Zijn er ook positieve verhalen over HSG?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Milla Rose, 12 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Haha ja sorry moet mijn banner aanpassen maar wil eigenlijk wachten tot ik weer goed loop. Verwacht ongi de 27e.
    Ben eind okt begonnen met clomid en zou dan rond 24 nov. menstruatie hebben (of liever niet dus) maar ik viel van de trap en enkel dubbel gebroken dus operatie en week plat in het ziekenhuis. werd toen 10 dagen te vroeg ongi. 2 weken later gyn en mijn temp.kaartje leek die van een zwangerschap of ovu uit mezelf. Dus moest even wachten en mijn banner gezet op wanneer ik ongi zou moeten worden. Maar niks. Nu tot 2e kerstdag duphaston en dan kan ik weer opnieuw beginnen met clomid. Eigenlijk dus pas net begonnen, maar alles voelt zolang... Zeker wanneer je thuis zit in een rolstoel. gelukkig helpen de kerstdagen en voorbereidingen wel. Maar vorige jaar deze tijd besloten we ervoor te gaan en had verwacht nu zwanger te zijn, maar geduld is een mooie zaak... toch? Mag niet klagen als ik naar andere kijk, maar echt niemand in mijn omgeving heeft moeite. x

2. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Schone zaak, zeker geen mooie zaak hihi

3. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    dat herken ik, al mijn vriendinetjes waren de eerste maand meteen zwanger.
    maar komt goed, wij komen ook snel aan de beurt!
    hoop dat je snel uit de rolstoel bent!

4. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Hoi,

Ik zie dat je al geweest bent,maar misschien heeft mijn verhaal nog nut voor mensen die nog moeten.
    Mijn HSG viel nml heel erg mee....ik voelde helemaal niets van het inbrengen van het ballonnetje en het inspuiten van de vloeistof was niet echt prettig,maar om nou te zeggen dat het pijn deed.Ik had wel van tevoren 2 naproxen gekregen en de mensen in het ziekenhuis waren echt heel lief en begripvol.Mijn man mocht gewoon naast me zitten de hele tijd met een knalroze loodschort aan(daar heb ik hem nog lang mee kunnen pesten ;) )Ik heb wel wat napijn gehad in de middag,maar dat was de volgende dag ook weg en goed te behandelen met wat paracetemol.
    Al met al is het me 300 procent meegevallen.
    Dit om de mensen die nog moeten een hart onder de riem te steken.

Groetjes,
    Suzanne

5. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik ben vandaag dan ook kunnen gaan voor de HSG. Ik had me echt voorbereid op vreselijke pijnen.... :rolleyes:
    Maar het viel nog mee...het is venijnig, vooral dat aantrekken van de baarmoedermond maar het voelt als een stevige menstruatiekramp. Ik had op voorhand dezelfde pijnstiller genomen die ik neem als ik ongi ben (Apranax) en het ging dus nogal... :(
    Echt niet iets om doodsbang voor te zijn, vind ik.

6. Suzanne68

Suzanne68 Niet meer actief

Om mijn HSGverhaal nog positiever te maken.
    Ik ben zwanger!
    Nog wel pril allemaal enzo,dus even afwachten,maar ik kan dus zwanger worden.En dit na bijna 2 jaar.....ik denk dat er toch iets is weggespoten bij de HSG.

7. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gefeliciteerd, wat een mooi nieuws! :D ik krijg steeds meer "zin" in mijn HSG! :D

8. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    Ik heb zelf nog geen HSG gehad (tijdens een buikoperatie is de boel goed bekeken), maar ben radiologisch laborante en bij ons op de afdeling worden de HSG's uitgevoerd. Heb er inmiddels wel 100 gezien en over het algemeen zeggen de meeste vrouwen dat het inspuiten van de contrastvloeistof als menstruatiekramp aanvoelt en dat het verder achteraf reuze meevalt!

Heel veel succes!

9. muurbloem

muurbloem Actief lid

18 dec 2007
    119
    0
    0
    OOOH wat ben ik blij met jullie verhalen zeg!
    ik krijg waarschijnlijk over 2 maanden een hsg
    ik kon wel door de grond zakken toen de fert arts
    me het vertelde, ik dacht, ik doe het niet, ik doe het niet,
    en tergelijkertijd je moet wel, je moet wel, haha.
    Over de pijn maak ik mij totaal geen zorgen,
    waar ik mij drukker over maak is, hoe het onderzoek zal gaan,
    wie zal het uitvoeren mijn eigen fert arts of een vreemde.
    Bah zeg, en wat zul je je opgelaten voelen als je daarzo ligt,
    en beetje een onmacht gevoel, (zijn er trouwens veel artsen bij zo'n onderzoek?)
    ik bedoel je ligt in zo'n rare houding,
    het gevrut aan je lijf, mijn vriend gaat wel met mij mee,
    maar ik zou niet graag willen dat hij ziet van de onderkant
    wat ze daar allemaal doen, en hij denk ik ook niet.
    wat kun je je toch druk maken zeg, haha allemaal veel sterkte en sucses
    X

10. Nightelf79

Nightelf79 Fanatiek lid

31 dec 2008
    2.346
    0
    0
    Radiologisch laborant
    @ Muurbloempje: In het ziekenhuis waar ik werk voert de fertiliteitsarts het onderzoek uit, er is 1 rontgenlaborant bij aanwezig om te assisteren en er zit een radioloog verstopt achter een loodscherm de foto's te maken.

Succes iig.

11. muurbloem

muurbloem Actief lid

18 dec 2007
    119
    0
    0
    thanks, scheelt weer een beetje nu ik dit weet.
    wat ben ik blij met de zwangerschapspagina.
    X

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ik heb net mijn HSG gehad en het was niet al te erg. De arts-assistent stond wel even te klungelen met de spreider, om deze goed te spreiden moest ze heel wat kracht zetten. Dit maakte een beetje de indruk of ze het voor het eerst deed (ze was niet heel jong, rond de 35 jaar of ouder, dus dat kan bijna niet). Ze vroeg wel steeds of het pijn deed, maar dat was niet zo. Het vacuüm zuigen vond ik wel pijnlijk en naar. Daarna zakte de pijn. Bij het inspuiten ging het eerst goed. Daarna begon ook dat behoorlijk pijn te doen. Ze gaf daarna aan dat mijn eileiders goed doorgankelijk waren. Daarna spoot ze nog meer vloeistof in, om het therapeutische effect te versterken (het ging ze niet echt om de foto, maar door de HSG wilden ze mijn vruchtbaarheid vergroten). Ook dit was pijnlijk. De pijn deed me een beetje denken aan bevallingspijn. Daarna was het voorbij; ook de pijn was meteen over. Toen ik me mocht aankleden, had ik al nergens meer last van. Uiteindelijk ben ik zelfs nog op de vouwfiets naar huis gegaan (was niet de bedoeling, maar ik voelde me goed en mijn vriend had weer een afspraak in de buurt van het ziekenhuis). Ik voel me nu wel een klein beetje beurs van binnen, maar eigenlijk mag het geen naam hebben.
    Ik had trouwens een uur van tevoren wel 2 ibuprofen à 200 mg genomen tegen de pijn.
    Ik baal trouwens wel dat we deze maand niet zwanger mogen raken! :x

13. muurbloem

muurbloem Actief lid

18 dec 2007
    119
    0
    0
    @aquilegia ik hoop echt dat je gauw zwanger wordt nu, maar je verhaal klinkt idd alsof het wel te doen was, al is het natuurlijk geen pretje.
    veel sucses, 2009 wordt hoop ik voor ons allen een goed jaar.
    X

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Het was inderdaad wel te doen, hoor!
    Bedankt! :)

15. Yustin

Yustin Fanatiek lid

6 jun 2007
    1.014
    0
    0
    Hier iemand die helemaal niets heeft gevoeld tijdens de hsg...
    Ik had mij er van te voren heel erg druk over gemaakt, maar dat was helemaal niet nodig..

Succes!

16. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    De HSG is toch niet de reden dat je deze maand niet zwanger mag raken?

Aanstaande vrijdag krijg ik een HSG en ik zie er nu al tegenop :oops:
    Eigenlijk zou ik hem al tegelijk met Milla (TS) krijgen, maar toen had ik al voor de HSG mijn ei-sprong waardoor het niet door kon gaan.

17. Janan

Janan Actief lid

26 feb 2008
    132
    0
    0
    Wel handig hoor dit forum.Ik zit er niet veel op, maar op de momenten dat ik info nodig heb wel en misschien dat mensen ook strax wat aan mijn verhaal hebben als ik de HSG heb gehad.
    Ik verwacht dat ik hem over 2 weken heb. Moet donderdag ongi worden en begrijp dat ik dan moet bellen voor een afspraak.
    Ik ben behoorlijk zenuwachtig. De vorige keer dat ze een spreider bij mij indeden voor het samenlevingsonderzoek vond ik dat al pijn doen. Ik ben een piepert hoor.
    Ben ook bang dat mijn spanning de pijn erger gaat maken. Heeft iemand ook tips om meer ontspannen dit onderzoek in te gaan.
    ik hoor graag van jullie.
    groetjes

18. hoi lieverds haha

hier nog 1 weinig last gehad van de hsg.. ik heb wel een aantal dagen last gehad van krampen.
    maar nu ben ik ook met menstruatie altijd de gelukkige dat ik pijnstillers slik voor de krampen.
    dus dat was waarschijnlijk ook wel de reden..

als ik ongi word gaan we voor de iui,,

liefs yippie

Deel Deze Pagina