Kijk zelf haast nooit tv, dus eigenlijk denk ik er simpelweg nooit aan om hem aan te zetten voor mijn dochter. Soms zet ik zandkasteel aan (wo en do ben ik vrij en 1 van de 2 dagen doe ik dat). Sesamstraat wordt hier wel gekeken, maar niet als we toevallig rond die tijd eten. Voor het slapen gaan mag ze 1 aflevering Bumba kijken van de DVD. Alle eetmomenten op de dag eten we samen, zonder tv. Verder heb ik er een hekel aan als de TV de hele dag aanstaat. Mijn man heeft er namelijk een handje van om te staren en niks meer om zich heen te horen/zien en te doen. Daar pas ik dus voor.
Danian was vanmorgen om 6.00 uur wakker fles gegeven in zijn eigen bed gelaten. 6.30 uur wat boekjes gegeven in zijn eigen bed en om 7.00 uur op zijn eigen kamer laten spelen. 7.30 uur zijn we er uit gegaan. Heb de tv dus nog niet aangehad Er staat nu een cd met kinderliedjes op.
hij staat hier n de winter vaak aan en in de zomer amper. dan spelen we buiten. smorgens tijdens het ontbijt staat hij wel aan want dan komt we zoveel leuks. meestal disneyXD (handy mandy/yo gabba gabba,vind ik zelf ook leuk)
Goed hoor! Zeker als je het zelf een beetje wilde minderen, ben je goed bezig En ach, het is zeker niet superslecht, maar gewoon met mate, toch? En dat de tv makkelijk is, herkennen we denk ik allemaal wel hoor
Hij heeft van 9.30 uur tot 10.00 uur bumba gekeken op dvd en nu kijkt hij net 2 minuten. We gaan zo aan tafel eten zonder tv en dan gaat hij slapen. (geef mezelf een schouderklopje)Vanmiddag krijgen we visite, dus dan staat hij ook niet aan.
Vanmorgen toen hij bij ons op de kamer kwam wees hij wel meteen na de tv verder zeurt hij er niet om. Ik moet nu alleen wel steeds met hem bezig zijn niet dat dat zo erg is, maar soms ben ik inspiratieloos in wat we gaan doen, maar vanmorgen is het goed gegaan.
Ik zou wel oppassen met lunchen voor de tv. Dit kan een gewoonte worden en is niet zo goed. Kinderen eten dan niet bewust, zijn afgeleid en dit vertraagt het verzadigingsproces. Je eet dan stiekem meer en dit kan op latere leeftijd voor bijvoorbeeld overgewicht zorgen. Is dus meer iets om in de gaten te houden, een keer kan echt geen kwaad als je je er maar bewust van bent.
De afgelopen dagen heeft hij een stuk minder tv gekeken. 's Ochtends boven kijkt hij niet meer en onder het eten ook niet, dus het gaat goed voel me er zelf ook prettiger bij.
Hier een kindje wat nog nooit tv heeft gekeken. Volgens mij erg zeldzaam. Maar ik kijk zelf ook weinig tv, alleen 's avonds, overdag staat hier altijd de radio aan.
Ik vind het echt veel. Mijn dochter is net een week 2 en die kijkt een dag of 3-4 per week hooguit een half uur per dag. Af en toe 's ochtends de teletubbies of ik zet aan het eind van de dag (rond kooktijd) een dvd van bumba op. Maar dat is het dan ook, het boeit haar verder ook niet hoor, zal wel per kind verschillen maar vind persoonlijk dat jouw zoontje veel tv kijkt ja.
Ik zie nu ook wel dat het veel is helemaal nu hij minder tv kijkt. Soms moet je het ff van buitenstaanders horen
Het gaat nu al beter toch? En soms moet je het idd even vanaf de buitenkant zien zeg maar! Je ziet het iig dat is toch ook al heel wat?
In mijn optiek valt dit niet mee. 1 omdat het gewoon veel in tijd is en een kind krijgt dan hele rare eenzijdige prikkels binnen. 2 omdat je ondermeer tijdens eetmomenten de tv aangezet wordt. Hoe moet je kindje ooit leren genieten van zijn eten? Waarom leer je je kindje niet gewoon zichzelf amuseren? Ik heb hier zelden de tv aan en nooit nodig gehad om te koken ofzo.
Volgens mij heb je dus niet verder gelezen want zo gaat het dus niet meer bij haar dat verteld ze net
mijn jongste kijkt ook geregeld tv. in tegenstelling tot veel mensen op het forum die er een enorm punt van kunnen maken, maak ik me daar niet druk om. ik heb 2 oudere kinderen ( pubers) en weet dat het vanzelf weer veel minder wordt als zijn bewegingsvrijheid en begrip groter wordt. ik let wel heel erg op wat hij te zien krijgt en ik wissel nederlands en engelstalig af. en de periodes maak ik ook niet te lang. meestal speelt hij er ook gewoon bij/rond.
hier staat doordeweeks zappelin in de ochtend aan vanaf dat we beneden zijn tot als het afgelopen is (na het zandkasteel?!) en we kijken samen sesamstraat savonds. maar sochtends kijkt hij niet constant, is tussendoor met zn blokken oid aan het spelen. tv kan heel leerzaam zijn en hij danst mee met de liedjes enzo. het is niet zo dat hij op de bank zit te staren naar de tv. tijdens het eten staat hij uit.
Ik reageer op de de start post (zie quote!) en ga niet een heel topic door worstelen op zoek naar nog meer aanvullende informatie... maar ik denk dat TS dat zelf ook kan bedenken.
..vind het eigelijk wel meevallen, hier kijken ze er meer naar en tja wat je zegt het is soms wel makkelijk, vooral als je eten staat te koken. Maar 9 van de 10x kijken ze niet eens en zijn ze lekker aan het spelen. zie er het kwaad niet van in hoor. Somige programmas zijn ook best leerzaam... meningen zijn hier namelijk over verdeeld, zou zeggen gewoon doen, wat jou goed aanvoelt..