zijn er nog meer stevige dames ?

Discussie in 'De lounge' gestart door imjustmyself, 30 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Dat is heel persoonlijk natuurlijk, daarom is t ook geen feit maar gewoon een mening :)

Je zou t in maten kunnen uitdrukken, dat zegt iets meer dan een gewicht. Of in BMI bijvoorbeeld. En dan nog heeft het met referentiekader te maken.

Om even klein zijstapje te maken...mijn dochter heeft een vriendinnetje en die 2 zijn echt mini en maxi. Ze zijn even oud, mijn dochter is zo'n beetje 1m13 met 20kg. Het vriendinnetje is 1m en weegt zo'n 15kg.
    Haar moeder is ook klein en tenger en ik ben lang en stevig.
    In mijn ogen is het postuur van mijn dochter 'normaal' en is haar dochter dun.
    In haar ogen is het postuur van haar dochter 'normaal' en is mijne dik.
    Het is maar net waar je t mee vergelijkt dus :)

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou ja...iedereen weet van zichzelf wanneer iemand te zwaar is of juist te licht. En daar kan je om heen draaien wat je wil. Maar gezond is het niet :)

3. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Tuurlijk niet, hoe kun jij (of wie dan ook) nou voor een ander bepalen of die te zwaar of te licht is? Dat is toch heel persoonlijk?

Kijk bij iemand van, bijvoorbeeld, 1m75 en een gewicht van 150kg weet iedereen dat t teveel is. En dat 50kg te licht is. Maar dat zijn extremen.

Bij die 1.75 kan iemand 60kg normaal vinden en een ander kan dat te licht vinden. En zo ook voor 80kg, is dat normaal of te veel? Das heel persoonlijk hoor.

4. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

Nou ja, als je je BMI laat berekenen én je vetpercentage opmeet weet je genoeg hoor :)
    Ik ad er mijn 1,72 met 85 kilo ook overgewicht.

5. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Het is idd wat je 'standaard' is. Maar toch zegt bmi toch ook wel wat, toch?

Ook een zijstapje:
    Een goede vriendin van mij werkt verbonden aan het CB als kinderfysio. En als je weet hoe vaak zij kleine kindjes met obesitas tegenkomt...ik wist niet eens dat dat bestond..zeker bij baby's niet.
    Maar het is er dus helaas wel. En de ouders noemen het gewoon 'hollands welvaren'. Triest vind ik dat.

6. Whabbit

Whabbit Fanatiek lid

22 feb 2008
    1.253
    24
    38
    Ik ben zelf slank en mijn man vind het prachtig (hij vindt dat ook mooier dan wanneer ik zwaarder zou zijn).

Nu val ik alleen op mannen, maar ik merk wel dat ik zeer geregeld volle, mooi geproportioneerde dames zie, met volle borsten, brede heupen, het hele plaatje en dat ik ze prachtig vind! Kan me prima voorstellen dat je daar als man als een blok voor valt!

Is iets heel persoonlijks denk ik. Ik vind het wel belangrijk dat ik naar een gezond iemand kijk. Dus dat betekent: te zwaar is niet aantrekkelijk want ongezond en te mager idem dito!

7. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Zelf ben ik niet overdreven dik, maar wel echt een vrouw met vormen!
    Mijn vriend is er gek op!

Wel ben ik op dit moment aan het afvallen en wil terug naar mijn oude/vertrouwde gewicht.
    Na en tijdens de zwangerschap goed aangekomen.... :(

8. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Ja ik ben een echt stevige dame en nog nooit nare opmerkingen gehad,mijn ex man vond het prachtig die wilde echt niet dat ik ging afvallen.
    Maargoed ik ben ook nooit slank geweest dus een man leert me ook zo kennen dus ga er dan ook vanuit dat ie steviger aantrekkelijk vind anders zouden we niet samen in een bed liggen :)

9. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Das ook een stukje persoonlijk idd.. Ik had een BMI van 45.5.. nu is mijn bmi naar 29.9. Dus ik vind mezelf stevig, terwijl een ander met deze BMI rond 30 zichzelf misschien dik zou vinden?? Tja ik weeg nog steeds teveel hehe.

10. #70 ninien, 2 jul 2012
    Laatst bewerkt: 2 jul 2012

dat laatste denk ik dus ook.

Maar ik weet ook dat niet achter ieder dik mens verkeerd eetgedrag zit.

11. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    #71 Djennaa, 2 jul 2012
    Laatst bewerkt: 2 jul 2012
    Snap werkelijk waar niet waarom mensen zo snel op hun teentjes getrapt zijn. Ik heb 8 jaar terug 75kg gewogen, vervolgens anorexia gekregen met bijbehorend stevig ondergewicht, heb inmiddels een (slank) gezond gewicht. Van alle markten thuis dus :D Maar moet zeggen dat ik nooit aanstoot heb genomen aan woorden als gratenpakhuis, eveneens niet aan de vele overgewicht grapjes.

Het is maar net waar je je druk over wilt maken. Lijkt me erg vermoeiend als elke opmerking waar je je niet in kan vinden het verkeerde keelgat in schiet.. Relaxt in het leven staan, en wat gezonde zelf spot hebben, DAT is aantrekkelijk.

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

BMI is heel relatief. Ik ben lang met relatief lange benen, brede heupen en grote borsten. Volgens de BMI mag ik max 82 kilo wegen. Artsen hebben na onderzoek tegen mij gezegd dat 90 kilo een prima gewicht is. Voor veel vrouwen een schrikbeeld, voor mij dus prima. Ik gok dat ik dan maat 40 heb onder en 36-38 boven.

Mijn man houdt van redelijk slank met rondingen, dus wel met wat vet eraan. Ik kom van 125 kilo en ben dus wel echt dik geweest. Nu vind ik mezelf nog wel dik, maar dat zal ik niet lang meer zijn. Ik heb een flinke dip gehad met afvallen (kwam niet aan maar het ging er ook niet meer af) maar nu zit ik er weer goed in.

13. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    En verkeerd eetgedrag komt ook weer ergens vandaan..

14. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Helemaal mee eens!

15. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    ik heb best wel zelfspot, de opmerkingen zijn niet op mijn huidige figuur meer van toepassing. Intussen zelfs bijna integendeel.
    Maar als iemand anders zijn vrouw met overgewicht de hemel inprijst en daarbij even vermeld dat magere vrouwen gratenpakhuizen die je liefst niet aanraakt omdat ze dan breken, dat vind ik de humor voorbij. Zo ken ik ook grapjes die vast heel verkeerd zouden vallen, met of zonder zelfspot.
    Ik sta gelukkig verder wel relaxed in het leven maar sommige dingen zijn net een randje te ver en deze opmerking viel daar zeker onder.

16. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Marsupilami, ben het helemaal met je eens.
    Ik ben vroeger heel dun geweest, ik woog 48 kilo bij een lengte van 1.74. (inmiddels weeg ik 57 kilo, maar daar zijn een hoop bloed, zweet en tranen aan vooraf gegaan om dat erbij te krijgen)
    Ben zelfs bij een dietiste geweest, maar niks mocht baten.
    Je wil niet weten welke opmerkingen ik naar mn hoofd gekregen heb, ik had hierdoor een vreselijk minderwaardigheidscomplex, terwijl ik er niks aan kon doen. Durfde 's zomers niet eens korte mouwen te dragen door alle pesterijen.
    Dus ja, ik irriteer me vreselijk aan het woord gratenpakhuis.
    Niet iedere dunne vrouw heeft anorexia. En ik durf gerust over mezelf te zeggen dat ik óók vrouwelijke vormen heb, hiervoor hoef je niet per definitie een maatje meer voor te hebben.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Het slaat inderdaad nergensop dat alleen vrouwen met een maatje meer vrouwelijke rondingen zouden hebben ;)

18. Lizzy1986

Lizzy1986 Fanatiek lid

22 feb 2011
    4.230
    28
    48
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Dat het ongezond is ben ik met je eens. Dat het niet mooi is vind jij!

19. Linana

Linana Niet meer actief

Toch ontzettend jammer dat dit topic leuk begon en dan weer ergens halverwege afgemaakt wordt met een kansloze discussie.

Kunnen we het niet gewoon leuk houden met zn allen? Zonder woorden over en weer? De titel van dit topic is toch ook helemaal niet een uitnodiging voor een discussie, maar een uitnodiging voor de stevige dames zich te melden lijkt me....:p

20. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Heb je helemaal gelijk in.
    Maar door de term gratenpakhuis voelde ik me ook uitgenodigd.;)
    Maar goed, ik ben weer weg!

Deel Deze Pagina