Maar das best netjes dan toch? Ik zou je sowieso aanraden dat wanneer je een methode uitkiest, je hier ook minstens 1-2 weken aan te houden om te kijken wat het structurele effect is.. Maar kennelijk heeft hij af en toe dat middagslaapje toch nog nodig? Want hij heeft er in de nacht dus niet minder om geslapen.. Hier was het vanaf 2 jaar dat ik haar niet meer naar bed bracht 's middags (we liepen al een half jaar te klooien). Nu valt mijn dochter ook absoluut niet in slaap op de bank ofzo (tenzij ze 40 graden koorts heeft..). Maar als ze sporadisch eens in de auto in slaap valt, dan is dat zo en laar ik dr lekker slapen tot we thuis zijn. Evt 's avonds dan iets later naar bed, dat is af en toe ook geen probleem. Zó veel structuur heeft ze nou ook weer niet nodig . Het is vaak gewoon een wat lastige periode als het slaapje er langzaam vanaf gaat. Vooral bij kindjes die het goed doen op structuur en regelmaat..
inderdaad! mijn zoon doet het goed met regelmaat. maar dat is iets ook van mij. ik hou echt niet van onregelmaat. ik denk dat zoontje nu met 2 dingen bezig is. nacht zindelijkheid en geen middagslaap. hij kan het eigenlijk heel goed aan. maar hij is n beetje ziekkig nu.2 weken geleden had hij ook n zware ab kuur vr piemel ontsteking. en zijn stem kraakt heel erg. ik breng hem vanaf 2 jaar 4 maanden oud niet meer nr bed vr middag slaap. omdat het n gedoe werd zowel in de middag als in de avond. hij sliep toen 2,5uur inde middag soms langer.in de avond pas om 20:30 in slaap gevallen sliep tot 7:30. het was dus gedoe omdat ik hem wel om 19uur naar bed bracht.toen hem niet meer naar bed bracht in de middag kon hij weer in slaap vallen om 19uur.
belize even heel simpel maar als hij gewoon speelt, zingt blij is normaal niet net na een antibiotica kuur. Darmen zijn nu volop bezig weer aan te sterken. Waarom wil je dan dat hij meer slaapt? Ik functioneer het beste als ik gemiddeld 6 uur slaap per nacht, mijn man bij minimaal 9 uur slaap, colin bij 11,5 a 12 uur per nacht (soms bij inspannende dag nog 1 uurtje op de bank), shannon bij 10 uur per nacht en 2 a 2,5 uur overdag. maar die begint nu al minder uren te draaien ,gaat haar moeder achterna. niet iedereen heeft evenveel slaap nodig. na je laatste post zou ik hem nu gewoon even laten bij trekken wanneer nodig en ik bem heel simpel daarin maar als colin nog slaapt rond 5 uur en we zouden eten om 17.30 dan verschuift het eten naar minimaal 1 uur later zodat hij dan ook echt wakker is. nu is colin erg makkelijk hoor , die kan om 17.40 wakker worden als hij omgevallen is op de bank. en dan gaat hij er 20.00 weer in, speelt hij nog wel een half uurtje in zijn bed maar gaat dan slapen.
o hij was echt wakker hoor om 17uur.hij werd echt lachend wakker!!!hij wilde meteen rock dansen vr oma die op de webcam was: met de nummer: 'fox on the run' van the sweet. ik wil dat hij juist meer slaapt omdat hij ab kuur had en zijn darmen inderdaad ni zo best werkten. maar je hebt gelijk hij is verder helemaal ok met minder slaap. ook als baby.hij groeit ook goed. maar ik vroeg me af of het aan mij lag dat hij weinig slaapt omdat ik regelmaat toepas. of gewoon zo een kind is dat weinig nodig heeft???
Sorry Belize, maar ik zie weinig regelmaat. De ene dag dit, de andere dag, dat is géén regelmaat. Laat het maar lekker los; wil hij slapen in de middag, dan heeft hij dat kennelijk nodig en na ziekte/ab is dat helemaal niet raar! Hij heeft dus 1,5 uu 's middags geslapen en krap 10,5 uur in de nacht, mooi 12 uur samen. Ik heb trouwens liever een half uur later naar bed dan gespook.
ow echt waar? mijn jongen slaapt ook wel behoorlijk vast misschien kan ik dat ook proberen straks als ik de luier weg doe. hij hft wel last van de luier in de nacht.altijd rode randen en piemel ook als hij er ni eens in plast.
Ik ken geen kind wat wakker wordt van het optillen. We proberen het af en toe om hem niet op te tillen en dus gewoon te laten liggen maar hij wordt niet wakker en plast dan in bed. Dat is natuurlijk wel sneu. Dit werkt dus hier het beste. Hij slaapt gewoon door.
maar weet hij het in de ochtend?ik weet van mijn jongen dat hij weet dat ik hem even goed in stop als ik zelf nr bed ga terwijl hij niet eens zijn ogen open doet.
nja hier ligt het eraan .... hij hoeft hier niet om 17.00 uur te zeggen, ik ga ff slapen dan gaan we hem even in bad doen of douchen, even een kwartiertje tv kijken en rond een uur of 18.00 naar bed dat hij de hele nacht kan slapen, word hij om 15.00 uur al moe ja dan mag hij gewoon slapen, maar max 20.00/20.30 weer naar bed, ben je niet moe omdat je geslapen hebt... oke dan ga je niet slapen, maar je gaat wel naar je kamer om max 20.30 en je doet zachtjes op je kamer. onze dochter idem, alleen die slaapt in de middag zobiezo nog wel.
Dat deden mijn ouders ook met mijn zusjes: diepe slapers waren dat. Ik werd alleen dáár al wakker van. Maar had een sterke blaas.
Mijn zoontje zei net om 1700 ook: 'mama moe' en pakte zijn beer en wou op de bank gaan liggen. Niet dus na 5-en. Hij werkt nu zijn 4e boterham weg en dan lekker na Sesamstraat naar bed! Heel actieve dag gehad, dus niet verwonderlijk.
Je kent geen kind dat wakker wordt van het optillen?! Mijn dochter wordt áltijd wakker wanneer ik haar optil tijdens het slapen. Nou ja, behalve die ene keer toen ze 40 graden koorts had. Gelukkig hier ook een enorme blaas, die het volhoudt tot de volgende ochtend uur of 10.. En dan drinkt ze ook nog (water) tijdens het slapen.
maar ik denk ook dat mijn zoon ook wakker wordt van plassen.omdat hij al wakker wordt als hij het in de luier doet. maar goed als hij dan lekker doorgaat met slapen zou dat gn probleem zijn. ik heb hem echt niet nr bed gebracht toen hij om 17uur zei dat hij moe was. lekker gegeten om 17:30, en bad en 18:45 slapen! geen middag slaap= wel 2 maal rust momenten van 15 mn vr tv.
Maar is juist hartstikke goed dat hij wakker wordt als hij moet plassen.. Denk dat je zo ook wel zijn blaas traint? Drinkt hij in de avond nog veel en plast ie goed voor hij naar bed gaat? Ik heb haar dr nog nooit wakker voor gemaakt. Op zich slaapt ze (tegenwoordig) ook wel weer makkelijk in als ze wakker is geweest, maar dan heeft ze wel meer kans op een wat onrustige nacht (en dan slaap ik weer slecht). Lastig he.. Blijft toch allemaal uitproberen, want geen enkel kind is hetzelfde !
Ken jouw dochter niet he? De blaas train je niet. Je traint de spieren die stuur je aan door je hersenen.. je traint hersenen.. die slapen. Het is al decennia geleden aangetoond dat kinderen die 's avonds laat plassen daar geen enkel probleem mee ontwikkelen mits je natuurlijk blijft proberen of ze het 'zelf' kunnen.
Zo bedoel ik t niet Cygnet Ik denk wel dat je de capaciteit van de blaas (enigszins) kunt trainen, niet wanneer een peuter de aansturing in de nacht kan regelen/voelen. Dat kun je idd niet afdwingen of trainen. Aangezien Belizes zoontje misschien wat langer zou kunnen slapen als hij niet wakker zou worden van een volle blaas.
hij drinkt nog n paar slokjes water net vr slapen. maar daarvoor plast hij wel goed.ik heb hem nog nooit zonder luier in gestopt. ik vind hem veel te jong...maar hij begint zelf te zeggen, af en toe, dat de luiers ook weg zullen vliegen naar de babies(net als dus zijn fopspenen die we in n vogelnest hebben gedaan en in de nacht kregen ze hun vleugels en hup naar de babies toe, maar ze hebben grote kadoo's vr hem achter gelaten in de tuin hahahaha) zijn luiers zijn droog in de ochtend, maar hij is dus vroeg wakker. in denk dat het ook aan kind ligt.mijn zoon zweet enorm in het begin van de avond als hij gaat slapen. training is inderdaad van de brain maar ook van het hele lichaam. het vocht wordt in de nacht meerdere malen van de blaas opgehaald en opnieuw gebruikt. dat hebben de babies dus niet. zij gebruiken steeds vers vocht. naarmate ze ouder worden is hun circulatie effectiever. dan hebben ze ook ochtend plas met donkere kleur omdat vocht al meerdere keren gebruikt is. als je je plas lang ophoudt en niet meer drinkt heb je op een gegeven moment geen nood meer om te plassen. lichaam gebruikt vocht waar het nou dan het ook zit. maar eerst wordt vocht uit de blaas opgehaald.