Zijn er ook mensen waarbij het wel goed is gegaan?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door xSimone, 24 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chantal85

chantal85 Fanatiek lid

2 jan 2012
    3.310
    1
    38
    gezondheidszorg
    Met mijn ex jarenlange ellende op dat gebied, met mijn nieuwe vriend 1x onveilig gevreeeen en raak. Weet je, het kan alle kanten op! Ik dacht dat ik nooit een kindje zou kunnen geven aan mijn nieuwe vriend en je ziet t
    ; blijbaar waren wij in alle opzichten een betete match!

Probeer er zo onbevangen mogelijk in te staan. dus niet meteen beginnen met ovulatietesten enz maar vooral plezier hebben.
    succes!

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Positieve verhalen vallen mij ook veel meer op. Maak je er niet te druk in, er is natuurlijk wel een grotere kans dat je gewoon vruchtbaar bent.

3. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Hier ook nog even een positief verhaal voor je gemoedsrust.
    Mijn oma heeft veel miskramen gehad en ook bij mijn moeder duurde het lang voor ze zwanger werd. Ik ben zelf inmiddels 30, 10 jaar aan de pil geweest en eerlijk gezegd ook een beetje onzeker of het bij ons wel zou lukken, soms heb je zo'n gevoel.. Maar ik ben na ongeveer 8 rondes zwanger geraakt zonder al teveel moeite (gewoon onveilig, maar zonder 'plannen' zeg maar'. Morgen 30 weekjes en alles lijkt top! Dus, niet te druk over maken en gewoon genieten van jullie liefde. Je hebt het toch niet in de hand. Succes!

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Sylvano is door de pil
    Deze zwangerschap door het condoom dus beide super vruchtbaar of gewoon erg veel geluk.

Wel een * in maart wat niet gezond bleek.

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Ik ben na 8 rondes na het stoppen met de pil zwanger geraakt en die zwangerschap ging goed, toen zat ik nog niet met die onzekerheden.
    Die begonnen pas na de bevalling omdat het toen even heel spannend werd.
    Nu zwanger ondanks pil gebruik en deze zwangerschap gaat wat moeizamer.
    Nu al last van vaak harde buiken en bekkeninstabiliteit.
    Maar goed, de kleine doet het verder nog goed.
    En het kan altijd misgaan, dat gevoel hou je zelfs nog als de kleine gezond en wel in je armen.ligt.
    Mijn vader zei altijd; het moederinstinct begint bij de zwangerschap en stopt pas als je als ouder zijnde er niet meer bent.

6. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Hier na het stoppen van de pil 9 maanden geen menstruatie gezien! Nadien was ik in de 3de maand die volgde (in totaal dus net een jaar) zwanger van ons eerste wonder!

Zoals je ziet is ze nu iets meer dan 3 weken oud. Voordien ook nooit een miskraam gehad. Het hoeft dus echt niet fout te gaan hoor!

7. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Meiske toch, die eerste periode als je begint hoort juist zo leuk te zijn!! Het is toch magisch als je samen voor een kindje gaat?
    Probeer daar van te genieten.

Hier lukte het niet zo goed, dat blijkt achteraf aan defecte eileiders te liggen. Toen dat probleem eenmaal omzeilt werd bleek het toch heel goed te gaan. Bij de eerste terugplaatsing was ik zwanger en we hebben het geluk heel veel cryo's te hebben.
    En ook de weg er naartoe had ik achteraf niet willen missen. We zijn zoveel sterker samen en onze liefde gaat dieper dan ooit.

Niet van het ergste uitgaan, probeer er ook een beetje van te genieten. Het gaat echt veel vaker goed dan fout.

8. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Herkenbaar hoor. Hier ook vanaf het begin de angst dat het nooit zou lukken. Nu ben ik zwanger en nog blijft de angst; wat als het kindje straks opeens stopt met groeien? Wat als blijkt dat hij/zij een ernstige afwijking heeft?
    Zekerheid heb je nooit, maar je kunt maar beter eerst uitgaan van het positieve, tot 't negatieve is bewezen. In plaats van andersom. ;) Meestal gaat het namelijk gewoon goed!

9. fall

fall Niet meer actief

Heel herkenbaar, de negatieve verhalen bleven bij mij ook hangen. Ik was al eerder gestopt met de pil, maar we hebben een tijdje veilig gevreeën met condoom "of voor het zingen de kerk uit" dat laatste het meest. Ook al hadden we het nog niet geprobeerd ik had al een thermometer gekocht en was al aan het temperaturen. Wij hadden een datum afgesproken, en na 1 x vrijen was ik zwanger. Nooit verwacht, kon het niet geloven. Nu bijna 35 weken zwanger. :)

10. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.284
    2.236
    113
    Vrouw
    Nederland
    Juist de mensen waarbij er iets niet goed gaat (moeilijk zwanger kunnen raken, lastige zwangerschap, kindje overleden of ziek, noem het maar) hebben behoefte om hun verhaal te delen met lotgenoten. Die komen bij elkaar op een forum zoals dit. Dit forum is dus absoluut geen goede afspiegeling van de maatschappij (om het maar even zo te noemen). Bij de meeste vrouwen gaan zwangerschappen goed en doen de kindjes het ook goed.

11. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je heel goed. Ik denk zelf ook vaak waarom zou het bij mij wel goed gaan als het bij iedereen fout lijkt te gaan. Maar de goede verhalen daar lees je gewoon minder over.

12. misty75

misty75 Bekend lid

16 jan 2013
    798
    1
    18
    Vrouw
    verpleegkundige
    West-Brabant
    heb niet alles hier gelezen, maar om antwoord op je vraag te geven...

de 2e maand nadat ik was gestopt met de pil was ik zwanger...dus ja het kan ook heel snel gaan ;)

succes!

P.s. enne zie mijn onderschrift, zit in afwachting van de bevalling...hier tot nu toe dus alles goed gegaan...

13. xSimone

xSimone Niet meer actief

Helemaal top! Hartelijk gefeliciteerd, succes en sterkte met je laatste lootjes! Geniet er nog eventjes van! :D

14. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Hier duurde het 12 jaar (5 missed abortions) en een adoptieprocedure eer we onze oudste kregen en 13 jaar voor de jongste uit mijn buik kwam.
    We zijn door heel wat diepe dalen gegaan, maar dat weerhoudt ons er niet van om nu voor een derde te gaan. Heb net mijn 4e ICSI achter de rug en krijg zaterdag de terugplaatsing. ICSI 1,2,3 waren trouwens in 2006.

Je moet er nu samen van genieten, voorpret, lol...als het niet lukt is het vroeg genoeg om jezelf rot te gaan voelen. Dit eerste jaar moet je enthousiast ingaan!!

15. Teske1987

Teske1987 Fanatiek lid

7 aug 2013
    2.294
    0
    0
    Ik was al een jaar met de pil gestopt, maar in dat jaar wel condooms gebruikt. We wilden nog geen kindje. Toen we er wel voor gingen was ik in de eerste ronde zwanger. En ondertussen is onze zoon alweer 3,5 week en gezond.
    Geen miskramen.
    Bij ons ging het dus heel voorspoedig, waar we heel dankbaar voor zijn. Vooral als je de moeilijke verhalen leest!

16. oxbow

oxbow Niet meer actief

Hier zwanger van de vijfde en geen miskramen gehad.

Wel erg vruchtbaar, alleen bij nummer 2 heeft het 6 maanden geduurd voordat ik zwanger was, nummer 3 was de eerste ronde raak. Nummer 4 is ontstaan terwijl we de NFP methode gebruikte, maar was hier toch niet helemaal betrouwbaar, en deze zwangerschap door de pil heen zwanger geraakt.

Hierna gaan we dus echt voor een definitieve anticonceptie en waarschijnlijk ook dubbelop.
    Want 5 kindertjes is echt genoeg, ook al vind ik het reuze gezellig.

17. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier een positief verhaal
    Twee keer zwanger in mijn leven.
    Dochterlief is gezond en wel ter wereld gekomen na een prima zwangerschap, nauwelijks klachten, na bevalling snel weer mijn figuur terug etc en is alweer 2,5 jaar. Oh ja enig minpuntje was de bevalling, die kwam hier niet op gang en moest daarom ingeleid worden maar ach, de natuur heeft het zo geregeld dat je dat vergeet:D.

En nu ben ik alweer ruim 18wkn zwanger van een tweeling! Gaat goed tot nu toe.
    Oh ja beide keren binnen 2-3 maanden na stoppen anticonceptie zwanger geraakt.

18. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hier voor de 2e x zwanger. Van de 1e was ik in ronde 6 zwanger. Prima zwangerschap, wel diabetes gehad toen en ze is met 37weken geboren, beetje vroeg maar ze was netjes 3140gr. Bevalling begon spontaan.

Deze x was ik gelijk zwanger. Ook wel weer in de 6e maand na pilstop maar we waren er nog niet echt mee bezig. Beetje stilzwijgend afgesproken zo van, als het gebeurt dan is het goed.
    En tot nu toe wel wat meer harde buiken dan bij de 1e maar.... geen diabetes! :D En nu afwachten wanneer dit poppetje komt, zou ze net zoveel haast hebben als grote zus?

19. samantha111

27 feb 2012
    91
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik werd binnen 3 maanden zwanger (niet eens echt geprobeerd, maar we stonden er gewoon open voor).
    Toen na de bevalling nooit aan anticonceptie gedaan, door bv bleef mn menstruatie uit en toen na 9 maanden werd ik ongesteld, en daarna meteen weer zwanger (zonder echt geprobeerd te hebben, maar we stonden er weer open voor).
    Voor ons was 't dus zonder moeite 2 kindjes...

20. Saffira29

Saffira29 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.765
    0
    0
    Parttime werk en fulltime mama
    Vuren
    Nooit een miskraam gehad.. Van mijn dochter "per ongeluk" (verrassing) zwanger..
    Nu: 4 maanden ontpilt, eerste poging gelijk raak.. En zie mijn banner!
    ;)

Denk dat de negatieve verhalen idd langer blijven hangen..
    Meer indruk maken.

Maar er is echt geen pijl op te trekken. Kwestie van geluk hebben op het juiste moment.... Zoiets.

Succes!

Deel Deze Pagina