Op dit moment ben ik 32 weken zwanger en moest zojuist braken. Toen ik boven de wc hing viel er een plasje vocht op de grond. Eerst dat ik dat het urine was. Niet zo heel vreemd tijdens een zwangerschap. Maar om zeker te zijn heb ik na het plassen een aantal keer op m'n handpalm geblazen en dan loopt het er toch steeds weer uit (ondanks dat m'n blaas leeg was). Zou het toch urine zijn? Of verlies ik vruchtwater? Morgen moet ik naar de vk dus laat ik het direct testen...
Je hebt geen buikkrampen? Of een weeïg gevoel in de onderbuik? Bij mij was dit wel het begin van de bevalling. Even goed opletten wat er gebeuren gaat. En je weet, bij onzekerheid altijd even bellen met je vk. Hoop dat je een rustige nacht hebt! Want 32wkn is wel een stukkie te vroeg hè?
Nee verder nergens last van gelukkig. Ik heb wat opgevangen in een glaasje (heel weinig maar hoor). En het is helder als water. Vriend wakker gemaakt om er aan te ruiken (mijn neus is verstopt). Hij heeft half slapend geroken en zegt dat het nergens naar ruikt. Moet zeggen dat bij de eerste ik ook een scheurtje heb gehad en toen vonden hij en de vk het ook niet zoet ruiken (was toen al wel 39 weken). Als ik morgen nog wat verlies maar laten controleren door de vk. Nu eerst proberen te slapen. Zit vol adrenaline...
Hier moet je dus geen nacht mee wachten maat direct bellen!!! Je bent 32 wkn zwanger, dan ga je toch geen risico nenem. Ze kunnen je nu nog longrijping en remming geven. Ik had het deze zwangerschap met 29 wkn ook en het bleek dus echte vruchtwater. Ze hebben me nog kunnen remmen, waardoor de longrijping zijn werk heeft kunnen doen en onze dochter het nu goed doet. Sterkte en gelijk bellen!!!!
Ik heb nog niet gebeld. Heb over 2 uur een afspraak staan. Met veel moeite kan ik steeds een paar druppels opvangen. Die neem ik zometeen mee. Het is gelukkig niet zo 'veel' meer als gisteren. Twijfel echt of het nou urine of vruchtwater is. Het ruikt nergens naar. Ook niet naar urine. Als ik bij de vk en geweest laat ik weten of ik incontinent ben of toch wat verlies. Lief dat jullie zo meedenken!
Mijn vk zegt altijd dat al heb ik een afspraak staan kort daarop dat ik alsnog moet bellen. Vermoedelijk vruchtwater bij 32wk is een hele goede reden of t nou helder is of niet!! Zeker dat op je hand blazen is een testje dat de vk zelf ook doet dus lijkt me geen urine. Maar succes straks en hopelijk is t vals alarm
Volgens de testen van de verloskundige is het inderdaad vruchtwater. Deze schijnen niet 100% betrouwbaar te zijn. Nu onderweg naar ziekenhuis voor verdere onderzoeken... Hoop zo dar het meevalt!!
oei dat is niet goed, hier was het duidelijk: zodra ik ging bukken liep het eruit en met lopen nog meer. (plus dat het ook nog groen was dus dat kon niet missen...) hopelijk kunnen ze je daar helpen en kan je kleine nog even blijven zitten.
Hoe hebben ze het onderzocht in het ziekenhuis? Heb je, wat je had opgevangen, meegenomen? En is daarmee een varentest gedaan?
Bij de verloskundige hadden ze een wattenstaafje die blauw/zwart kleurde. Daar hebben ze twee keer mee getest. En bij het ziekenhuis hadden ze een wattenstaafje inwendig gedaan, en daarna werd het in een potje gedaan, geroerd en toen een test strip erin (ander soort test dus). Een soort zwangerschapstest (1 streep is negatief, 2 positief). Die wees negatief uit. Het was een bewogen dag!
Ik zag dat jouw kindje met 31 weken geboren is... Begonnen met gebroken vliezen? Wat heftig. Ik zal je topic eens doorlezen voor je verhaal...
Mir86: hou het wel even in de gaten. Als je weer wat verliest, toch weer proberen op te vangen. Het namelijk wel dat er in je vagina nu geen vruchtwater meer zat! Dus als je blijft verliezen wel weer aan de bel trekken. Mijn vliezen braken bij 29+5 een goede week later is ze geboren omdat er een heftige infectie was.
In het ziekenhuis waren ze overtuigd dat het geen vruchtwater was, test is schijnbaar goed betrouwbaar. Ikzelf ben nog wel een beetje angstig. Heb wel zoiets van als ik kramp krijg, de kleine minder beweegt of als ik het idee heb toch echt wat te verliezen neem ik weer contact op. Hoe is het nu met jou en de kleine?