zijn er onder jullie die roken

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evi, 12 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik vind het jammer dat er als excuus gebruikt wordt: het is echt moeilijk hoor als je verslaaft bent..

Zoals ik al eerder zei. Ik ben zelf toch een behoorlijk stevige roker geweest van mijn 12e tot mijn 22e en op mijn 24e weer begonnen.. En dan gerust een pakje per dag. Ga me niet vertellen hoe moeilijk het is om te stoppen..
    Maar je kan GEWOON stoppen! Je gaat er niet dood van als je niet rookt.
    Er is geen excuus om het niet te doen...

Ik kan me niets voorstellen bij het feit dat je het niet over hebt voor dat nieuwe leventje in je buik.. Onvoorstelbaar echt!
    Jammer als je vind dat ik overdrijf of weet ik het.. Ik vind dat als je een babytje in buik draagt jij de verantwoording hebt daarover en dus gewoon zo gezond mogelijk moet leven.
    Aan een aantal dingen ontkom je niet, dat zijn invloeden van buitenaf...
    Maar als jij rookt, alcohol drink of vaak ongezond eet dan doe je dat zelf en ben jij degene die die keuze maakt om dat te doen.

En dat er wordt gezegt dat het beter is om een paar sigaretjes te roken omdat stress nog slechter is, vind ik echt een stom excuus...
    Ik heb nog geen dag stress gehad, ja.. of alles wel goed is met het kleintje in me... En ik weet het, ik ben niet zoals d erest, maar ik vind het gewoon echt dikke onzin. Toen ik stopte gewoon omsdat we stopte voelde ik me wel anders dan nu. Nu vind ik dat ik geen keus heb... Klaar.

Ik ken twee persoonlijke gevallen die nog roken, een stel heeft er 4 jaar over gedaan (incl MMM) om zwanger te worden en roken nog steeds! (daar gaan echt mijn nekharen van overeind staan)
    en een ander stel 2 jaar en naar 3 IUI pogingen zwanger, en ook nog gewoon roken..
    Onvoorstelbaar dat je zooo graag zwanger wil worden en dan niet kan stoppen.. Ik zou als de dood zijn dat het mis gaat..

En wij hebben juni pas besloten om aan kindjes te beginnen, en de drang was nog niet eens zo sterk. We hadden meer zoiets van het kan, we vinden het leuk dus we zien wel.. En was binnen drie maanden zwanger.. en toch heb ik dat gevoel dat ik het niet kan maken tegenover dat leventje in me...

Zow dat is eruit...
    Misschien oordeel ik te hard en ken ik bepaalde situaties niet, jammer dan. Daar heeft roken niets mee te maken... Je rookt niet vanwege bepaalde situaties, je rookt nog omdat je te zwak bent oom voor je kleintje te kiezen..
    Stoppen met roken is niet dodelijk, doorroken wel.. voor jezelf maar voornamelijk voor het leventje in je....
    Neem je verantwoording en stop..

2. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik wil even toevoegen dat gene die gestopt zijn: echt petje af! super en zet door! Het is voor een goed doel...

3. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik zal trouwens verder nooit iemand aanspreken op zijn rook, drink of eet gedrag.. want dat moet ieder voor zich weten, maar ik vertel alleen hoe ik het ervaar en dus mijn mening erover gevormt heb.. ;)

4. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Ja bla bla bla dat weten we nu wel ;)

Erg fijn dat jullie je mening willen geven maar dat hoeft niet :rolleyes:

Dat weet Evi heus wel ze wil er over praten en niet zo hoe jullie doen.

Evi trek het je niet aan, wij zijn er wel voor je ;)

Liefs manon.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Niet iedereen is hetzelfde, ;)

Gelukkig niet.

6. evi

evi Lid

9 okt 2006
    78
    0
    0
    arbeidster
    malle
    Hey manon :)
    Het lukt me redelijk mor de ene dag beter als de andere he.
    Helemaal geen sigaret dat lukt me nog niet.
    Maar ik blijf mijn best doen.
    Maar zo een reactie's ik trek het me niet aan.
    Ik weet hoe ik er me voor inzet :)
    En hoe gaat het met jou :(:
    Liefs evi ;)

7. evi

evi Lid

9 okt 2006
    78
    0
    0
    arbeidster
    malle
    Tigger,
    Ik doe alles voor dat leventje in mijn buik.
    Ik vind dat je moet zien wat je schrijft want je kent niemand zijn situatie of je weet niet wat er tussen de vier muren gebeurd bij iemand van ons.
    En zo een uitspraak van je bent te zwak om voor je kleintje te kiezen sorry he dat recht heb je niet om dat over iemand te zeggen.
    Dat is mijn mening :)

8. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Evi :p

Zo lang jij weet dat je je best doe is het toch goed ;)
    Je bent toch goed bezich :)
    En je moet niet te veel eisen van je zelf, gewoon rustig aan doen ;)

Ik vind het al erg knap dat je van die antie-deresieve af ben.
    Dat is ook moeilijk hoor :confused:

Nou en ik ja :rolleyes: na het eten lust ik wel een shagie.
    Ik rook hem dan ook niet helemaal op 8)

Succes meid ;)

Liefs Manon.

9. Sanny

Sanny Niet meer actief

@ alle niet-rokers snap dat jullie er op tegen zijn, maar kunnen jullie ook snappen dat we weten dat t slecht is, daarvoor hebben we niemand nodig om ons dat te vertellen anders waren we(spreek ff voor alle rokers hier ;)) niet drastisch geminderd, maar hadden we volop doorgerookt.
    Dit topic is geopend zodat de nog rokende dames steun aan elkaar kunnen vinden tijdens het minderen en eventueel stoppen.
    De niet-rokers die felle reacties plaatsen daar hebben wij niks aan, want dat weten wij wel, anders zouden wij niet de behoefte hebben met de andere rokers te praten.
    Snap dat jullie er op tegen zijn en vast goede bedoelingen hebben, maar jullie felheid werkt tegendraads en we gaan daardoor echt niet stoppen.
    Maar misschien door hier steun van de andere rokers te krijgen t wel lukt, maar jullie geven ons die kans niet.
    Ik hoop dat alle niet-rokers aub geen felle reacties meer willen plaatsen(ervaringen zijn wel altijd welkom) zodat de rokers hier met elkaar over t minderen en stoppen kunnen praten en steun aan elkaar kunnen vinden, want makkelijk is t niet.
    Als jullie willen dat wij stoppen is dit de beste manier, want van die felle reacties krijg ik alleen maar trek in een sigaret ;)

10. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Sanny :p

Dat is een mooie uitspraak ;)

Ik heb hier niks meer aan toe tevoegen ;)

Liefs Manon.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    :)

Ik ben 2,5 jaar geleden gestopt met roken. Ik wil niet liegen, de eerste 6 maanden waren best moeilijk.

Maar nu ik zwanger ben heb ik al meerdere keren gedroomd dat ik weer een lekker sigaretje rookte. Ook heb ik soms dat ik ineens denk, ik heb zin in een sigaret. :confused:

Gek he! Terwijl ik in die 2 jaar nooit zin meer heb gehad. Wat die hormonen allemaal met je doen, ongelovelijk.

Ik doe het natuurlijk niet, ;) ook niet na de bevalling. Ik ben namelijk meteen weer verslaaft als ik een trekje neem. Dus voor mij levenslang nooit meer roken. Soms ben ik wel eens jaloers op mensen die gewoon even een keertje bij een wijntje met vrienden 1 sigaret kunnen roken. Gewoon even eentje, eens per maand. Dat zou ik dus niet kunnen.

12. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    ik kan je vluchtig een verhaal uit de doeken doen over mijn situatie va de afgelopen 2 a 3 maanden, Je trouwdag word 1 september 3 weken daarvoor gaan je ouders met een hoop bombarie uit elkaar, daarmee bedoel ik een zelfmoordpoging van mijn vader, mijn vader die mijn moeder wilde wurgen, mijn moeder die midden in de nacht vlucht, een darmziekte die ik heb loopt de spui gaten uit en ik moet een stootkuur (hode dosering) prednison slikken tot aan mijn trouwdag.
    Na je trouwdag wil je vader niets meer van jou en man broer en andere familie weten. Zo das ff een zeer vluchtig verslagje hoor.
    Heb zeker 95% niet verteld Ja het kan dus nog erger.

En dan beweer jij.... dat roken niets met situaties te maken heeft.
    Laat me niet lachen! Ik rookte die weken zeker 2x zoveel als normaal als het niet 3x zoveel is. En Nee ik kan er nog niet mee stoppen ook al zijn we nu voor een kindje bezig! En JA dat ligt wel degelijk aan je emotionele toestand!
    Ik hoop dat ik de belofte aan me zelf kan houden door te stoppen als het eenmaal zover is!
    Maar momenteel kom ik de dag niet door zonder peukje!

Dus hoe kort door de bocht kan een ander over een ander zijn prive leven zijn, je weet het niet dus doe daar dan ook geen gewaagde uitspraken over. En ik wil de mensen die hier zo fel op het roken reageren dan ook vragen... hoe zou jij reageren als je leven in een dag verandert in een soap zoals goeden tijden slechte tijden?

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik kan er niet tegen als mensen ergens een zeer uitgesproken mening over hebben terwijl ze vaak de helft van iemands achtergrond niet kennen.
    Ik had dit namelijk ook allemaal nooit achter mijn eigen familie gezocht en dan is de teleurstelling nog groter als je na 27 jaar erachter komt dat je ouders hellemaal niet gelukkig met elkaar zijn, en je vader niets meer van je wil weten. En zelf een week later in het huwelijksbootje gaat stappen, dan kan je misschien geloven dat die grote roze wolk behoorlijk weg was toen het 1 september was en het meer een dag werd van: Zo lang mogelijk proberen niet te janken!

Oordeel dus niet zo snel, je weet vaak niet alles... en dan is stoppen vaak een hele opgaaf!

AMEN

Groetjes Marlies

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Nogmaals voor de niet-rokers die zo fel reageren:

Jullie stappen toch hoop ik niet in de auto tijdens jullie zwangerschap?
    Ik hoop ook dat jullie niet in de Randstad wonen, weet je wel hoeveel vervuilder de lucht daar is in vergelijking met waar ik woon (drenthe)?
    Echt werkelijkwaar onverantwoord als je dan toch nog zwanger wordt :rolleyes:

Rest me te zeggen dat het toch bijna altijd juist de ex-rokers zijn die de grootste mond hebben, wat is dat toch :) (zo was ik ook btw, de eerste keer dat ik gestopt was jaren geleden ;))

14. manon

manon Bekend lid

27 dec 2005
    837
    0
    0
    Rotterdam
    Ohhhh Marlies :(

Wat moet jij het zwaar hebben gehad en nog :confused:

Sterkte meid ;)

Uhhh ik had dat nog niet eens gelezen :confused:
    Wat je gekopieerd heb Marlies :(

tsss pffff ik ben ook niet zwak hoe kan iemand dat nou over andere zeggen :(:

Maar ik blijf het niet zeggen nou nog 1 keer dan :)

Evi heeft hier niet om gevraag :)
    Ze wild steun ;)

Liefs Manon.

15. evi

evi Lid

9 okt 2006
    78
    0
    0
    arbeidster
    malle
    Ik ga hier ook even men situatie vertellen,misschien komt er dan wat meer begrip en dat is geen uitvlugt.
    Ik heb 3 maanden opgenomen geweest met een zware depressie,door dat mijn ouders uiteen waren en het slecht ging met mijn ex man en omdat ik niet zwanger kon worden.
    Mijn ouders zijn intussen terug samen.
    Dat was zo een jaar geleden een half jaar geleden leerde ik mijn nieuwe vriend kennen een schat van een man,toen was ik met mijn ex man nog niet zolang uit mekaar.
    Met mijn nieuwe vriend ging het onmiddelijk super na 2 maanden bespraken we samen om voor een kindje te gaan.
    Ik zei o.k. en we vonden beiden dat ik geen pil meer moest nemen omdat ik al 2 jaar geen pil nam en niet zwanger kon geraken omdat ik nooit een eisprong had dus we zeiden tegen mekaar we zien het een jaar aan en dan gaan we voor kunstmatig ofzo.
    .Nu een maand later tot onze grote vreugde bleek ik zwanger te zijn waar ik heel hard van verschoot.Ondertussen ben ik 1 keer gaan tekenen voor mijn scheiding en nu in januarie de 2de keer.
    En gisteren heb ik vernomen van men advokaat dat ons kleintje eerst op mijn ex zijn naam ga komen als het geboren is en dan pas op mijn naam en dan pas op mijn verloofde zijn naam,en dat gaat allemaal via het gerecht moeten gaan.
    Das een leuke situatie he en dan kan je geen stress hebben en dit is geen uitvlugt maar dat heeft er allemaal met te maken dat ik niet volledig kan stoppen, met roken en sorry daarvoor ik ben ook maar een mens en ik doe ook mijn best.
    Dit wou ik even kwijt en sorry dat het zo een lang verhaal is maar marlies ik begrijp je volledig en sterkte meid en hou je goed.
    liefs evi :D

16. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    ben het helemaal met Manon eens ...Evi heeft er niks aan als je zo je KEIharde mening (wat vaak meer over jezelf zegt als over iemand anders) neerplant zonder enig wrok wat je een ander daarmee zou kunnen aandoen ...

17. Mootje1985

Mootje1985 Actief lid

24 mei 2006
    360
    0
    0
    Geen
    Nijverdal
    Heey evi.
    Ik vind het toppie hoe jij je best doet!
    Echt helemaal super!

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Hoi Evi,

Veel sterkte meid zo zie je maar weer achter iedereen schuilt een verhaal/verleden.

Ik zal nooit iemand zomaar veroordelen, ik weet inmiddels uit ervaring dat er allerlei wegen naar rome leiden en iedereen kiest zijn eigen weg.

Beetje respect en begrip daar kom je veel verder mee in deze wereld. en af en toe kom je er gewoon achter dat die wereld hellemaal zo leuk nog niet is!

Groetjes Marlies

19. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Anders gebruik je even een smiley, Manon ;) :p

20. tijgertje23

tijgertje23 Fanatiek lid

28 okt 2006
    2.378
    0
    36
    Vrouw
    Huis mama 24/7
    Haaksbergen
    Hoi Hoi

Mag ik ff mee reageren
    Toen mijn vriendin zwanger was van haar eerste rookte zij ook en haar kindje is zo gezond als een vis dus volgens mij is het niet zo gevaarlijk

Gr Tijgertje23

Deel Deze Pagina