Ja is toch zo ook als je niet rookt kun je wat krijgen Maar mijn vriendin is toen wel wat minder gaan roken
Ik rook zelf niet en ben er helemaal geen voorstander van. Maar iedereen beslist voor zichzelf of hij al dan niet blijft roken tijdens de zwangerschap. Als jij je er niet slecht bij voelt, hoeft een ander zich daar toch ook geen zorgen over te maken, het gaat uiteindelijk om jou kind.
Ik rook ook gewoon hoor, wel wat minder! Bij mn 1e heb ik ook gerookt en mn zoontje is gewoon gezond, dus.......
Ik ben een jaar geleden gestopt met roken,omdat wij heel graag een kindje wilden en dan niet wilden roken. nu is het zover, heb helemaal nergens last van,en ben ook blij dat ik die keus toen samen met mijn man gemaakt heb. maar ik vind dat iedereen moet doen waar hij of zij zich goed bij voelt. groetjes patricia
Marlies, ik heb het over roken tijdens de zwangerschap en niet ervoor... Ik kan me voorstellen dat je flink meer gerookt hebt, wat een kl,ote situatie.... Grappig dat er door de rest zo selectief gelezen wordt. En er alleen uitgehaald wordt wat op diegene van toepassing is. Ik krigj gewoon het idee dat het roken goed gepraat wordt... en dat vind ik jammer. Er wordt stellig gezegt dat ik mijn mening voor me moet houden, maar waarom? Ik mag mijn mening toch ook vetileren? Ik had juist gehootp als roker, een voorbeeld voor anderen te kunnen zijn. En de gene die nog roken (en daar heuds niet trots op zijn) met wat harde woorden te overtuigen en in ieder geval anders er tegenaan te laten kijken... Ik heb deze woroden ook tegen mezelf gezegt... Dus maak je geen zorgen.. Daaronder zeg ik in een berichtje net zo hard dat ik het super vidn voor degene die het wel gelukt is en ik kan ook zeggen dat ik het super vidn voor de gene die al een heel eind op weg zijn! Ik zeg er alleen bij dat ik me gewoon niet kan voorstellen dat je doorrookt.. thats it.. Maar goed, iik mag als (ex) roker die dus zelf deze situatie door is gegaan niet vertellen wat ik ervan vind? Ik denk dat ik dat prima wel mag, ik weet wat het is en ik weet ook dat het kan! Succes voor iedereen die het alsnog gaat proberen of er druk mee bezig is! Ik zal me niet meer bemoeien hiermee...Want blijkbaar schop ik echt tegen het zere been...
Blabla..? Ik mag volgens mij prima mijn mening geven net als ieder ander hier...en heb het niet persoonlijk tegen Evi... Als Evi zich aangesproken voelt, kan ze dat prima zelf vertellen. Evi super knap hoever je al bent! Ik hoop dat het lutk helemaal te stoppen!
Dat vind jij en dat mag... wat ik heb geschreven is mijn mening..en dat is niet om wijs te doen, maar dit is puur zoasl ik het ervaar en voel.. en wat dus ook voor mijzelf geld. Ik vertel mij dit zelf ook... zodat ik niet rook. Ik ben zelf ook gestopt op het moment van posi test in mijn handen... En ik was echt verslaafd... En ik was echt bang dat het me niet zou lukken.. maar ik heb geen moment meer getwijfeld... Ik hoop dat dat laatste stukje ook lukt! Succes!
Sannie erg duidelijk verhaal.. Ik snap wat je bedoeld. Bij deze... mijn excuses dat ik naast mijn ervaring ook mijn mening gedeeld heb... Maar zoals ik al eerdre zei, hoop je toch door te dringen op 1 of andere manier... Maar begrijp het al, wordt niet gewaardeerd... het was van mijn kant wel positief bedoeld! Dan wens ik bij deze alle rokers heel veel succes en sterkte bij het stoppen en ik hoop echt, echt echt dat het jullie lukt... Want het is gewoon echt beter voor die kleine nieuwe leventjes in jullie buiken.. Succes meiden!!!!!
weet je dit is zo'n onderwerp zoals al zo vaak is gebleken waar iedereen haar eigen mening over heeft...1 mening delen we met zijn allen zowel de niet rokers als de rokers die wel of niet zwanger zijn of bezig zijn zwanger te worden, en dat is dat het niet goed is dat je rookt, zo simpel is het...iedereen weet dat.....zwanger of niet zwanger... en dat de niet rokers of de ex rokers hun ongezouten mening geven is ook in principe niet erg, maar ik vindt niet dat hoe je zelf ook altijd gerookt hebt en hoe verslaafd je ook bent geweest of hoe grote tegenstander je ook altijd bent geweest van het roken, er niemand is en mag zijn, die tegen een ander mag zeggen dat diegene asociaal is of niet verantwoordelijk of wat dan ook, omdat er toevallig vrouwen zijn die wel zo sterk zijn geweest om te kunnen stoppen... er is geen ergere roker dan een ex roker, dat is nou eenmaal zo dat heb ik persoonlijk uit eigen ervaringen ondervonden...de ex rokers voelen zich vaak ver verheven boven de nog steeds rokers omdat zij het wel aankonden om te stoppen met roken... nou sorry idd bij deze heel knap als je kunt stoppen met roken, idd wat zwak als je het niet kunt maar kom op zeg geen verwijten over het wel of niet verantwoordelijk zijn of over het wel of geen goede moeder zijn en of medelijden hebben met de kinderen? heb zat kinderen gezien hoor van ouders die niet roken die zo gezond leven dat je er bijna ziek van zou worden en neem van mij aan, met die kinderen daar heb ik pas medelijden mee, want die komen hier te spelen en dan vraag je of ze een pakkie wicky willen wat krijg je dan te horen, nee maar ik MAG wel water....of als je ze een zakje chips aan bied nee maar ik MAG wel een appel... die zijn volgens mij iets te veel doorgedraaid in het gezonde en verantwoordelijke leven want dat zijn veelvuldig de kinderen die aan de zijlijn staan toe te kijken hoe andere kinderen gezellig met elkaar spelen, daar waar die kinderen niet met kleerscheuren thuis mogen komen....hoezo medelijden....medelijden kan je met elk kind hebben en dan weet je niet eens of het over een rokende of niet rokende ouder gaat..... dus kom op zeg...medelijden...plak dat woord in een woordeboek en zoek het later nog eens op als het daadwerkelijk van pas komt... meiden gestopt of geminderd...hou vol en veel succes....vooralsnog rook ik nog "normaal"ik hoop me in ieder geval snel genoeg bij jullie te kunnen voegen, en dan hoop ik dat mij een welgemeende hart onder de riem wordt gestoken als ik er 1 teveel op wil steken....
hoi allemaal, Ik ben inmiddels voor de 2e keer zwanger, De eerste is met 38 weken doodgeboren. Ook ik rookte tijdens die zwangerschap niet ontzettend veel maar ik rookte wel. Heb me op het moment dat ik het hartje niet meer hoorde zo enorm schuldig gevoeld en schreeuwde komt door mij ik heb gerookt tis mijn eigen schuld. De gyneacoloog heeft me toen gerust gesteld en me verteld dat het absoluut niet komt door het feit dat je rookt, ze zei me dat het niet goed is voor de groei en de ontwikkeling voor de kleine maar een doodgeboren kindje kon je er niet door krijgen. Toch bleven die schuldgevoelens aanhouden ondanks alle reacties van alle gyneacologen. Ben inmiddels dus zwanger van de 2e rook nog wel, ongeveer 3 a4 per dag dit waren er eerst dik 25 per dag. Probeer nu af te bouwen tot helemaal te stoppen. Ik denk dat de meningen erg verschillen over het wel roken tijdens de zwangerschap of niet. Groetjes nathalie
Hoi Hoi, hier ook eentje die nog rookt.... Heb in met de verloskundige overlegt, en zij vond het al knap dat ik van 1 pakje naar 4 a 5 sigaretten per dag ben gegaan. Ze zegt ook, indien je hte zwaarder krijgt door helemaal te stoppen.... moet je het niet doen en gewoon die 4 a 5 sigaretten aanhouden. Het is nooit bewezen dat je een miskraam of iets dergelijks krijgt, er is alleen bewezen maar dan wel tussen haakjes dat je kindje kleiner is bij de geboorte en/of eerder komt. Maar ook dat zijn veelal fabeltjes, want ken tig mensen die zijn bevallen zonder te roken van een iniminie babytje... en mensen die roken.. zie mijn mams.... ik was namelijk bijna 8 pond.... DAN NOG KEUR IK HET VAN MIJ ZELF NIET GOED HOOR! ik voel me af en toe best schuldig... maar geloof me dat ene sigaretje is wel beter voro mij en de mensen om mij heen.. sorry...
Hallo meiden, Ik denk dat dit altijd een gevoelig onderwerp zal blijven. Het stomme is, men denkt vaak dat 'de ander vertellen hoe het zit' iets oplevert. Terwijl de ander allang weet hoe het zit! Ik geloof zelfs voor 100% (ok, maak er 95% van..) dat iedereen weet hoe het zit. Ik geloof ook dat wij, omdat we nou eenmaal mensen zijn, geneigd zijn dingen 'recht' te praten of voor onszelf te vergoeilijken. Omdat het nou eenmaal moeilijker is om naast de feiten toch bepaald gedrag te vertonen wat in strijd is met de feiten. Kortom, ik denk dat de strijd niet alleen TUSSEN mensen wordt gevoerd, maar IN personen zelf. En ik denk dat het een goede zaak is als er vrijuit gepraat mag worden over de strijd die je met jezelf voert. Daar heb je geen belerende ander bij nodig. Maar als iemand mij persoonlijk vraagt om mijn persoonlijke mening, dan zal ik die uiten. Maar daar werd dit topic niet voor geopend. groeten Amber
Hey dames Hoe gaat het met de rokers : Gisteren heb ik een moeilijke dag gehad ik heb 12 sigaretten gerookt. En ook vandaag ben ik enorm zenuwachtig,dat ga zo zijn tot morge wan ik ga morgen voor het eerst de kindjes van mijn vriend ontmoeten pff en ben er wel wat bang van over hoe ze gaan reageren tegen over mij. Ze weten al wel dat ze een broertje of zusje bijkrijgen en daar waren ze positief over maar nu komt mijn eerste ontmoeting met hun en heb er wel wat bang van liefs evi
Hoi Evi, nou dat wordt een spannende dag vandaag. Weet je wat mij helpt, overdags niet roken. Als ik overdags begin met roken, dan eind van de dag heb ik teveel sigaretten op. Dus nu laat ik mn vriend de sigaretten verstoppen(kan ik niet in de verleiding komen ook) en voordat ik naar mn werk ga(werk savonds) vertelt hij waar ze liggen. Dan rook ik de 1e voordat ik met werken begin, de 2e in de pauze, en de 3e al ik weer thuis ben. En dat voor iemand die tot 3 weken terug nog 2 pakjes per dag rookte, ik ben trots op mezelf En ben ook trots op jou hoor en de andere dames hier Maar probeer afleiding te zoeken en als je een sigaret wilt roken, er niet gelijk 1 te pakken, maar t zo lang mogelijk uit te stellen, want eerlijk gezegd is 12 wel teveel. Maar iedereen kan wel is een slechte dag hebben. Vallen en opstaan hoort erbij. Hoop dat t je vandaag lukt wat minder te roken, ookal wordt t een moeilijke dag. En als je steun wilt, hoor ik(en de andere dames) t wel. We zijn hier om elkaar te helpen
Hoi Evi Oei dat is eng zeg, maar ook weer spannend Misschien valt het allemaal wel mee jho Ik ben het met sanne eens, steets als je denk ohhhh ik moet roken, gewoon uitstellen(proberen) misschien lukt het jou ook. En positief blijven denken, je denk gewoon zo ohhh er is niks aan de hand dit komt wel goed Ben je niet nieuwschierig naar de kids : Succes Evi @Sanny goed hoor ja dat scheeld een hoop als je dat op die manier doen Liefs manon.
Caithlin Dat vermoede ik al Ja ik vind smiley""s gewoon erg leuk Zo kan je ook laten zien wat je met je zin bedoel Ik vind het saai zonden smiley"s Liefs Mnaon.