SES paarden gieten, hoe manen bevestigen?

Discussie in 'De lounge' gestart door DeeLighT, 1 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Ik ben best redelijk handig maar toch is het me niet geheel duidelijk hoe ik nu die manen moet bevestigen?
    De instructies (foto's) zijn vrij summier. Op plaatje 1,2,3,4 laten ze zien dat je de haren door het rubber moet halen, maar op plaatje 6 t/m 8 zie ik ze niet meer? Of zit het dan aan de binnenkant? Maar dan verdwijnen de haren toch tussen het gips?
    Of komen de haarwortels in het gips te zitten en moet je de haren dus letterlijk door de mal heen trekken? Lijkt me ook niet al te soepel gaan?

Bijgevoegde bestanden:

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Wat staat er op nr 5 ?

3. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Op de voorkant staat een plaatje dat lijkt op plaatje 5. Als je goed kijkt zie je daar de manen wel aan de buitenkant zitten. Ik denk dus dat ze er wel doorheen moeten

4. BlueApple

BlueApple Niet meer actief

Dit denk ik... wel slechte omschrijving!

5. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ohjee mijn dochter krijgt deze ook nog van de Sint :cool:

Ik denk bovenstaande, omdat de volgorde van de plaatjes dat ook aangeeft. Haren erin, dan het gips gieten. Wel gek dat 6 t/m 8 geen haren laat zien idd.

Hopelijk reageert er nog iemand die er wel ervaring mee heeft.

6. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    met een dunne naald de manen door het rubber rijgen.
    binnen in kan je hem voor het gieten even de manen ietjes naar binnen trekken waardoor ze goed in de gips vast komen te zitten

7. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    OMG deze krijgt mijn dochter ook:D wat een gedoe joh konden ze die manen niet gewoon in de mal verwerken??:(

8. Gespannen

Gespannen Bekend lid

14 jul 2012
    905
    3
    18
    In de zorg
    Noord-Holland
    Hier hebben mijn meiden ze meerdere malen gemaakt.
    Inderdaad manen door rubber trekken, daarna gips gieten, als het hard/droog is het rubber insmeren met wat sop en dan binnenste buiten keren. Zonder heel veel moeite komt het paardje met manen die nu vast in het gips zitten eruit.

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    De verhouding gipspoeder/water ;)

Bedankt dames ik ga ze er dus doorheen doen. Ben erg benieuwd hoe de mal dan loskomt. Waarom moet er zeepsop op Gespannen?
    Word de mal daar soepeler van? Worden de manen daar niet lelijk van dan?

Deel Deze Pagina