niet mer (gelukkig) was wel even moeilijk in het begin maar ja je moet wel natuurlijk. en wil er ook echt niet meer aan beginnen.
Cathlin en maisy ik dank jullie voor jullie begrip en jullie mening. Ik voel me inderdaad er rot voor dat ik nog rook en ben er zeker niet trots op ! Ik blijf men best doen. En ik denk dat de meeste dat wel doen die zwanger zijn, maar dat sommige situaties het er moeilijker op maken. Moniekje ik ben niet boos om jou mening,Ik slik geen anti-depresiva meer daar ben ik onmiddelijk mee gestopt toen ik wist dat ik zwanger was.Maar een sigaret nog wel spijtig genoeg waar ik ook men best voor doe om daar af te blijven. liefs evi
Graag gedaan Evi Ik vond het een beetje uit de hand lopen. En je vroeg daar niet eens om al die comentaar Maar ik vind het heeeeeel erg knap van je en wat andere van je denken moet je schijt aan hebben, je doet heel hard je best dus dat is al genoeg. Liefs Manon.
Das lief van je manon. En je hebt gelijk met wat je zegt. Toch bedankt voor je steun. Dank je voor je lieve reactie manon! leifs evi
meer dan je best doen kan je ook niet doen, ik doe ook hard mijn best maar het is heel moeilijk vooral na het eten of als je alleen thuis bent pff kop op meid aan houder wint... (en dat durf ik te zeggen hihihi )
hey meiden ik rookte ook tijdens mijn eerste zwangerschap wat helaas is geeindigd in een miskraam heb me zelf daar heel erg de schuld van gegeven terwijl ik nu weet dat dat onzin is. ik ben nu zo goed als gestopt heb denk ik sinds ik weet dat ik zwanger ben dat is nu 3 weken intotaal 3 sigaretjes gerookt ben ik best trots op ik rookte een pakje in de 2 dagen. meiden zet hem op we weten allemaal dat het beter is! liefs jane
jane je moet je beslist jezelf niet de schuld geven over je mk, ik was maar bij 1 zw blijven roken en dat was bij die van mij dochter. terwijl de andere zw............
Evi Peeetje Ik doe ook mijn best ik rook shag wel hele dunnetjes draai ik en ik neem er een paar haaltjes van en ik maak ze dan weer uit En inderdaad na het eten is het heel moeilijk om er geen 1 op te steken Toen ik niet zwanger was rookte ik ook echt veel, als ik naar de wc ging als ik de was ging doen echt bij alles Nu doe ik dat echt niet meer Succes meiden Evi Liefs Manon.
ik ben het helemaal eens met moniekje. Er zijn zoveel bewijzen dat het slecht is voor je kind....... Kijk iedereen moet het natuurlijk zelf weten. ik heb ook gerookt ik heb wel meer dingen gedaan maar toen wij besloten om zwanger te worden ben ik er meteen mee gestopt. en zonder moeite hoor ik weet ja waar ik het voor doe VOOR EEN GEZOND KIND. Ik heb 9 jaar gerookt een pakje per dag en ook weleens wiet ofzo. Het is gewoon een kwestie van doorzetten en eens niet aan je eigen behoeftes denken maar aan dat van je kind maakt me niets uit hoor als nu iedereen boos is dit is gewoon mijn mening en wat jullie ermee doen moeten jullie zelf weten . het is zelfs ook bewezen dat je beter meteen kunt stoppen dan afbouwen Ik wil dan wel de mensen heel veel succes wensen met het stoppen liefs kimberly
ik wil toch nog even iets kwijt op sommige dames hier van zo nu een glaasje wijn toastje filit american enz enz Dat zijn weer van die uitspraken daar kan ik me nu over opwinden 1 op de 6 koppels worden via de natuurlijke weg niet zwanger . WETEN JULLIE WEL HOE KOSTBAAR DIE BABY IN JULLIE BUIK IS. ik vind het super van de vrouwen die wetewn dat het fout is en er wat aan willen doen maar die uitspraken van die dames hier die er schijt aan hebben. SORRY HOOR jullie moeten jullie echt schamen. JUliie hebben gewoon schijt (zoals jullie het zeggen) aan jullie eigen vlees en bloed ik heb echt medelijden met jullie kinderen als jullie er nu al zo over praten. Nog maals voor de dames die het wel allemaal aanzien en dit serieus nemen dit is niet voor jullie bedoeld groetjes kimberly
jee wat een felle reacties! iedereen moet doen wat ie denkt dat goed is!de dames die zwanger zijn en minder zijn gaan roken echt PETJE AF!Iedereen kan zeggen wat ie wil maar IK vind het knap! Liefs
Ja....ik kan het toch niet laten...ik vind er niets en dan ook echt niets knap aan als je nog steeds rookt. Ook al is dat minder dan voorheen. Je kiest ervoor om dat kankerding aan te steken of niet. Zo simpel is het. Daar vind ik niets knap aan. Ook ik heb 15 jaar zware shag gerookt. Ik was zwaar verslaafd en heb nooit eerder kunnen stoppen, totdat ik wist dat ik zwanger was. Ik heb er dan ook nooit meer eentje opgestoken! Want ik wist dat er iemand mee aan het roken was die er niet voor koos. En ik wilde vanaf het begin af aan mijn kindje het beste geven dat ik kon. En weet je? Stoppen was nog nooit zo simpel! Nou wil ik echt niet zeggen dat ik beter ben dan jullie, en dat meen ik, maar jullie keuzes kan ik niet begrijpen. Echt niet. En dat er mensen zijn die dingen zeggen die hierop neerkomen: ik laat dit en dat ook al staan, eet en drink zus en zo niet meer,dus 'gun' me dat sigaretje.... Ja, dat vind ik echt je kop in het zand steken en een goedpratertje voor jezelf. Slaat nergens op.
Een zwangerschap moet ook nog leuk zijn. Als je niks meer mag eten, drinken etc worden het 9 lange maanden. Eet en drink de foute dingen met mate. rook van mijn part 5 sigaretten als dat je minder stress geeft. Geniet van je zwangerschap en jezelf.
Ik geloof dat deze topic bedoeld was voor vrouwen die roken tijdens de zwangerschap, en niet voor bemoeizuchtige betweters. Als ik een topic opent met de vraag, zijn er meerde vrouwen die een keizersnede hebben gehad, heb ik er niks aan als iedereen komt met van neeee ik ben normaal bevallen. Ik vind het echt jammer dat deze topic zo loopt nu, ik had graag mijn gevoelens hier in willen delen over het roken. En voor de vrouwen die ons niet zo beoordelen, een dikke kus!
ik was o.a 1 van die dames die het had over het feit dat er meer dan genoeg vrouwen zijn die zeggen ik rook niet meer, maar nog wel een wijntje nemen of een broodje filet. o.i.d. nemen ook hier zijn alle risicos van bekend wat het net als bij het roken van een sigaret eventueel voor risicos met zich meebrengen, maar elke niet roker(ex-roker) gaan hier zoals ook nu weer blijkt vol aan voorbij en lijkt wel of ze dat minder erg vinden, ik zou zeggen google eens even rond en je staat nog raar te kijken wat wijn-koffie-filet etc. kan aanrichten, de kansen zijn daarme net zo groot als bij het roken en dan zeggen dat diegene die proberen te stoppen of veel zijn geminderd dat die zich moesten schamen? Kom zeg wie ben jij om die mensen te veroordelen? Als je volledig op safe wilt spelen en zelfs dan is nog afwachten of je het geluk hebt een gezond wondertje op de wereld te zetten . Nou meid ik kan je zeggen ik heb 2 gezonde kids op de wereld gezet, mijn moeder heeft 4 gezonde kids op de wereld gezet, en ik kan er geen in de familie bedenken die geen gezond wonder op de wereld heeft gezet, wel kan ik tig voorbeelden opsommen hier van vrouwen die zo gezond hebben geleefd als maar kan, de volle 9 mnd alleen maar bezig zijn met gezond leven en geloof me maar als ik zeg dat er genoeg tussen waren die eerst nog 2 zelf 1tje die er 3 had miskramen hebben gehad, 1tje heeft een kindje ter wereld gebracht met spina nogwat..kan er ff zo gauw niet meer opkomen (open ruggetje) .dus hoe je het ook wilt zien ik vergoeilijk helemaal niks, maar buiten dat ik tijdens de zwangerschap af en toe en sigaretje heb gerookt, heb ik doorgaans gezonder geleefd dan menig niet roker en dat durf ik voor de volle 100% te beweren, dus ik schaam me nergens voor, en met mijn kinderen hoef jij al helemaal geen medelijden te hebben hoop voor jou met alles wat ik in me heb dat je een gezond kindje ter wereld mag brengen maar ook jij moet dat gewoon afwachten . tja en jij kan zeggen dat je er niks knaps aan vindt als er vrouwen zijn die van veel naar heel weinig zijn gegaan, daar verschillen wij (en andere) dan over van mening dat het voor jou simpel was betekend niet dat het voor iedereen zo is dat is wel heel erg makkelijk denken natuurlijk als het zo simpel zou zijn zouden er weinig verslavingen overblijven . Ik steek me kop zeer zeker niet in het zand en tis voor mij geen goedpratertje want ik heb aan niemand hier verantwoording af te leggen het is mijn eigen keuze, net zo goed als dat het ieder ander zijn keuze is om wel te stoppen met roken, of dat het iemand anders zijn keuze is om dag in dag uit koffie door te blijven pompen in het lichaam en tis voor sommige zo te lezen geen vergelijking maar dan zou je wat ik hierboven al aangaf een moeten gaan googlen zal je nog raar staan te kijken, maar tegen die mensen wordt gezegd ach meid als je het met mate doet geeft het toch niks met alles maar dan ook werkelijk met alles, is het nog altijd het zou kunnenniet dat het zo is. Dus wil je alle risicos uitsluiten wil je hier volmondig kunnen en durven zeggen je moet je schamen zouden diegene zelf ook een bij zich zelf ten rade gaan en kijken of ze idd wel zo gezond bezig zijn als ze dan wel niet denken te zijn . idd nynke het moet leuk blijven .ik ben van de koffie-cola etc allemaal af gegaan toen ik zwanger bleek en stoppen met roken leverde me nog meer stress op dat ik dacht dat ik met mijn kop tegen de muur aan liep en had echt zo iets ook natuurlijk door alle hormonen die me door het lijf gierde zoiets van ik jump van het balkon af, nou sorry dat ze erbij zijn die dan liever hadden gezien dat ik me naar beneden hadden geworpen maar tegen mij werd gezegd ja door de vk want die had ook wel door dat ik helemaal aan het doordraaien was zonder sigaretje steek er aub eentje op en beperk het zoveel mogelijk, en dat heb ik ook gedaan, pas als de drang zo erg was pakte ik er een . en daarbij tijdens de bevalling had ik beide keren niet mijn eigen vk, maar een andere invaller, en bij beide bevallingen zag mijn moederkoek eruit alsof ik niet een sigaretje gerookt had, dus dat andere gezonde wat ik die 9 mnd gedaan had had toch zijn vruchten afgeworpen... Dus lul van mij part maar aan, ieder mens is anders, en dat jullie zo 1-2-3 konden stoppen petje af, hartstikke mooi maar ga mij niet veroordelen voor je je kunt indenken hoe ik destijds in mijn schoenen stond .zou je in die schoenen hebben gestaan en dezelfde gevoelens hebben gehad als ik destijds zou er misschien geen eens geen kind zijn geweest want dan was je er zelf niet meer geweest.. Zwak? Ja misschien wel jammer dan, buiten het feit dat roken mijn grootste zwakte is, heb ik verder een heel sterke persoonlijkheid waar ik en mijn dierbare trots op ben .. (tis ff wat langer geworden maar kon het ff niet laten hoor....respect voor iedereen, maar ook voor degene die andere keuzes maken)
Alleen slotje als de topicstartster erom vraagt toch? ps. Ik verwacht dat alle vrouwen die zo'n commentaar op de meiden die nog roken hebben zich realiseren dat ze beter 9 maanden niet in de auto kunnen gaan zitten! Weet je wel hoe slecht uitlaatgassen zijn voor je ongeboren kindje.. ! Onverantwoordelijk hoor
Tja gevoelig onderwerp, ik zal ff inhaken als een roker. Ik rook en probeer zwanger te raken, ik mezelf plechtig beloofd de peuken onder rokende familie uit te delen als het 2de streepje op de ooit te komen positieve test verschijnt. Dit heb ik mezelf al lang geleden beloofd en die belofte ga ik aan mezelf nakomen. Wat andere moeders to be doen of niet doen.... das aan hun, dat word namelijk niet mijn kind. Die ouders zullen dan mocht hun kindje later wat mankeren zich altijd af moeten vragen of hun dit veroorzaakt hebben. Ik kies ervoor die onzekerheid niet te willen hebben, het kan namelijk mis gaan en dat weet ieder wel denkend mens, de keus is dan ook aan ieder voor zich of ze wel of niet stoppen met roken. Felle reacties op dit topic zijn dus niet nodig, ieder zijn eigen verantwoordelijkheid voor zijn of haar kind. (ps ik heb niet eerst alle 11 pagina's doorgeworsteld, iedereen heeft nl. recht op zijn eigen mening ik deel alleen de mijne en wil niemand hiermee aanvallen)
Zo Evi Wat een lekker weertje van daag he Hoe is het nu met je Is het nog vol tehouden : Ik denk dat je wel een sterke meid ben dus je red het wel toch : Liefs Manon.