Zijn er ook mensen met leuke schoonouders?

Discussie in 'De lounge' gestart door bolkje, 28 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Talvi

Talvi Niet meer actief

Mijn schoonouders zijn echt super! Mijn vriend en ik gaan regelmatig bij ze op bezoek, altijd erg gezellig. Mijn schoonmoeder vindt het helemaal te gek dat ze voor het eerst oma wordt en komt dan ook regelmatig met kadootjes aanzetten. Ook krijg ik (ongevraagd) veel advies wat ik iets minder vind. Maar ze is gewoon enthousiast dus daar kan ik wel mee leven haha. Ze zegt zelf ook: als je vind dat ik me teveel met jullie bemoei dan moet je het echt zeggen. We hebben het meeste van de babyuitzet ook van hun gekregen. Ze willen ons zoveel mogelijk helpen wanneer dat nodig is en we kunnen ook altijd bij ze terecht. Mijn schoonvader stond niet echt te springen toen hij hoorde dat ik zwanger was maar stiekem is hij best wel trots dat hij opa wordt :)

2. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik heb ook een fantastisch lieve schoonmoeder. Mijn schoonvader is helaas bijna 6 jaar geleden nogal plotseling overleden, maar ook hij was een schat van een man!

3. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

3 feb 2011
    3.396
    0
    0
    OV
    Ik weet wat ik aan ze heb. Vind ik belangrijker dan dat ik er vriendjes mee wordt.. Ze zijn goed voor mn zoon en passen regelmatig op. ;)

4. Rozeroos

Rozeroos Niet meer actief

Ik heb hele fijne schoonouders. Ze passen 1 dag in de week op Fay en doen dat op onze manier. Verder staan ze altijd voor ons klaar. Er hoeft maar een belletje en er kan vanalles geregeld worden.
    Geen ongevraagd advies en geen goed bedoelde adviezen.

Ik heb het ontzettend getroffen. :D

5. Leliana

Leliana Niet meer actief

Ik heb hele lieve schoonouders. Ik kan ze echt niet meer missen..
    Ze zijn echt een beetje mijn papa en mama geworden. :)

6. Yasmijnkai

Yasmijnkai Niet meer actief

Ik had en hele lieve schoonmoeder, helaas is ze vorige jaar overleden maar wat een aardig mens was dat zeg. Zo veel shit meegemaakt en toch nog aardig tegen mensen doen die haar gewoon in de problemen werkten.

Met mijn schoonvader gaat het meeeeh... hij is heel straight to the point en ik ook en af en toe botst het heel erg. :)

7. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Mijn schoonvader is een geweldige lieve man.
    Mijn schoonmoeder is wel aardig, en opzich kan ik er goed mee overweg, maar het is een hele aparte vrouw.
    Ze denkt dat ze van alles mankeert terwijl ze kerngezond is, en ze zit de hele dag door te klagen.
    Maar ik denk eerder dat ze geestelijk niet helemaal in orde is, dus ik heb besloten om er niet al teveel op in te gaan.
    Mijn man en ik natuurlijk ook hebben wel een betere band met mijn ouders.
    Mijn man kan goed met zijn vader overweg, maar kan totaal niet met zijn moeder overweg.
    Hij kan niet met die situatie van zijn moeder omgaan, hij begrijpt er helemaal niks van.
    Snap ik ook wel, maar ik sta er maar boven.
    Ze is een paar weken gelukkig helemaal van top tot teen geonderzocht en ze is kerngezond.
    Ooit wel vermoeiend.

8. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Hier precies hetzelfde, eet er ook weleens als mijn vriend moet overwerken en ga ook weleens met mijn schoonmoeder de stad in of doen dingen samen met ons zoontje. En mijn schoonvader en ik zeiken elkaar altijd lekker af. Niks is te gek.

Zijn een soort mijn 2e ouders want qua opvoeding lijkt het gewoon heel erg op de manier hoe mijn ouders mij hebben grootgebracht.

En mijn ouders kunnen het ook goed met mijn schoonouders vinden dus dat scheelt ook wel.

En ik heb in vorige relaties nooit problemen gehad met schoonouders, viel eigenlijk altijd goed in de smaak!

9. Marlijn83

Marlijn83 Bekend lid

24 nov 2010
    711
    0
    16
    Vrouw
    Limburg
    Ik heb de liefste schoonouders die ik me maar kan wensen, staan altijd voor ons klaar. Ik zou echt geen andere willen hebben hoor!

10. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik heb schatten van schoonouders! Ik kom daar bijna iedere dag.

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik heb schatten van schoonouders. Kan over alles met ze praten, vriendelijk, betrokken, gezellig, staan altijd voor ons klaar...

Heb aantal jaren geleden een heel moeilijke tijd gehad met eigen ouders en zij hebben mij toen echt opgevangen (naast manlief en vrienden natuurlijk).

12. 2jees

2jees Niet meer actief

ja hoor! een lief bejaard vrouwtje en een oude betweter ;)

13. adi

adi Niet meer actief

Ja hoor, ik ook :D

Ik denk dat veel vrouwen helemaal gek zouden worden van mijn schoonmoeder, maar ik heb geleerd om haar te accepteren zoals ze is, en me niks persoonlijks aan te trekken.
    Want ze is een schat van een mens, staat altijd voor iedereen klaar, heeft ons onwijs veel geholpen met kinderen, en haar levensdoel is om anderen te helpen.
    Maar, ze wil vaak te graag, en sommige kunnen dat als bemoeizuchtig zien (in ieder geval, ik herken enorm veel klaagverhalen hier op zp over schoonmoeders, en dan vraag ik me meestal af waar mensen zich druk om maken). Zij belt bijv meerdere keren per dag, komt bijna dagelijks bij ons, laat schoonvader ingepakt avondeten naar mijn man zn werk brengen als hij moet overwerken enz enz..
    Ik zie haar als een toegewijde moeder, ze is nog steeds dol op haar kinderen en zij op haar. En ik ben dan toevallig getrouwd met 1 van die kinderen.

Mijn schoonvader is een geweldig mens, wij hebben dezelfde humor, en hij komt regelmatig hier klussen want zijn zoon heeft twee linker handen :cool:

14. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ja hoor ik heb schatten van schoonouders en mijn man ook haha!

Mn schoonmoeder ziet mij als haar dochter die ze nooit had, ondanks dat ze nog 2 andere schoondochters heeft.
    Ze wonen nu sinds december ook super dichtbij dus komen ook vaak langs en J. gaat daar ook vaak logeren als we beide moeten werken.

15. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ja hoor, ik heb ook hele lieve schoonouders! Scheelt denk ik wel een hoop dat mijn schoonmoeder pas 40 is... Ze is eigenlijk mijn stiefschoonmoeder :D

16. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ook ik heb leuke en lieve schoonouders.
    Staan altijd voor ons klaar en zijn ook helemaal verliefd op hun kleindochter :)
    Ze wonen hier om de hoek dus we zien ze ook vaak.

17. princess79

princess79 Bekend lid

17 mrt 2011
    902
    68
    28
    Vrouw
    Gelukkig heb ik schatten van schoonouders!
    Als je ze nodig hebt zijn ze er voor je. Dringen zich niet op.
    Kortom niks te klagen hier.
    Hoop dat we nog lang van ze mogen genieten

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ja, allebei lieverds!

Wilden ook allebei zo graag een dochter, maar hebben twee zoons. Vind het wel schattig haha.

19. mams123

mams123 Bekend lid

30 sep 2012
    810
    0
    0
    betuwe
    Ik heb superr schoonouders !!!
    Na een flinke ruzie met me moeder ben ik bij hun ingetrokken!!!
    Nu we 1.5jaar samenwonen komen ze zeker 1x per week op visite en me schoonvader nog vaker als tie weet dat ik vrij ben.
    Verder ga ik vaak met me schoonmoeder winkelen en boodschappen doen.
    Ik vind het fijn zulke schoonmoeder te hebben!! :)

20. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    JAAA ik heb ook helemaal niks te klagen hoor :D
    Kan heel erg goed met ze gelukkig, kom er ook wel eens zonder ML

Deel Deze Pagina