wat te doen op een dag met 2 kleine kids

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door evelienharmsen, 3 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi iedereen,

Ik heb een zoontje van net 2 (1 nov 2 geworden) en een dochtertje van 14 maanden. Lekker druk dus. Ik zit alleen met een "probleempje". Mijn dochtertje vind het heerlijk om lekker rond te scharrelen in huis en met wat speelgoed te spelen. Mijn zoontje daarentegen lijkt snel verveeld te zijn door zijn speelgoed. Dus de vraag: wat doen jullie op een dag met je kindjes... hoe veel zit/speel je binnen met je kinderen en wat voor speelgoed hebben jullie? Werkt het bij jullie om speelgoed weg te leggen en telkens af te wisselen? Hoe kan ik zo toch nog wat doen thuis (van hele dag op de grond mee spelen dommel ik bijna in hahaha) en wat zijn leuke, interessante, gekke activiteiten thuis om toch niet ALTIJD op reep te zijn?

thanks guys.
    x

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    ik wissel veel af met speelgoed, kan niet alles kwijt in de woonkamer, nu staat er een auto garage en als we die beu zijn komt de boerderij ervoor terug., zo ook met speelgoed en boekjes en puzzels....

misschien een idee om een vast moment op de dag erop uit te gaan? samen boodschappen doen, lekker wandelen naar de supermarkt kan je oudste ook zelf lopen zodat hij zn energie kwijt kan.
    hier soms ook maar ff een rondje buiten op zijn loopfiets of loop auto, al is het maar een kwartiertje, toch ff eruit en rennen

3. evelienharmsen

evelienharmsen Actief lid

15 jan 2013
    447
    0
    0
    NULL
    NULL
    Verder niemand?

4. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Ik heb een zoontje van ruim 2 en een zoontje van 4 maanden oud ..
    En als ok vrij ben gaan we vaak sochtends naar t overdekte winkelcentrum... Boodschapjes doen.. Weer naar huis
    Wat bakken of wat knutselen dansen op muziek
    En de jongste v 4 maand slaapt natuurlijk nog best veel ..
    Zelf werk ik op een Kdv daar gaan ze alle 2 naar toe en hebben ze hun dagje uit zeg maar.. Lekker spelen ravotten en oudste kan daar z'n energie in kwijt

5. Arian

Arian Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.587
    36
    48
    Mijn dochter wordt donderdag 2 jaar en mijn zoontje wordt over twee weekjes 1 jaar. Sochtends worden ze rond 8uur wakker en gaan ze eerst ontbijten en daarna spelen. Rond tien uur, gaan we een boodschapje doen, of lekker wandelen, de oudste loopt dan zelf, we gaan even naar het speeltuintje of hertenkamp. Rond elf uur zijn we terug en spelen ze nog even met de tv aan. Om half twaalf eten, en twaalf uur naar bed. In de middag gaan we ook naar buiten, of koffiedrinken bij familie, ouders enz. Of om een boodschapje als we dat in de ochtend niet hebben gedaan. Rond een uur of half vijf zijn we meestal weer in huis en begin ik met het eten. Om half zes eten we en is mijn man ook weer thuis. Na het eten nog even spelen/ravotten/tv kijken. Daarna douchen/wassen/tandenpoetsen en rond 19.00 uur naar bed. En ik...? Met de voetjes omhoog.. ;)

6. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Zo doe ik het ook, al heb ik maar 1 dochter, ruim 14 maand. Ze is erg temperamentvol, dus is snel uitgekeken op iets en wil altijd iets doen. Doe 1x per week uitgebreid boodschappen, maar vaak "vergeet" ik expres wat dingen zodat we die in de loop vd week met de buggy op kunnen halen, hebben we meteen een wandeling gehad. We hebben ook een hond, en al leeft hij op ons erf/in de schuur(we hebben een boerderij), ik neem hem toch een paar keer per week mee uit wandelen, vind mijn dochter ook ontzettend leuk. Ook fietsen doen we regelmatig, gewoon zonder doel ff een rondje. Ben je zelf in beweging en kind heeft lekker wat te zien.
    Ben trouwens wel blij als onze dochter zelf kan lopen, kunnen we ook eens naar de speeltuin of indoor speelparadijs, want af en toe weet ik het ook niet meer hoe ik haar kan vermaken hoor:D

7. Humava

Humava Niet meer actief

Ik heb een dochter van bijna 2 en een zoontje van 2 maanden. Ik ga elke ochtend naar buiten met ze. Of boodschappen doen of we gaan naar de speeltuin of stadsboerderij. Dat doen we lekker lopend. Ik doe zl in de draagdoek of in de wagen en dochter loopt heen kan in de wagen op de terugweg. Ik probeer dl te stimuleren zelf te spelen maar dat lukt nog niet echt. Samen gaan we vaak tekenen of schilderen. Blokken bouwen vind ze ook helemaal leuk. Ze kan trouwens wel goed zelf spelen als ik in de weer ben met het huishouden, dan speelt ze met een puzzel de boerderij of sesamstraat huisje. Zodra ik even ga zitten komt ze om me heen hangen.

Deel Deze Pagina