zijn er onder jullie die roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evi, 12 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lintjezuur

lintjezuur Actief lid

5 nov 2006
    430
    0
    0
    Oh ja in het begin at ik heel veel smints...
    En als ik thuis was en ik had zin in een sigaret dan ging ik mijn tanden poetsen...

Ennuh, met of zonder veel water ik moet de laatste tijd zowiezo vaak me bed uit om te plassen, of om te eten omdat ik honger heb :oops:

2. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    [offtopic]Potverdorie Peeetje, ik zie dat je weer zwanger bent! Wat spannend joh. Ik hoop zo dat deze lekker blijft zitten!! :thumup: [/offtopic]

[ontopic]ik hoop niet dat dit topic gesloten wordt, het is stiekem wel leuk om te lezen.[ontopic]

3. spar

spar Lid

21 jul 2006
    95
    0
    0
    soest
    ik heb zelf vanaf mijn 13e gerookt. ik ben maart 2005 gestopt met roken omdat we kinderen wilden. Ik beperkte het roken tot af en toe 1 op een feestje en dat ging me prima af. In juli 2005 raakte ik zwanger --> miskraam na 6 weken. Maar ging niet meer roken. In december 2005 weer zwanger --> na 14 weken miskraam. Toen ben ik weer begonnen. Mijn leven had voor mij toen toch even geen zin meer. Juli 2006 weer zwanger en bij het zien van de test in 1x gestopt. Heb het er heel moeilijk mee gehad, maar ik durf gewoon niet meer te roken na 2 miskramen. Heb er nog wel heel vaak zin in, maar troost me met de gedachten dat ik straks na de bevalling en eventueel borstvoeding op een feestje best nog eens een sigaretje op mag steken. Haha hoe gek ga je denken, bij mij helpt het. Jammer is wel dat ik weet dat mijn man nog wel af en toe rookt en daar baal ik van. Ik vind dat we samen verantwoordelijk voor de baby moeten zijn, maar ja hij draagt het niet.

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    hahahaha sensatiezoeker :p :)

5. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Als jullie tips willen, kan je kijken bij het onderwerp afkicktips wat nu gaande is op dit forum.

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    :D

7. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ik ben nu bijna 2 jaar gestopt met roken. Maar tips geven bij het stoppen vind ik best moeilijk. Volgens mij moet je voor jezelf uitmaken wat het voor jou makkelijker maakt om te stoppen. Wij waren eens aan het roken toen we op vakantie waren. We lagen lekker aan het zwembad en tikten onze as\ uit in een bekertje met water en daar gooiden we ook de sigaret in als tie op was. Dat zag er toen zo vreselijk ranzig uit na een paar peukkies. Toen bedacht ik me.....kan je nagaan hoe mijn lichaam er van binnen uit ziet. Toen we gingen stoppen dacht ik iedere keer daar aan.
    En als je stopt zorg dan dat als je trek krijgt je iets anders gaat doen en ook dat je steun hebt en krijgt in je stopactie!
    Mij is het stoppen met roken toen best meegevallen, na een week of twee had ik er al niet zo'n behoefte meer aan. Maar nog steeds zijn er soms momenten dat ik wel zin heb in een peukkie maar even doorzetten....en het moment is al weer verdwenen. De drang naar een sigaretje (af en toe) blijft misschien wel altijd maar het ligt er aan wat je er op dat moment mee doet.
    Heel verhaal geworden. Succes ermee.

8. peeetje

peeetje Fanatiek lid

3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik hoop het zelf ook meid al zei de gyni ik goed kans maak!
    30 nov echo :)

9. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    hey manon

sorry toen ik het laatst verkeerd begrepen had.
    ik wil niemand aanvallen ik kan alleen geen begrip tonen voor de dames hier die het niets intresseert het roken .
    voor de dames die het wel serieus zien en er wat aan willen doen wil ik gewoon heel veel succes wensen.

ik weet ook wel dat het moeilijk is en ik ben blij dat ik van te voren al gestopt ben.
    ik hoop dat het nog veel meer dames hier gaat lukken.

zet hem op dames

groetjes kimberly

10. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Kimberly,

Zand er over, maar ik begrijp jullie ook heel goed hoor.
    Het is ook echt slecht, ik vind het ook wel logies hoe jullie reageren.
    Maarja het helpt ons gewoon niet als het op een rot manier word gebracht.

Ik ben ook zelf erg kwaad op me eigen, en als ik er 1 op steek denk ik ook ohhh shit me kindje stikt, en dan maak ik hem weer uit.

Ik gooi echt steeds bijna hele shaggies weg.
    Maar het is een gewoonte dat draaien op steken haaltje nemen en dan maar gauw weer uit maken.

Liefs Manon.

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Goh,
    Je moet er echt even voor gaan zitten om dit topic volledig door te wroeten. ik lag maar een bladzijde of 12 achter!
    ik denk dat alles eigenlijk al wel gezegd is. Heb ook niet de behoefte om mijn mening verder te ventileren over het wel of niet roken. Zolang je jezelf maar trouw blijft denk ik dan maar.

Wat me wel van het hart moet is dat ik het goed vind dat manon af en toe iedereen er weer even aan herinnert dat evi dit topic heeft geopend met een hele andere bedoeling. Eigenlijk zijn hier dus vele pagina's een eigen leven gaan leiden.
    Moet er echter wel bij zeggen dat ik de woordkeus van Manon regelmatig erg opruiend vind overkomen. Zal vast niet zo bedoeld zijn, maar als je bijvoorbeeld stelt wat bedoel je daar nu weer mee, dan is de toon alweer gezet en lok je vervelende reacties mijns inziens ook wel een beetje uit. Vast niet zo bedoeld, maar moest het wel ff kwijt.

groetjes Femke

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    zoveel pagina's er al weer bij geschreven en nog steeds is het nut van dit topic nog niet doorgedrongen tot de anti rokers fanaten... :(

het was ooit in een ver verleden (16 pagina's terug) bedoelt om elkaar een hart onder de riem te steken, elkaar te steunen en tips naar elkander te geven hoe te kunnen minderen cq te stoppen maar in plaats daarvan zijn er nog steeds genoeg reacties van vrouwen die denken dat de rokers zo dom zijn dat ze zelf niet weten dat het roken niet zo goed is en het nog steeds nodig vindt om ze daar mee om de oren te slaan (netjes gezegd)

bedenk liever hoe je ze kunt helpen ipv zo af te geven op ze... :(

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Beaam!

14. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Bedoel je mij toch hopelijk niet mee?

15. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    als je bedoelt of mijn berichtje slaat op het berichtje van jou boven mij dan nee, dan doel ik daarmee niet op jou...

in hoeverre jij verder heb gereageerd op de rokers de afgelopen 19 pagina's weet ik niet, want ik houd niet de namen bij van degene die zo gereageerd hebben waardoor ik mijn laatste reactie heb gegeven...

16. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    :) Ben me van geen kwaad bewust. Heb heel eventjes in de eerste bladzijdes meegedaan, maar heb me altijd netjes gedragen. hoort toch ook zo?
    groetjes Femke

17. spar

spar Lid

21 jul 2006
    95
    0
    0
    soest
    even off topic maar woon jij in hilversum? ik herken je foto volgens mij...

18. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Evi ;)

Hoe is het nu met je :(:

Ik ben ook er nieuwschierig hoe het is gegaan ;)

Liefs Manon.

19. Niet meer actief

Ik ben 5 jaar geleden gestopt met roken en als je het ECHT wilt (en niet MOET) dan is het vrij makkelijk eigenlijk, paar dagen effe beetje moeilijk en dan nog puur de gewoonte wat ik heb gedaan:

Zyban gebruikt (waarom moeilijk doen als het makkelijk kan)

Geen thee, koffie, alcohol (zijn dranken waarbij een sigaret gewenst is)
    In het begin situaties vermeden zoals feestjes e.d.
    Mijn eigen rookvrije plek gevraagd thuis zodat ik ergens kon vluchten maar die had ik na 5 dagen al niet meer nodig
    Je ritme veranderen vooral in de ochtend, ga je normaal eerst thee drinken of koffie met siggie dan ga je nu eerst douchen, effe buiten lopen dan snel eten en naar je werk bv.

Maar vooral je moet het serieus nemen en als je werk zien, je stopt niet "even" het is soms hard werken en dat moet je serieus nemen, je moet het net zo serieus nemen als bv zwanger worden daar doe je ook alles aan.

En vooral; ga je een keer de fout in (heb ik gelukkig nooit gehad) niet opgeven maar gewoon weer verder gaan waar je hiervoor was.

Ik rookte zelf al vanaf mijn 14e en 60 siggaretten op een dag (dus ook niet bepaald weinig) ik zat alleen op mijn werk (dus geen buddy die me eens kon afleiden) en heb mijn vriend toendertijd uit mijn huis gezet, dus smoesjes zoals ik heb een rot periode gelden niet als je ECHT wilt stoppen en zijn alleen maar excusen om weer te beginnen.

Niet praten maar actie is mijn motto als je echt wilt stoppen praat je niet erover maar doe je het gewoon effe (want na een week had ik al geen moeite meer) samen met een vriend of vriendin leuke dingen gaan doen ala afleiding kan je door de eerste paar dagen heen helpen :)

TROUWENS

Ik zag iemand ergens (haha hoop pagina's) zeggen dat rokers de NIET rokers in hun waarde laten daar is niets van waar want de rokers bezorgen de NIET rokers last ; ik wil niet in jullie rook zitten als ik *K* wil krijgen rook ik zelf wel, de NIET rokers vallen de rokers niet lastig met hun ziekmakende rook, dus die opmerking sloeg helemaal nergen op.
    Dus houd de NIET rokers in hun waarde en rook lekker thuis dan maak je alleen je eigen familie ziek :) Ik heb altijd alleen in de auto of thuis gerookte want ik viel niet graag andere mensen lastig met mijn rot gewoonte

20. kimberly83

kimberly83 Actief lid

24 sep 2006
    120
    0
    0
    heerlen
    wauw ponyville

die laatste woorden kloppen helemaal

Ik wil nog een ding kwijt heb ik al eens gezegd maar ik zeg het nog eens

stel dat ene sigaretje ging je baby al van dood, dan zouden jullie allemaal 100% stoppen.
    het risico is schijnbaar niet hoog genoeg..... maar geloof me ik kan er een par waar het slechte gevolgen heeft. niet meteen dood maar astma is een veelvoorkomend iets bij kinderen waarvan de moeder rookt. En ik kan jullie vertellen astma is ggen pretje.
    Misschien motiveren jullie deze woorden wel iets ( zonder aanvallen)

succes dames geloof in jullie zelf en dan ben je al verder als de helft

Deel Deze Pagina