scrapbooking

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke1981, 20 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Hallo meiden,
    Heb even jullie advies nodig, mn handen jeuken om met scraapbooking te beginnen, maar dan niet de boeken, maar op doosjes ect
    Maar ik heb nu al zoveel op site's gezien, dat ik even niet meer weet wat leuk, nodig, en handig is

Kunnen jullie me advies geven wat je als basis nodig hebt, en waar ik op moet letten, evt leuke site's, of noem maar op.

Ik kan niet wachten op jullie tips en ideeën

2. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    En ik wil graag weten waar je handige en leuke versierdingen kan kopen. Xenos heeft wat dingen dacht ik.

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ik denk dat je gewoon moet beginnen met het aanschaffen van leuke papiertjes, lijm en een snijmachine. Als je bijvoorbeeld een doosje hebt (een houten doosje van Xenos bijvoorbeeld) dan kun je die eerst eens bekleden. Daarna komen de ideeen vanzelf. (hier tenminste wel ;))

Tip; Geef niet meteen bakken vol met geld uit aan leuke dingetjes. Verzamel knoopjes van kleden die je weg doet, lintjes uit de schoudernaden van kleding, dat soort dingen.

Als je echt gerichte vragen hebt, gewoon stellen :) Er zijn meiden zat hier volgens mij die scrappen. Pb-tje mag ook altijd hoor...

4. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bij Zeeman hebben ze ook vaak leuke dingen die je kan gebruiken. Zoals hierboven gezegd, niet teveel ineens kopen. In de 6j dat ik kaarten maak en nu scrap, heb ik ondertussen een hele verzameling opgebouwd ;)

Vraag voor je verjaardag of kerst cadeaubonnen bij knutselwinkels ofzo, is altijd leuk als je wat extra's kan gaan shoppen. :)

Hele leuke site is twopeasinabucket.com Onlangs een hoop materiaal gekocht, super gewoon! Alleen jammer van de hoge verzendingskosten en kwam er nog extra douanetaks bij (woon wel in B).
    En bij Galery zie je heel wat voorbeelden staan, ideaal om ideeën op te doen. ;)

5. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Ik zou inderdaad niet teveel kopen, kijk vooral naar de kleuren en materialen die je mooi vind. Lukraak kopen is zonde, want als je het achteraf minder mooi vind gebruik je het toch niet.

De spullen waar ik niet zonder kan zijn:
    Snijmachine (waar je papier recht mee snijd), stanleymes/hobbymes, snijmat(action), metalen liniaal (of scraplineaal) een klein schaartje met spitse punt (kruidvat/trekpleister), grotere schaar, rollen dubbelzijdig plakband (action). Verder een lijm die redelijk sterk is voor het wat zwaardere spul, potlood en gum, en misschien een mooi schrijvende (zwarte) fineliner. Succes! :D

En leuke sites.. ligt er helemaal aan welke stijl je leuk vind! Misschien een idee om hier een voorbeeld plaatje te plaatsen zodat we weten welke kant je op wilt?

6. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Lijm voor zwaardere spulletjes heb ik eigenlijk gewone kinderlijm, van die witte van pritt (de vloeibare witte lijm dus). Ooit voor een paar cent bij Wibra gehaald. En houten dingetjes plakken daar prima mee, wel genoeg tijd geven om te laten drogen uiteraard.

Een voorbeeld van je stijl plaatsen is idd leuk! :)

En wil je op A4 scrappen of 30*30? Want bij 30*30 haal je best papier in de hobbyzaak (bijv. pipoos), terwijl als je op A4 wil kan je gewoon een blok papier bij bijv. Hema halen. Je kan ook een gewoon foto-album nemen, doet mijn vriendin altijd.

En wat ook heel leuk is, is als je nog een scrapper kent. Organiseer scrapavondjes en kun je fijn materialen uitwisselen. Doe dat nu een half jaar denk ik 1x per maand met m'n vriending, is super tof! En tegelijk kunnen we bijbabbelen ;)

7. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    ik doe digitale scrapbooking, dat vind ik veel mooier en kost minder tijd

8. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Bwa, minder tijd zou ik niet dadelijk zeggen :D Ik ben er toch vrij lang mee bezig altijd. Maar 't is een kwestie van smaak. Ik vind de papieren versie het leukste, maar bij digitaal heb je geen rommel in huis liggen. Ook wel een voordeel ;)

9. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik was er laatst ook naar op zoek maar schrok van alles wat er op de markt te koop is. Aangezien ik ook een taarten hobby heb, heb ik het maar even van me af geschoven. Het lijkt me wel erg leuk. Niet zozeer met foto's maar wat jij zegt op doosjes, kaartjes etc.

Je kan trouwens op pinterest hele leuke ideeën op doen voor het scrapbooken.

10. LovelyBrunette

LovelyBrunette Actief lid

11 dec 2011
    353
    0
    0
    NULL
    Maassluis
    Ik heb denk ik 6 jaar gedaan aan scrappen met papier etc.
    Nu al 2 jaar digitaal scrappen, ik vind dat laatste fijner.
    Het kost minder geld (je kan je kits gebruiken zovaak je wilt)
    Het geeft geen rommel (ook zo fijn, bij mij was er een bom ontploft haha)
    En mijn mening is dat ik net iets meer kan met digiscrappen....

Maargoed, je vraag was of we misschien tips hebben en niet wat wij fijner vinden haha.

De beste tip wordt al gegeven: koop niet te veel. Is zonde.
    Andere tips: Xenos/zeeman/hema worden ook genoemd.
    Of wat dacht je van Action.
    Een andere tip? Niet meteen alles vastplakken. Leg het eerst zoals je het in je hoofd heb, dan kan je nog verplaatsen.
    Met kistjes verfde ik altijd wel eerst een laag in de kleur die ik ging gebruiken, omdat dat het "af" maakt.

Succes!

11. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Ik ga meestal naar de Pipoos, daar hebben ze hele leuke dingen. Wel erg duur, dus meestal alleen om ideeen op te doen en dingen te kopen die ze bij winkels als action, xenos enz niet hebben.

Wat ook wel leuk is: Via marktplaats kun je ook aan spullen kopen. Ik heb daar eens een scrappakket gekocht voor een trouwalbum. Erg leuk!

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Kruidvat heeft vaak ook leuke dingen in aanbieding. Heb daar ook al eens een heel pak papier 30*30 gekocht, stickertjes, bloemetjes...

13. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    het ligt er een beetje aan wat je er in wilt verwerken en of je een fantasie rijke hoofd hebt... soms ben ik inspiratie loos en dan kan het wel lang duren....:D

14. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Ik weet meestal op voorhand wel wat ik wil, maar eenmaal dat ik begin verander ik toch weer vanalles :) Met als gevolg een hele andere lay-out dan ik eerst in gedachten had :D Maar dat vind ik net het leuke ;)

15. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    dat is helemaal waar en daarom ook heel makkelijk en goedkoper dan als je met papier werkt

16. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen

Sorry hoor, weer even ontopic. Ik heb echt geen zin in discussies over welke vorm van scrapbooking beter/mooier is. Deze sites vind ik leuk:

Scrap from Bemmel
    M@rjans blog
    Sandra's Scrapsels...
    scrapworld

En iemand waarvan ik weet dat ze veel doosjes maakt:
    kittys craft

Ik heb een hele lijst van meiden waar ik op de blog kom. Maar misschien kun je hier alvast iets mee? Verder zoek ik bij google afbeeldingen naar inspiratie.

17. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Discussie is het toch niet :( Ieder z'n zin. en ik maak ook zelf kaartjes en scrappagina's zowel op papier als digitaal, dus je kan het perfect combineren.

hier ook terug ontopic
    Weet niet of je ergens in de buurt een boekenfestijn hebt, maar daar heb ik vorig jaar een leuk boek over scrappen voor maar 3 euro op de kop kunnen tikken. Staan hele handige tips in. Is van een Amerikaanse, maar kan niet dadelijk zeggen hoe het heet. Ben niet thuis dus niet bij de hand.

18. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Ik wilde je nog de tip geven dat je ook hele leuke tijdschriften kan vinden in de boekhandel, misschien niet meteen om te kopen, maar je zou er even doorheen kunnen bladeren voor tips en ideeen. Verder is het ook wel leuk om oude dingen te hergebruiken, zoals bierdopjes, bingosteentjes, kralen van een kapotte armband enz. Ik gebruik ook wel eens inpakpapier als ik iets leuks voor kinderen wil maken, daar staan vaak leuke afbeelding op van Cars enzo. Verder hebben wij hier in de regio een Hobbyvoordeel en een Boekenvoordeel waar ze ook goedkope hobbyspullen verkopen.

19. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ohw meiden super bedankt voor de tips, ga in ieder geval de snij en knip spullen hallen, lijm heb ik al.
    Ik heb op mp gekeken voor papier enzo, maar jeetje veel hoor.

Ik ga morgen even rondje zeeman, action enzo doen. Helemaal zin in om te beginnen

20. Chickie

Chickie Bekend lid

28 mrt 2012
    951
    0
    0
    Jongerenwerk
    Regio Nijmegen
    Veel plezier morgen! :D

Deel Deze Pagina