Zijn er ook meiden die op dit moment clomid gebruiken??

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Le1981, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kallie

kallie Actief lid

31 dec 2008
    128
    1
    18
    Hee ladies!

@ nijnonijntje: natuurlijke manier om het spul warm te houden denk ik, maar blijft grappig!

@ le1981 en 10e:
    bedankt voor de adviezen!
    Ik zal maandag toch maar even naar het zkh bellen om uit te leggen dat ik echt eerder moet komen omdat ik dus al zo lang niet ongesteld ben geweest en me hier serieus zorgen om maak.
    Er is nog een ander ziekenhuis hier in de buurt maar die is iets verder weg en staan minder goed aangeschreven op afdeling gynaecologie. het ziekenhuis waar ik nu bij zit was een paar jaar geleden uitgeroepen tot nederlands beste op dit gebied dus blijf ik liever hier.

wat is jullie langste cyclus geweest zit vandaag op dag 96

zijn jullie ook in je hoofd de hele dag bezig met zwanger worden?
    ik heb het nu de laatste weken echt erg te pakken. Toen we net begonnen had ik er veel over gelezen en toch meer naast me neergelegd van we zien het wel wanneer het gebeurd... nu na 10 maanden niks en diagnose pco zit er steeds meer over te zoeken, googele etc. het houd me erg bezig. ( wordt ook steeds ouder.. bijna 28 en wil graag meerder kindjes maar echt niet meer als ik ouders ben dan 35)
    kon deze week amper concentreren op mijn werk en heb dus weinig af gekregen.

Wel positief is dat ik vastberaden doorga met het lijnen, inmiddels ongeveer 5 kilo kwijt in 2 weken... hoop dat ik voor de afspraag bij de gyn nog 5 kwijt ben dan zit mijn bmi in iedergeval rond de 30-31.

hoe is het verder met jullie allemaal.

2. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @kallie goed joh dat je zo aan het lijnen bent.misschien als je het zh belt waar je wil en je je verhaal uitlegt dat ze eerder plek hebben. ik hoop het voor je!!!
    mijn langste cyclus was 42 dagen na een miskraam. verder altijd cyclus van 28 dgn.

Ik ben er ook continu mee bezig hoor is denk ik wel normaal en ik werk in de kinderopvang dus word dagelijks geconfronteerd met baby's zwangere enz.
    hier verder alles goed voor ons zit het er weer op:D
    nu wachten tot begin november of ik ongi word. dus weer spannend. klachten zoals hartkloppingen en gejaagd gevoel worden ook weer minder gelukkig.

@Le1981 nog even en dan mag je aan de clomid gelukkig ik ken dat gevoel heel goed dat iedere dag te lang is. ik hoop dat het gelijk zijn vruchten afwerpt!!:)

fijn weekend allemaal.

groetjes 10e

3. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hoi Meiden,

Ik ben er ook de hele dag mee bezig, op mijn werk vragen ze ook van: Jou zoon is nu toch 2,5, wordt het niet tijd voor een tweede?
    En wat ik al eerder schreef, dat iedereen zwanger wordt om mij heen, maar goed ik hoop dat het in november lukt!

Super kallie, dat je al bent afgevallen!

Nou fijn weekend verder!
    X

4. nijnonijntje

nijnonijntje Niet meer actief

Dag meiden,

Ik ken het hoor.
    Ik ben er ook de hele dag mee bezig.
    kan bijna aan niks anders meer denken.
    Het verlangen is ook zo groot he. Helemaal nu inderdaad, nu pco geconstateerd is en het wat moeilijker gaat en je aan dee clomid bent en onder behandeling staat. Ja dat houdt je bezig.
    Ik heb eht ook.

Ik ben afgelopen zaterdag dus aan de clomid begonnen.
    Ik heb het gevoel gehad dat mijn bloeding in een keer gestopt is.
    Kent iemand van jullie dat?
    Ik was heel extreem ongesteld. Normaal neemt dat dan langzaam af, ergens rond dag vijf, maar zaterdagochtend lekte ik nog als een kraan en 's middag was er in een keer niks meer. Hmm, begin me wat zorgen te maken.
    Of is dat normaal?

5. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @nijnonijntje ik heb dat wel vakaer dat het ineens weg is. Gyn heeft tegen mij gezegd dat ik me daar geen zorgen om hoef te maken. Heb je last van bijwerkingen?

@Le1981 dat herken ik ook en als mensen dan horen dat je al zolang bezig bent en in mijn geval al zoveel miskramen hebt gehad zeggen ze zo o sorry voortaan opletten met wat ik vraag. mensen denken niet na soms erg frustrerend.

6. nijnonijntje

@10e
    Nee ik heb verder helemaal geen bijwerkingen, morgen mijn laatst alweer voor deze maand. En dan hopen dat het wat doet ;)
    Dus wat dat betreft mag ik me gelukkig prijzen.
    Maar het geeft dus niks dat het ineens ophoudt?
    Heeft je gyn ook gezegd hoe dat zo komt?
    Bij mij dus echt door de clomid? Maar hoe kan dat dan zo snel al?

7. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @nijnonijntje bij mij kwam het ook door de clomid. het is een bom hormonen vertelde zij mij een paar maanden geleden die je hele hormoonhuishouding in goede banen gaat leiden zeg maar. het heeft ook te maken met je hypofyse maar kan absoluut geen kwaad vertelde zij mij. en ik ben 3x zwanger geworden met clomid waarvan 2x het bloeden ineens gestopt was.
    fijn dat je verder nergens last van hebt zeg!!:)

8. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hoi Meiden,

Bij mij stopt mijn ongesteldheid niet, gaat gewoon door tot ongeveer de 7de dag.
    Ik ben nu aan het afwachten wanneer ik ongesteld wordt en dan weer aan de Clomid. Ik heb er helemaal zin in. ;) Nieuwe maand nieuwe kansen toch!

X Leonie

9. kallie

kallie Actief lid

31 dec 2008
    128
    1
    18
    hi ladies!

nijnonijn: spanned het wachten na de clomid eerste keer... reuze benieuwd wat het gaat opleveren qua eitjes..... wel fijn om te weten at het nu echt kan gaan gebeuren.

le1981 : ik snap wel dat je staat te springen om te beginnen:)

10e: hoeveelste ronde clomid doe jij eigenlijk?

Ik heb een beetje baaldag vandaag...
    ik wist niet dat ik echt pure jaloezie kon voelen maar vandaag heb ik het gevoeld. werd duidelijk dat 2 collega's zwanger zijn. bij ons op het werk zijn om de zoveel tijd zwangeren en elke keer wordt er tegen mij gezegt "nu dan zal jij wel de volgende zijn"" al een paar keer gehoord maar elke keer zijn er weer andere vrouwen eerder zwanger. GRRRRRR..... en elke keer vragen ze weer en weer en weer wanneer ga jij beginnen aan kinderen???
    zelfs een van mijn clienten vraagt dat nu elke keer.

ik wil dan echt zeggen MENSEN HOU OP MET VRAGEN!!!! ik wil het zo graag en het is al moeilijk genoeg dat het niet makkelijk gaat om om elke week( ja ik krijg gemiddels 2 keer per week deze vragen, zowel prive als op het werk) te moeten zeggen dat ik er nog niet zo mee bezig ben of we zullen wel zien...:(
    Pffff ROT OP !!!!!:xdenk ik dan echt. ik herken mezelf helemaal niet zo, maar hoe langer het duurt hoe onzekerder ik me erover ga voelen.
    begin echt een beetje druk te voelen, van mezelf maar ook van iedereen om me heen. iedereen veracht het van me.

Gelukkig is mijn vriend hier makkelijker in en zegt vaak: komt wel goed!

nou effe weer alles kwijt.... pffff lucht wel op!
    tegen zichzelf: en nou weer gewoon verder, niet zeuren!

Succes verder iedereen met eitjes produceren, hoop dat het snel raak is voor jullie!

10. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @kallie ben vanaf april bezig maar 3x zwanger geweest. dus nu 4e ronde clomid.
    Ah vind het echt rot voor je dat je zo'n baaldag had! hoop dat je je snel beter voelt!

en voor allemaal hoop ik dat het snel raak is!!!:)

11. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    Hi Meiden,

@ Kallie: Misschien moet je het juist vertellen, dan schrikken ze zich rot. Ik ben daar net mee begonnen door te zeggen van: Ja we willen graag een 2de maar het lukt niet op de normale manier, we zijn er druk mee bezig. Nou dan schrikken ze wel. En bij mij houden ze nu op met vragen. Het is natuurlijk wel heel persoonlijk om het te vertellen, maar op deze manier wordt je er ook niet vrolijk van. Sterkte!

Ik heb niet zo'n zin om te werken vandaag..... maar goed ik ben morgen al weer lekker vrij.

Groetjes Leonie

12. nijnonijntje

@10e
    Oke, nou weet ikd at inderdaad, maar dat viel inderdaad meteen op dat het bloeden stopte. Echt raar.
    Verder heb ik gelukkig nergens last van, dus ik hoop dat het allemaal zijn vruchten zal afwerpen toch?
    Jij al 4de ronde clomid? Hoop dat het nu een plakker gaat worden he :D

@Kallie
    Meid, ik begrijp wat je bedoelt.
    Je kan er voor kiezen om het ze te vertellen op je eigen maneier, maar je kan ook zeggen, dat het iets prive is tussen jou je partner.
    Dan zullen ze het wel begrijpen dat het iets gevoeliger ligt en ik hoop en denk ook wel iphouden met vragen stellen.

@Le1981
    Ja inderdaad neiuwe ronde nieuwe kansen.
    Doe je best meid. :)

13. nijnonijntje

Meiden, ik heb net een telefoontje gehad met de uitslag.
    Ik kreeg de assistente van mijn arts eraan.
    Ze zei dat de test goed genoeg was voor iui en ivf, maar natuurlijke manier werd wat lastig :(
    Ik zit er dus even helemaal doorheen.
    Do 4 nov heb ik een tel consult met mijn fert. arts en die zal mij dan vertellen hoe nu verder.:(
    Ik ga naar huis. Heb het even helemaal gehad.
    Maar wilde jullie dit toch even meedelen.
    Wat een dubbele pech zeg voor ons.
    Ik moet het vanavond mijn mannetje nog vertellen en ik kan daar nu al om janken. :(
    Morgen ben ik vrij en dan hobbel ik wel weer langs. Misschien vanavond ook nog wel.
    Tot later meiden.

14. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @nijnonijntje!! ach jeetje zeg!! ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit! denk aan je weet dat je er weinig aan hebt maar toch! dikke kus voor jou!!

15. Le1981

Le1981 Lid

8 okt 2010
    77
    0
    0
    Directie secretaresse
    Aalsmeer
    @Nijnonijtje wat erg zeg!! denk ook aan je. hoop dat je wat aan onze steun hebt! Ook van mij een dikke kus en knuffel.

16. nijnonijntje

Dankje meiden,
    Ik ben inderdaad wel blij met jullie steun hoor.
    Alle knuffels en wensen zijn welkom.
    We zijn wel heel verbaasd, omdat ik wel een keer zwanger ben geweest, maar toch. Blijkbaar heeft er een hele snelle sterke tussengezeten. Je hebt er natuurlijk ook maar 1 nodig.

Vanavond belde mijn hubbie dat hijnaar huis kwam en de tranen sprongen me in de ogen bij het horen van zijn stem.
    Toen hij thuis kwam, kon ik het hem neit vertellen. Hij was zo vrolijk. ( voor het eerst sinds een aantal dagen door de drukte op zijn werk)
    Vanavond ging hij voetballen met vrienden en morgenavond gaan we op visite bij vrienden.
    Ik kon en kan het hem nog neit zeggen.
    Ben ik nu slecht?
    Ik wilde wachten tot zaterdag of zondag als we wat meer rust hebben en alleen zijn.

17. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @nijnonijntje slecht ben je zeker niet ik kan me voorstellen hoe erg het is om dit te moeten vertellen.ik kreeg toen ook de uitslag en maakte me de hele dag al zorgen hoe ik moest vertellen aan mijn man als het niet goed was. ik snap je zorgen en angst zeker!! maar misschien kun je het toch beter vanavond of morgen vertellen als je het zondag pas verteld zou hij je dat in dank afnemen? ik weet het niet hoor je moet doen wat je gevoel je ingeeft al kan ik begrijpen dat dat je ook even in de steek laat!
    dikke kus voor jou.

18. nijnonijntje

Ja ik vind dat ook heel moeilijk, maar gevoel laat me nu behoorlijk in de steek inderdaad.
    Misschien probeer ik vanavond wel een momentje te vinden als hij thuis komt om het te vertellen, maar vind het wel heel moeilijk hoor.

19. 10e

10e Lid

5 aug 2010
    87
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    @nijnonijntje dat begrijp ik! sterkte n ieder geval!
    X

20. kallie

kallie Actief lid

31 dec 2008
    128
    1
    18
    nijnonijntje: wat erg! kan me voorstellen dat je dan even niets meer wil. ik snap dat je het moeilijk je vriend te vertellen en dat je zijn goede humeur niet wil verpesten maar dit is echt te veel om zef alleen te dragen. het is goed als je het hem verteld zodat je dit samen kan delen en hier samen over kan praten.
    Veel sterkte samen!!!!!

en ik weet dat je dit misschien na dit nieuws weer zo'n gevoel krijgt van het gaat nooit lukken.... maar je zegt het zelf: er is er maar 1 nogig, 1 snelle zwemmer die er op tijd bij is.

veel liefs Kallie

Deel Deze Pagina