Hier geen vaatwasser, geen droger, geen ipad /tablet. Geen home cinema set e.d. Wel een lcd tv. Ik had graag een bad of een wc boven willen hebben maar dat zit er niet in. Strijkijzer heb ik voor een tientje bij de hema gekocht maar gebruik ik zelden tot nooit. Gelukkig wel een auto want in het dorp waar ik woon is geen school en zijn er ook geen winkels. Ik heb wel een fiets maar ik haat fietsen. Openbaar vervoer hebben we sinds vorig jaar. Eerst ging er om het uur een bus tussen 07.00u en 19.00u. maar ik heb begrepen dat er nu alleen een paar keer per dag een bus komt. (spitsuren) Dus dat is ook niet echt een optie. In het dorp is er een gezin waar net hun 5e kindje is geboren, hun hebben geen auto. Tot een paar dagen voor de geboorte ging ze nog gewoon op de fiets. Nou respect hoor, dat doe ik haar niet na.
Ligt eraan wat voor vaatwasser je hebt In ons vorige huis zat een oude whirlpool en dan moesten we veel wel voorspoelen. Toen die kapot ging, hebben we een Bosch aangeschaft en daarmee hoefden we helemaal niets voor te spoelen. Nu hebben we een AEG en ook daarmee hoef ik niets voor te spoelen en komt alles er schoon uit Ik vind het heerlijk nu we in de kleine kids zitten. Als ze groter zijn en het ding gaat kapot, weet ik niet of ik een nieuwe aanschaf. Pubers en samen de afwas doen staat wel weer garant voor tenminste nog eens goeie gesprekken met je kind hebben...
Wij hebben geen televisie. We hadden een oude van mn ouders toen we trouwden maar na een jaar concludeerden we dat we niet vaak genoeg keken! Nu download manlief soms een leuke serie of film. Maar met 2 kleine kinderen en 2 onregelmatige banen komt het er gewoon niet vaak van om tv te kijken. Want voor nutteloos achtergrondgeruis staat hij bij ons dus niet aan.
Hier geen bad, dvd speler, frituurpan, home cinema set en geen smartfhone oh ja ook geen vaatwasser! Eigenlijk mis ik ook geen van allen...
Na het lezen van het topic, dacht ik OOK dat ik alles had, maar wat ik niet heb, is een broodrooster en een sinaasappelpers
Wij hebben geen vaatwasser. En daar baal ik verschrikkelijk van. Maar ja, geen ruimte in onze keuken. Wij huren en wonen klein. Gelukkig wel een droger.
Wij hebben geen vaatwasser en geen homesinema set maar die wil ik gewoon niet ook hebben we geen schoenenkast die mis ik dan weer wel maar weet niet waar ik die kwijt moet.
Geen auto, druk voor aan het sparen. Geen frituurpan, vaatwasser en ipad omdat we dat niet nodig vinden 😊 ohjaa en geen bad en geen wc boven wat ik wel mis haha maar ga dat ook niet realiseren in een huur huis. Zonde van het geld omdat we liever sparen voor een koophuisje.
Wat leuk om te lezen dat er toch nog best veel mensen zijn zonder tv! Meestal word hier vol onbegrip gereageerd en aangenomen dat het vanwege ons geloof is! De redenen die ik hier lees gelden ook voor ons. Tijdens de verbouwing van ons huis maanden lang nauwelijks gekeken. We misten het niet, realiseerden ons dat hij vroeger vaak nutteloos aan stond, uit verveling, als achtergrond-animatie. Er was eigenlijk weinig wat we live wilden volgen. We ergerden ons aan de vele reclame. Vinden hem lelijk in onze woonkamer. Nu kijken we heel bewust de programma's die we willen zien op de momenten dat wij het willen, zonder reclame op de laptop. En als ik bij anderen tv kijk vind ik de reclames ineens weer interessant!
leuk om te lezen! Wij hebben geen droger, geen Ipad en geen frituurpan. Niet echt hele cruciale dingen om te missen. We hebben wel een tv (heel oud beestje), maar pas sinds kort ook een kabel. Daarvoor gebruikte we hem 6jr lang alleen om dvdtjes te bekijken. Ik keek wel redelijk wat tv op mn laptop, maar manlief nooit. Hij kijkt nog steeds nooit tv.
Uhm ff denken. Geen vaatwasser, Geen klok, Geen koffiezetapparaat, maar ik drink wel altijd koffie. Ik maak het nog op de ouderwetse manier, met zo een trechter en water, hmm heerlijk
Haha ik heb ook geen horloge, ik kijk altijd op detelefoon of op teletekst, heb nog geen mooie klok naar mijn smaak gevonden en ondertussen naar al die jaren eigenlijk al aan gewend
wij hebben geen -vaatwasser -frietpan -rijbewijs (man wel) -tablet/ipad -horloge omdat ik op mobiel kijk -luxe home sinemaset -luxe tv nog zo oude kast waarom omdat we het niet nodig hebben de oude doet het nog verder kan ik me nix bedenken misschien als ik het straks lees