](*,) Ja dus? Mijn oma is ook 80 geworden met een pakje per dag een fles wijn per dag. Mijn vader met dezelfde hoeveelheden nog geen 40! Dus omdat het bij de een goed gaat wil dat nog niet zeggen dat het bij de ander automatisch wel goed gaat.....
hey manon tuurlijk ben ik er heel nieuwschierig naar ik heb ze al op foto gezien en het zien er schatjes uit; we vertrekken sebiet want we zijn een heel weekend op weg ik hou je op de hoogte Liefs evi
Nee ik wil niet vervelend doen, maar mijn vader is ook op 40 jarige leeftijd overleden aan en acute dichtslibbing van zijn aderen, door het roken( en stress waarschijnlijk) Dus die paar die inderdaad wel 100 worden met een sigaret zijn op 1 hand te tellen. Het gaat vaker fout.
@Mijnimeel, Daar heb je helemaal gelijk in. Ondanks dat ik sommige antirook reacties wel ontzettend fel en overdreven vind vind ik het ook op z'n zachtst gezegd ontzettend naief om te denken dat het altijd maar goed zal gaan als er toevallig van iemand bekend is dat het ook goed is gegaan.
Een tip voor mensen die op een gezonde manier van de peuk af willen blijven, dit werkte goed bij mijn tante: Zoethout ff op bijten en dan proberen te roken! resultaat die peuk smaakt niet. Ik heb het nog niet geprobeert maar het zoethout heb ik wel al in de kast liggen.
Voor de mensen die het roken tijdens hun zwangerschap niet kunnen laten hier even een TIP! Lees eens pagina 751 op RTL4 teletekst. Misschien geeft dat een flinke steun in de rug...
Ik ben de vriendin van Beebie. Ja, die vriendin die rookte tijdens de zwangerschap. Heel slecht, dat weet ik wel en dat weten alle rokende moeders ook. Maar dat maakt het niet makkelijk om te stoppen. Niet voor iedereen in ieder geval. Bij beide zwangerschappen ben ik veel minder gaan roken dan normaal. Als ik aan het werk was rookte ik 3 sigaretten op een dag. Maar op een vrije dag rookte ik er 5. Inderdaad waren mijn kindjes best klein qua lengte dan. Maar dat zit in de familie. We zijn allemaal klein. Dus of dat door het roken komt weet ik niet. Qua gewicht waren ze normaal. Terwijl vaak juist gezegd wordt dat door het roken de kinderen ook lichter zijn bij de geboorte. Dat was dus bij mij niet zo. Ik ben heel erg blij dat ik toch 2 gezonde kereltjes op de wereld heb gezet en als er iets met ze zou zijn, zou ik mij vreselijk schuldig hebben gevoeld. Tijdens de zwangerschap voelde ik mij zwak als ik een sigaret op stak. En de vk heeft inderdaad echt tegen mij gezegd dat als het stoppen niet lukt, dat ik dan moet proberen om 5 sigaretten of minder per dag te roken. Dus daar heb ik me dan aan gehouden. Ik heb bij beide zwangerschappen heel vaak geprobeerd te stoppen, maar na 1 of 2 dagen kon ik aan niets anders denken dan aan een sigaret, dus stak ik er maar weer 1 op. Dat gaf mij veel rust. Meiden die willen stoppen: heel veel succes en de meiden die niet stoppen: probeer het gewoon met zo min mogelijk sigaretten. Meiden die zijn gestopt: Geweldig! Het is niet makkelijk en jullie hebben het toch maar mooi gedaan. Liefs Maria mv Miguel (2jr, 4mnd) en Rafael (9wk, 1d)
Jullie doen ervan wat jullie willen maar ik wil even laten weten dat m'n haren rechtkomen als ik lees over zwangere vrouwen die roken... ik kan er echt met m'n verstand niet bij! Het is zo ongezond voor jullie beebje en voor jezelf, het gaat er gewoon niet in bij mij dat de drang naar een sigaret groter is dan de wens om een gezond kindje op de wereld te zetten. Moest ik zo een afschuwelijk, ongezonde gewoonte hebben die de gezondheid van m'n kindje in het gedrang brengt, zou ik er zeker mee stoppen. Hoe ik dat zou doen? Op een klein papiertje schrijven wat er allemaal kan mislopen door die gewoonte en elke keer als ik ook maar in de verleiding zou komen dat papiertje lezen... Stel jullie ff voor dat jullie kindje te vroeg geboren wordt omdat je rookt... en het overleeft het niet... gaan jullie je dan niet schuldig voelen? Ik ben m'n kindje verloren ondanks het feit dat ik niks deed wat m'n kindje in gevaar bracht tijdens de zwangerschap en elke keer ik een van jullie rokende mama's in spe zie... dan heb ik gewoon zin om een klop op jullie hoofd te geven! Misschien krijgen jullie dan eindelijk het inzicht dat jullie nodig hebben om te stoppen met roken. Besef gewoon dat er een echt wonder in jullie buikje zit, dus beschouw het niet als vanzelfsprekend dat het ook gezond ter wereld komt...
ik heb weer alles gelezen en er was een reactie op mij met ja dan moet je ook niet in een auto stappen ... DAAR ga ik niet op in veel te ver onder mijn niveau. Sommige dingen kom je eenmaal niet onderuit helaas .. maar wat je doen kunt moet je doen. Kijk eens naar jullie omas en opa en voor sommige nog ouders wat die vroeger hebben moeten meemaken in de oorlog. 2 weken overleven op suiker. Ik was vroeger best wel verwend en dan begon mijn oma te vertellen wat zij heeft moeten meemaken toen was ik meteen bijgedraaid. Dit is gewoon een verwende gewoonte. Ik snap best dat het moeilijk is en kan jullie ook vertellen dat die zin in een sigaret misschien wel je hele leven blijft. Ik droom er zelfs nu nog over en ik ben nu 1,5 jaar gestopt. Of als iemand een opsteek bv in een film dan heb ik ook even de behoefte eraan . maar gewoon doorzetten dames. We hoeven inderdaad niet meer over te spreken hoe slecht het voor je is toch ? en erge dingen meemaken in je leven.? Ik vind het echt erg allemaal en ik snap met dat zelfmoord van je ouder dat je niet stopt maar voor de rest die niet zo een geval hebben,, kom op doe het. Kijk ik snap iedereen maakt erge dingen mee en geloof me ik kan al een boek schrijven over mijn korte leven. Maar niet alles kun je als smoes gebruiken. Erger als de oorlog bestaat niet en die hebben het ook overleefd. Nou zal er wel een opmerking komen van : toen werden er ook kinderen geboren. Ja en hetpersentage toen van dode babys was ook hoger nog een serieuze vraag aan de rokers wat ik vind dat jullie ook eens goed over moeten nadenken Roken terwijl je baby er is . wie van jullie gaat dat doen? groetjes kimberly
Ik sluit dat niet uit! Maar hoop dat ik na een bevalling van de sigaretten af kan blijven. En als ik zelf niet rook dan doen andere mensen dat toch wel, als je eens op een feestje komt. Je kan je kind niet overal voor afschermen. Ga je een keertje uit eten en de mensen langs je in het restaurant roken dan is het al zo. Hoe graag iedereen hier zijn kind ook wil beschermen/afschermen, dat gaat je niet lukken! Niet voor alles in ieder geval. En ja ik vind ook dat je beter kunt stoppen als je zwanger bent, maar als een vrouw dat niet kan/wil dan is dat haar eigen vrij keuze. Maar dit heeft de topic starten nu al pagina's dik gelezen. En het is mooi dat iedereen zo handig van de peuk af kan blijven maar geef liever wat tips over stoppen ipv een preek waarom je niet zou roken.
Pardon? Mijn zoontje is nu 2 jaar en vòòrdat ik zwanger werd ben ik al gestopt met roken. Tijdens zijn korte leventje is hij nìet blootgesteld aan rook. Naar restaurants neem ik hem niet mee, omdat dat inderdaad gerookt wordt. Als ik ergens op visite ga, vraag ik of ze rekening willen houden met mijn kleine ventje, is dat teveel moeite, dan ga ik nìet! Willen mensen bij mij thuis roken, prima, maar dan wel buiten. Het is en blijft een bewuste keuze of je je kindje bloot wilt stellen aan rook en zeg niet dat je er soms niet onderuit komt, dat is pure bullshit. In deze huidige maatschappij mag bijna nergens meer gerookt worden, neem je je kind mee naar plekken waar dat (nog) wel mag, dan is dat een zeer bewuste keuze van de ouders! Over ouders die in het bijzijn van hun baby thuis gewoon roken (en dan bedoel ik ook het roken op de beneden verdieping als de baby in bed ligt) laat ik me verder niet uit, ik weet zeker dat er anders meteen een slotje op dit topic komt Het enige wat ik nog even kwijt wil is, dat het me verbaasd hoeveel struisvogels er hier in Nederland leven, struisvogels met de beste smoezen van de wereld. Jammer dat je daar je kostje niet mee kan verdienen, wss hadden heel wat mensen daar rijk van geworden!
Mijn schoonmoeder rookt ook gewoon als ik er ben, en als haar kleindochter er is, gaat ze onder de afzuigkap staan. Ik vind het wel erg jammer dat ze dat doet.
jeetje zeg Ik vind het helemaal niet erg dat iedereen zijn eigen mening wil geven maar doet dat lekker met een pb-tje Ik ga hier niemand meer aan spreken ik doe het wel met een pb-tje dan kan er ook geen slot op gegooit worden. Ik heb ook behoefte om er over te praten en er zijn er nog veel meer die dat willen. Dus hou je comentaar lekker bij je zelf of een pb-tje
ja ik ben het eens met loetje. je kunt je kind er 100 % tegen beschermen vandaag als je dat wilt. Mijn moeder rookt ook en haar man ook. Ik ben heel kwaad op hun omdat daar nog mijn zusje van 5 rond loopt die door hun rook gedrag elke avond een soort pompje moet gebruiken voor haar luchtwegen. Ik heb er zelfs heftige ruzie met hun over gehad want ze vertikken het om buiten te roken. Gelukkig was er met mij vroeger niets aan de hand maar dit kan dus ook. Ik hoop dat jullie hier in ieder geval over nadenken want ik hoop dat geen andere kinderen de dupe worden van het rook gedrag van hun ouders zoals mijn lief zusje groetjes kimberly
Manon, een forum is er toch juist voor dat iedereen openbaar zijn mening uit? Jemig Kimberly...en ze blijven stug doorroken, ondanks dat het zo duidelijk is dat je zusje er last van heeft? Such a shame