zijn er onder jullie die roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evi, 12 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lesleyw

Lesleyw Actief lid

20 apr 2006
    120
    0
    0
    Management assistente
    Haarlem
    Ik ben zelf wel gestopt met roken. Al moet ik wel zeggen mis ik het elke dag weer. Niet de lucht zelf want dat vind ik nu stinken en krijgt het er ook een beetje benauwd van. Ik mis zeg maar het sigarettje met een lekkere kop koffie :rolleyes:
    Ik vond het wel erg moeilijk want ik heb twee miskramen gehad hiervoor. Twee keer ook gestopt toen en ja dan gaat het fout, en dan is een derde keer toch best moeilijk om het vol te houden.

Ik snap dus best dat er mensen zijn die het stoppen niet vol kunnen houden. Of ik het slim vind? Nee absoluut niet, maar ja dat moet iedereen natuurlijk voor zichzelf bepalen. Mijn motivatie was eigenlijk dat als er iets mis zou zijn na de geboorte ik het mezelf nooit zou kunnen vergeven. Ik zou me altijd afvragen: en als ik nou niet gerookt had was het dan ook fout geweest. Ik zou het mezelf niet kunnen vergeven maar ja dat ben ik. Zo lang mensen maar proberen te minderen denk ik altijd. Er zijn altijd dingen die slecht voor je zullen zijn, toch? Veel sterkte voor diegenen die proberen te stoppen/ minderen.

Grt,

Les

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    :rolleyes: zucht...

3. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    k snap niet dat er weer een topic hierover wordt gestart, het gaat elke keer hetzelfde, is ook te verwachten het is een gevoelig onderwerp. Ik zie het nut er niet van in hier topics over te starten, iedereen weet hoe het zit dat hoeft de een de ander niet te vertellen, het is iedereen zijn keus.

4. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Hahaha ja precies :p Zucht met je mee

5. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Nou Evi is zo hard geschrokken van jullie.
    Die reageer niet eens meer!

Even dacht ik dat jullie het netjes zouden houden?
    Niemand hoef iemand nog op de vingers te tikken!
    Iedereen weet het al wat een peukie doet pffff

Dat gezeik ieder keer iedereen moet het zelf weten oke!
    Bevalt het je niet reageer dan lekker niet.

Evi wil gewoon met mensen praten die in het zelfde schuitje zitten.

Zo nu steek ik mijn peuk op mijn wijntje drink ik op uhhh wat heb je nog meer waar jullie je zo druk over maken ohh ja de vette snaks :)

LAAT IEDEREEN IN HUN WAARDE!

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    niets meer aan toe te voegen... :D

7. evi

evi Lid

9 okt 2006
    78
    0
    0
    arbeidster
    malle
    hallo dames,
    ik wil iedereen bedanken voor zijn mening,ben er wel van een paar geschrokken,het was niet mijn bedoeling om ruzie te stoken ofzo,ik heb ook nog nergens gezien dat hier al is over gesproken was want anders had ik het niet gevraagd.
    Ik snap sommige reacties wel als ze zeggen van exuces zoeken.
    Dat doe ik niet ik geef eerlijk toe ik kom van een anderhalf pakje en rook er nu nog 7a8 per dag alleen als ik te zenuwachtig ben dan kunnen het er is een paar meer zijn.Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik ook direkt gestopt zonder afbouwen met mijn anti-depresiva.En ik vind het erg als ik het zeg maar mijn sigarettje heb ik nog nodig.
    Daar wou ik gewoon over praten,en dan denk ik dat ik het toch ook goed gedaan heb van zoveel te minderen en as ik nog kan minderen zal ik het zeker doen ze.
    Manon bedankt voor je reactie.
    groetjes evi :oops:

8. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.791
    113
    Je hoeft je nergens voor te schamen.

Een verslaving is niet niks, en zodra je er aan toe bent( of niet) dan kom je er vanaf.

Nu je zwanger bent is het inderdaad wel lastiger, omdat je een kindje hebt om rekening mee te houden. Het beste is natuurlijk stoppen, maar als je dat niet lukt( of gelijk) dan kun je best minderen. Dat is dan toch ook al erg knap.

Geniet van je zwangerschap!

9. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    hee evi,
    ik vind het hartstikke knap van je dat je in 1 keer je anti-depressiva hebt laten staan, en ook nog eens heel veel minder bent gaan roken!

ik wil je even een complimentje maken, over hoe realistisch je met dit "probleem" omgaat!
    jij komt er wel!
    geniet van je zwangerschap meid!

liefs elfje

10. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Precies Elfje :D

11. evi

evi Lid

9 okt 2006
    78
    0
    0
    arbeidster
    malle
    dank je elfje da doe me goed wat je zegt en het is stom maar ik krijg er zelfs een traan van in men ogen.
    bedankt meid
    Bossi ook jij bedankt voor je reactie.
    Ik doe er men best voor en het is inderdaad moeilijk
    En petje af voor de gene die het gelukt zijn.
    liefs evi

12. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ik ben twee jaar geleden gestopt met roken en was een stevige roker (25 sigaretten) bijna 16 jaar denk ik wel.
    Sorry maar ik vind het slap van iedereen die nog rookt en zwanger is! het kind vraagt er niet om dus gewoon stoppen.
    Eigenlijk moet je voordat je zwanger bent al een poging hebben gedaan om te stoppen.
    Je hebt zoveel hulpmiddeltjes. Ik heb pleisters gebruikt en dat ging geweldig.
    Iedereen die nog rookt en zwanger wil worden: STOP ERMEE! en voor alle zwangere: DENK ERAAN DAT ROKEN ERG SLECHT IS VOOR JE KIND!

STOPPEN MEIDEN! ECHT VEEL SUCCES!

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    :evil: mens...

Zulke reacties als hierboven gewoon niet lezen hoor Evi.. je doet het al hartstikke goed :thumup:

14. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    OKE ik zeg al niets meer!
    Als men iets aankaart op dit forum dan ben ik toch vrij om mijn mening erover te geven?
    Ik weet heel goed dat het zwaar is om te stoppen, ik heb het toch zelf ondervonden!
    En het ging helemaal niet zo makkelijk hoor. Ik werd ook gestressed en haalde peuken uit de asbak en rookte die weer vrolijk op!
    En ik lees dat Evi anti-depressiva slikt, dat heeft met mijn mening over roken niks te maken.
    Evi daar wil ik je helemaal niet op aanvallen.
    Mijn excuses daarvoor! zo heb ik dat ook niet bedoeld.

15. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    Ik wil graag even mijn excuses aanbieden aan iedereen die hier zich aangevallen voelt door mijn woorden van daarnet!
    Sorry ik bedoelde het echt niet zo!
    Vind het echt heel erg dat ik direct zo boos wordt aangevallen. Ik bedoelde het echt niet zo!
    Sorry!

16. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    ook jij hebt recht op je mening.. je zei niet veel anders dan andere hier ook gezegd hebben.

17. Daniella

Daniella Lid

19 sep 2006
    46
    0
    0
    Hallo Mootje, je hebt helemaal gelijk dat rokers zelf moeten beslissen wat ze doen. Maar de kleine heeft er niet om gevraagd om giftige stoffen binnen te krijgen die veel invloed hebben op de ontwikkeling. En natuurlijk is het knap als ze minderen maar 1 sigaret is al schadelijk.... Ik laat alle rokers (zwanger of niet) in hun waarde. Ze moeten het echt zelf weten. Zal mij een zorg zijn als zij hun leven kapot maken. Ik heb alleen mijn mening gegeven over onverantwoordelijk gedrag. Ik had het zelfde gedaan als deze discussie over alcohol, drugs of iets dergelijks was gegaan.

18. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Evi, ik vind t knap van je dat je al zo ver bent gekomen, zonder medicatie al en nog maar een paar peukjes, mijn respect!
    Er zijn ook genoeg die het geen ruk interesseert DAT is pas erg, jijbent er tenminste mee bezig en bewust van wat je doet! Ga zo door meid! :D

19. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik was niet boos en het was ook niet mijn bedoeling om je aan te vallen. Misschien had ik dat :evil: niet moeten gebruiken maar pffff... Evi voelt zich er hartstikke rot onder en doet haar uiterste best om minder te roken en misschien zelfs in de toekomst te gaan stoppen.
    En dan komt er weer zo'n felle reactie vol met hoofdletters enz..
    Op dat moment moest ik gewoon ff m'n eigen frustratie kwijt ;)

20. moniekje

moniekje Actief lid

11 feb 2006
    485
    0
    0
    oke caithlin, ik snap wat je bedoeld. Zand erover.
    Misschien was ik wel wat te fel in mijn reactie.

Deel Deze Pagina