Zijn er ook meiden die met 37 weken zijn bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Sila24, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    ik hoop toch ook met 37 weken te bevallen als het goed is leiden ze me dan ook in omdat ik al gebroken vliezen heb maar tot aan week 37 gaan ze niet inleiden tenzij het niet goed gaat met de baby... dus voorlopig mag ik me vervelen in het ziekenhuis

2. Sila24

Sila24 Niet meer actief

hey meiden thanx voor alle reacties

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Oke, daar komt mijn veelste lange verhaal :D

Hier is het begonnen met 36+5, om een uur of 5 kreeg ik hele erge rugweeen (ik dacht gewoon rugpijn omdat het slapen nou niet echt comfortabel meer was) toen kreeg ik ook buikpijn en die pijnen kwamen heel snel achter elkaar en hielden lang aan dus om half 9 de VK gebeld, die was er met een kwartier en toen had ik een verweekte baarmoedermond en heeft ze me naar het ziekenhuis gestuurd (omdat ik nog geen 37 wkn was) en toen ik daar om een uur of 9 was had ik al 1cm.. het ging daarna heel langzaam.. en nu komt de anticlimax... om 7 uur de volgende morgen ben ik weer naar huis gegaan omdat alles was gestopt met 3cm ontsluiting.. kind was eigenwijs (nog steeds trouwens ;))
    Heb toen daarna nog wel weeen gehad maar niet zo erg als daarvoor en met 37+4 ben ik gestript door de gyn. en was toen al 1cm rijker (OLÉ) en ben met 38 weken precies in geleid en pas met 38+1 bevallen, en dat ga ik je besparen want dat wil je echt niet horen :)

Al met al een heel verhaal geworden en Ja ik heb mijn bevalling dus (stiekem eigenlijk nog voor) met 37 weken aanzien komen..

Ik had overigens al wel vanaf 33 weken vaak voorweeen..

Anyway, eigenlijk mag ik hier dus niet reageren omdat ik uiteindelijk (door mijn eigenwijze dochter haha) niet met 37 weken bevallen, maar wilde je toch mijn ervaring meegeven, dat het dus af en toe allemaal een beetje raar kan lopen ;)

4. Liesl

Liesl Actief lid

9 jul 2007
    219
    0
    0
    Utrecht
    Ik snap dat je het helemaal zat bent (heb ik soms zelf ook wel en ik heb niet eens zo heel veel klachten) maar ik ben bijna 37 weken en hoop dat de kleine toch nog even lekker blijft zitten. Als ik nu al beval moet ik waarschijnlijk minstens een nachtje in het ziekenhuis blijven en ik verheug me zo op een poliklinische bevalling en dan lekker met z'n drietjes naar huis, waar zuslief wacht! Dat was echt het mooiste moment na mijn vorige bevalling!
    Maar goed de kans dat ik met 37 weken zal bevallen lijkt me nihil aangezien onze oudste met 40+2 kwam...

Heel veel sterkte in ieder geval, ook voor de andere meiden die het niet meer trekken...

5. Classic

Classic Niet meer actief

Ik snap niet waarom 37 weken de grens is om een kind te verwelkomen, alleen omdat je dan thuis mag bevallen?? In 3 weken kan je kindje nogzoveel kracht op doen!

6. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    ik ben met 37 weken bevallen
    vliezen braken 's morgens spontaan en de nacht erop is onze dochter geboren

ik vond het heel erg jammer dat ik niet die laatste 3 weken zwangerschap heb kunnen uitlopen (maarja ik had wel een zwangerschap zonder echte problemen, behalve dan de hoge bloeddruk op het eind)

laat je kindje lekker nog even een paar (3) weekjes zitten
    in die laatste weken kunnen ze nog zoveel extra's meekrijgen van de moeder!

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

#27 Sila24, 16 jul 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2011
    nee ik ga sowieso in ziekenhuis omdat ik dat wil maar had gelezen dat de baby dan zonder risico's geboren kan worden ;)

8. Nijn84

Nijn84 Fanatiek lid

18 mrt 2009
    1.795
    1
    0
    Grunn!
    Daar lees je het helemaal goed. KAN. Je kindje komt wanneer het er klaar voor is. Tenzij er wordt beoordeeld dat er voor je kindje en jou meer risico's zijn in de buik dan buiten de buik. En als ik het zo lees zijn die risico's niet echt aanwezig ;)

In mijn geval was Nijn beter af buiten de buik omdat ik zwangerschapsdiabetes had. Daarom ben ik ingeleid en ondanks dat ze "al" 38 weken was hebben we een moeilijke start gehad. Nijn viel veel af en werd weer opgenomen in het ZH. Ze was nog niet sterk genoeg om goed te kunnen drinken...

9. Sila24

Sila24 Niet meer actief

dinges heb geen afspraak staan of dergelijk hoor voor 37 weken ..baby komt vanzelf als het klaar is . En ik hoop echt heel hard dat ik sowieso niet overtijd ga lopen maarja daar heb ik natuurlijk geen invloed op he.

10. Delight

Delight Fanatiek lid

17 jan 2011
    2.157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Een 37 weken kindje is echt een stuk minder ontwikkeld dan een kindje dat bijv. met 41 weken komt (gemiddelde).

Ik merk het ook aan mijn ventje.. die had geen hele goede start. Hij sliep zoveel en was zoo snel moe. De borstvoeding kwam niet op gang, frustraties aan beide kanten..

Dus ik hoop voor je dat je kindje later komt.. je zal merken dat die paar weken echt de moeite waard zijn.. beetje geduld.

11. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

ik herken het. Mijn zoon kwam met de 39 weken ter wereld, maar ik zit echt de dagen te tellen nu al.

Ik heb dezelfde klachten als Pandora eerder noemde, dus ben er ook klaar mee. Ik word sowieso, mocht het kindje er met de 40 weken nog niet zijn, ingeleid, maar hopelijk dient ze zich voor die tijd aan.

12. lilo88

lilo88 Fanatiek lid

16 jul 2010
    2.196
    0
    36
    Vrouw
    Contactcenter medewerker
    Noord-Brabant
    @ Sila: hier bevallen met 37.1, mijn vliezen braken die dag uit het niets .. voelde helemaal niets alleen af en toe wat harde buiken. Had die dag wel een inwendig onderzoek gehad en alles zat nog potdicht … de gyn zei dat het niet op gang kon komen door dat onderzoek .. maar ik betwijfel het … wel heel toevallig allemaal.
    bij mij leek het erop alsof ik tot 42w zou doorlopen.
    Je hoeft dus echt niets speciaals te voelen..

succes met de laatste loodjes

liefs

Deel Deze Pagina