Nog mensen uit Veen hier?

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 31 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vroeg me af of er hier nog Veense dames (of heren) zitten en zo ja, wat jullie vinden van het hele gedoe over het stoken.

2. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Het is mijn eerste oud en nieuw in Veen maar heb wel de verhalen gehoord van de 'insiders' zeg maar..

Oorspronkelijk is het een feest waar niets ergs gebeurde. Een groepje kocht met geld een sloopauto en stak die aan op het (inmiddels) beruchte kruispunt. Er werd goed gekeken of er verder niets in brand ging o.i.d. niets aan de hand dus.

Toen kwamen er mensen van andere dorpen en die gingen herrie schoppen waardoor nu deze leuke traditie zo goed als verdwenen is. Ik zeg niet dat de inwoners van Veen er helemaal neit aan mee doen.. maar tja.. het was zo onschuldig...

Het is jammer dat het tot dit moest uitlopen en zeker de dreigbrieven richting de burgermeester vind ik een paar stappen te ver gaan.
    Daarnaast is het ook jammer dat er zo gigantisch veel aandacht voor komt.. zo creeren ze ook niet echt rust..

3. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    ik woon in een dorp naast veen.
    en idd eens met ducky. het zijn eigenlijk meer mensen buiten veen die herrie lopen te zoeken. jaren geleden was er idd niks aan de hand. gingen we ook gewoon kijken naar het gestook op de witboomstraat. niet teveel aandacht aangeven. dan voed je ze alleen maar meer.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Laatst trouwens nog iemand opgepakt, die zonder kentekenplaten en met gevulde jerrycans rondreed. Die bleek ook uit een ander dorp te komen.
    Maar ik had geen idee, dat het gros van buitenaf komt. Ik lees ook wel eens bij de berichten onder de nieuwsartikelen, zoals bij de Telegraaf en zo. Daar las ik een opmerking van dat de mensen uit Veen zelf eens een statement moeten maken tegen de relschoppers. Wordt er meteen op gereageerd, door iemand die beweerd uit Veen zelf te komen, dat mensen die dat doen verraders zijn. Wordt zelfs vergeleken met de NSB! :$ Gaat toch helemaal nergens over! Nu gaat het er op internet natuurlijk harder aan toe dan in het echt, maar als die lui de echte Venenaren (of hoe noemen jullie jezelf?) gaan uitschelden en bedreigen, dan is dat toch van de zotte?

Ik denk dat ik, als ik in Veen zou wonen, me verre van dat kruispunt zou houden. Hoewel ik wel nieuwsgierig ben natuurlijk :) Ben eigenlijk wel benieuwd wat er gaat gebeuren.

5. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ik woon aan de andere kant van de brug.. 😊

Vind het erg overdreven geworden.. ook veel jongeren kinderen(?) (Jaar of 17 /18) gaan zich er nu mee bemoeien en stoer doen.. grote mond. E.d. die verpesten het dan weer & komt in kwaad daglicht..

6. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Het is gewoon schandalig.
    Het is niet alleen van buitenaf, integendeel.
    Er wordt geld geboden (duizenden euro's) voor diegene die een auto in de fik krijgt op het kruispunt.
    Dat geld wordt bij elkaar gebracht door oorspronkelijke inwoners van Veen... te triest.
    Door ouders aangemoedigd relschoppen heet dat.
    Triest volk daar.

7. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    de telegraaf ja;) die blaast het helemaal vreselijk op.
    weet je in Veen wonen voornamelijk veel zwaar gereformeerde keurige mensen. uitschot en tuig heb je overal ook in Veenmaar omdat ME politie, de burgemeester en heel nederland zich er nu mee bemoeit al jaren gaat het hard tegen hard. zoals je misschien dan ook wel gelezen hebt is de politie en Me ook al regelmatig niet correct geweest. het is dus een kat en muisspelletje geworden waar beide partijen schuld aan hebben nu. als ze destijds gewoon de traditie voort hadden mogen zetten met de nodige voorzorgsmaatregelen had er nu niets aan de hand geweest. en wat er vanavond gebeurt? waarschijnlijk niet veel spannends hoor meid;) er zal politie in veen zijn en er zal misschien een relletje of wat zijn en misschien een paar man een nachtje cel (die het weer lopen te verstieren) en verder weer een hoop opgeblazen gedoe. en gebeurt er verder niets meer of minder als in amsterdam, den haag of wherever elke dag

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    en jij woont daar:( echt dit is totaal weer uit zn verband gerukt bericht:D

9. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Gelukkig woon ik daar niet, ik zou meteen verhuizen uit dat hilbillydorp.
    Mijn beste vriendin komt er oorspronkelijk vandaan, dus uit zijn verband gerukt of niet, het wordt volop aangemoedigd door de bevolking daar.
    En dan op tv en in het nieuws zielig gaan lopen doen.
    Bah.

10. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    zie je je weet dus maar half waar je het over hebt;) echt meid geloof me....er klopt nog geen kwart van. en nogmaals. 95% van de mensen in veen is streng gereformeerd. dus waar je hillbilly opmerking vandaan komt slaat kant noch wal. nogmaals ik woon niet in veen, heb er niets mee. ken er wel mensen die er wonen, keurige mensen. raddraaiers heb je overal. maar door mensen zoals jullie die maar half weten waar het over gaat en een hoop roeptoeteren is het net of het een of ander oorlog uitbreekt elk jaar maar dat is dus niet zo. ik denk dat er in amsterdam op een doordeweekse disndagmorgen meer gebeurt als vanavond in veen

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    hebben jullie ook gehoord dan dat de 88 onschuldige mensen van vorig jaar hun schadevergoeding van de OM die ze hebben gekregen aan een hospice in waalwijk hebben geschonken?? vast niet/ dus zo zie je maar

12. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    Tinateenslipper; dat ze dat hebben gedaan praat een hoop toch niet goed?? En dat ze gereformeerd zijn ook niet. Ook al is 95% dat, dr gebeurd meer als genoeg.. en niet alleen Door de overige 5%..

13. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    dit waren onschuldige mensen he;) die er NIETS mee te maken hebben en gewoon in een cafe zaten. die hebben dus ook gewoon 3 dagen onschuldig vastgzeten. gewoon mensen net als jij en ik die rustig een pilsje drinken in de kroeg. die hadden die schadevergoeding ook zelf kunnen houden. maar ze willen daarmee juist laten zien dat echt niet heel veen tuig is en er dus ook gewone nette mensen wonen

14. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    jij zegt aan de andere kant van de brug dus ik neem aan dat je iets van H..... ofzo bedoelt. nee uit oud. H daar woont lekker volk. ( maar ook zeker nette want ook daar heb ik bekende wonen) het is toch overal dat er tuig en uitschot zit

15. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    H. zelf indd.. ik zeg toch ook niet dat daar alleen tuig ofzo woont? Maar je doet ne dat het allemaal lief en onschuldige zijn omdat ze gereformeerd zijn..

Ik zeg niet dat ze zo zijn en er allemaal wat mee te maken hebben.. Mijn zusje r vriend komt uit veen en er staat zeker meer dan 5% bij.. ;)

16. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    helemaal niet. jullie begrijpen mij verkeerd. ik vind dat slopen en geweld ook verre van normaal. zelfs aso en weet ik wat. maar iedereen doet net altijd of heel veen dat is. en ik wil alleen maar zeggen dat DAT dus NIET zo is. en dat tuig is ook niet gereformeerd hoor;) ik bedoel daarmee te zeggen dat er ook gewoon hele nette mensen wonen die daar ook niet om vragen dat veen in zon kwaad daglicht gezet wordt. en dit is het laatste wat ik er over zeg. mensen willen toch allen maar lezen wat ze willen;)

17. DDucky

DDucky Bekend lid

7 jul 2014
    997
    317
    63
    Sla een willekeurige krant open en de discussie die hierboven staat is daarin al 20x geschreven.

In elk dorp wonen er raddraaiers en 'nette' mensen (of hoe je het ook wil noemen).
    Het geloof heeft er helemaal NIETS mee te maken, want niemand gedraagd zich 100% keurig zoals de ander dat verwacht of je nu Gereformeerd, Katholiek of ongelovig bent of iets ertussen in.

Ergens in de discussie werd gezegd dat "mensen op tv ineens wel zielig doen, maar het zelf meefinancieren"..
    Wat een onzin! Er zijn mensen in Veen die er daadwerkelijk last van hebben (en terecht!) en ja, die mensen worden op tv geinterviewd omdat juist deze mensen het interessant maken en daarmee kunnen ze het vuurtje erg hoog opstoken.

Als iedereen zich nu lekker bezig houd met zijn eigen dorp en eigen plannen dan gaat deze hele idiote discussie over en word het nieuwjaarsfeest in Veen vanzelf weer zoals het jaren geleden was.
    Ouderwets gezellig!

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    dan heb ik het verkeerd gelezen!! Excuus!

19. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.020
    548
    113
    niks aan toe te voegen

20. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Ze moeten eens niet zoveel verbieden in Nederland en jeugd ook de kans geven om jeugd te zijn.
    In een dorp als veen zou je zeggen dat iedereen weet wie wie is. Dus ook wie de raddraaiers zijn. Pak die mensen aan.
    En laat een traditie in eren. Door al die perscomotie komt er volk op af wat er niet hoort. En dan krijg je ellende.
    Zie je toch ook bij de huldiging van een voetbalclub. Meestal zijn het de supporters van andere clubs die de ellende veroorzaken.

Deel Deze Pagina