijd naar buiten. Hij keek eerst ook veel tv, als wij hem uitzette dan zette hij hem weer aan, dus nu doen we gewoon van standby af, hij wil wel de hele dag de tv aan zeurt er op zijn manier ook om, maar meestal leidt ik hem dan af. Maar je moet doen waar jij je goed bij voelt.
Het enigste verschil is dat je nu bewegend beeld er bij ziet. Hier in huis is er helaas wijnig keuze met uit doen. Het leeftijd verschil tussen de jongste en de oudste is zo groot de een heeft haar programma.s tijdens het spelen en de ander heeft behoefde aan een uurtje rust als die uitschool is en daarna begint het volwassen programma. Haha dus tja ben wel graag een journaal kijker entertement. Trouwens mijn dochter kijkt nu al LINGO hihi nee hoor alle gekkigheid op een stokje. Het zou hier ook wel wat minder mogen maar het is zo ingeburgerd hier in huis, En vind het wel fijn iets van achtergrond muziek soms of beeld.
Ik heb zelf de tv weinig aan overdag. Papa zet m wat sneller aan maar meer om dan zelf te kijken Bij de oppas kijkt ze 's morgens vaak even tijdjes haar broodje eten en daarna gaat ie uit. Ze begint hier soms al aan te geven dat ze de tv aan wil hebben. 's Morgens vind ik dat prima voor een half uurtje ofzo, verder nog niet echt nodig.
Het wisselt heel erg per dag en per bui. Soms heb ik ook een hangdag en staat de tv vaker aan. Mijn zoontje kijkt er trouwens amper naar om. Hij vind lopen, samen spelen en de katten nu veel interessanter. Soms om hem even zijn rust te laten hebben gaat hij met een soepstengel voor de tv. Nijntje,dribbel enz is niet echt aan hem besteed. Meestal dora en diego. Maar ook heel vaak staat de radio aan dus het wisselt gewoon heel erg.