Wij maken naar ratio een x-bedrag over naar onze gezamenlijke rekening. Dit bedrag zijn de vaste lasten (incl belastingen en heffingen. Dat bedrag hebben we door 12 gedeeld) en de boodschappen en 150,- spaargeld We houden allebei het zelfde bedrag over op onze eigen rekening en betalen daar onze eigen dingetjes van. Zoals abo's, sportschool en weet ik wat. Daarnaast hebben we allebei nog een privé spaarrekening waar we ook nog op sparen. Elk kwartaal draait mijn man een grafiek uit en bekijken we hoe we er voorstaan qua financiën, en wat we dan extra in de + staan, gaat naar de spaarrekening. Ik weet dus wat er per maand binnen moet komen om alles te kunnen betalen. Zou het heel onprettig vinden als ik niet zou weten hoe we er voor staan.
Ik weet precies wat er binnen komt en weggaat Heb een heel excel bestand waar ik alles op bij houdt.. Heel fijn voor mezelf....
Is het dan zo bij diegenen die het niet bijhouden dat ze toch geld genoeg hebben? Hoe weet je dan hoe je ervoor staat? Stel nou dat er ineens iets gebeurd? Of als je bijvoorbeeld kleding gaat kopen, uit eten wil, etc hoe weet je dan wat je ongeveer kan uitgeven? Ik snap daar helemaal niks van...daarom vraag ik mij af of jullie dan gewoon meer dan genoeg geld hebben.