Zijn er ook meiden die op dit moment clomid gebruiken??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Le1981, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    @Marisa: Is idd wel waar weer nieuwe kansen! Volgens mij moeten we vandaag gewoon als dag 1 beschouwen, dat zal ik morgen ff na vragen bij de gyn. Laat ik nog wel even weten.

De gyn belt mij idd over of ik een eisprong heb gehad, ik heb in de afgelopen 4 maanden geen eisprong gehad, dus ik ben toch wel benieuwd. Volgens mij is het ook zo, dat als je ongi wordt dat er een eisprong is geweest.

@nijnonijtje: Er zijn bij mij geen echo gemaakt, ik zal dat morgen ook eens navragen, want ik lees op internet dat het idd bij iedereen anders is, ben wel benieuwd waarom dat is. Er wordt bij mij wel op de 21 CD bloedgeprikt om mijn progrestoron gehaalte te meten, daar aan kunnen ze zien of ik een eisprong heb gehad.

Maar goed ik ga nu naar bed, ik laat het morgen even weten hoe het telefoongesprek is geweest.

2. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    #22 10e, 11 okt 2010
    Laatst bewerkt: 11 okt 2010
    hoi meiden

ik zal eerst wat over mezelf vertellen.
    ik ben 29 jaar getrouwd en we hebben een dochtertje van 3. voor haar heb ik 2 miskramen gehad zonder clomid gebruik en onze dochter is ook zonder clomid in januari 2009 wilden wij wel een tweede ik heb toen 2 miskramen gehad en wij kwamen bij de gyn terecht. vqanaf april aan de clomid in mei was ik zwanger helaas een miskraam na 7 weken. dus 1 cyclus afwachten en vervolgens weer clomid. in juli was ik weer zwanger met clomid dit ging ook mis dus weer een cyclus wachten en gestart met clomid in september weer zwanger en weer een miskraam ditmaal van een 2ling. nu ben ik gisteren ongi geworden dus moet ik morgen starten met clomid. en volgende week dinsdag voor een echo naar het ziekenhuis

@nijnonijntje ik moet op dag 10 iedere keer naar het ziekenhuis om te kijken hoe groot mijn eitje(s) is/zijn. soms op dag 12 nog terug en dan op dag 18 bloedprikken of mijn eisprong goed geweest is.

groetjes
    10e

3. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

@Le1981
    Meid ik dacht dat ook, dat als je ongi wordt dat je dan ook een ei hebt gehad, maar de gyn zei mij van niet.
    Omdat je slijmwand in je baarmoeder doorgroeit kan je barmoeder dat ook afstoten om de kamer schoon te maken. En dan wordt je dus ook ongesteld, maar dus zonder eisprong.
    Maar je hebt de afgelopen maanden wel clomid gehad en toch geen eisprong? Begrijp ik dat goed? Dat is wel raar toch?
    Ben heel benieuwd naar je telefoongesprek, laat maar weten.

@10e
    Meid wat een verhaal zeg. Al die miskramen. Weten ze niet hoe dat komt dan? Ik heb 1 miskraam gehad en daar ben ik al helemaal stuk van :(
    Jou aanpak van in de gaten houden of je een eisprong hebt hoop ik ook te krijgen. Geeft je toch iets meer rust denk ik toch?

4. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @nijnonijntje we hebben alle onderzoeken die ze konden doen gehad maar er is geen oorzaak voor gevonden. nu dachten ze de voorlaatste keer dat het aan mijn bloedstolling zou liggen dus moest ik zodra ik zwanger was ascal (kinderparacetamol) gaan slikken maar ook dat werkte niet want het ging weer mis. nu denken ze misschien toch dat ik dan te laat gestart ben ermee. maar ze weten het bij de gyn ook niet.
    Ik hoop inderdaad voor je dat ze ook echo's gaan maken bij jou dat geeft je indd meer rust je weet wanneer je eisprong plaatsvind want dat zeggen ze erbij en dus is de kans groter dat het lukt bij mij al 3x goed gehad het blijft alleen niet zitten:(

@Le1981 je hebt niet altijd een eisprong als je ongi word is mij bij de gyn verteld. en ik weet van een collega die slikte 150gr clomid per dag en er was nog geen eisprong. zij ging toen verder na een half jaar met pregnyl. alleen dan heb je geloof ik weer meer kans op oversimulatie ofzo??
    ben benieuwd wat jou gyn zegt.

5. nijnonijntje

@10e
    Hmm dat is indrdad wel raar. Ik hoop in ieder geval dat je snel iets krijgt wat wel werkt en je kindje lekker blijft plakken toch?
    ik duim voor je meid!!!

6. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hoi Meiden,

Nou ik heb geen eisprong gehad :( en die "ongesteldheid" van mij was idd een soort van schoonmaken van de baarmoeder.
    Was toch wel geschrokken, wat kan je lijf je dan bedriegen zeg! Ik had allemaal zwangerschapsverschijnselen of in ieder geval menstruatiepijntjes! Ik moet dus nu 150 mg Clomid gaan slikken. maar eerst weer 12 dagen Primolut om ongesteld te worden.

pfff, maar goed we gaan er weer voor!

@10e wat een ellende al die miskramen, hoop ook dat het snel zal lukken.

Voor de rest van meiden ook natuurlijk!

7. nijnonijntje

@Le1981
    Balen meid :(
    Hoop echt dat het nu wel allemaal goed gaat.
    Ik duim voor je.
    nijntje knuffelt Le

8. kallie

kallie Actief lid

31 dec 2008
    128
    1
    18
    dag allemaal,

ik ben begin dit jaar gestopt met de pil ivm kinderwens. sindsdien maar 3 keer zelf ongesteld geworden. eerst na 30 dagen. dacht pff gelukkig want soms hoor je dat het kang kan duren. maar helaas te vroeg gejuigd de volgende cyclus was 52 dagen, die daarna 72 dagen en nu zit ik alweer op dag 85 ofzo.

omdat ik een paar weken terug bij de huisarts was voor rugpijn ook even aangegeven hoe het zit met mijn cyclus.
    ze hefet me een verwijsbrief gegeven voor een inwendige echo, ze denkt aan pcos omdat ik overgewicht heb. ik heb donderdag de afspraak

ik heb er inmiddels veel over gelezen en denk inderdaad dat ik dat heb. nu lees ik dat je eerst moet afvallen voor je medicatie krijgt. ik probeer al jaren af te vallen maar lukt echt niet. gisteren toch maar weer begonnen met sonja.

hoe zit dat bij jullie hebben jullie daar ook last van en kreeg je wel/geen medicatie mee?

nijnonijntje: jij moet dus ook overmorgen voor het eerst! ik ook! hoe weet je nu al dat je clomid krijgt?

Groetjes Kallie

9. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @Le1981 balen zeg voor jou! ik hoop dat de clomid 150mg. ik ga echt duimen voor je!!

@nijnonijntje ik hoop oom dat het snel goed zal gaan zijn inmiddels bijna 2 jaar onderweg en vele verdrietige periode verder maar goed. we verliezen de moed niet.

ik ben vandaag begonnen met clomid en moet volgende week dinsdag voor een echo komen dus ben benieuwd...
    nieuwe ronde nieuwe kansen demk ik maar. ben alleen van die clomid niet zo mezlf en heb erge last van hartkloppingen hebben jullie dit ook-

liefs 10e

10. nijnonijntje

@Kallie
    ik ben vorige week voor het eerst naar de gyn geweest en die stuurt mij door naar de feriliteitsarts die mij als het goed is clomid gaat voorschrijven. Dat zei de gyn in ieder geval.
    Natuurlijk meot iknog afwachten wat de fert arts gaat zeggen.

@10e
    Ja dat begrijp ik. Hoop dat snel jullie momentje komt.

11. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @nijnonijntje
    suc6 vandaag bij de arts!!

12. nijnonijntje

@10e
    Dankjewel meis
    Pff moet vanmiddag om 13.30 uur. Zit er giga tegen aan te hikken en ben doodnerveus.
    Ben vandaag thuis aan het werk, maar er komt vrij weinig van de grond haha

13. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hoi Meiden,

Nijnonijtje, als het goed is zit je nu bij de arts, ben benieuwd wat ze zeggen. Nog bedankt voor de knuffel he!

Kallie, ik heb geen last van overgewicht, bij ons zit het in de familie, mijn moeder heeft PCO en mijn oma had het ook. Maar goed ik ben al een keertje zwanger geweest van mijn lieve mannetje, nu inmiddels al weer 2,5 jaar oud. Ik hoop dat het voor jou ook snel gaat lukken.

Groetjes Léonie

14. nijnonijntje

Nou hier ben ik dan weer. Heb drie kwartier bij de fert arts gezeten.
    Mijn mannetje kon het net niet halen met zijn werk, was erg balen:(, maar gelukkig niet heel erg.
    Het gesprek ging goed.
    Ik moest weer bloed laten prikken ( al de 4de keer deze maand ahaha) Omdat ze vermoedde dat ik een eisprong heb gehad afgelopen week. Heel bijzonder.
    Ook heb ik medicijnen gekregen om mijn ongi op te wekken en mag ik ook an de clomid. Er moet ook nog wel een zaadonderzoek gedaan worden, waar ik giga nerveus over ben. Zo bang voor slecht nieuws :(
    Op dag 22 van mijn volgende cyclus mag ik weer bloed laten prikken om te kijken of ik een ei heb gehad. Ze wilden nog neit met echo's gaan werken, omdat dat soms nog wat frustrerend kon zijn. Dat doen ze pas over een paar maanden.
    ALs ik weer bloed heb laten prikken moet ik bellen voor een telefonisch consult.
    En dat is dus pas volgende maand als niet langer is. Ligt aan mijn cyclus. En dan krijg ik pas de uitslag of ik nu een ei heb gehad. Of ik toen een ei heb gehad en de uitslag van de zaaduitslag. Daar kan dus meer dan een maand tussen zitten:$. Raar he?! Maar ja ik ben in ieder geval heel blij met hoe het nu gaat.
    Hoop dat het allemaal goed gaat en de clomid aanslaat en de zaadtest ook geod is.:)
    Vind het wel wat eng allemaal.

15. nijnonijntje

@Le1981
    Graag gedaan voor de knuffel.
    Soms heb je dat gewoon nodig he :)

16. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    @Nijnonijtje,Je moet precies het zelfde doen als ik, Ik moet alleen op de 21ste dag bloed laten prikken, mijn man zijn zaad is ook onderzocht, was gelukkig goed. Vond ik idd ook wel spannend. Ik hoop ook dat je snel zwanger bent.

17. kallie

kallie Actief lid

31 dec 2008
    128
    1
    18
    le1981 en nijnonijntje; bedankt voor jullie antwoorden. hopenlijk mogen we allemaal zo gelukig zijn om een worndertje te kunnen dragen.

Nijnonijntje spannend straks zo'n eerste ronde met clomid. het kan zomaar meteen raak zijn! wel balen dat je zo lang in onzekerheid bent van de uitslag van de onderzoeken. een zaadonderzoek lijkt me echt eng ja. Al heb ik voor de gein al wel eens sperma van mijn man onder de microscoop gelegd en zag er veel bewegen maar ja of dat dan genoeg is enzo weet ik niet. maar wel grappig om dat te zien bewegen.

Ik heb vandaag dus de inwendige echo gemaakt. duidelijk allerlei vochtblaasjes te zien PCO dus.
    mijn baarmoederslijm was wel dik dus ik zal binnenkort wel ongesteld worden, mag ook wel na 3 maanden!

Ze stuurt de uitslag van de echo op naar de huisarts. daar moet ik woensdag heen om de uitslag te bespreken. hoop dat ze me dan snel doorstuurt naar de gyn en ik met een behandeling kan beginnen. in de tussentijd motiveerd deze bevestig me wel erg om nog harder mijn best te doen met lijnen.

18. kallie

kallie Actief lid

31 dec 2008
    128
    1
    18
    ik ga vanavond een pasgeboren wondertje van net 24 uur bewonderen...... zucht ik wil dat ook!:( heb er echt helemaal zin in om zwanger te zijn, naar de verloskundige te gaan, kamer in te richten, alle cursussen volgen en de yoga te doen etc etc etc
    en dan uiteindelijk zo'n frummeltje verzorgen.
    hoe zwaar het ook is ik heb er nu echt een heel romantish beeld bij!

19. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @kallie ik hoop ook dat je gauw kan beginnen met behandelingen ga voor je duimen!!! als je eenmaal onder behandeling bent vind je wel meer rust.

@nijnonjintje indd balen dat je lang op de uitslagen moet wachten maar je kan in ieder geval aan de clomid straks. en zaadonderzoek hebben wij ook gehad en alles was gelukkig goed. tegen ons zeiden ze toen dat het maar weinig voorkwam dat het zaad niet goed is maar ik was toen ook bang dat het niet goed zou zijn terwijl wij een dochtertje van 3 hebben. ik denk dat iedereen dat heeft.

ik blijf duimen voor allemaal dat het niet lang duurt voordat jullie zwanger zijn!!

groetjes 10e

20. nijnonijntje

@Kallie
    Meid het is dus bij jou ook officieel pco?
    Welkom bij de club.
    Ja ik ken het, pasgeboren wondertjes bekijken van 24 uur, dan wordt je zo jaloers en wil je ook zo graag.

@Le1981
    Ja ik dus blijkbaar een dag later haha, maar ja bloed [rikken is bloedprikken toch? ;)
    Vind het wel spannend hoor.

@10e
    Ja dat hoor ik ook vaak, maar ik hoor ook heel veel dat er wel iets gevonden wordt dat het zaad dus zwak is enzo :(
    Daarom ben ik daar heel bang voor.
    Je hoort het vaker dan je zou willen. Tenminste ik. :(

Meiden ik blijf ook duimen dat we allemaal snel zwanger mogen zijn.
    Vind het trouwens erg gezellig hier zo met jullie te kletsen :D

Deel Deze Pagina