stress wat roken veroorzaakt schreef je ...ik bedoelde ook de stress die niet-rokers kunnen hebben ...ach weet je ...ik wordt hier soms gewoon een beetje moe van .. zoals ik hier al eerder schreef zou het fijn zijn als iedereen elkaar gewoon in de waarde laat ...of ie nou rookt ,drinkt ,filetamerican , rauwe biefstuk , met blote handen in de tuin wroet ..overgewicht heeft ..au lait cru eet of met iemand in aanraking wil komen die de rode hond heeft ...waardeer en respecteer elkaar om wie we zijn that`s all
Ben al 13 jaar een kettingroker, rookte 2 pakjes sigaretten per dag. Was van plan om te stoppen als ik zwanger was, dacht dat t nog een half jaar-jaar zou duren, had niet verwacht dat t in de 1e ronde raak zou zijn. Toen ik erachter kwam dat ik zwanger was zijn we(mijn vriend en ik) gestopt. Hielt t een paar dagen vol en begon toen te bietsen, rookte 2 a3 sigaretten per dag(zonder dat mijn vriend t wist). Ben donderdag bij de verloskundige geweest en zij zei dat omdat ik van 2 pakjes per dag naar 2/3 sigaretten per dag ben gegaan, ik een flinke schouderklop verdien. En dat stress op dit moment erger is. Ze zei wel maximaal 3 sigaretten per dag en dat als ik zoiets heb van t gaat goed, dan stoppen. Ben me er nu op voor aan t bereiden om te stoppen, was t eerst onder dwang, nu heb ik zoiets van, ja stoppen is beter. Maar vind t al knap dat ik van 40 naar 3 sigaretten per dag ben gegaan en ben zeker nog van plan te stoppen. Veel sterkte gewenst voor de meiden die willen stoppen of flink aan t minderen zijn.
Ik rook ook, al is het veel minder. Wat roken jullie, ik barclay nou ja kent heet het tegenwoordig. En ja ik voel me vaak schuldig maar ja. Ik heb bij beide kinderen gerookt.
hier ook nog een rookster; ik heb in mijn vorige zwangerschap ook gerookt, ik voelde me daar wel ten degelijk schuldig over en heb ook geprobeerd te stopppen, maar het lukte me gewoon niet! Mijn dochter was/is hartstikke gezond, maar ik weet dat dit ook anders af had kunnen lopen. Toen ben ik barcley (nu inderdaad kent) gaan roken zelfs op advies van de verloskundige! Nu ben ik dus weer zwanger en rook nogsteeds, ik rook nu west zilver! ik vind wel dat we elkaar gewoon in onze waarde moeten laten (is dat een zin?) maar ik heb zeker wel diep respect voor de dames hier die gewoon stoppen! groetjes chantal
Hoi meiden Ik wil ook even meebabbelen ben dan wel nog niet zwanger maar goed... Hier zegt ook de hele omgevong stop nu toch nu is het veel beter en nu komen ook die oordelen van :::daardoor komt t dat je nog niet zwanger bent omdat je rookt :x kan ik me zo kwaad om maken he en dat zegt mijn ma die 3 kinderen op de wereld heeft gezet en zelf rookte en mijn pa maar nu zijn de tijden anders zegt ja ja bla bla... Ik weet t het zou ook beter zijn om nou te stoppen maar ik heb er nu geen moed voor..ik heb voor mezelf ook gezegd zodra als ik posie test stop ik..ik hoop dat ik het kan maar nu sta ik er echt niet achter..je zit dan zowiezo al met je zelf in de knoei en dan zou ik ook nog moeten stoppen..kan ik echt niet aan op dit moment..hopenlijk wel op het goeie dan Sorry dat ik hier dan ook even mijn verhaaltje kwam doen als niet zwangere..maar ik begrijp jullie ook en neem mijn petje af als je al zoveel minderd en in mijn ogen ben je daar echt geen mindere moeder om hoor als je toch nog een paar rookt.... groetjes liselotje
eigenlijk snap ik soms helemaal niet waarom er steeds weer topics als deze worden geopend. als ik het eerste bericht lees denk ik al... ohoh gaan we weer.... want iedereen weet hier dat het steeds op hetzelfde uitdraait..... maargoed ikzelf heb verder niet zoveel moeite met de topics hoor.... voor iedereen succes met stoppen vast! groetjes
hihi ja idd! na overdag niet hier te zijn geweest lees ik onder dit topic : 5 pagina's.... ik dacht al: zie je wel.... daar is weer mot... valt nog mee dus... benieuwd hoe lang t blijft haha
Iheb zelf ook gerookt (min een pakje per dag) ern weet dat je er echt zelf achter moet staan om te kunnen stoppen... ik ben gestopt toen ik het op een gegeven moment zélf echt zat werd...bij het stoppen draait alles om doorzettingsvermogen en ik kan me heel eerlijk gezegd geen betere reden verzinnen dan een zwangerschap om acuut te gaan stoppen. Jammer dan maar voor jezelf dat je het er wat moeilijk mee hebt, maar ik neem aan dat je toch alles over hebt voor de gezondheid van je kind?
ik rook ook op mijn werk nog een sigaretje of drie,thuis heb ik nergens last van maar op mijn werk gaat het jeuken,ik werk dan ook in de kroeg.maar die twee keer in de week dat dat gebeurt,en ik drink verder niet en eet gezond,dus komt wel goed allemaal,gewoon doen waar jeje lekker bij voelt,dat doet iedereen!
@missX Volgens mij kun je hier ook lezen dat de dames het niet voor de lol doen! Mensen hebben bijna allemaal een schuld voel, dusssssssssss..............
nee dat snap ik ook wel maar je kunt altijd ergens vanaf komen dus met misschien net iets meer doorzettingsvermogen....
Ach ja, laat elkaar lekker in de waarde en ga geen verwijten maken! Ik vind het erg knap van mensen die gestopt zijn! Heb ik bewondering voor! En de rest het is hun en mijn eigen leven, en leef voor mij zelf en kleine en niet voor de buiten staanders!
ik maak ook geen verwijten, maar je kunt dit soort reacties natuurlijk wel verwachten als zo'n topic wordt geopend...dat heet ook in je waarde laten.
Niet iedereen staat er nu eenmaal achter om te stoppen met roken... En wie er niet achter staat redt het niet om te stoppen. Natuurlijk is een zwangerschap een mooie reden om te stoppen, maar iets dat moet blijkt altijd minder makkelijk te gaan dan wanneer iemand er echt achterstaat. En zo zijn er ook dames onder ons die gewoonweg niet willen stoppen...
Ik ga er niet meer in mee..... Dan loopt het toch fout en kan ie gesloten worden! Dus ik laat het hier bij!
Je hebt gelijk ook mootje! Nu gaat het idd nog maar het is toch menselijk dat een ieder zich probeert zijn/haar menig op te dringen aan een ander, helaas... Ik ga zo lekker onderuit voor de buis!