Zeker tevreden! Toen mijn huisarts mij in eerste instantie niet erg serieus nam toen ik aangaf dat het niet goed met mij ging na de geboorte van onze tweede zoon, heeft de verpleegkundige van het CB ons ontzettend goed geholpen. Ze is een paar keer langs geweest, heeft met mijn moeder samen uitgestippeld welke hulp ze ons konden geven, hield telefonisch contact met ons gehouden en hielp ons met het vinden van de juiste zorg voor mij. Ik bleek toch een PND te hebben, ook al dacht de huisarts eerst van niet. Verder altijd plezierig contact, ze dringen niets op.
Net toevallig weer contact gehad en echt tevreden. Ik ben aan het overstappen van bv naar kv en zoonlief heeft moeite met de hoeveelheden die ik zou moeten geven volgens het schema (5x180 of zo) Nu is er waarschijnlijk meer aan de hand (verkorte tongriem want bij borst deed hij ook al zo onrustig alleen WIST ik toen niet hoeveel hij dronk) maar ze zei in elk geval toen ik aangaf heel gestresst te worden omdat ik er met moeite 100 cc in krijg dat ik absoluut het schema los moest laten en hem moet volgen ook als dat 8 of 9 keer 60-100 cc is. Wel met de kanttekening dat ik hem even moet komen laten wegen. Maar in elk geval: meedenken, adviseren, doorvragen. Ja ik vind het een fijn CB (terwijl ik van tevoren alleen maar negatieve verhalen hoorde en dacht hmm dat wordt wat
Hier heel tevreden, zowel in Antwerpen als waar we nu wonen. Ze hebben kennis van zaken en denken mee, pushen niet. Zijn pro-BV en niet van het late huilen. En vooral, ze nemen je als ouder serieus. Ik kon trouwens wel een duidelijke lijn ontdekken, misschien is er in Belgie toch meer consistentie?
Volgens mij geldt dat voor lipbandjes. En ja, dat is echt zo. Laatst nog gebeurd bij zoontje van vrienden. Lost zich vanzelf een keer op. Maar wil je je tongriem scheuren bij het vallen moet je wel heeeeeeel hard op je plaat gaan. Die zit namelijk achter je kaakbeen als je gewoon je mond dicht hebt. Maar hoe dan ook rare opmerking. Zelf als het waar is (bij lipbandjes) moet zo'n cb-arts dan lekker alleen maar denken, en niet uitspreken.
Ik ben eigenlijk wel tevreden. Omdat alles gewoon goed gaat met dochter heb ik ze nog nooit om advies gevraagd, dus daar kan ik niet echt over oordelen. Wel zijn het aardige mensen en dringen ze niet ongevraagd iets op. Met de een heb ik een betere klik dan met de ander, maar dat heb je natuurlijk altijd wel.
Ik. Maar ik heb dan ook nooit vragen. Wegen, meten, kort gesprekje van 5 minuten en ik ben weer weg. De kinderen doen het dan ook goed. Ik kreeg complimenten dat ik zolang borstvoeding gaf. Verder zijn ze ook erg meelevend. Nooit ongevraagd advies gekregen. Een keer met een vakantiekracht te maken gehad. Aiden was toen zo'n 5 weekjes oud en had wat melkaanslag op zijn tongetje. Zij beweerde dat het spruw was en ik moest dat maar weg proberen te poetsen met citroensap! Ik heb haar aangekeken of ze niet goed wijs was. Heb ook niks met dat malle advies gedaan. Ben haar gelukkig nooit weer tegengekomen.
Ik op zich ook wel. Ik loop bij een antroposofische huisarts/kinderarts. Wellicht wat zweverig maar vind het er wel erg fijn. Ze doen nooit moeilijk eigenlijk. Mijn zoontje heeft een hele lange poos op de +2 lijn gezeten met zijn gewicht en lengte maar hij bleef netjes zijn eigen lijn volgen. Ze zeiden eigenlijk voornamelijk dat hij inderdaad erg stevig is!! Maar ik gaf niks geks qua eten e.d dus lieten ze het maar zo. Op 1 opmerking na vond ik dat ze er prima mee omgingen. Met 4 maanden oud kreeg hij nog een nachtfles (dit heeft bijna tot 1 jaar geduurd) en mijn kinderarts zei toen dat ik er mee moest stoppen want hij zou dit zien als een 'zakje snoep' ... Koek koek..