Op vakantie met je baby - tips?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Thauma, 9 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik ben op zoek naar keuke en nuttige tips voor een zomervakantie met een baby van 6 tot 12 maanden, liefst op een beperkte rijafstand. Wie denkt er mee?

Wat voor accomodatie en welke sites zijn goed om te boeken?
    Wat wel en niet meenemen?
    Wat wel en niet doen?
    Hoe ga je om met divee weersomstandigheden?
    Hoe ga je om met hapjes/prakjes ?
    Etc

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.615
    1.155
    113
    wij zijn vorig jaar zomer naar center parcs geweest in duitsland, 4 uurtjes rijden. mijn zoontje was toen 9 maanden.

wij hadden een grote auto dus veel meegnomen:D wandelwagen, speelgoed, loop karretje, camping bedje grote tas kleren. verschillende wikkeldoeken voor na het zwemmen. grote krat met eten en drinken van thuis.

wat wel en niet doen, tsja hier draaide het een beetje om zijn schema. s morgens vaak ff weg en s middags slapen en dan zwemmen en dan eten. of s morgens eten, dan slapen dan iets leuks doen en dan eten.
    wij hebben hem gewoon redelijk op tijd in bed gelegd iedere dag zodat hij goed aan zn slaap kwam.

ook hadden wij niet zo'n mooi weer maar doordat op centerparcs bijna alles binnen is was dat geen probleem. we huurde fietsen en zo konden we het park toch rond

bij cp krijg je een potje eten voor je kleine als je zelf ook daar in t restaurant eet en ik had zelf ook mee genomen voor reserve.

doordat ons mannetje vroeg op bed lag hadden wij spelletjes meegenomen zodat we s avonds ook iets te doen hadden en hadden gewoon tv in t huisje met nederlandse zenders.

nu komende zomer gaan we naar frankrijk, dordogne. op een camping in een sta caravan. grote camping waar ook alles bij de hand is zeg maar.

3. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Ik denk je best kunt kiezen wat jezelf ook wilt.
    Hotels in Turkije etc hebben vaker familiekamers, dat zijn 2 slaapkamers met tussendeur.

Anders ook vele appartementen. 3 kamerappartement heeft 2 slaapkamers.

4. Thauma

Thauma Fanatiek lid

14 sep 2011
    2.127
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ik zie mezelf niet gaan vliegen met een baby, maar dat is pesoonlijk.

Welke sites of instanties hebben leuke huisjes zonder dat het gelijk een center parks, roompot of landal moet zijn?

Hoe los je het op zonder box, kinderstoel, wipstoeltje etc?
    Neem je de volledige kinderwagen mee of alleen een draagdoek?

5. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    wij zijn naar de dordogne met de auto gegaan toen ons zoontje 6 maanden was ;) vakantiepark les portes de dordogne. huisje met 2 verdiepingen, bedje,wippertje en kinderstoel erbij ;) nette keuken ik kan niet anders zeggen dat het goed beviel !!

6. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Via de site van bijv vakantiekoorts kun je particuliere huizen boeken met allerlei kinderspullen. Ze staan vaak op vakantieparken.
    Je kunt via de site allerlei 'voorwaarden' aanstrepen.
    Bijv, kinderbed, box, stoel en dergelijke

Tsja, wat neem je mee, beetje afhankelijk van t huis of park.
    Is er een wasmachine ( in particuliere huizen soms wel) ,dan hoef je stukken minder mee te nemen.
    Als je in de 'buurt' blijft kun je overal potjes/voeding/luiers n dergelijke kopen, misschien eet je kindje dan al gedeeltelijk met de pot mee.

Deel Deze Pagina