Hallo Ancie01 Jeetje meid wat heftig zeg. Maar het komt allemaal goed. Het heeft idd wel z'n tijd nodig en ik weet vaak raakt je geduld op omdat je het liefst met je vingers knipt en weg is het tenminste in die verleiding val ik heel erg. En dat is meestal als ik weer een hele heftig dag heb. Als je zonder medicatie zou kunnen probeer het zonder. Het onderdrukt het alleen maar als je straks stopt moet je het toch alleen doen en dan is het misschien weer moeilijk. @kimtijn je kunt het echt goed verwoorden allemaal ik ben niet zo'n goede schrijfster haha
sorry dat ik niet reageer op de andere verhalen, zit zelf weer niet zo toppie. ik ben morgen een hele dag alleen met mijn dochter van tien maanden die op het moment veel aandacht vraagt. Nu ben ik al onzeker of ik het wel goed doe, maar krijg vaak bezoek van mijn moeder, breekt ook de dag. Soms vind ik het al zwaar om naar buiten te gaan met haar alleen...heel triest. Morgen is mijn moeder er niet en ik heb helaas geen vriendinnen in de buurt die bij me langs willen komen. Zie er zo verschrikkelijk tegenop en ben steeds zo bang om het te verliezen van dat rotgevoel. Kent iemand dit met kinderen en hoe ga je daarmee om?! Vind het zo zonde van mijn tijd en als ik me goed voel ben ik echt een goede moeder. Maar die onrust en angst verpesten het voor me. Nou ja, willen jullie aan me denken morgen, klinkt wat triest allemaal maar ik ben het zo zat om die angst mijn leven te verzieken, ben echt een leuk mens als ik die angst niet zou hebben maar het verpest zoveel!!!!! Voor mijn dochter had ik er al last van hoor, maar wil het niet meer hebben nu zij in mijn leven is, ze is een verrijking maar zo voelt het helaas door die angst vaak niet. Even egoistisch om over mezelf te schrijven maar ik wens iedereen alle goeds toe hoor!
@ Caterine, ik vind het absoluut niet egoïstisch dat je het alleen over jezelf hebt, als je dat gewoon even kwijt moet dan moet je dat ook gewoon doen!!! Ik heb op de site www.send-a-candle.nl voor je aangestoken, hopelijk helpt het je om er morgen een minder zware dag van te maken. En meid, ook al ben je angstig dan ben je net zo goed een goede moeder of een leuke meid, niet zo negatief over jezelf denken want ieder mens is mooi, speciaal en uniek. Ik begrijp heel goed dat je het moeilijk vindt alleen met je dochter, ik heb dat ook een hele tijd gehad, zo van hoe ga ik die uren in godsnaam doorkomen. Maar meid ik weet zeker dat het je lukt en als je iets onderneemt gaat de tijd vaak wel sneller voorbij. Je kan honderd-en-één dingen doen zonder dat daar veel mensen bij zijn, ik ging bijv. wel eens naar het graf van mijn oma, of naar een kinderboerderij, of in de kerk een kaarsje opsteken desnoods voor jezelf (ik ben niet gelovig maar mij doet dat gewoon goed). Meid, ik weet zeker dat je het kan!!! @ Lely, dank je wel voor je compliment, dat vind ik wel erg leuk om te horen. Ik schrijf ook liever dan dat ik praat want dan wil ik alles veel te snel zeggen en dan kom ik niet uit mijn woorden. Nog 3 dagen meid (voor jou had ik al een kaarsje branden voor een beetje geluk) @ Ancie01, als jij je beter voelt bij medicatie snap ik wel hoor dat je dat wil blijven slikken (voorlopig), ik hoop alleen dat als je wil minderen dat het dan niet tegen zal vallen. Ik was wel extreem ziek van die medicijnen, als het nog een dag of wat langer had geduurd was ik waarschijnlijk opgenomen geweest in het ziekenhuis vanwege uitdroging, ik hield echt niets meer binnen (en er kwam al niet veel binnen) en ik ben al vrij dun (1.70mtr en 53kg.) en kom heel moeilijk aan maar val snel af. Ik was in het begin ook bang voor eten, ik was erg bezig met welke voeding ik wel kon verdragen en welke niet (ook omdat ik al een chronische darmziekte heb dus reageren deze sowieso al snel). Maar uiteindelijk lag daar de oplossing niet want ook door spanning en stress raken mijn darmen van slag omdat dat nou eenmaal de zwakste plek van mijn lijf is. Je moest eens weten wat ik allemaal aan dieëten heb geprobeerd (niet om af te vallen maar om mijn darmen weer tot rust te laten komen), ik heb zelfs speciale spullen uit Amerika besteld. Ook als ik me echt beroerd voelde had ik helemaal geen eetlust. Maar nu de rust iets is wedergekeerd is mijn buik ook weer een heel stuk rustiger (op de afgelopen paar dagen na ). Succes deze week bij alle dokterafspraken, zijn denk ik wel een paar afspraken waar je op de één of andere manier wel naar uitkijkt omdat je dan weer een stapje verder bent. Ik zal aan je denken!!!
bedankt voor je lieve reactie, dat doet me al goed. Ik ga er in ieder geval wat van maken. Ze kan de laatste tijd ook driftig doen, hoort erbij hoor maar ik vind dat heel moeilijk, de angst schiet dan bij me omhoog...niet nu denk ik dan. Ik laat weten hoe het gegaan is, nu zit ik in ieder geval met een vrolijk meisje achter me en ik met tranen in mijn ogen. Lief dat je aan me denkt. X
@ Caterine, mijn dochter heeft ook erg veel last van driftbuien, ook al van kleins af aan en in het begin vooral 's nachts . Echt erg vermoeiend. Vanaf dat ze 2 is, is het letterlijk 2 is nee en erg haar eigen zin proberen door te drijven en als mama niet toegeeft dan komt er een driftbui. Normaal is mijn dochter vrij rustig en bij anderen zelfs verlegen en als ik dan vertelde dat ze enorme driftbuien had dan geloofde niemand mij en zeiden ze och dat zal wel meevallen, je bent gewoon een rustig kindje gewend. Totdat mijn ouders en een vriendin het een keer meemaakte, nou die stonden echt even te kijken dat dat rustige meisje zo tekeer kon gaan. Ik vond het in het begin erg moeilijk om mee om te gaan maar in de loop van de tijd weet je daar makkelijker mee om te gaan. En een kinderarts heeft onlangs tegen mij gezegd dat het goed is als een kind zo af en toe eens driftbuien heeft en dat gebeurd meestal bij degene van wie ze het meest houden dus denk maar iedere keer als je dochter een driftbui heeft, maar ze houdt gelukkig wel heel veel van mij . Ik hoor erg graag hoe je vandaag je dag bent doorgekomen want je kan het!!!
het ligt toch niet aan de naam hè!? Ik heb het tot nu toe gered..ze ligt nu op bed. De hele dag erg vervelend, jengelig en inderdaad driftig om niks! In het dorp kwam ik iemand tegen en ik ben ( behalve mijn angst) vrij open. vertelde van haar driftbuien, ze keek me aan alsof ik een monster in de wagen had liggen. Niet de reactie die ik gehoopt had... Maar goed. ik voel me al gesterkt door je bericht. Ze is wie ze is, jammer dat mama zich zo zwak en onzeker kan voelen. Ik hoop inderdaad dat ik door de tijd sterker en zekerder kan worden, zijn en ook met de drift om kan gaan. Of het moet een fase zijn...
en jawel! Een vermoeiende dag maar mag zeker niet klagen, had dit niet verwacht!!! Ik kan me soms om niks angstig voelen, nu had ik er zelfs ' reden' voor en het ging juist goed!!! Zal het het kaarsje geweest zijn? In ieder geval heel erg bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
@ Caterine, ik ben trots op je!!! Maar ik wist wel dat je het wel kon. Wat naar dat die vrouw zo raar naar je dochter keek maar wat anderen eventueel zullen denken zegt meer over hen dan over jou!!!
@ kimtijn je bent toch een schat! bedankt voor het kaarsje! Ben vandaag naar therapie geweest en heb de eerste keer eens kunnen vertellen dat het voor mijn doen goed met mij gaat @ Caterine meid moet je je helemaal niet druk om maken dat je alleen maar over jouw verteld. Zo raak je wel je verhaal kwijt en dat lucht ook op. Ik heb dat ook altijd dat gevoel van jeetje volgens mij ben ik maar weer over mij zelf aan het vertellen. En van die vrouw die raar naar je kindje keek moet je links laten liggen daar heb je geen fluit aan aan zulke mensen die menen dat hun uit een gouden kont zijn gevallen. Jij weet beter meid! Ik hoop dat het morgen beter met je gaat!
Caterine jeetje wat naar dat ze zo naar in de wagen keek maar dat verteld idd meer over haar dan over jou! hoe gaat het nu met je? kimlijn, jeetje meid wat kan jij mensen een hart onder de riem steken! maar hoe gaat het met jou? ik ben gisteren naar de arts psichiater geweest die heeft een hartfilmpje gemaakt zodat ik zeker weet dat mijn rikketik het goed doet ik heb nu wel een flinke buikgriep en dat kan ik echt niet gebruiken nu je gaat je dan allenmaal enge dingen in je hoofd halen terwijl je toch weet dat het maar een buik griep is heel naar ook omdat ik in paniek raak als ik moet overgeven daar ben ik altijd zo bang voor!! dat ben ik altijd al geweest. verder heeft de arst mijn medicatie verhoogd moet nu 30mg citralopam nemen en 3 keer op een dag alprazolam hopen dat het werkt en ik er weer goeie dagen tussen krijg mijn zoontje is ook weer ziek die sukkelt al 3 maanden hij had eerst het rs virus en kreeg daar helemaal niks voor toen de griep en nou weer de griep hij klinkt echt als een expresso maschine en de huisarts blijft maar zeggen maak je niet zo druk gaat vanzelf over grrr maar tegen de angst en paniek helpt het niet hoor en mijn man is gisteren ook weer naar de huisarts geweest die heeft weer voor de 3de keer een slijmbeursvlies ontsteking en gaat daar vanmorgen weer mee aan het werk zijn werk is ketels plaatsten electra koeltechniek enz wat kunnen mannen toch eigenwijs zijn! hij heeft een spuit gehad in zijn schouder en dan voelt het ff goed maar de huisarts zij 2 dagen complete rust maar nee meneer werd wakker met ohh voelt wel goed dus dan maar werken lekker eigenweis dus . morgen om 1 uur een gesprek met de psycholoog en icare ben benieuwd wat daar uit komt. hey meiden een fijne dag voor iedereen gewenst! liefs ancie
@ Ancie01, Met mij gaat het redelijk, de periodes dat ik me (redelijk) goed voel zijn steeds langer maar ik heb nog regelmatig baaldagen erbij maar ik denk nu als ik zo'n dag heb, de goede dagen komen er ook weer aan en omdat je weet dat er ook echt wel weer goede dagen komen wordt je daardoor gesterkt. Als ik veel afspraken dicht op elkaar heb dan voel ik ook meer spanning maar ik ga niets meer uit de weg en ga overal naartoe, als het dan toch niet gaat kan ik nog altijd naar huis gaan. Ik vind het wel makkelijker als mijn man erbij is moet ik heel eerlijk zeggen. Wij zijn nu ook weer aan een 2e kindje begonnen, dat brengt voor mij ook weer wat positiviteit mee. Een nieuw wondertje en ik weet zeker dat ik dat aankan. Nu alleen nog zwanger raken , over 6 daagjes mag ik alweer testen, maar ik durf nu niet te zeggen of het wel of niet is. De toekomst is bij mij dus weer rooskleurig. Ik heb afgelopen dagen ook erg veel last van mijn buik gehad, waarschijnlijk ook een buikgriepje want dat heerst nu. Het kwam echt in vlagen maar ik heb gelukkig geen diarree gehad. Gelukkig kan ik het steeds meer realistisch bekijken, ik had in het begin ook allemaal rare waanideëen over wat ik allemaal wel niet zou hebben en dat de artsen mij niet serieus zouden nemen. Was je hartfilmpje wel goed?? Ik hoop dat je baat hebt bij de medicatie maar het is wel veel. Mijn man is precies hetzelfde, hij had vorige week zijn kniebanden opgerekt of zoiets en hij moest daarmee een week rust houden omdat hij anders veel kans had op overbelasting (ivm met een hele zwakke knie na een ongeluk) maar meneer gaat na 2 dagen ook weer vrolijk aan het werk, hij kan gewoon niet stilzitten. Heeft je man een slijmbeursontsteking in zijn schouder?? Ik heb dat een half jaar geleden ook zoiets gehad in beide schouders (bij mij was het een peesontsteking maar dat geeft dezelfde pijn), zeer pijnlijk. En wat vervelend van je zoontje, niet alleen voor hem maar ook voor jou want een ziek kindje is ook erg vermoeiend. Ik hoop dat ie nu snel opknapt, net als jij. Ik vind het erg fijn om te horen dat je iets aan mijn praatjes hebt, ik weet hoe k?t dat je je kunt voelen en ik gun dat niemand anders dus als ik ook maar iemand voor 1 minuutje een beter gevoel kan geven doe ik dat heel graag. Ben benieuwd of je morgen weer een stap verder komt bij je psycholoog en icare, ik hoor graag hoe het allemaal gegaan is. Succes in ieder geval en jij ook een hele fijne dag, week, maand, jaar. Liefs Kimtijn
@kimtijn het is rustig hier he. Hoe gaat het met je? Ga je ook carnaval vieren? Voor jouw is het nu spannend ik duim voor je meid!
Idd rustig hier. Ik ga dit jaar maar heel minimaal carnaval vieren, eigenlijk alleen voor mij dochter, ik vind er eerlijk gezegd niet zo veel aan. Mijn man vindt het leuker als mij. Ik zou liever een weekendje weggaan maar ik krijg hem niet overgehaald. Ik heb vanmorgen een test gedaan maar helaas deze was witter dan wit dus ik verwacht dat het er deze maand bij mij ook niet meer inzit. Er blijft natuurlijk altijd wel een heel klein beetje hoop zolang de ongi niet doorbreekt. Ben jij wel een echte carnaval liefhebber?? @ Ancie, hoe is het donderdag bij je afspraken gegaan?
Wij gaan vanavond al beginnen met carnaval vieren. Hier is de opening om 20uur. Moet me wel weer bijelkaar rapen vind het elke keer weer een ramp om te gaan maar als ik 1 maal daar ben gaat het wel. Nou ik hoop voor je dat je nog op roze komt. Bah is elke maand weer dezelfde spannende boel. In welke ronde zat jij? Wij zijn nu naar ronde 6 gegaan. Heb me ook al in het nieuwe topic neergeplant haha. Houd moed als je zo met meedere kunt babbelen. Ik wens je fijne dagen!!
Ik ben gister toch gaan carnavallen, gisterochtend was de test dan ook weer nega dus lekker wijntjes gedronken omdat ik toch niet meer in geloofde dat het nu raak zou zijn. In het begin voelde ik nog wel wat spanning maar op een gegeven moment dacht ik bij mezelf, nou gewoon genieten!!! Nu werd ik vanochtend wakker en toch voor de zekerheid nog eens getest en ik kon het niet geloven maar er verscheen een 2e streepje, mijn man was meteen klaarwakker. Daarna nog 2 testen gedaan omdat ik het gewoon niet kan geloven maar ze zijn allemaal positief. Nu ben ik wel een beetje bang dat de alcohol ook invloed heeft op de testen dus morgen test ik nogmaals en waarschijnlijk overmorgen ook. Ik heb nu wel spanning vanbinnen maar nu is het gelukkige spanning
heey meid, Gefeliciteerd! En hoe was het feesten je bevallen? Ik ben ook gegaan en ben zelfs de optocht mee gelopen. Nu ligt mijn dochtertje te slapen en als ze wakker is zijn we weer van de partij.
Dank je wel voor je felicitatie!!! Het feesten was me goed bevallen anders had ik het niet zo lang vol gehouden, dus weer een puntje om trots op te zijn. Jij mag ook erg trots op jezelf zijn, wauw in de optocht meegedaan!!!! Veel plezier straks weer met carnavallen!!!
van harte kimtijn met je zwangerschap! Geniet ervan. Ik ga stoppen op dit forum, wil jullie wel heel erg bedanken maar ik zit op het moment niet lekker in mijn vel en weet daar geen raad mee. Probeer er maar niet aan te denken, want ik krijg steeds maar te horen dat ik mijn angst op mijn dochter overbreng, en dat maakt me dus weer extra angstig, wil ik ook NOOIT meer horen want ik schiet er niks mee op!!!!! Ga straks een reis maken met haar en zie daar ook weer tegenop, en zo blijft het maar doorgaan. Niet angstig zijn want ze voelt het en dan gaat de reis ook niet goed, aaaaaah. Ik ben het allemaal flink zat en wil weer ' normaal' voelen en zijn. Wil jullie wel heel veel geluk en kracht etc. toewensen en bedanken voor het delen van jullie verhalen en het aanlezen van mijn verhalen. Maar ik wil weer happy zijn. Dus niet meer aan die K angst denken...Wie weet helpt me dat.....Dikke knuffel in ieder geval!
@Caterine, ik begrijp je wel hoor, maar angst overbrengen op je dochter nu,l vind ik echt grote flauwekul, luister er ook niet naar maar luister naar je eigen gevoel. Ik wens je heel veel succes, geluk en kracht!!! Denk vooral aan jezelf meid, jij bent net zo speciaal en uniek als ieder ander!!! Als ik je ooit nog eens kan helpen met een luisterend oor hoor ik dat heel graag!!! Dikke knuffel