Nu je echt kan zien dat ik "zwanger" ben in plaats van "dik" vind ik het wel leuk. Heb er zo lang op moeten wachten en ook zolang tegen al die andere zwangere buiken aan moeten kijken, dat ik nu best trots ben op mijn eigen buik met 4 benen!
Ik ben nu ongeveer even ver als jij en ik heb er ook problemen mee, ik voel me soms zelfs slecht omdat ik me zo voel. Ik heb nog een heel bescheiden buikje, maar ik vind het vreselijk dat ik dikker wordt Van mij mag het buikje nog een beetje achterwege blijven... En dan al die aandacht die op je gewicht en buik gericht is! Het eerste dat mijn schoonfamilie vraagt als ze mij zien of horen is: Ben je al bijgekomen? :x Nee! Als ik vorige week zelfs nog wat onder mijn startgewicht zat (heel veel moeite met eten, misselijk en overgeven...) zal ik nu niet ineens een paar kg bijgekomen zijn! Ze vergelijken mij ook met mijn schoonzus die een paar weken langer zwanger is dan ik, zij is al ruim 6 kg bijgekomen, maar dat betekent toch niet dat ik ook al zoveel moet bijgekomen zijn! Sorry, het zit blijkbaar hoog En de andere mensen zeggen de ene dag: Je ziet nog absoluut niets! en de andere dag: Nu begin je het toch goed te zien, maar je draagt wel meer in het rond, hé! Ja, daar voel ik mij beter door... Ach ja, het hoort erbij, maar ik zou liever hebben dat ze het enkel hadden over ons kindje en niet over mijn omvang! Oja, en mijn borsten, die wel mochten groeien, die doen wel pijn, maar groeien niet... Typisch! Dit lijkt een enorm negatief verhaal, maar ik ben heel blij dat we een kindje verwachten hoor!
Ik vind mijn buik zelf niet zo erg, vind het wel mooi maar ik heb de enige kerel in de wijde omtrek gevonden die het absoluut niet mooi vindt En dat laat hij helaas ook weleens merken dus dat is niet zo leuk
Ik ben nu bijna op de helft en ben ontzettend trots op mijn buik. Heb altijd te horen gekregen dat wij geen kinderen mochten krijgen en vorig jaar wel. Dus dit hele proces is voor ons een heel erg groot cadeau en ben er ook heel erg trots op. Zelfs mijn man. Maar iedereen denkt anders en dat maakt ook helemaal niet uit. Ik denk ook heel erg dat het best vervelend kan zijn. Succes allemaal en geniet van het kleine wonder(tjes) dat erin zit..
De reacties van andere mensen kan ik me soms ook onwijs aan storen. "JEEEEMIG wat word je al lekker dik!" Hallo, IK ben niet dik, alleen mijn buik! En nog wat, ik word niet zomaar dik, ik ben zwanger! Zeg dan, 'wat krijg je al een mooie/grote buik'. BLEEEH!
Wat een leuke en lieve reacties allemaal! Ik voelde me zo naar dat ik zo over mn buik denk. Ben overigens wel heel erg blij met mijn zwangerschap hoor! Laten we daar even geen misverstand over bestaan! Ik ben van mezelf erg dun. Heb eigenlijk nooit een buik gehad. Van heup-bot tot heup-bot gewoon een rechte streep zeg maar. Het verschil is denk ik gewoon te groot. Wel vind ik het heel bijzonder dat er daarbinnen dus iets groeit... Hopelijk wordt het iets anders als ik het kind ook echt ga voelen bewegen en zo. Dan ben je niet 'gewoon dik', maar dan is het echt je kind... (is het natuurlijk nu ook, maar voel me nu wel dik)
rond die termijn lijk ik ook dik ipv zwanger, dat trekt wel bij en dan is het echt een mooie buik. heel slanke vrouwen hebben soms echt zo'n voetbal op hun buik als ze ver in de zwangerschap zijn, dat vind ik zo mooi!!!!! en als je je kindje voelt wordt het idd wel een beetje anders. zo gaaf om je handen op je buik te leggen en je kindje te voelen reageren. na de bevalling vond ik het helemaal bijzonder, ja mijn buik was minder strak, maar ik had wel zelf mijn kind gedragen en op de wereld gezet. was/ben ik echt heel trots op! dus toen was het gevoel helemaal weg.
Hier reageert de baby dus helemaal niet als ik gewoon mijn handen op mijn buik leg, ik moet echt al gaan duwen en porren. De baby schopt wel uit zichzelf hoor, alles is in orde maar er moet wat meer aan te pas komen om een reactie te krijgen
Nou had ik ook met 18 weken hoor, ik vroeg ook vaak...zie ik er gewoon dik uit alsof ik teveel genoept heb of kun je het zien? ik voelde me zo dik en voor schut..... als het eenmaal een bolletje wordt begint het leuker te worden hoor
Haha, ben afgelopen weekend ook nog gezellig met dikke buik losgegaan op de dansvloer. Daarna wel rest van het weekend slapend op de bank... Ik baal absoluut niet van mijn buik, wel van mijn bovenbenen en rug waar ineens ook kwabbetjes op komen. Ben van mezelf altijd heel slank geweest, dus die kussentjes, dat is wel even wennen! Zal straks ook weer blij zijn als ik mijn taille terug heb, voel me soms wel een beetje een kamerolifantje.
ja ik ken het gevoel! mijn vriend en ik zijn laatst nog gauw een paar dagen op vakantie geweest in griekenland want het kan nu nog maar toen hij er over begon om toch even aan het strand te liggen dacht ik hmmm liever niet.. dan zie ik in een keer al die meiden lopen met een strak buikje en kom ik aan met me dikke buik opgezette voeten niet bepaald een lekker gevoel.. het liefst zou ik hem nog steeds een beetje verbergen maar als ik bij mijn moeder ben ofz dan voel ik me al weer heel anders dan laat ik hem het liefst een kilometer naar voren steken haha
Ik voel me heel dik tijdens de zwangerschappen, ik ben ook dik. Normaal ben ik slank met strakke buik(ook weer na mijn eerste zwangerschap) en tijdens mijn zwangerschappen word ik zo snel dik. Ik ben nu 8 kilo aangekomen(als het niet meer is..). In mijn omgeving vind ook iedereen het fijn om de aandacht er op te leggen(al is het maar om mij er van te overtuigen dat het dus alleen met zwangerschappen is, oftewel; ze vinden me ook dik). Ik zie er nu ook gewoon uit alsof ik veels te veel gegeten heb en een gigantische zwemband heb, voel me hoogst ongemakkelijk. Vorige zwangerschap leefde ik de laatste weken echt op omdat ik wist dat de buik bijna weg zou gaan. Ik geniet van het feit dat er een kindje in mij groeit dat ook beweegt, maar dat is het enige. Ik heb mijn buik na mijn eerste zwangerschap nooit gemist en kan ook nu niet wachten totdat ik weer een platte buik heb.
Ik had er meer last na mijn zwangerschap, nu hoef ik mn vet rol niet meer in te houden en alles op de baby steken. Borsten zijn veel voller, en hangen totaal niet meer. Nadeel die dikke spatader op mn benen, dan vind ik wel heel lelijk! Mn man vind me heel sexy of hij liegt hahaha
Ik slinger een beetje heen en weer. Over het algemeen mag vooral de hele wereld zien dat ik zwanger ben! Ik irriteer me dan als mensen overdreven verbaast doen als ik zeg dat ik al 22 weken zwanger ben, omdat de buik volgens hun daar echt te klein voor is. :x Mensen zijn continu ongevraagd hun mening aan het geven over mijn buik. "Ja je ziet wel iets..." "Weet je zeker dat je zwanger bent?" "Wel voor twee eten hoor" etc. Terwijl ik ook heel slank was! Ook van heupbot tot heupbot 1 rechte lijn en een mooie taille van 66 cm. Daar is nu 19 cm bijgekomen . Ik heb in mijn ogen al een behoorlijke buik, dus ik snap niet dat mensen doen alsof er NIETS te zien is. Zijn ze blind of zo! Dus kan niet wachten tot ik een dikke toeter heb en er geen twijfel over kan bestaan . Maaarrrrrr soms, moet ik even slikken. Weg taille, opeens een buik (met name zijaanzicht ziet er soms in mijn ogen vreemd uit), gaat dat wel goed komen straks. Heb dan ook opeens het idee dat mijn billen en heupen vetter zijn geworden, dat het hangt en voor ik het weet zie ik er vreselijk uit haha. Praat ik mezelf aan natuurlijk, want er is slechts 3 kilo bijgekomen tot op heden. En ook al is het wel zo; wat kan ik eraan doen! Niets toch?! Dus ik denk dat het allemaal volkomen normaal is. Het moet alleen niet de overhand gaan krijgen. Verstand op nul en gaan met die banaan! Als je maar gezond bezig bent. Rustig uitzitten en dan de schade bekijken.
Bij mij wisselt het ook. Ben inmiddels al 10kg aangekomen en mn taille is compleet weg. Buik zelf vind ik wel mooi, maar dat is pas sinds een paar weken en vooral als ik op mn rug lig (dan zie je echt alleen de 'baby'buik). In sommige kleding voel ik me gewoon ronduit dik! Hangt ook een beetje vanaf hoe ik me voel. Als ik moe ben of even een off day heb, dan voel ik me al snel een walrus. We zijn net terug van een weekje zon/zee/strand en dus ook in mn bikini gelopen (tangini had ik ook mee maar was helemaal niet fijn als het nat was). We hebben er lekker om gegeind dat ik net een walrus was als ik ging zwemmen. Gelukkig zei mn man wel in de vakantie dat hij mijn buik wel mooi vond, want daar zit zijn dochter in. Maakte mij weer helemaal gelukkig én blij met mijn buik