zijn er onder jullie die roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evi, 12 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik weet dat iedereen zelf moet weten wat ze doet maar hebben de rokers alle informatie opgezocht over hoe slecht het is voor de baby en wat het eraan over kan houden? dan schrik je toch wel denk ik......
    ik zou het niet op mijn geweten willen hebben als mijn kindje later ergens last van heeft omdat ik niet stopte met roken......

2. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Dit topic heeft een heel andere toon dat het vorige, ik denk dat je deze makkelijk kunt open houden zonder dat het uit de hand loopt.

In het andere topic stonden weer veel van die zinnen als "ik ken ook moeders die roken en hun kinderen mankeren niets dus zo slecht hoeft het niet te zijn".
    Dat vind ik gewoon niet tof om te lezen.
    Omdat het anderen kan beïnvloeden die er voor zichzelf misschien nog niet zo uit zijn.

Maar ik ben het absoluut met jullie eens, dat iedereen voor zichzelf moet uitmaken of ie wel of niet rookt!
    (of idd drinkt, of rauw vlees eet of wat dan ook)

3. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Moniek1979 ik denk dat deze meiden wel op de hoogte zijn van de eventuele gevaren.
    Ik zou het ook jammer vinden als dit topic ook weer verzand in een welles nietes discussie.

4. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    ;)

5. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    nee dat moet ook niet, maar ik ken een aantal meiden die gewoon doorroken omdat ze wel graag een kleinere baby willen, omdat ze denken dat dat bij de bevalling makkelijker is en niet iedereen weet wat de gevaren zijn en denken idd alleen maar dat het kindje een groeiachterstand zou kunnen kijgen terwijl er wel meer gevaren zijn.....
    en ik waarschuw die meiden alleen maar... wil niet zeggen dat iedereen zo denkt dus voel je niet aangesproken!

6. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Ik was een verstokte roker. Rookte een pakje per dag. Ik kan me ontzettend ergeren aan het spastische gedrag over rokers. Iedereen moet het mijns inziens echt zelf weten. Maar uiteindelijk zijn het de ex-rokers die zich het meeste over roken opwinden.

Ik kwam laatst echter iemand tegen die expres zware shag was blijven roken omdat ze graag zo'n lief klein kindje wilde hebben. Nou, dat heeft ze ook gekregen! Dat vind ik dus wel heel erg. Zeker als je dan weet dat haar twee oudsten leerproblemen en een groeiachterstand hebben. Dat kàn van dat roken komen.
    Daar heb ik dan wel heel veel moeite mee.

Wij hebben uiteindelijk veel moeten doen om zwanger te raken en ik vind het dan ook logisch dat ik niet rook. Ik belast niet alleen mezelf er mee, maar zadel mijn kind ook met een verslaving op.
    Als je heel erg veel rookte en nu nog 1 of 2 per dag rookte kan ik daar nog wel enigszinsbegrip voor opbrengen. Het is en kl*te verslaving waar je nooit meer afkomt.

Als laatste nog wat olie op het vuur: ;)
    ik vind het wel terecht als de regel straks ingevoerd gaat worden dat je niet in de MMM komt van IVF/IUI/ICSI als je rookt.

groetjes Femke

7. Ik kan me heel goed de reactie van beide partijen voorstellen.
    Veel van de mensen die nooit gerookt hebben kunnen zich niet de verslavnd van het roken voorstellen, neemt ook niemand diegene kwalijk, het is ook heel begrijpelijk.

En ik denk dat de wel rokers allemaal dondersgoed weten dat het slecht is, en al met gewetensvroegingen zitten, maar dat, hoe graag je ook wil dat je kindje helemaal gezond is, de verslaving wint.
    Er zijn bijvoorbeeld mensen die al 5 jaar bezig zijn met een kindje krijgen, en toch doorroken, omdat het om te beginnen een gewoonte is (stel je voor dat je iets heel normaals (stom voorbeeld: douchen/tandenpoetsen/aankleden) niet meer mag doen, dat is natuurlijk lastig.
    Plus dat je gewoon naast de hormonen NOG wat sneller boos wordt, je rottiger en geirriteerder voelt.

Ik ben gewoon van mening dat het ieder zijn "keuze" is.

Ik zelf ben ook een roker, heb al geprobeerd te stoppen, maar ben nu wel geminderd, dat is iig beter dan net zoveel roken als je eerst deed (pakje per dag)...

8. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    K weet zeker dat we allen op de hoogte zijn van de
    EVENTUELE gevaren van het roken tijdens de zwangerschap en het roken erna.

Het gekke is dat ik dan wel weer na de zwangerschap mijn kindje in een rookvrije omgeving zal laten opgroeien...

Wisten jullie dat melk drinken tijdens je zwangerschap de zelfde uitwerking op de placenta KAN hebben als het roken?

Toen ik van mijn dochter in het ziekenhuis lag lag ik naast een meisje dat een kindje had dat ruim achterstnd met de groei, de gyna was boos op haar en vroeg of ze erg veel rookte, terwijl ze nog nooit had gerookt, bleek dus van de melk te komen.
    Bizar he? Had er nog nooit van gehoord maar beperk de melk productie dus ook nu.

9. MarieLize

MarieLize Actief lid

16 jul 2006
    431
    0
    0
    Dat het bewezen zou zijn: dat is dus net niet waar: Het behoort tot de galerij der fabels. Hij staat in de smoezen top 5, op de website van Stivoro. ;)

10. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    De bevalling is wel makkelijker ;)

11. Mamamarin

Mamamarin VIP lid

5 mrt 2006
    5.590
    0
    0
    Het behoort inderdaad tot die galerij, maar probeer dat eerst maar eens tussen je oren weg te halen. Het is ongelooflijk wat zo'n verslaving met je kan doen. als ik 's avonds merkte dat ze bijna op waren werd ik helemaal stressig. terwijl als ik genoeg in huis had ze gewoon kon laten liggen.
    Lichamelijk is de verslaving binnen 4 dagen uit je lijf. Maar het duurt jaren voordat hij ook wat minder tussen de oren zit.

12. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    :D

13. WAT?

Maar ik ben echt melkverslaafd! :cry:...

Ik heb trouwens nog een tip voor mensen die willen stoppen.

Heb ik van me vk gehoord:

Bedenk dat je bij elke sigaret je het keeltje van je kindje met al je kracht dicht knijpt. Dat je het kindje met je eigen hand tot stikken brengt...
    Dat is best een enge gedachte... Deze gedachte helpt heel veel mensen met stoppen/minderen....

Vandaar dat ik deze even met jullie deel...

14. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    goddes,

het KAN maar is natuurlijk niet bij iedereen zo he?
    Ik had er nog nooit van gehoord...

Melk schijnt juist goed te zijn toch?

15. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    ik ben wel gestopt maar heb het er soms best moeilijk mee om er geen op te steken voorral na het (avond)eten. ik hoop dat ik het volhou.

Wat ik nog moeilijker is om te zeggen waarom ik gestopt ben.
    Ik heb in juli een mk gehad met 7 weken, was toen ook gestopt maar na de mk meteen weer gaan roken. Moet wel zeggen dat de vorige keer makkelijker was om te stoppen dan nu omdat ik nu heel erg mijn best moet doen om erin te geloven dat het nu wel goed gaat.

Het is beter voor de kleine om te stoppen maar ik kan het ook heel erg goed begrijpen als er zwangeren zijn die het niet kunnen. Je leest in ieder geval we van alle rokers dat ze minder zijn gaan roken en dat is ook al heel moeilijk :)

16. Ik heb een volder meegekregen van de VK waarin duidelijk staat dat stress even slecht is voor de baby als roken, en er stond ook bij dat het daadwerkelijk is bewezen!

17. Ik hoop het! :)

18. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Ik moet ook even zeggen dat de vk van mij ook heeft gezegt: Het is natuurlijk beter om helemaal te stoppen, maar gezien sommige stres kippen dat het ook niet goed.... Ik zat op ong. 30 peuken op een dag en nu dus heel wat minder! En ja, je kunt het geloven of niet maar de vk heeft gezegt trots op mij te zijn! Dat ik nu zo weinig rook en de kleine helemaal goed groeit!
    En mensen die niet roken kunnen ook een klein kindje krijgen duss....... Het roken werkt misschien mee maar het is niet zo dat het ook door het roken komt! Dat is nooit bewezen!

19. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Dan ben je toch niet helemaal goed geïnformeerd Mootje ;)
    Maar goed dat je geminderd bent.

20. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Het is mij verteld! Mijn schoonzus heeft van 3 jaar terug een kleine gekregen die was met 26 weken al geboren, dus iedereen zei direct dat komt vast van het roken! Nou, dit was dus mooi niet zo! Het is wel zo dat rokers vaak een iellere kindje krijgen maar soms worden er dingen beweert! De 2de was 10 pond van mijn schoonzus en zij rookte een pakje klaren op een dag op dus....... Ja het is maar net wat je zelf wilt denken!

Deel Deze Pagina