zijn er nog meer ruiters/paardeneigenaren zwanger hier?

Discussie in 'Zwangerschap clubs' gestart door Maytje, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miyuki

miyuki Lid

27 apr 2012
    5
    0
    0
    Hallo allemaal,

hier nog paardeneigenaar. Ik ben in november weer begonnen nadat ik 15 jaar niet gereden had. Was toen ook al een jaar bezig met zwanger worden en zie nu. Ze was net zover dat ik er over dacht om weer wedstrijden te starten, maar dat heb ik nu nog maar op de lange baan gezet.

Ik probeer overigens nog wel zoveel mogelijk te rijden, maar ik heb het probleem dat ik zo ongelovelijk misselijk wordt tijdens het rijden. Verder heb ik helemaal nergens last van. Ja ik moet nu mijn borsten helemaal inbinden.

2. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Och wat sneu van dat jaarlingetje.. Ik zie ze vaak hoor, niks aan. Zijn toch belachelijk veel mensen die niet degelijk voor hun paarden kunnen/willen zorgen.. Maar erg leuk om ze dan op te zien knappen. Ik heb nu ook een jaarling, net aangekocht, welke ook verwaarloosd is. Wij hebben ca 100 ha weide achter de zeedijk, heel er gezond dus. Hij gaat daar straks heen, nadat hij 2 keer goed ontwormt is. Moet je hem na de zomer dan weer eens zien!

Miyuki: Was je zelf gestopt met proberen?? Welkom :)

3. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik ben ook een paardeneigenaar, heb een lieve merrie waar ik op reed. Sinds ik weet dat ik zwanger ben rij ik niet meer. Nog niet eens om de risico's omdat ze erg braaf is maar omdat ik helemaal geen behoefte meer heb om te gaan paardrijden.
    Ze heeft gedurende de zwangerschap en de periode ernaar vakantie waar ze van geniet en wanneer ik weer wil gaan rijden ga ik haar oppakken.

4. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    godinn: het is idd heel erg sneu om te zien! ik hoop echt dat hij straks helemaal opknapt en vooral ook dat zijn been herstelt...

oooow ik mis het rijden wel hoor! ik wil dolgraag ff een stukkie rijden, maar die pijn houdt me toch tegen... misschien als mn bijrijster heeft gereden dat ik ff een rondje uitstap... hahaha!

5. Zowie

Zowie Actief lid

1 apr 2011
    175
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het is een bruine kwpn merrie van ongeveer 1.74 m. Super braaf en beetje eigenwijs.
    Vorig jaar ben ik begonnen met wedstrijden. Heb nu 8 winstpunten in de B. Na een blessure van 3 maanden zijn we nu weer langzaam aan het opbouwen. Dus ik denk dat ik die L1 gewoon net niet meer ga redden.

6. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoihoi iedereen leuke koninginnedag gehad?

Ik ben bang dat ik het rijden niet zo lang kan volhouden als ik graag zou willen.. Ik merk dat mijn heupen het echt niet grappig vinden. Ik heb vandaag 5minuten zonder zadel gehobbelt (voor foto's) en daar heb ik nubal last van. Ik ga van de week nog even "gewoon" rijden en zie dan verder.
    Ik moet over een week naar de verloskundige en ga het daar ook maar voorleggen. Ik ben bang voor bekken instabiliteit, iemand hier ervaring mee?

7. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    hoi!

Tja koninginnedag was wel aardig. Niks bijzonders gedaan, ff door het centrum gelopen en dat was t...

Bekkeninstabiliteit pfff nou en of ik ervaring daarmee heb...:(
    Bij de eerste behoorlijk last gehad en nu ook alweer...
    Vandaag bij bekkentherapeut geweest, bleek mijn stuitje ook scheef te staan (zeer waarschijnlijk van flinke val van paard). Ze heeft hem recht gezet (auw!) en nu afwachten of dat de klachten ook vermindert. Hoop ook dat klachten buiten de zwangerschap daardoor verminderen. Tijd zal het leren...

Als je last hebt van je bekken, luister dan echt goed naar je lichaam hoor!

gisteren heeft mn zus ff op mn hafje gereden, was zooo mooi weer! twijfelde om nog ff uit te stappen, maar toch niet gedaan. op een goede dag qua pijn wil ik wel ff, mis het wel!
    Toch heb ik heerlijk met haar getut en geknuffeld, dat is ook fijn.

Gaat bij jullie qua zwangerschap alles een beetje goed?

8. Maytje

Maytje Bekend lid

8 jan 2012
    761
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een rust hier!
    Vandaag nog een lekker ommetje gemaakt met mn paard maar hij was erg dribbelig en dat was best iiritant haha. Maar uiteindelijk toch ff lekker een blokje om gedaan en nog geen last ervan dus super!

9. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    hoi hoi!

zeker rustig hier!
    wou ff vertellen dan mijn zus en ik die jaarling idd gekocht hebben... Hoop dat we hem kunnen opknappen.
    hij blijkt ook papieren te hebben en zijn vader is:
    Riant van Jazz
    moeder is:
    Palousa cher van Gibraldi

nou zeggen namen me niet echt heel veel maar deze zijn mij ook niet onbekend. Ach het maakt mij ook niet uit, als hij maar bijtrekt en we van hem gaan genieten!

rustig aan allemaal!

10. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Wat een leuk topic, meld me hier ook.

Ben morgen precies 13wk zwanger.
    Wij hebben 4 paarden allemaal KWPNers.
    1 ervan rij ik, een 4jarige ruin. Net klaar voor een B proefje.
    Eerder altijd meerdere paarden gereden maar heb daar nu geen tijd meer voor. Kopen ong. om de 2 jaar een veulen en die laat ik beleren en rij ze dan verder door om vervolgens weer te verkopen.

Heb bij de 1ste tot 11 wk gereden. Was zo beroerd en had een hele lage bloeddruk dat ik het zelfs niet durfde om de paarden uit de wei te halen.
    Nu rij ik nog wel, vorige week nog een oefenwedstrijdje gehad.
    Zie nog wel hoelang ik het vol houd nu. Merk al wel dat conditie al een heel stuk minder word.

Hoop na 6wk na de bevalling er wel weer op te zitten. En eind van het binnenseizoen weer wat wedstrijden gereden te hebben.

11. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Oooh een Riantje, leuk! Wordt niet zoveel mee gedekt volgens mij.... Ik heb zelf ook een Jazz, leuk maar pittig spul.
    Morgen wordt mijn stermerrie gedekt door Wynton :)

@ Chrisie, welkom! Leuk, een mede KWPN liefhebber ;)

12. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    Godinn, Ja ook nooit anders gehad. ;)
    Je ziet inderdaad niet veel jonge paarden van Jazz.
    Ruin die ik nu rij is een Riverman hiervoor afstammeling van Ferro en special D.
    Nu eindelijk een keer een paard die ik niet constant terug hoef te rijden. Gelukkig zit er wel genoeg pit in.

13. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    O dat is lekker. Ze moeten idd wel een beetje moeten werken maar niet té.. Maar lui is ook niet fijn.

Ik zit te wachten op de hengstenhouder, die kan elk moment komen insimineren. De beide friezen gaan vandaag ook naar de hengst, die worden gedekt door Scen tao, een appaloosa, ben benieuwd wat daar uitrolt!

14. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    Rustig hier! De KWPNmerrie is ondertussen gedekt en helaas dichtgezet...

Verder hebben we gisteren 3 pony's gekocht, 3 jaarlingen. Een haflingermerrie, een bonte E ponyhengst en een Welshhengstje. Ze moeten even goed in het gras, lekker aan komen en dan voor de verkoop.

Hoe gaat het bij jullie qua zwangerschap?? Hier goed, alleen wel erg moe...

15. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    hoi allemaal!

fijne moederdag allemaal! hebben jullie een ontbijtje/cadeautje gehad? mijn mannetjes kwamen met een ontbijtje en een boek aan. Maiko kroop op bed en zei al steeds banaaan banaaan dus tja daar ging mijn banaan! hahaha...

Verder gaat het qua zwangerschap wel goed, wel moe en wat bandenpijn maar verder wel ok. Ben alleen afgelopen woe op het werk flauwgevallen... zo uit het niets! Controle bij h.a was goed, waarschijnlijk ff een bloeddrukdaling. Ben wel tegen een metalen stelling gedonderd met mn hoofd en rug, dus dat voel ik wel! auw...

Met mn haffie gaat het goed, als ze straks op de volle weide komt gaat ze vrees ik enorm aankomen. Nu krijgt ze nog 2x kwart brok, maar dat stop ik dan wel denk ik... Verder rijd ik dus niet meer, maar mn bijrijdster wel en mn zus ook af en toe en dat is ook wel goed. Ze is een beetje uber enthousiast! hahaha... en volgens mij denkt ze bij elke beenhulp dat ze niet alleen bijvoorbeeld opzij moet maar ook harder... hoop toch dat ze dat gaan afleren! Helemaal aangezien mijn beenligging niet bepaald stil is te noemen en ze daardoor bij mij dus nog wel in standje race gaat...

16. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Godinn, worden de 3 jarige zadelmak gemaakt?

@Laura, dat is wel even schrikken. Heb je last van een lage bloeddruk?

Hier, afgelopen 2 weken niet veel puf gehad. Ben nu floradix gaan gebruiken en extra vitD zwangerschapsvit. houd ik niet binnen. Heb wel weer meer puf alleen 's avonds hang ik vaak nog wel boven de pot.

Van de week niet veel met paard gedaan. Gelongeerd en gister gereden. Vanmiddag rijd ik hem weer even.
    Godin rij jij nog?

Moederdag, Zoonlief heeft een klein schilderrijtje gemaakt op het dagverblijf. Talent van zijn vader haha.
    Verder zijn we vanochtend wezen zwemmen en hij ligt nu lekker te slapen.

17. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    #57 Godinn, 13 mei 2012
    Laatst bewerkt: 13 mei 2012
    @ chrisie; hoe bedoel je dat ze zadelmak worden gemaakt? Ik beleer eigenlijk niet meer. Alleen mijn eigen of van kennisen. Is me te veel werk ;)
    Ik rijd niet meer, mijn moeder was nogal ziek, en toen zij naar de IC raakte was ik eigenlijk wel een beetje van de kaart en ben helemaal gestopt met rijden..

O jakkes, dat overgeven! Ik ben er bijna af geloof ik, had het ook voornamelijk op avond.. Bij mij helpt het om niet te laat te eten..

18. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    chrisie: ja bloeddruk is van mezelf al niet zo hoog en waarschijnlijk nu even een daling gehad die ik dus niet kon opvangen...

Ik hoef gelukkig niet meer over te geven! Hoop dat jullie daar ook snel van af zullen zijn!

Net terug van paardje en de jeuk is begonnen hoor! Arm beest, ze heeft echt direct al veel last, heel onrustig! Heb nu een halsdeken omgedaan, ik hoop echt dat het helpt!

19. Chrisie

Chrisie Fanatiek lid

16 mrt 2010
    1.010
    0
    0
    utrecht
    @Godin, bedoel of ze inderdaad beleerd worden. Snap dat je dat niet meer zelf doet. Zit ook een hoop werk in, weet het. ;)

@Misselijkheid, moet om de 2 a 3 uur echt wel wat eten. Kruidig eten komt er zoiezo weer uit. Bij mijn zoontje ben ik hele zwangerschap door misselijkheid geweest. Ook met overgeven, gelukkig komt niet me hele maaltijd eruit.
    Doordat ik veel moet eten en minder beweeg komen de kilo's er snel aan. Hoop dat ik over een paar weken weer 'normaal' kan eten.

@Laura, zo vervelend die jeuk. Hopen dat de deken helpt.

20. Godinn

Godinn Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.105
    0
    36
    Friesland
    O toch ;) Nee idd, dat doe ik niet meer. Zeg nooit nooit, maar de laatste 2 jaar geen paarden van anderen beleerd. Krijg wel vaak de vraag, dus heb het vorig jaar nog wel overwogen, maar nee.. Toch maar niet.

@ Laura, oo wat vervelend zeg! Wij wonen dicht aan zee, dat is voor de allergischen onder de paarden erg fijn.. Maar dan nog hebben we er wel eens 1 bij die een deken op moet. Friesje hier zit er ook tegen aan, kan het nu met een vliegencreme nog tegenhouden. (zij heeft alleen een plekje op haar navel)

@ Chrisie, ja idd, dan gaat het wel snel. Ik moet ook vaak eten, maar gelukkig niet veel. Kiwi, crackertje, yoghurtje is al genoeg. En meer kan ik ook niet op momenteel..

Deel Deze Pagina