Corona - derde trimester zwangerschap

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Marie1990, 18 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marie1990

Marie1990 Lid

3 aug 2023
    48
    66
    18
    Vrouw
    Dag allen,

Ik heb in november een dubbele longontsteking gehad en sindsdien voorzichtig geweest in verband met toenemende corona. Helaas testte ik na mijn partner vanochtend ook positief. Vooralsnog ben ik alleen verkouden, maar vanwege de longontsteking ben ik wel wat angstig voor het vervolg.

Zijn er dames in het derde trimester die corona hebben gehad afgelopen tijd? En hoe was het verloop?

2. ZomerBloemen

ZomerBloemen Actief lid

11 jan 2023
    141
    144
    43
    Vrouw
    :)
    Ik kreeg met 33 weken corona. Ik had veel hoofdpijn en verkouden verder niets. Ik heb een gezonde zoon gekregen met 40.0. Op de uitgerekende datum dus :)

In die veertien maanden is mijn zoon maar één keertje ziek geweest en twee keer verkouden. Ook heeft hij niets gehad van z’n vaccinaties. Geen idee of het met elkaar verband heeft, maar het valt me wel op dat hij nooit ziek is.

3. Marie1990

Marie1990 Lid

3 aug 2023
    48
    66
    18
    Vrouw
    Dank! Fijn om te lezen dat de zwangerschap en geboorte verder goed verlopen is. Hielden de klachten lang aan?

En inderdaad hoe vervelend ook, misschien helpt het wel bij het opbouwen van antistoffen!

4. ZomerBloemen

ZomerBloemen Actief lid

11 jan 2023
    141
    144
    43
    Vrouw
    Ik was echt flink verkouden. Dat heeft denk zo’n twee weken geduurd. Ook was mijn smaak zo goed als weg in die periode. Veel stomen en een neusdouche hebben mij er doorheen geholpen. Pas wel op met bepaalde keeltabletten. Veel mogen niet tijdens de zwangerschap. Ik gebruikte isla die paarse. Die mochten wel.

ik vond het wel spannend hoor! Voor de zekerheid dokter gebeld, maar zolang je geen 39Gr koorts hebt en niet aan het ijlen bent is er niet zoveel aan de hand. Op het CB zeiden ze dat ze weleens vrouwen tijdens de bevalling met corona hebben geholpen. En zij kregen allemaal een gezonde baby. Ik snap je angst. Ik heb hem ook gehad, maar gelukkig is het niet gelijk reden tot paniek oid.

Marie1990 vindt dit leuk.
  5. iMum

iMum Bekend lid

24 okt 2019
    646
    567
    93
    Vrouw
    Ik heb tijdens mijn zwangerschap 2x corona gehad met 8 weken en met 37 weken, een week voor mijn keizersnede.
    Het verliep bij mij eigenlijk als een goede verkoudheid. Ook was ik best moe, maar gelukkig weer snel opgeknapt.
    Overigens zegt het hier niets over de weerstand van de baby, die pakt al 10 maanden ieder virus mee die hij mee kan pakken.

6. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Hee hee, wat vervelend voor je, hoop dat het heel erg mee gaat vallen.

Hier denk ik rond 30 weken corona gehad, verliep heel mild (verkouden vooral) gelukkig.

Heb met 35 weken wel echt een flinke griep gehad van 5 dagen, waarvan 3 dagen echt hoge koorts tussen de 39 en 40 graden en daar was ik veel beroerder van, maar met exact 40 weken van een perfecte zoon bevallen.

Hij is trouwens het 1e jaar ook amper ziek geweest, denk behoorlijk wat antistoffen meegekregen.

Ik duim voor een mild verloop.

7. Marie1990

Marie1990 Lid

3 aug 2023
    48
    66
    18
    Vrouw
    Zoals het nu lijkt blijft het bij mij inderdaad ook bij een verkoudheid. Kan na 5 dagen weer door m’n neus ademen, fijn! Ben de afgelopen jaren (zonder zwangerschap) ook steeds heviger ziek geweest van de griep dan van corona. Vervelend ook dat het jou toen zo te pakken had!

Ik hoop dat dit het was met de virussen deze zwangerschap. Op naar het voorjaar met een gezonde baby ;)

Ang1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina