Mijn partner was vorige week flink verkouden, en ik begon mij gisteren niet lekker te voelen (koude rillingen, hoofdpijn, verkouden, pijn in het hele lichaam...). Eigenlijk alleen getest, omdat wij nog testen hadden liggen, die bijna over datum waren. De laatste keren bij verkoudheid in de winter of voorjaar waren die testen altijd negatief, maar nu opeens positief. Voor de zekerheid paar keer herhaald, omdat de eerste test helemaal geen streepje angaf (leek wel alsof er niet genoeg vloeistof was) , maar 2 ( andere hersteller), 3 en 4 (vanochtend) wel heel duidelijk twee strepen. En dat terwijl de cijfers echt heel laag zijn zover ik het kan vinden. Had ik eigenlijk niet verwacht. Alle maatregelen zijn weg. Voelt toch raar. Was vanochtend gewoon boodschappen doen, maar houd wel afstand. Wat brengt het najaar en de winter? Trouwens, mijn partner vindt het onzin om te testen, mijn kind kon ik overhalen, maar die was (nog) negatief. Ik had in november 21 Corona, waarschijnlijk Delta, met aansluitend een bijholteontsteking, verder niet dat ik weet.
Het najaar en winter brengt niets anders dan anders want je hoeft niet te testen. En als ik ziek ben ga ik dat ook niet doen, ook niet voor de lol.
Ik vond laatst nog de testen die m’n dochter van school mee kreeg. Heb ze allemaal weggegooid. Ga ook voor de lol niet testen.
Ik heb ook nooit iets met dat hele coronagebeuren gehad of die vaccinaties. Ben blij dat t klaar is. En die testen kon je ook doen met cola etc dat was wel leuk.
Ik vind proefjes etc altijd leuk om te doen, scheikunde vond ik ook leuk op het vwo. Ja waarom vinden mensen dat leuk...
Hier pas ook dit soort klachten en niet getest. Ja had corona kunnen zijn. Of griep, of verkoudheid of..... Het doet er niet toe wat het was. Ziek is thuis blijven. Maar waarom heb je getest? Wat is de meerwaarde ervan om te weten of het een gewone verkoudheid of griep is? Dat zou je normaal gesproken alleen doen zodat je er rekening mee kan houden. Zodat je thuis ksn blijven. Je bent gewoon naar de supermarkt gegaan dus daar ging het je niet om. Dat de cijfers laag zijn is natuurlijk logisch. Er wordt niet meer officieel getest en onofficieel nauwelijks tot niet. Corona blijft en moeten we zien als een normale verkoudheid of griep. Dus die zal in het najaar vast weer oplaaien. Persoonlijk had ik ze weg gegooid. Niet getest en zeker mn kind niet. Heeft totaal geen meerwaarde..
Ik vind zelf proefjes ook heel leuk (exacte vakken nerd) dus snap het. Bij de cola op de corona test was het dat Cola veel zuren bevat die de eiwitten op de teststrip vernietigen. Op die manier zie je op de teststrip een verkleuring die overeenstemt met de verkleuring bij een positieve coronatest, maar zonder dat de eiwitten van het virus aanwezig zijn
Ik had nog veel testen liggen, van school van mijn kind en ook nog extra gekregen. Ik woon in een omgeving waar ik kwetsbare mensen tegenkom. Als ik het weet, kan ik rekening mee houden en niet bij mijn schoonmoeder op visite gaan of even de lift laten gaan als de (oude) buurvrouw in staat. Ook kan ik in de supermarkt wat meer afstand houden. Het voelt gewoon raar, omdat de maatregelen nog niet zo lang geleden best streng waren en je nu opeens in principe alles mag, terwijl de klachten voor mij hetzelfde zijn als toen met Delta. Mijn zoon vind het sowieso "leuk" om zelfs een proefje te toen, die was ook altijd makkelijk met testen toen het nog "moest" voor school en met de kippen erbij bij een verkoudheid.
Ik ben nog steeds positief en kind vanochtend nog negatief getest. Beetje raar om midden in de zomer zo verkouden te zijn. De keelpijn wordt nu gelukkig minder, hoop dat het snel over is. Smaak en ruikvermogen zijn ook aangetast. Ik denk dat de meeste mensen er niet meer mee bezig zijn, maar toch spookt het bij mij altijd in het achterhoofd als naast mij iemand staat te "rochelen". Dat is toch anders als voor Corona.
Ik heb een tijdje geleden getest. Ik had nog testen liggen, erg voorzichtig geweest altijd vanwege gezondheidsredenen. Was nu niet meer nodig dus deed ook niet meer voorzichtig. Voelde me zo beroerd. Had idd corona, vond het wel interessant te weten.
Degene die ik nog had liggen, waren over de datum. Dat is dus wel iets om op te letten. Ik denk dat veel dat wel hebben hoor! En ik mag toch hopen dat mensen met verkoudheden en griep iets eerder thuisblijven dan vroeger... Ik wil geen corona, maar ook geen andere ziektes
Maar wil je dan dat iedereen zich ziek meld als zij)hij alleen verkouden is? .Dan wordt de baas en de collega's behoorlijk gedupeerd. Als je buikgriep hebt moet je gewoon nergens heen gaan. Dicht bij je eigen wc blijven. En met echte griep wil je ook maar alleen in bed liggen maar verkouden/hoestje hebben we met elkaar ook overleefd voor corona.
Tsja dat hangt van je baan af, of je thuis kan werken. Ziek melden is misschien niet nodig, maar extra thuiswerken of afstand houden is wel raadzaam als dat mogelijk is.
In veel werktakken kan/mag je niet thuiswerken. En voor een verkoudheid ga je je niet ziekmelden. Sorry, dan zadel je je werkgever en collega's op met extra werk. Gewoon thuis blijven wanneer je je echt beroerd voelt of dicht in de buurt van een wc moet blijven of je echt je longen uit je lijf hoest. En voor de rest, gewoon aan het werk. Ook met een verkoudheid. Hoort erbij en heeft je immuunsysteem ook nodig om gezond en sterk te blijven. Je ziet het na de lockdows al. Veel mensen die verkouden zijn of vaker ziek. Logisch, door dat spastische gedoe met lockdowns, mondkapjes, ontsmetten en afstand houden is bij veel mensen hun immuunsysteem geruïneerd. Klein verkoudheidje en ze zijn ziek. Moet je echt niet willen. Ik werk in de zorg en kan niet thuisblijven en dit mag ook niet. Tenzij beroerd. We werken gewoon door met verkoudheid enz.
Ik ga echt niet thuis blijven met een verkoudheid. Wat is dat toch tegenwoordig. Deden we voor Corona toch ook niet.
Nou ja, toen had je nog niet het risico dat het eigenlijk corona is waardoor je iemand anders long covid bezorgt hè. Dus die situaties kun je niet echt met elkaar vergelijken. Maar als samenleving hebben we nu afgesproken dat we daar geen rekening meer mee houden. Maar in elk geval op mijn werk is het wel veel geaccepteerder dan voorheen om thuis te werken als je ziek bent. Het kan natuurlijk dat dat in de meeste sectoren anders is Wij werken sowieso maar 1 dag in de week op kantoor.
Bij ons graag wel, maar wij doen t werk net zo makkelijk remote als op kantoor. Dus die "luxe" kunnen we ons gemakkelijk permitteren.