Zijn er 'oil pullers' in de zaal?

Discussie in 'De lounge' gestart door Josie88, 3 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blijzwanger

blijzwanger Fanatiek lid

19 jan 2014
    1.832
    35
    48
    Utrecht
    Een kennis van me doet dit nu al een aantal maanden tegen acné, en eerlijk gezegd zie ik geen verschil.

Het lijkt me sterk dat je tanden er witter van worden zonder bleken en de tandartsen op mn werk geloven er ook niet zo in.. maar hey wie weet :) t is iig niks voor mij.

2. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Heb inderdaad koudgeperste zonnebloemolie. Een beetje mondwater zal me niet vergiftigen denk ik zo.

Doe het nu dagelijks Delta, iedere ochtend. Weet niet hoe dat zit met kokosolie, geen ervaring mee. Wel gelezen dat dit zou smelten in je mond?

Je bent ermee gestopt Bloem82?

Hmmm, na een aantal maanden zou je toch wel verandering moeten zien blijzwanger? Heb ook geen idee, baadt het niet, schaadt het niet denk ik dan maar. ;)

3. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik heb het een korte tijd met kokosolie gedaan, maar het duurt een tijdje voordat het in je mond smelt. Dus daar sta je dan met een brok vet in je mond. Vervolgens 10 minuten wat in je mond rond laten gaan, langer hield ik het niet vol. Niet uitspugen in de wasbak, want er zitten heel veel bacteriën in (volgens het artikel wat ik erover gelezen had). Dus maar in een bakje en door het toilet (dan maar hopen dat er geen verstopping komt). Daarna mag je een halfuur niet eten. Wat niet echt bevorderlijk is voor mijn suikerspiegel en humeur. Ben er maar mee opgehouden. Denk dat je gewoon gezond moet eten, weinig bewerkt voedsel en suiker en iedere dag voldoende bewegen. Wat trouwens ook goed is voor een frisse adem, is goed kauwen. Minstens 20 keer op iedere hap.

4. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Ja, ik ben ermee gestopt. Ik had bepaalde lichamelijke klachten waarvoor ik ook (voor mijn doen) veel onderzoeken heb gehad en ik had gelezen dat oil pulling daar tegen zou helpen.

Ik had zoiets: baadt het niet dan schaadt het niet. Ik heb het een paar dagen gedaan en de lichamelijke klachten zijn als sneeuw voor de zon verdwenen, zo bizar! Maar of het daardoor komt of puur toeval dat weet ik niet (kampte er al minstens een paar jaar mee). Het is dan wel heel toevallig als het niet door de oil pulling komt. Aan de andere kant heb ik een tijdje daarvoor een hysteroscopie gehad en ik weet niet of die effect kan hebben?...

De kokos olie smolt ik op een lepel boven een vuurtje. Harde kokosolie wil je niet in de mond hebben, brrrrr.

5. namoli

namoli Bekend lid

27 jan 2012
    697
    0
    0
    Ik ben ook een paar dagen geleden begonnen. ..maar ik houd het maar zo een 5min uit. Misschien als ik langer bezig ben ik aan 20min geraak

6. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben beelddenker, ik zie me voor je, hahaha!:D

Weet je wat het is? Je lichaam bestaat uit triljarden bacteriën, goede en slechte. Op je handen, in je darmen, in je mond.

Als je een goede mondhygiëne hebt, zal het allemaal niet zo'n vaart lopen. Gewoon weinig suiker eten (ik voel dat meteen aan tanden en kiezen), veel rauwkost, noten en grof brood en goed rageren, tongschrapen en poetsen. 2x per jaar naar de tandarts en de mondhygiëniste.

Ontgiften is zoiets raars. Iedere dag, ieder uur, iedere minuut, "vergiftig" je je lichaam opnieuw. Ontgiften doet je lichaam van nature door de werking van de lever en het urinewegstelsel.

7. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik doe het sinds twee weken en mijn tanden zijn echt witter geworden. Na een dag of drie kon je al goed verschil zien.

Ik gebruik koudgeperste kokosolie. Dat is idd hard en daarom laat ik het voor in mijn mond smelten. Ik hou mijn hoofd dan een beetje voorover om kots reflex tegen te gaan. Als het eenmaal gesmolten is, gaat het beter. De eerste dagen deed ik het vijf minuten maar momenteel rond een kwartier. Dan heb ik zoveel speeksel in mijn mond dat ik het niet meer kan volhouden.
    Ik spuug het uit in een bakje dat ik later met keukenpapier schoonmaak. Het verhardt nl weer bij lage temperaturen en ik wil geen verstopte afvoer e.d.

Ik weet niet of het helpt tegen ziektes en zo maar absoluut voor wittere tanden.

Tijdens het oil pulling maak ik het ontbijt klaar en mijn zoontje weet ondertussen dat ik niet kan praten dan.
    Na het uitspugen spoel ik met lauw water maar ik moet zeggen dat ik vijf minuten later wel eet. Wist niet dat dat niet mocht.

Waarom mag dat trouwens niet?

8. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Ik gebruik trouwens geen eetlepel maar een koffielepel.
    Is meer dan genoeg.

9. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    1 eetlepel (15ml) olie spoel je gedurende 20 tot 30 minuten doorheen je mond. Zuigen, persen, suizen, kauwen, spoelen, trekken en gorgelen. Van links naar rechts, van boven naar onder. Niet inslikken, maar uitspuwen. Olietrekken doe je wekelijks en tijdens een detoxkuur dagelijks. Bij voorkeur ‘s ochtends op de nuchtere maag, na het tandenpoetsen. Als je meermaals per dag olietrekt, dan best voor de maaltijd.

Ik neem aan dat je dat bakje daarna wel ontsmet met kokend water en iet voor iets anders gebruikt.
    Als je het goed wilt doen (al die miljarden bacteriën weggooien) spoel je je mond uit boven de plee en trekt door. Het vet uit je pan komt ook in het riool terecht, zoveel is het niet.

10. Pommepom

Pommepom Bekend lid

12 feb 2013
    701
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb het een tijdje gedaan met kokosolie. Smelt op zich zo in je mond.. Maat ik maakte zoveel speeksel aan dat ik het niet lang genoeg kon volhouden. Uiteindelijk vond ik het te veel gedoe en zag ik niet echt resultaat, dus gestopt. Ik spoelde trouwens met zout water. Het schone mondgevoel erna vond ik wel heel prettig

11. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Nog nooit van gehoord. Maar aangezien de pot kokosolie hier op tafel staat ff uitgeprobeerd :) 5 minuten volgehouden haha. Daarna teveel speeksel in m'n mond.
    Nu een smerige nasmaak in m'n mond.

Maar ik weet niet of ik het allemaal wel geloof hoor. Dus doordat je olie in je mond spoelt komen de gifstoffen die in je nieren zitten hup omhoog en dan via je mond eruit? Lijkt me een beetje sterk :)
    En de olie word inderdaad wit (elke olie) omdat het mengt met speeksel.

12. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Het is een oud margarine bakje dat nergens anders voor gebruikt wordt.

Vet uit een pan gaat bij mij nooit door de gootsteen. Na het eten verhit ik de vleespan even zodat het vet weer vloeibaar wordt. Vervolgens giet ik het vet in een oude glazen pot (bijv augurken of groente) en veeg ik de laatste restjes met een keukenpapiertje weg.

Als de pot vol is, gaat die in de vuilnisbak. Ik woon in het buitenland en we hebben hier hele smalle leidingen en buizen. Afval wordt biet gescheiden maar gewoon in een grote container gegooid.

13. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Heb het even gelezen allemaal maar heb geen duidelijk antwoord kunnen vinden over hoe dit de giftige stoffen uit je nieren verwijderd.
    Het zet je stofwisseling in gang,maar dat doet een ontbijt ook..

14. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    komt het niet in jullie op, dat je eigen speeksel er voor zorgt dat je tanden witter worden?

15. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Ik ben er 3 dagen geleden mee begonnen. Idd nu grieperig keelpijn en aften:(! Ik hou vol, heb wel een schoon mondgevoel. Ik gebruik een theelepel kokosolie, heel goed te doen! 2xper dag 20 minuten

16. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Ik zou graag uitgebreid reageren, maar dat gaat niet zo fijn op mn telefoon, sorry... Ik voel me flink ellendig. Koortsig, verkouden, m'n keel is flink opgezet. :(

Wat super Bloem en Queen dat jullie er zo'n goede ervaring mee hebben!

Ai, huis van puck, ook al last... Hoop dat het snel over is, beterschap!

Ook ik zet maar door, wil het toch proberen.

17. Stukkie

Stukkie Actief lid

8 feb 2014
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is toevallig! Ik heb gister de kokosolie gekocht bij de tuinen
    Ik heb erg last van eczeem en me huid is er al een stuk rustiger van!
    Minder fel rood en geen jeuk meer

Kan je dat mond spoelen ook doen als je zwanger bent ?

18. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hoe gaat het nu ts? Beter?
    Ik ben wel nieuwsgierig naar meer ervaringen.
    Heb ook kokosolie in huis maar ik vergeet het steeds in de ochtend.

19. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Nee, niet echt... :(

Ben ook wel benieuwd of er nog meer mensen zijn met ervaringen?

Ben nu een week bezig, merk nog niets, behalve dat ik me ellendig voel. Hoor echter meer in m'n omgeving, dus of het van de olie komt?

20. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    O dat is minder. Er zijn momenteel wel veel mensen grieperig maar ja laat dat bij jou nou net gebeuren nu je met die olie bent begonnen.
    Ik hoor wel vaker dat je lichaam zo reageert op ontgiften.
    Beterschap!

Deel Deze Pagina