Hoi allemaal! Mijn dochter van 5,5 maand slaapt nog erg veel. Ze wordt 's ochtends om 8.30 wakker en krijgt dan de fles. Dan slaapt ze 2 uur en krijgt rond 12 uur weer een fles. Dan slaapt ze weer 2 uur en volgt er een fles om 16.00 uur. Dan gaat ze rond 17.30 uur weer naar bed en dan moeten we haar rond 20.30 uur wakker maken voor haar fles. Dit vind ik eigenlijk een beetje zielig, maar anders krijgt ze te lang geen voeding! Ze zit nu wel in een sprong, maar één de signalen is volgens 'Oei ik groei' juist het slechter slapen. Zijn er mama's of papa's die dit herkennen? En hebben jullie tips voor hoe ik hier het beste mee om kan gaan? We kunnen niet die laatste fles laten vervallen. Groetjes!
Kun je haar geen 'droomvoeding' geven? Dus slapend de fles? Anders zou ik haar toch gewoon wakker maken. (Anders heb je ook kans dat ze om snachts komt)
Volgens mij had mijn dochter dit ook rond die leeftijd of iets ouder. Bij ons was het dus het geval dat ze dus om half 6 in de ochtend al wakker was... pff vroeg. Dit kwam dus doordat zij vanaf half 6 de nacht al in ging en idd wij moesten haar dan rond half 9 wakker maken voor de fles.. dit ging niet goed.. het was niet de bedoeling dat ze de nacht van half 6 tot half 6 ging maken Wat wij toen hebben gedaan: Als ze om half 6 naar bed ging lieten wij haar maar een uurtje tot ander half slapen en dan eruit halen.(wel wakker maken) maar dan echt nog een tijdje op laten.. laten weten dit was nog niet je nachtslaapje. Voorheen maakte wij haar dan om half 9 wakker. gelijk de fles en weer naar bed. Vandaar dus echt wel een uurtje op laten.. en ik weet nog goed die eerste week was een drama! ze snapte er helemaal niets van.. want wij gingen haar ritme omgooien. we moesten haar dan ook echt bezig houden.. Maar na die week ging het opeens vanzelf en werd ze dus zelf alweer bij het slaapje van half 6 na een uurtje alweer wakker! en slie[p ze weer gewoon tot 8 uur in de ochtend, gelukkig! Jij heb dan geen last van het vroeg wakker worden zoals ik lees maar wie weet snapt zij het na een tijdje ook dat pas na de half 9 de laatste fles en ze dan de nacht in gaat, is voor haar ook fijner
hebben wij ook een periode gehad, ik vond het ook niet helemaal kloppen dat hij zo vroeg de nacht in ging, maar hoe het anders moest had ik geen oplossing voor gevonden. dus de laatste fles kreeg hij half slapend. gelukkig gaat alles met periode's