Hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee op het forum en ook wel eens wat berichtjes geplaatst. Ik ben in oktober 2007 gestopt met de pil en tot op heden is het in verwachting raken nog niet gelukt. We zijn nu dus meer dan een jaar bezig. We zijn al langere tijd onder behandeling: diverse onderzoeken geweest.. Bij mij is alles goed, alleen de beweeglijkheid van het zaad van mijn partner is niet om naar huis over te schrijven. Gelukkig is het niet dramatisch, de kans om spontaan zwanger te raken, is aanwezig. De gynaecoloog had ons zelfs na de tweede test naar huis gestuurd. Totdat de fertiliteitsarts twee dagen later belde die toevallig het dossier onder ogen had gekregen en ze wilde het zaad toch nog een keertje checken. Dus woensdag krijgen we officieel de uitslag van het derde onderzoek en het behandelplan te horen..... We hebben het ziekenhuis gebeld en de uitslag van het onderzoek stiekem al gehoord. Wederom niet slecht, aantal goed, genoeg levende zaadjes, alleen de progressiviteit... Gisteren ongesteld geworden, was 2 dagen overtijd. Dus kreeg al stiekem hoop.... Dus soms word ik er een beetje moedeloos van: ik zit al helemaal met mijn hoofd in de IUI of IVF. Zijn er nog meer meiden die al meer dan een jaar bezig zijn? En/of in hetzelfde schuitje zitten? Graag hoor ik jullie ervaringen en gedachtes. Liefs kimmie
Hoi Kimmmie! Zoals je aan m'n banner kunt zien, zijn wij ook al een tijdje bezig... In eerste instantie ligt het probleem bij mij. Mijn cyclussen zijn een 'beetje' te lang. Mijn kortste tot hiertoe was 64 dagen... Ik heb 2 rondes Clomid achter de rug waarvan ik de 2e keer wel een eisprong kreeg maar veel te snel ongi werd. Nu moest ik een cyclus overslaan en ik ben dus nog altijd niet terug ongi geworden. Donderdag ga ik naar de gyn maar ik ben overgeschakeld naar een andere gyn omdat ik niet tevreden was van de mijne dus ik weet niet wat ik dan kan verwachten. Het zaadonderzoek bij Toon gaf ook voldoende viskes aan maar ook niet zo'n hele goede beweeglijkheid. Gyn zei dat het echter nog voldoende was om zwanger te worden. (net zoals bij jou dus...) Lieve groetjes!
Hoi Als je kijkt naar mijn onderschrift zit ik in het zelfde schuitje. Mijn man zijn zwemmers zijn niet helemaal slecht, want er zwemmen er een paar goed. Maar over het algemeen zit er te weinig beweging in. Wij horen over 2 weken meer over hoe nu verder. Op zich kunnen wij wel zwanger raken, want we hebben al een miskraam gehad. Hopelijk ben je snel zwanger, met of zonder wat medische hulp!
Hoi Kim, Hier nog een die al geruime tijd bezig is en helaas zonder het gewenste resultaat! Ik heb zelf alleen nog niet de moed kunnen verzamelen om "verderop" te gaan. Voel me dan ineens zo'n iemand "bij wie het niet lukt". Ik heb wel gezegd dat als het deze ronde nog niet wil, dat we in januari dus wel naar de HA gaan, maar daar zie ik nu al tegen op.
Beetje kort door de bocht zo Danjo. Iemand legt hier z'n ziel en zaligheid neer en dan antwoord je zo... Zal vast niet zo bedoelt zijn, maar het kan wel rottig overkomen...
Hier ook een oktober 2007-stopper! Inmiddels dus ook al langer dan een jaar bezig. Mijn cyclus moest trouwens wel eerst op gang komen (duurde nog 126 dagen!), dus officieel (voor de gynaecoloog) zijn wij pas sinds februari 2008 bezig. Maar voor mijn gevoel is het inderdaad langer dan een jaar. Wij moeten in maart 2009 terugkomen bij de gynaecoloog als we in februari nog niet zwanger zijn. Vind het wel moeilijk hoor. In onze omgeving raakt iedereen zomaar zwanger (lijkt het wel). En ik weet dat ik me er niet druk om moet maken, maar ik zit wel een beetje met mijn leeftijd in mijn maag (eind deze week ben ik 34). En inderdaad: er is al een topic "langer dan een jaar bezig" waar iedereen iedereen al kent. Dus kan me voorstellen dat je niet zo maar even je ei daar neerlegt. Je hebt toch een beetje een idee van 'ik val zomaar een groep binnen"..............
Hoi. Hier 1 in hetzelfde schuitje. Ik ben sinds mei 2007 met de pil gestopt. Bij mij is alles goed, de zaadjes van mn mannetje zijn niet goed. De hoeveelheid wel, alleen de levensvatbare zijn onder de streep. 8 januari moet mn mannetje zn zaadjes weer inleveren, en 9 februari hebben we weer een afspraak. Dan zien we verder. Veel succes!
Jeetje meid das lang Soms lees ik hier en daar op de site van meiden die zo na een paar maanden, zwanger raken. Dan moet ik wel even zuchten hoor. Het is niet voor iedereen zo makkelijk weggelegd "zwanger raken"
Maar anders was het topic gesloten en ze heeft zich op het topic aangemeld en daar is wel anders gereageerd hoor
Cker! Vond het alleen vervelend overkomen, maar zo was het blijkbaar niet bedoeld. Dat is soms het verrotte met computers. Het komt soms niet zo over zoals je het bedoeld.
Wat in ieder geval duidelijk is, is dat er veel mensen meer dan een jaar bezig zijn. En dat zou niet moeten mogen. De natuur zou het beter moeten regelen... net als met konijnen en muizen haha.
MIjn tante heeft er 10 jaar overgedaan met de eerste, en ze dacht die 2e zal er niet van komen en ze raakte naar 2 jaar toch zwanger. Inmiddels is dat al weer 11 jaar geleden