Mijn sm weegt trouwens met 1.60 net 49 kilo, dus als we het over gewicht hebben onderling, hou ik braaf mijn mondje dicht. Schaam me er dan gewoon voor dat ik zo zwaar ben
Hoi! Hier zo'n gratenpakhuis Aardig joh! Sommige dingen hoef je niet uit te spreken he!? Hoe vindt je het als ik zeg dat ik het vreselijk vind als ik een dikke vrouw zie die zichzelf voorhoudt dat volle vrouwen nou eenmaal vrouwelijke vormen moeten hebben en dat dat sexy is. En dat ze met een bak negerzoenen op de bank hun cellulitus aanvullen en dan nog denken, oeh dit vindt mijn man ge-wel-dig! Sommige vrouwen zijn dik zonder dat ze dat willen en dun idem dito! Dat jij dik bent, en jezelf ervan overtuigd hebt dat je man je zo het allermooist vindt betekent niet dat dunne vrouwen geen gezicht zijn. Het kan dat je dit zegt door je onzekerheid. Net zoals ik niet altijd blij ben met een dun lijf, zal jij ook niet altijd zelfverzekerd en trots voor de spiegel staan. Zo heeft iedereen iets, en iedereen heeft iets moois.
hier ook vrouwelijke rondingen ... VL vind het niet erg... wel heb ik iets buikje door zws maar verder nog wel de vrouwelijke vormen... VL zegt altijd : ik moet wel iets hebben om vast te houden ik heb er meer moeite mee dan hij zelf... maar goed ben inmiddels het onzekere wel voorbij en ben blij met mijzelf en mijn vent gelukkig ook
Volgens mij is marnatman een man. Mijn man vindt mij mooi zoals ik ben, te dik. Hij vindt het heerlijk om wat vast te hebben.
Marnatman is indd een man. Vind het ergens ook wel lomp dat hij aangevallen wordt om zijn mening. Ik denk niet ook niet hij het beledigend bedoelde "gratenpakhuis", maar dat dit gewoon zijn manier van praten is. Zo ken ik er trouwens meer die zo praten.... Ook over vollere vrouwen.
Mwa, ik heb cup E, broekmaat 33b/34l, flinke 'lovehandles' en een buikje. Helemaal slank was ik toen ik 60 kilo woog, voor ik met de pil begon. Dat vond ik alleen niet mooi met mijn lengte. Ik ben volslank denk ik dan. Heb 103 gewogen, dus was goed stevig.
dit dus! Manlief maakt het niet uit hoe ik eruit zie, als ik 20 kilo lichter was geweest was het ook net zo goed voor hem als nu, hij maakt er geen complimenten over maar als ik weer eens noten op mijn klaagzang heb staan dan spreekt hij het wel altijd tegen. Het punt is dat ik zelf weet dat ik ooit veel lichter en minder tonnetje rond ben geweest dan nu, ben nooit slank geweest, maar toch. ik kijk soms in de spiegel en walg gewoon van wat ik zie, maar er concreet iets aan doen daar heb ik de discipline niet voor
HIer ook een stevigere vrouw. Vorig jaar 18 kilo afgevallen en toen woog ik 70 kilo bij een lengte van 1.76, dat vond ik een stuk fijner. Nu tijdens de zwangerschap weer 20 kilo aangekomen die ik er straks weer af moet werken. Mijn man vindt mij zo ook mooi, maar hij vindt ook (net als ik zelf) dat ik met minder kilo's mooier ben. Dan voel ik mij ook fijner en kleed ik me ook mooier, dus dat speelt ook mee.
hmmm....... hier ook flink stevig, mijn man wil wel graag dat ik ga afvallen ik zelf meer dan hem hoor maar was het maar zo simpel .. maar ja ooit zal ik slank zijn ( hoop ik)
Als je DAT al kwetsend vind dan wil je ZEKER weten niet 1 dag in de schoenen van een te dikke vrouw staan, want de opmerkingen die gemaakt worden over vrouwen met obesitas zijn niet mis.. 'Sommige slanke mensen denken namelijk ECHT dat dikke mensen minder waard zijn en minder verstand in hun hoofd hebben blijkbaar.... Zeer kwetsend en pijnlijk.... Gelukkig ben ikzelf nu niet zo erg dik meer nu maar toen ik de 100 ruim gepasseerd was durfte ik bijna nergens meer te komen.. (voor mij nummer 1 reden om er iets aan te doen overigens..) Die walgende blikken en soms ook opmerkingen zijn echt verschrikkelijk. 'Men' kijkt nu eenmaal minder op van een te dun lijf dan van een dik lijf en dat is gewoon een feit.
ik vind het ook erg onaardig hoe jij over dikkere vrouwen denkt. en dan marnatman aanvallen omdat hij een verkeerde woord keuze gebruikt?
Wat een vooroordelen en domme opmerking om het maar even zo te zegen en gratenpakhuis(waar je dat heb verzonnen) vind ik ook niet gezond dat jij vrouwen met een dikkere kont over een kam scheert. Jij vind het niet leuk beoordeeld te worden op je uiterlijk doe het dan ook niet bij anderen en niet iedere volslanke vrouw of man vreet de hele dag maar door. Denk je nou echt dat iedere met een maatje meer dik is door het eten en niet sporten? Er zijn genoeg mensen die dik worden door medicatie of andere lichamelijke problemen. Kijk ik heb een maatje en ja ik hou van lekker eten en ja ik eet soms veel maar mij zie je niet met een zak chips of een doos negerzoenen op een bank zitten en het helemaal opvreten. Daarnaast is het voor iemand die obesitas erg moeilijk zijn of haar levenstijl aan te passen. Dat zelfde geld exact het zelfde voor iemand met anorexia die zal ook niet in 1 dag veranderen. Daar is vaak behandeling of 200% inzetting voor nodig 100% is niet genoeg. Dus waarnschijnlijk vind jij het moeilijk om je eet patroon aan te passen maar iemand die wil afvallen heeft dat ook dus er zijn genoeg overeenkomsten en laten we elkaar aub niet gaan afzeiken omdat iemand dik of dun is dan denk ik bij mezelf wat voorn low live ben je dan wel niet amen
En zo blijft het over en weer gaan, daar ging het topic niet over he. Niemand heeft het recht een ander te veroordelen, niet als gratenpakhuis, niet als vreetzak. We zijn allemaal mensen en allemaal gelijk dus beetje respect voor mekaar zou wel zo fijn zijn!
Deze valt onder de categorie "aardig en respect" ? Gelukkig weten de meesten hier niet hoe het is om ondergewicht te hebben. Dat blijkt uit de reakties. Ondergewicht is niet slank zijn maar te mager. En net zoals hier denkt men daar te pas en te onpas commentaar op te mogen geven. Gratenpakhuis is schelden. Niet meer of minder.