Light sigaretten zijn nog slechter dan gewone... Zit meer rotzooi in... Kun je beter barclay gaan roken!
Ik ben bij de 1e ook gewoon door blijven roken alleen in de 2e maand was ik zo beroerd dat ik ben gestopt met roken.Ik riep altijd als ik zwanger ben stop ik,maar dat deed ik toch niet.De misselijkheid deed me stoppen en gelukkig hou ik het nu al bijna 3 jaar vol.Maar met wel de gedachte als ik weer wil beginnen doe ik het en misschien lukt het daarom zo goed. Maar voor de rokende zwangeren onder ons,je moet gewoon zelf weten wat je doet.Ik vind het altijd een beetje jammer dat sommige mensen daar zo boos over worden.Iedereen moet zelf weten wat die doet ,we zijn allemaal volwassen. Ik ben het daarom ook eens met ninetje IEDEREEN IN ZIJN WAARDE LATEN en als je het er niet mee eens bent ,dat kan,maar val iemand niet aan. De reden dat ik reageer als ex-roker is dat ik het toch een beetje opneem voor de rokers niet om het goed te praten maar omdat ik zelf weet wat het is,en ze soms zo afgebrand worden.
Caffeine is ook slecht! Door de toevoer van nicotine kan je kindje wel degelijk minder zuurstof krijgen waardoor de groei toch minder is dan bij een niet rokende vrouw. Mijn dochter was ook een kleintje 46 cm en nog geen 3 kilo (2650) gram, echter was er in de pacenta niet te zien dat ik gerookt had en had ze direct een 9 qua agpar score. Dat geeft natuurlijk geen vrijbriefje dat het bij deze zwangerschap net zo zou gaan. Een rokende vriendin van mij heeft 3 maanden geleden een flinke zoon gezond op de wereld gezet. Mijn zuster heeft nooit gerookt en is onlangs bevallen van een heel klein meisje van netaan 45 cm en netaan 2650 gram. Ik ben me wel degelijk bewust van alle evt risico's. Het is toch echter wel een bewezen feit dat de kindertjes van rokende zwangeren iets kleiner zijn bij de geboorte. Mijn dochter is nu gemiddeld iets langer dan de andere kindertjes in haar klas en ze presteerd ruim boven gemiddeld nivo.
Inderdaad ieder zijn eigen keus. Ik ben ook erg verslaafd geweest, dik 2 jaar geleden, dus ik weet dat het moeilijk is. Dus ik zal zeker niemand veroordelen. We zijn allemaal volwassen. Over stress en roken. Elke sigaret versnelt juist je hartslag, waardoor je lichaam in een stress situatie komt. Ik rookte altijd tegen de stress. Toen ik stopte( ik werd bang om dood te gaan van de sigaretten, mijn vader is er namelijk aan overleden op zijn 40e, acute dichtslibbing van zijn aderen) bleek het juist een goede remedie te zijn tegen stress. Je lichaam reageert juist op een sigaret als stress. Dus is het eigenlijk dubbelop. Dus en de schadelijke stoffen en de stress in je lichaam. Dus is stoppen en stress krijgen toch nog beter.
Al met al ben ik blij dat ik (bijna) 3 jaar terug ben gestopt. Stoppen omdat je dat wilt en er klaar voor bent, mentaal gezien, is altijd nog makkelijker dan stoppen omdat je moet, bijvoorbeeld omdat je zwanger bent, lijkt me. Het lullige is gewoon dat het een verslaving is. Hoe lekker ik filet americain en carpaccio ook vind, dat eet ik niet meer. Daar ben ik niet aan verslaafd, ik vind het gewoon lekker. Maar het brengt risico's met zich mee dus word het niet meer gegeten door mij. Ging het maar zo makkelijk voor jullie met roken.
Ook ik rook en ben er niet trots op, maar kan het gewoon niet laten, rook wel maar max 10 sig per dag. Maar ook mijn huisarts heeft mij gezegd dat stoppen ook niet helemaal ideaal hoeft te zijn vanwege de stress. Ik heb bij de eerste ook gerookt en ze is ook gezond dus er hoeft niet perse iets mis te gaan. Ik rookte toen zelfs meer omdat ik in een stress situatie zat, mijn vriend had mij na acht jaar gedumpd voor een andere meid en dat toen ik 3 maanden zwanger was. Met als resultaat dat ik 2 pakjes per dag rookte. Gelukkig heeft de kleine er niks aan overgehouden. Ik doe mijn petje af voor diegenen die wel zijn gestopt, maar het wil niet zeggen dat ik een onverantwoordelijke moeder ben omdat ik niet ben gestopt. Heb gewoon het doorzettingsvermogen niet en dat durf ik toe te geven. Groetjes Claudia
Klopt als een bus dat het een smoes is.; zie www.stivoro.nl Vraag Hoe slecht is stress, als gevolg van het stoppen met roken, voor het kind? Antwoord Sommige vrouwen denken dat ze niet goed kunnen ontspannen als ze geen sigaret meer mogen opsteken. Gelukkig zijn er nog veel andere manieren waarop je kan ontspannen. Je kan denken aan een wandeling, een tijdschrift lezen, iemand opbellen of ontspanningsoefeningen doen. Roken in de zwangerschap is aanzienlijk schadelijker dan de stress die het stoppen-met-roken met zich meebrengt. Bovendien is die spanning tijdelijk. Het roken zelf brengt ook stress met zich mee. Als het nicotineniveau in het lichaam gedaald is, wil het lichaam nieuwe nicotine. Deze rusteloosheid of stress verdwijnt pas als je een nieuwe sigaret opsteekt. Zo ben je de hele dag door bezig met het verdrijven van de stress. Meer informatie over hulpmiddelen bij stoppen met roken tijdens de zwangerschap vindt u op Babyfit.nl onder het kopje voorbereiding en hulpmiddelen.
zoals ik al zei ....ik ga me niet verdedigen omdat het mijn keuze is om te roken en hoef daardoor dus ook geen smoes te verzinnen ...dus WAAROM zou ik dat verzinnen als dat in het boek het grote wonder staat samen met overgewicht net zo gevaarlijk kan zijn ?..
Weten jullie wat het uiteindelijk is dames?! Als ze je alles verbieden wat slecht voor je is, zwanger of niet mag je gewoon helemaal niets meer!
I QUOTE ;SRESS stress door werk-en omgevingsfactoren wordt bij zwangerschap steeds meer gezien als risico factor, men denkt tegenwoordig dat stress zowel miskramen als vroegtijdige weeen kan veroorzaken OVERGEWICHT : onderzoek van de laatste jaren heeft uitgewezen dat bij vrouwen met veel overgewicht het risico van afwijkingen bij de vrucht, groter is, Dit risico is even ernstig als bij roken dat is niet verzonnen ...
Hmmmm, Heb nu toch wel het idee dat we hier verzanden in het welbekende welles nietes spelletje. Roker probeert niet-roker te overtuigen en andersom. Laten we er mee op houden en gewoon genieten van de zwangerschappen/ baby's en gewoon hopen dat of je nu rookt of niet het kindje supergezond is. Groetjes Femke
Hier iemand die ook nog steeds rookt. Ook tijdens de zwangerschap van mijn eerste en ik kan je vertellen ik heb heel wat mensen over me heen gehad vooral mijn schoon familie die hebben me voor alles uitgemaakt. Heeft ook lang geduurd voordat dat weer goed kwam. Maar mooi dat mijn eerste 8 pond was en 53 cm lang. En hij is nu alweer 3 jaar en het gaat hartstikke goed. Natuurlijk weet iedereen dat het niet goed is, sowieso niet. Maar ik weet ook dat het heeeel moeilijk is om te stoppen (helaas). Ben al veel minder gaan roken niet meer op het werk alleen drie op een avond ongeveer vind ik van mezelf al heel goed. Wat ik wel even wil zeggen dat we elkaar hier niet moeten gaan af katten. Het is iedereen voor zich en we zijn allemaal oud en wijs genoeg om dat voor onszelf uit te maken. Veel succes allemaal. Groetjes Marianne
Dit soort discussies zijn altijd moeilijk..... Laat iedereen in hun waarde en laten we allemaal genieten van onze zwangerschap en allemaal hopen op een mooi en gezond kindje! En onthoud! Laat ieder in z'n waarde het is ieders eigen keuze! AMEN!
Klopt helemaal Maar een sigaret veroorzaakt ook stress in het lichaam. Het versnelt de hartslag. Dus dan als je gestressed bent en je rookt is het dubbel zoveel stress. Niks overtuigen, gewoon feiten. Ik ben zeker niet tegen roken, en al helemaal niet van een ander. Gewoon doen als je dat wilt.
lieve meid ....ik denk dat je niet goed hebt gelezen ...er staat (en dat heeft niets met roken te maken ) werk-omgevingsfactoren dat stukje ging over stress in de zwangerschap