Zijn er nog mensen van toen

Discussion in 'De lounge' started by jessy77, Apr 5, 2025.

1. din0

din0 VIP lid

Aug 14, 2011
    5,118
    1,823
    113
    Het is inderdaad rustiger.
    Maar het is 1x flink los gegaan en toen zijn veel weg gegaan.
    En zijn toen zelf iets begonnen (geen idee hoe en wat)

Ik zit er ook niet vanaf het begin maar heb veel zien komen en gaan.

jessy77 likes this.
  2. Luna86

Luna86 VIP lid

Jan 11, 2009
    14,791
    9,309
    113
    Gelderland
    Ik zit hier ook alweer 16 jaar en 11 weken. Begonnen op het oude forum en kort daarna kwam het nieuwe forum. Weet nog dat ik daar erg aan moest wennen :D

Toevallig laatst lid geworden van het Viv. forum omdat ik hier de pittigheid een beetje mis. Het is een beetje braaf geworden en er zijn minder leuke topics die geopend worden. Vroeger moest je echt zorgen voor aanwezigheid op zaterdagavond want anders miste je de leukste topics. Heerlijk leesvoer :p

Zeebra, Zara75, mamabri and 1 other person like this.
  3. KleineLai

KleineLai VIP lid

Dec 30, 2017
    14,226
    28,193
    113
    Ik zit hier nog maar 10 jaar of iets (2e account dit) maar vroegâh was het idd drukker en feller. Misschien ook omdat de gemiddelde leeftijd op het forum ouder is dan toen (halverwege 20, nu halverwege 30?). Hoe ouder we worden, hoe kalmer en minder trek (en tijd) in drama en gedoe misschien, haha.
    En ik denk ook dat er een paar karakters weg zijn gegaan die een behoorlijke stempel drukte op de sfeer en omgang, denk ik.

Maar als 20'er vond ik de wekelijkse drama wel heel 'leuk'. Blijven refreshen want voor je het weet is het forum dicht of weg. Je kon toen ook zien hoeveel meelezers er waren (en zelfs wie precies als ze de privacydingen niet hadden ingesteld). Good times, haha :D

Zuul, Zara75, Youtan and 2 others like this.
  4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik kom hier ookalweer 15 jaar. Ja de puf is er een beetje uit, veel gezapige topics over koken en verbouwingen. Voor echt sappige dingen wijk ik ook naar het Engelse Mumsnet en Reddit. Het Viva forum vind ik ook een stuk rustiger en braver dan vroeger. Maar op Mumsnet is heel veel politiek en nepnieuws en mensen die posts maken omdat ze een agenda hebben. Ik vind het dan altijd heel fijn om weer terug te komen in mijn veilige haven die ZP heet waar ik nu weet wat je aan iedereen hebt en mensen over het algemeen best redelijk zijn.

Athina and jessy77 like this.
  5. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,809
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik ben denk ik van de generatie fossiel hier op het forum. Ik ben enorm actief geweest toen zwanger worden niet vanzelfsprekend bleek te zijn voor mijn man en mij. Inmiddels ligt die fase gelukkig heel ver achter ons en zijn we gezegend met een groot gezin met drie tieners.

Vroeger scrolde ik altijd linea directa naar de subforums vruchtbaarheidsbehandelingen en mmm clubs. Tegenwoordig is het een zeldzaamheid als ik daar even door heen scrol en kijk ik voornamelijk in de lounge.

6. Zoe123

Zoe123 VIP lid

Feb 9, 2013
    11,806
    5,941
    113
    Female
    Ik zit hier sinds 2013.
    De tijd vliegt!
    Mijn jongste was bijna 2..

Zara75 and jessy77 like this.
  7. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,857
    5,118
    113
    Home
    Ik kom hier ook al sinds 2009 ofzo
    Ik mis de oude tijd ook met de modjes en oud leden
    Maar het is hier ook een stuk rustiger en saaier
    Ik merk soms ook dat ik me niet kan vinden hier op het forum

8. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,815
    113
    Ja dat heb ik ook. Denk er ook steeds vaker over om mijn account te verwijderen.

Anna009, Zara75 and jessy77 like this.
  9. sannever

sannever Fanatiek lid

Jan 22, 2014
    1,784
    1,580
    113
    Female
    Thuis
    Ik heb sinds 11 jaar een account, vroeger was het inderdaad pittiger...heeft er wel voor gezorgd dat ik soms niets durfde te plaatsen omdat je net zo makkelijk afgefakkeld werd.Sommige waren/zijn heel aanwezig,soms jammer omdat het best leuke topics opleverde en van sommige kreeg ik al kippevel als ik de naam alleen al zag.Heel erg vind ik het niet dat het nu wat rustiger is, ik heb het gevoel dat mensen net wat meer nadenken voordat ze een opmerking plaatsen.

jessy77 and Neuzeke like this.
  10. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,957
    3,836
    113
    Female
    Nog niet zolang hier als jij maar wel van 2012. Toen heette ik sydney (denk ik)

Nu is het hier echt heel rustig en je wordt alleen geaccepteerd door anderen als je op alles heel politiek correct reageert :oops::roflmao:

Qua drukte. Af en toe zijn er nieuwe topics. Toen kwamen dagelijks alleen bij baby en dreumes al 5 a 10 nieuwe topics per dag erbij. In de meeste rubrieken was het wel redelijk druk.
    Het lijkt alsof het nu echt aan het uitsterven is maar uit gewoonte blijf hier toch nog plakken.

11. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

Jul 18, 2018
    2,957
    3,836
    113
    Female
    Jaaaaa dit ja. :roflmao:

Zara75 likes this.
  12. Juffrouwminoes

Juffrouwminoes Fanatiek lid

Jan 21, 2016
    1,409
    764
    113
    Ik herken zeker wat je zegt. Zit zelf al bijna 18 jaar hier. Maar wij groeien natuurlijk met de fases van de kinderen mee. En daardoor ook het forum een stuk minder nodig.
    Kom nu eigenlijk alleen nog maar in de lounge, en door herkenning mijn nickname moeten veranderen.
    Ik ben ook reuze benieuwd nog hoe het met bepaalde dames gaat waar ik toen veel mee heb gekletst maar denk niet dat ik dat zou kunnen bij houden.

Wie weet zijn onde oudste wel van dezelfde maand en hebben wij gekletst

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Ik kom hier geloof ik sinds 2005. Echt heel veel gekletst hier, veel ook met moeders van kindjes even oud als mijn oudste, hebben zelfs een keer afgesproken, was supergezellig. Maar volgens mij zit niemand van dat groepje nog hier.
    Ik vind het nog steeds een fijn forum, met voornamelijk leuke mensen :). Heb er ook nu nog wat aan nu de kinderen groter zijn. Heb wel veel minder puf om alles te volgen en overal op te reageren, zal de leeftijd wel zijn :p

14. Saartje33

Saartje33 Fanatiek lid

Dec 6, 2018
    3,884
    5,830
    113
    Female
    Ik kom hier sinds 2007, maar toen onder een andere naam. Tot de 2de in 2010 best actief geweest en toen pas bij de 4de in 2019 terug gekomen. Met de eerste groep van febr. 2008 hebben we zelfs nog meetings gehad!

jessy77 likes this.
  15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,605
    8,357
    113
    Female
    Ik zit hier vanaf 2014, toen onder een andere naam. Het waren inderdaad vooral een paar waarbij je bij het zien van de naam al wist dat het topic kon gaan ontploffen.

jessy77 likes this.
  16. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Ik heb dan weer helemaal niks met tiktok. Ik heb het wel want mijn dochter zit er op maar behalve grappige filmpjes over dieren e.d. vind ik er geen bal aan. Als ik dan zie hoe de generatie van nu zich soms voordoet voel ik soms plaatsvervangende schaamte. Alles lijkt zo weinig oprecht en zo nep. Ik ben dan oprecht blij dat ik jong heb mogen zijn in een tijd waar die sociale media niet zo'n hype was en je nog echt contact met elkaar had. Ik klinkt nu vast als een ouwe zuurpruim:oops:

nizzie86, Zara75, Lies1611 and 3 others like this.
  17. Lexie74

Lexie74 VIP lid

Sep 14, 2006
    9,364
    200
    63
    Female
    loonadministratrice
    nop
    Kom hier vanaf 2005 ongeveer ten tijde van de 2e miskraam.
    Nu 1 kind van 17 en daar heel gelukkig mee. Ten tijde van de zwangerschappen wel actief geweest in diverse onderwerpen . Nu lees ik vooral de lounge nog, verder eigenlijk nauwelijks meer

18. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Jij ook al een hele weg bewandeld dus. Apart he, hoe we al die jaren terug hier begonnen zijn niet wetende hoe de toekomst op een gegeven zou veranderen.

Zara75 and Miireii87 like this.
  19. Lynx

Lynx VIP lid

Jul 19, 2008
    8,696
    2,511
    113
    Ik ben hier sinds 2008, ook al een hele tijd, maar niet vanaf het begin.
    Het is rustiger geworden, maar braver......dat kan ik niet echt zeggen. Ik vind mensen respectlozer, minder tolerant, missschien zelfs meer pestgedrag vertonen. Maar misschien ben ik al gewoon een oud wijf aan het worden.
    Jammer dat sommige (hele grappige) vrouwen van toen er niet meer zijn of misschien ook rustiger geworden zijn (onder een andere naam).

jessy77 likes this.
  20. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Jij bent een van de weinigen die ik nog herken! Volgens mij heb je destijds samen met anderen zelfs nog met me meegekeken naar mijn zwangerschapstest en hoewel ik alle reacties fijn vond, vond ik die van jou het belangrijkst omdat je er in mijn ogen zoveel van afwist:roflmao: Maar jeetje zeg, na 30 jaar samen en dan uit elkaar is niet niks. Ik geloof meteen dat je jezelf opnieuw moet gaan ontdekken. Maar dat gaat jou echt wel lukken!:thumup:

Zara75 and RoGiJuLi like this.

Share This Page